Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
johnnykweker

Dimlux Of Gavita?

Recommended Posts

Ik wil graag met 1000W DE lampen gaan kweken ipv de 600Watters.

Wat raden jullie mij aan DimLux of Gavita?

 

DimLux schijnt wat lastiger te zijn in gebruik. Maar velen zweren er bij...

Maar hoor ook slechte signalen dat ze niet altijd even betrouwbaar zijn.

En er zijn niet veel meer die ze verkopen.

 

Gavita ziet er degelijk en professioneel uit maar heeft minder functies.

Hoe is de betrouwbaarheid van Gavita?

 

En welke GS raden jullie mij aan?

 

Graag uw mening! :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neen, maar garantie mag nooit een reden voor een aankoop zijn vind ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom niet Dilago? Lange goede garantie schept zoiezo meer vertrouwen in een product.

 

Dan kort of slecht geregelde garantie..

 

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijpelijk maar dat lijkt me een lastige wens als je nog een Gavita wilt bemachtigen in Nederland, maar misschien heb ik het mis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, nee dat heb je helemaal goed.. maar er zijn voldoende alternatieven voor Gavita. En dat maakt de keuze dan wel makkelijker.

 

Mvg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt van de prijs af vind ik, als die gecompenseerd kan worden koop ik net zo lief een Gavita zonder garantie. En mocht de lamp toch kapot gaan moet er toch eerst een reserve komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Air Supplies producten (Opticlimate en DimLux) worden ook steeds minder en minder aangeboden.

Hun shop in Reeuwijk is ook achter slot en grendel gezet. Dus dat is ook kwestie van tijd vrees ik...

 

Maaaar dat was de vraag niet :likken:

Wat raden jullie mij aan DimLux of Gavita? Wat is betrouwbaarder? Welke geven een beter resultaat? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemen in Reeuwijk was bij de opti shop en tuincentrumholland en niet bij airsupplies....

 

Hun intetnetshop is weer open maar of het verstandig is om daar nu een bestelling te doen...

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik zelf weer noest kiezen pakte ik een dimlux, heb nu gavita 600w 400v

 

Omdat je deze hoger kunt hangen, gavita heeft het 'blok' hoogkant

En is best lastig in hoogte te verstellen met kettingen, omdat al het gewicht aan 1 kant hangt.

 

Dimlux kun je ook boosten tot 690w.. Gavita tot 660.

Dimlux kun je ook eventueel afzuigen 50mm bij de lamp voor eventuele warmte afzuiging..

 

De keuze is aan jou.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Gavita lamp heb ik ook en die hoef je niet in hoogte te verstellen voor zover mij bekend, Wiekspiet. Zo hoog mogelijk ophangen in je tentje en mooi daar laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb graag wat speling mochten ze te hoog worden.. Als ik em bovenin hang gaan ze zeker te weten strekken en daar heb ik de hoogte niet voor..

 

Heb al 40cm ruimte verlies voor de deensebodem en slabs enz

Share this post


Link to post
Share on other sites

gavita heeft mijn voorkeur. alleen de hoogte van de lamp is een probleem

 

heb zelf een dimlux nu. die heeft wel al 2x storing gehad. 1x sprong hij in kortsluiting. 2x flikkerde de lamp

 

en dat in 3 maanden met een nieuwe lamp.

werd wel kosteloos gemaakt, en kreeg een leenlamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm dimlux doet t dus niet zo best..

 

Kan iemand mij veryellen wat er is gebeurd in reeuwwijk ? Via pm zijn ze nog open etc ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Worm die link heb ik ook gelezen maar reden van inval?

 

En is t nog wel betrouwbaar daar te komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat zo ????

 

Ze maken deel uit van dezelfde club, dus laten we hopen dat we nog lang plezier van DimLux en OptiClimate zullen hebben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er nog niet helemaal uit beste vriendjes! Gavita of DimLux?!?!?

 

De armaturen van DimLux zien er gelikt uit, maar als ik het dan in mn handen heb ziet het er allemaal het zelfde uit als de meeste goudzoekers in de branche. Te duur. Slechte afwerking. Een simpel kabeltje met temperatuursensor kost 30eu!!!

