Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

alkaline

Bibberen Met Zakmicroscoop

Recommended Posts

Hey allen,

 

iemand tips tegen het beven bij gebruik van een zakmicroscoop ?

 

Lijkt wel of ik parkingson ontwikkel bij het kijken.

had vroeger wel meer last van tremors maar dat is een ander verhaal :-)...

en waarom zijn die dingen zo ontiegelijk klein of is mijn idee van zakformaat nou anders dan die van jullie??

 

Greetz alki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Alki

 

Ook ik had hier last van , je moet zorgen voor een extra steun zodat er minder gebibberd wordt.

 

Ik kwam op het idee van een stok na het zien van een filmpje over kunstschilders , zij gebruiken voor het secuur schilderen een stok met aan één kant een zacht bolletje ( tegen het wegglijden ) . Deze kant rust dan op bv de rechterkant van het schilderij met de linkerhand houden zij de andere kant van de stok vast en de zijkant van de rechterhand rust dan op de stok zodat zij zonder te bibberen kunnen schilderen .

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel .

 

Ik heb zo'n stok van een meter één punt omwikkeld met duck tape tegen het wegglijden , deze steunt dan tegen een muur van mijn kast met links de andere kant van de stok plus de te inspecteren top en mijn rechterhand steunend op de stok met de microscoop .

 

Wellicht kan jij ook een langere stok aan één kant laten rusten op de vloer , zoals bij een statief .

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is inieder geval het proberen waard, danke voor de tip haipaaltje

 

Van het statief niet het laatste ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook met 1 hand de microscoop én de top vasthouden. Zo blijft de focusafstand bijna altijd gelijk, want zowel de microscoop als de top beweegt/trilt dan met dezelfde snelheid.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de zak niet naar de berg komt, komt de bergtop gewoon naar de tafel en doen we het daar? :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie of wat is de zak of de berg?

 

Hoge toppen scheren veel wind tenzij ze in een serre staan ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

de zak? die eikel die steeds je planten oprookt natuurlijk! en bergen? besneeuwde bergtoppen, wat anders :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shaaait zeg je ziet aan de posts dat het weekend aan de deur staat te kloppen en iedereen hem weer binnen haalt

X-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...