Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kapiteinkoek

Ongedierte En Stekken ?

Recommended Posts

Beste forumleden ik ben totaal nieuw in dit wereldje en begrijp vaak de logica niet, in dit geval gaat het om bijv stekken. Ik lees hier op het forum dat mensen stekken binnen halen van prachtige genetica helaas wel in grote hoeveelheden en vervolgens tegen ongedierte aanlopen om dan vervolgens weer te gaan bestrijden.

 

Waarom zet men niet gewoon 20 stekjes kiest daar de 10 sterkste van laat ze wat groeien om daar dan weer de mooiste uit te pakken en als moederplant te maken. Alles schoon maken stekjes maken van je eigen moederplant en daar dan mee kweken ? Of klinkt het allemaal veel makkelijker dan het is ?

 

Mvg,

Kapitein

Share this post


Link to post
Share on other sites

Men denkt met gif beter af te zijn (lees korte termijn denken).

Spint die je vd boer krijgt is vaak zo resistent als wat tegen de verkrijgbaar middelen dus helpt maar 1 ding en dat is het vd spint zo onaangenaam mogelijk maken en de cyclus zwaar vertragen.

 

Temp op 20C en LV boven de 65% heb je na 2wk nergens last meer van.

 

Het klinkt inderdaad zo makkelijk als het is, je mag het van mij zo moeilijk maken als je wilt maar dat werkt uiteindelijk (resistentie en je probeert een spinnetje uit te roeien in geval van spint) tegen je.

 

Veel ander ongedierte zul je niet meekrijgen op stekken, misschien een verdwaalde trips van een kweker die alles te nat houdt maar vd rest ken ik geen plagen die de stekkenboer voor je in petto heeft.

 

Btw.. de mooiste genetica komt uit eigen selectie ipv iemand anders die het voor je gedaan heeft en waarvan jij denkt dat het het ultieme is ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste forumleden ik ben totaal nieuw in dit wereldje en begrijp vaak de logica niet

Zou vooral geen moeite doen om de logica in dit wereldje te begrijpen of zelfs aan te nemen dat de beslissingen van wietkwekers op logica gebasseerd zijn. Spint hoeft echt niet zo'n probleem te zijn als sommige het voor hun zelf maken.

 

Overigens, 10 stekken selecteren van 20 stekken en daar weer 1 moeder van selecteren is een beetje zinloos. Dat zou logischer zijn als je met 20 zaadjes begint. Als je 20 stekken bij een stekkenboer haalt zijn klonen en maak het weinig uit welke je opkweekt tot gezonde en schone moederplant. Maar ja, in principe heb je gelijk, je kunt makkelijk stekken van je plant uit stek maken ipv nieuwe halen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild met andere woorden uit zaad kweken ? Het probleem is dat ik een specifieke wietje lekker vindt volgens mij die jij ook heel lekker vindt die ook nog eens uit zaad niet te eten is heb ik gehoord :P Of niet te krijgen ? anders had ik het wel geweten en ging ik voor soma regulier amnesia haze en al koste het me een jaar om de echte real deal te vinden maar helaas is dat bedrog.

''Temp op 20C en LV boven de 65%''

Nou mijn eerste instantie is om 10 of 15 plantjes te zetten en ik ga ervanuit dat ze met ongedierte komen? ik heb tijd zat dus of het 2 weken of maanden duurt waar het om gaat is dat ik aan het einde van de rit. 1 of 2 gezonde grote planten heb waarvan ik weer gezonde planten van kan afknippen. De rest van de planten ga ik mee spelen kijken wat voor mij werkt of juist niet. Maar die temp bedoel je 24/7 20c constant ? dus er zal het een en andere moeten worden geventileerd ? Hoe krijg je dan een hoog LV ? als je de hele tijd aan het afzuigen bent ?

En overleven de jonge plantjes dit wel ? Misschien een idee om de ongedierte op 1 locatie te vermoorden en de rest van de groei op een andere ? En tot hoever kan ik gaan want ik wil ze echt weg hebben en wat ik me afvraag die stekkenboer heeft vast gif gebruikt maar heeft die oma's raadt opgevolgd ? Een beetje knoflook met wat shag voor de extra back up ? En neem olie dat werkt ook toch goed gewoon als extra plaag boven de vervelende klimaat ?

