Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
De_Föhn

Cfl Naar Led

Recommended Posts

Hallo,

 

Heb voor buiten 2 weken geleden een aantal autoflower zaden ontkiemt in steenwol startblokken.(voor het eerst in steenwol trouwens) Ideaal die steenwol blokjes. Scheelt een hoop gezeik met wortels uit watjes prutsen. Verder heb ik mijn buitenplantje getopt. En de stekken ook in steenwol gezet. Alles onder 4 CFL lampen. 80% LV, 25C/22C Dat ging pima. Nu heb ik vorige week voor 4 tientjes een 2hands UFO LED gekocht. Zo'n eerste generatie. "Goed voor groeien. Drama voor bloeien lamp". Alles verplaatst naar die LED. Ben nu een week verder. De rek is eruit. Er gebeurt weinig meer. Ben op 60cm begonnen met die LED. Nu hangt ie op 50CM.

Ze staan er nu een dag of vijf onder. In wat universele potgrond. Geef 6.0 PH water met een beetje wortel stimulator. Dat lijkt me voldoende. Gewoon geduld hebben? Of toch beetje voeding gaan geven. Of die LED er dichter op zetten ? Normaal gaat dit veel sneller. Foto van de zaad plantjes erbij gedaan. Dat blad is ook allemaal raar verwrongen.... Niet funky !

 

gallery_45821_18987_33552.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

LED geeft nauwelijks warmte, je kunt het rustig op 20 cm hangen. 80% vd energie van LED wordt omgezet in licht. Mijn plantje zit op 10 cm vd lamp af (hoogte gebrek) maar ziet er prima uit.

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met dit soort burple leds wordt hooguit 20% van de energie omgezet in licht. Bij HPS is dat 35% tot 40%. De rest is warmte. Het verschi is echter dat er bij HPS een hele hoop warmte vrij komt in de vorm van infrarood straling. Dat warmt dus de planten op. Bij led is het voornamelijk convectie warmte en die stijgt op en gaat van de planten weg.

 

Het is wat moeilijk te zien onder dat roze licht, maar staan ze niet te nat ofzo?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had de LED op 50cm hangen, maar die zaailingen vonden het echt NIET leuk. Dat veranderen van licht. Ook echt verbrand. Er is er 1 omgevallen. Heb alles terug gezet onder CFL nu. Volgende kiemronde maar is proberen vanaf de start onder de LED. Dat zal wel beter gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...