Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dominuz

De Ideale Soort; Cbd/thc Verhouding?

Recommended Posts

Gegroet allen,

 

Ik ben na jaren inactiviteit (zowel rokende als kwekende inactiviteit :) ) weer bezig met de wietkweek. Ik heb omwille van angststoornissen jaren geen wiet gerookt, zo'n 8 jaar om precies te zijn. Ondertussen zijn die stoornissen onder controle (waren mogelijks getriggerd door cannabisgebruik op jonge leeftijd en zaten gewoon in mijn aard) en kriebelen mijn vingers om weer een klein thuiskweekje op te zetten voor eigen gebruik. Nu heb ik geen zin in een van de gebruikelijke soorten; geen 22% THC / 0.05 % CBD-planten. Mijn eerste optie en idee was om een strain van CBD crew te gaan kweken; de CBD therapy waar amper THC in te vinden is (0.5% THC/10% CBD). Ik gebruik CBD al een tijdje voor allerlei pijnklachten en dergelijke en dat helpt me goed. Wat zijn jullie meningen over deze strain? Heeft er iemand deze al gekweekt?

 

Ik wou dus vooral voor een strain gaan met een laag THC gehalte omdat ik al 8 jaar niet meer geblowd heb omwille van de angst om slecht te gaan (het is vroeger een aantal keer erg scheef gelopen tijdens het roken, waardoor ik er nu zowat een trauma voor heb opgelopen). Ik ben me er echter van bewust dat ik vroeger wiet rookte met enorme THC waardes en amper CBD content, en dan nog eens puur ook. Dus; een andere optie is om een medicinale strain te gaan zetten die wel een iets hogere THC waarde heeft, maar met een THC-CBD ratio van 1-1. Er zijn medicinale strains zat die bijvoorbeeld 5% THC/5% CBD tellen. Heeft er iemand hier ervaring met het kweken van medicinale wiet na een trauma aan cannabis? Ik wil mezelf zeg maar terug "leren" blowen, en ben gewoon heel erg graag bezig met het kweken van de planten. Ik zou er op medisch vlak enorm veel aan hebben om nu en dan een heel licht jointje te kunnen draaien. Dus; ervaringen? Strains die jullie aanraden? Het wordt gewoon een binnenkweek (tent) met zo'n 3 planten onder HPS, in soil. Dus geen hydro ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...