 

Sativied ergens zal er toch een logica achter al die mooie kweekje die je hier soms voorbij ziet komen waar je om staat te kwijlen :icecream: Ik kom ze ook niet vaak op buitenlandse sites tegen zo mooi als ze hier zijn. Het wiet dan niet de opstelling :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sativied ergens zal er toch een logica achter al die mooie kweekje die je hier soms voorbij ziet komen waar je om staat te kwijlen :icecream: Ik kom ze ook niet vaak op buitenlandse sites tegen zo mooi als ze hier zijn. Het wiet dan niet de opstelling :innocent:

Dat dacht ik ooit ook :) In werkelijkheid is het vaak ondanks en niet dankzij de logica die er achter zit, m.u.v. de keep it simple logica.

 

Knoflook en shag... en al die vragen om lostchild's logica te begrijpen, in een onderwerp waar je niet eens mee bezig was geweest zonder dilago's gebrek aan logica en eigenwijze puinhoop. Maar goed, als jij je tijd wilt verspillen dan ben je goed op weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beestje vergif je niet, die maak je het gewoon ongemakkelijk; dan trekken ze vanzelf ergens anders heen :wave:

 

de truuk van 20 graden en hoge lv is dat ze daar niet van houden, het remt de hormoontjes dus minder seksproductie minder babies minder beestjes opdieboot..

 

heb je zo eindelijk zoeen mooie mama.... gaat daar een spint opzitten, begin je weer bij probleem #1 :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap het idee achter een moederplant selecteren uit een batch stekken ook niet helemaal.

Stekken zijn allemaal exact hetzelfde als hun moeder, het worden ook wel klonen genoemd ;)

Ze zijn allemaal hetzelfde, daar valt niks aan te selecteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar die temp bedoel je 24/7 20c constant ? dus er zal het een en andere moeten worden geventileerd ? Hoe krijg je dan een hoog LV ? als je de hele tijd aan het afzuigen bent ?

En overleven de jonge plantjes dit wel ?

 

En neem olie dat werkt ook toch goed gewoon als extra plaag boven de vervelende klimaat ?

 

Laag wattage aan licht erboven is 20C heel goed te doen en hoge lv als je amper afzuigt is toch ook niet moeilijk na te streven?

Jonge plantjes zijn gek op zo'n omgeving, kijk maar eens hoe alles in de lente de grond uit schiet.

 

Neem olie doet niet veel tegen spint en kan heel vervelende bijwerkingen hebben als je dat niet goed doseert.

 

Je redenatie mbt Soma's Haze bestellen en daar dan niks tussen kunnen vinden snap ik niet helemaal, je weet toch wat je zoekt, doet een beetje onderzoek en besteld dan daar waar de pheno's het dichtste bij komen zodat je de meeste kans hebt op wat jij wilt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sativied ergens zal er toch een logica achter al die mooie kweekje die je hier soms voorbij ziet komen waar je om staat te kwijlen :icecream: Ik kom ze ook niet vaak op buitenlandse sites tegen zo mooi als ze hier zijn. Het wiet dan niet de opstelling :innocent:

Dat dacht ik ooit ook :) In werkelijkheid is het vaak ondanks en niet dankzij de logica die er achter zit, m.u.v. de keep it simple logica.

 

Knoflook en shag... en al die vragen om lostchild's logica te begrijpen, in een onderwerp waar je niet eens mee bezig was geweest zonder dilago's gebrek aan logica en eigenwijze puinhoop. Maar goed, als jij je tijd wilt verspillen dan ben je goed op weg.

Degene die eigenwijs is ben je zelf, want ik ben niet de enige die met spint kampt, dat denken is een gebrek aan logica van jouw kant. Ten tweede is er geen eenvoudige oplossing voor het probleem spint, anders zouden we het er al niet meer over hebben.

 

Triest dat je steeds op zoek bent naar een zondebok om je frustraties op te botvieren en dan vervolgens janken dat het forum je zo slecht bejegent.

 

beestje vergif je niet, die maak je het gewoon ongemakkelijk; dan trekken ze vanzelf ergens anders heen :wave:

 

de truuk van 20 graden en hoge lv is dat ze daar niet van houden, het remt de hormoontjes dus minder seksproductie minder babies minder beestjes opdieboot..

 

heb je zo eindelijk zoeen mooie mama.... gaat daar een spint opzitten, begin je weer bij probleem #1 :whistle:

Dit is slechts uitstel want je kan dat klimaat nooit hanteren tijdens de bloei.

 

@ Kapiteinkoek, luister maar niet naar Sativied zijn boeddhistisch geneuzel, spint is een plaag die elke kweker kan treffen en geen soort van bad karma. :D

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sativied Vaak is het zo dat de mooiste dingen niet vanzelfsprekend zijn in het leven en in het vervolg zou ik graag je logica willen lezen, ik begrijp lotshild logica goed alleen heb ik geen praktijk ervaringen dus mijn zelfvertrouw is laag en wil het niet verkloten.