Ik weet niet hoor!?!? Maar daar zit 6000% marge op denk ik dan..........

Wat verdienen ze op een armatuur vraag ik me dan af!?!?!?!?!?

Zo'n Maxicontroller in bubbeltjes plastic, zonder doos en onduidelijke gebruiksaanwijzing voelt ook cheap aan. En dat voor 250/300eu.

En heb begrepen dat veel nieuwe producten die ze lanceren net zo hard weer neer storten voor de betrouwbaarheid.

Zie aux-box, pro4's, etc.

 

Ik was vorig weekend in de UK voor mn werk. Daar heb ik de Gavita's kunnen bekijken.

Ook dat vind ik te duur voor wat je krijgt. Het design is echt van de tuinbouw afkomstig.

Is handig als je hoge kassen hebt maar ik vraag het me af hoe het in een tentje werkt.

Rand apparatuur, verpakking, gebruiksaanwijzing en dergelijke zien er wat dat betreft wél degelijk en betrouwbaar uit.

Is misschien wat beperkt in de functionaliteiten. Maar voor wat 99% van de gebruikers er mee doen is het misschien wel meer dan voldoende.

Prijs van de armatuur zelf is iets duurder. Accessoires zijn stukken goedkoper.

 

Wat gaat t worden!?!? :-)

 

Liefst een betrouwbare DimLux armatuur in de verpakking+accessoires+service van Gavita. Kan dat? :-P

Edited by johnnykweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, wat is duur in deze business?

 

Als je een redelijke draai hebt, haal je het er dubbel en dwars uit.

 

Zou voor dimlux gaan, je vindt het wellicht wat cheap ogen, maar werkt prima.

 

Gavita is nog maar mondjesmaat te krijgen...

 

En een temp sensor voor 30e, wat verwacht je dan? 5E? Alles wat bestemd is voor onze handel is wat duurder.

 

Dan zou ik ook geen flessen ph- kopen en voeding en noem maar op.

 

2e bij de boerebond zoutzuur werkt net zo als de dure ph-

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was vorig weekend in de UK voor mn werk. Daar heb ik de Gavita's kunnen bekijken.

Ook dat vind ik te duur voor wat je krijgt. Het design is echt van de tuinbouw afkomstig.

Is handig als je hoge kassen hebt maar ik vraag het me af hoe het in een tentje werkt.

Daar zijn genoeg verslagen van, met name met de 1000watters in 150 x 150 tentjes draaien kwekers regelmatig 1 op 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had 1st ook een beetje die indruk met Dimlux (2x 600W uitvoering met controller en temp voeler), cheap

maar eenmaal aangesloten en in gebruik is het tov van mijn Gavita Ir opzetje een 200% vooruitgang in de 150W waar ik ze in heb hangen.

ze kwamen bij mij ook met een fotokopie handleiding maar zaten wel in 2 mooie stevige zwarte omdozen met handige handvat :dribble:

 

Die temp controller meet tenminste en doet de controller heel netjes corrigeren naar de gewenste waarden zonder dat ik daar steeds zelf mee bezig moet zijn.

 

Wat ik wel een nadeel van de Dimluxen vindt is de balans van die dingen, omdat EVSA blok aan 1 zijde zit is de lamp daar topzwaar wat nog wel eens een kabelstoring kan geven bij het verhangen, houdt de stroomkabel altijd in de gaten, komt hij zo los :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring:

 

Gavita: een van de beste op de markt zeker 1op1 mogelijk met deze lamp

Nadeel: de hoogte! je tent zit snel vol met een 1000watter van deze.

 

maar is geen probleem als je ze snel in de bloei zet

 

Dimlux: ook gewoon een hele goeie lamp. draaide er laatst bijna 1op1 mee met een scrog

en het is een dunne lamp dus je hebt meer ruimte in je tent

 

nadeel: heb er wel al 2x technische problemen mee gehad ondanks dat hij niet zo oud is de lamp

 

en kwa prijs? tjah niet zeuren IMO

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...