Ik heb dit topic geopend voordat ik dilago kende ;) Ik kwam veel verslagen tegen waarin ongedierte voor problemen zorgde en vroeg me af hoe je zoiets aanpakt.

 

@soca ik heb het verkeerd gezegd ik doel meer op een selectie van jonge gezonde planten die uitblinken in groei en het fijntjes hebben voor de rest kun je indd niet zoveel selecteren.

 

@ lostchild Klopt ik heb 2 stevige kledingkasten 2m lang 1m breed horizontaal gedraaid en 4 tl lampen in elke kast opgehangen lampen aangezet en temp was max 22 in de kast gesloten ! moet nog passive inlaat van de onderkant maken en kleine afzuigfan aan de bovenkant plaatsen dan zal 20 graden prima te doen zijn. En hoe breng je de LV omhoog gewoon hydrokorrels op de bodem en dat vochtig maken. Mijn logica en omtrent soma is heel simpel ik geloof niet dat er uit een doos zaden een plantje ook maar in de buurt komt van de core cut amnesia, laat staan de bloeitijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thuis ben je zelf god van de natuur, wat jij wilt zal gebeuren, en spint zag dat het niet goed was :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago Als je spint hebt in de bloei ben je te laat om nog in te grijpen. Je moet toch juist als ze klein zijn het aanpakken heb je dat gedaan ? Wat lostchild zij lage temp en hoge LV ? 2 weken lang en beetje sprayen ?👹

Spint begint gewoon in de natuur wanneer je een hoge temp en lage LV klimaat hebt dan trek je ze aan met alle gevolgen vandien.

 

@Huffnpuff

Ik hoop het maar ik wil ook iets gebruiken weet nog niet wat maar gewoon voor de zekerheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb alles wel geprobeerd maar ze zijn er nog steeds. Als je een schone locatie hebt en je wilt de kans op spint zo klein mogelijk houden, dan is kweken uit zaad zeker wel aan te raden. De Amnesia van Super Strains zou je eens naar kunnen kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mij zoektoch naar wondermiddelen ben ik co2 tegen gekomen volgens mij houden die beestjes daar niet van. Nou is co2 niet makkelijk om te doseren. Maar droog ijs is pure co2 in vaste vorm en kost 25 er per 5kg en lost op in de lucht. Een staaf bij je plantje in de lucht hangen hok afsluiten en dan weer afzuigen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degene die eigenwijs is ben je zelf, want ik ben niet de enige die met spint kampt, dat denken is een gebrek aan logica van jouw kant. Ten tweede is er geen eenvoudige oplossing voor het probleem spint, anders zouden we het er al niet meer over hebben.

 

Triest dat je steeds op zoek bent naar een zondebok om je frustraties op te botvieren en dan vervolgens janken dat het forum je zo slecht bejegent.

Jij bent niet de enige die met spint kampt dus ligt het niet aan jou... Iedereen kan spint krijgen, niet iederen gaat daar zo dom mee om. En dan denk jij in een positie te zijn mijn logica en eigenwijsheid te beoordelen. Delusional onzin net als de rest van je misplaatste verzinsels en vrijwel iedere post die ik van je lees. Als je niet zo extreem stronteigenwijs was geweest had je niet precies gedaan wat ik voorspelde, vlak voordat die nog steeds aanhoudende jankbui van je begon. Ben je echt zo onnozel dat je niet doorhebt wat je doet of waarom je thread zoveel views had? Je egootje staat je in de weg bij het kweken en vrijwel iedere lezer is een ramptoerist. Ik zie de spinttrails alweer zitten... en net als anderen ga ik niet meer moeite doen om jou te helpen want je bent zo stronteigenwijs in vrijwel iedere reply.

 

Snap niet dat je liever jezelf wijs maakt dat je weet waar je mee bezig bent dan een beetje fatsoenlijke kweekresultaten halen. Als je ooit die grote bek wat hebt leren temperen en je kop uit je reet hebt getrokken stuur me dan een pm, ga ik je handje vast houden zolang je maar wil of nodig hebt,

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Satived wat is jou advies dan ?

Vandaag ben ik begonnen zoals lostchild me heeft aangeraden en een beetje meer zelf.

 

De kast heeft een tempratuur van 20-22 graden met een LV van 80% ik kon het niet laten natuurlijk dus heb ik ze ook ondergedompeld in floramite volgens mij werkt dat dus tegen spint als larven en eitjes. We gaan het zien gelukkig gaat het maar om 4 plantjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...