Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hier zal ik af en toe foto's posten van mijn kweekjes.

 

Amnesia Haze op rfx-1 en Mister X Kush op steenwol slabs,

 

1 juli 2016 dag één 12/12. .

 

gallery_6495_18670_170491.jpg

 

gallery_6495_18670_110372.jpg

 

gallery_6495_18670_300771.jpg

 

Er wordt minder water gegeven als tijdens mijn vorige ronde en ik probeer zo laag mogelijk in de Ec te blijven (Ec 1.3 en pH 5.5) aangezien ik via de onderkant bewater en geen zout ophopingen in het medium wil.

 

gallery_6495_18670_73771.jpg

 

gallery_6495_18670_111786.jpg

 

gallery_6495_18670_171494.jpg.

Edited by dilago
  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Dilago, beetje veel strek in de kush...lange internode opbouw. Ik lees net dat er Durban poison in zit, dat gaat aardig de lucht in iig, wij hebben Durghanchistral x HeadCandy staan maar die is nu al 2.00 na 24 dagen 12/12.

 

Je ammie gaat hard, hoelang voorgegroeit nu?

 

Succes en zonder dierentuin hopelijk want dat scheelt zo enorm.

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar anderhalve week voor gegroeid. ;)

 

De Kush mag wel wat strekken en ook heb ik alles onderin gediefd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien nog steeds op RFX dat bevalt dus, zat er ook smaak verschil tussen bijv aarde ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien nog steeds op RFX dat bevalt dus, zat er ook smaak verschil tussen bijv aarde ?

Eerst dacht ik dat de smaak wat zachter was, maar ik proef bij nader inzien eigenlijk geen verschil. Kweken op rfx-1 bevalt wel goed ja, maar als het op slabs net zo goed bevalt ga ik daar mee door.

 

Kan je het toch niet laten? :P

Succes man!

Ik kon verleiding niet weerstaan om ze toch op de foto te zetten, dus dan maar een fototopic een soort compromis. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is goed om te horen andere vraag hoe vaak geef je ze water per dag ? Ik had begrepen dat 1 van de voordelen van hydro is dat je eigenlijk niet te veel water kunt geven en zodoende kun je ze dus 6 of meer keren per dag water geven wat je betere resultaten geeft als ik deze post mag geloven.

https://www.thcfarmer.com/community/threads/coco-perlite-ratio.39778/

 

De gebruiker Mango420 hij laat ook mooi zien hoe zijn systeem eruit ziet.

 

Dilago ik had je nog geprobeert een prive berichtje te sturen maar je inbox ofzo zit vol ik wou het ergens over hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar jij naar linkt gaat over kweken op kokos met perliet en daar heb ik nog nooit mee gewerkt. Met het kweken op steenwol ben ik nog een groentje doch gevorderd genoeg om momenteel een prima wietje aldus geteeld te roken.

 

Hoewel je op steenwol je planten niet kan verzuipen, kan een teveel aan water wel buitenproportionele vegatieve groei stimuleren zo heb ik gemerkt. Om de Ec op te laten lopen aan de wortels en vruchtengroei te stimuleren i.p.v. blad geef ik water wanneer de potten en slabs aanzienlijk lichter aanvoelen. Momenteel is dat om de vier a vijf dagen en dan geef ik zoveel dat er minimale drain is. Als voorbeeld lees ik veel over tomatenteelt.

 

En mijn inbox is weer geleegd.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabs kun je als je met druppelsysteem werkt gewoon on de 2u water geven.

Ik denk als je ze leeg laat trekken je ec snel oploopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat ze niet kurkdroog trekken maar wel zodanig dat de Ec aan de wortels oploopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat ze niet kurkdroog trekken maar wel zodanig dat de Ec aan de wortels oploopt.

waarom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat ze niet kurkdroog trekken maar wel zodanig dat de Ec aan de wortels oploopt.

waarom?

Naar een idee van Dr. Lynette Morgan, die studie heeft gemaakt van kweken op steenwol, zie hier.

 

Volgens haar moet je vruchtdragende planten niet teveel verwennen en een oplopende Ec aan de wortels stimuleert vrucht vorming.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nieuwe lichting Amnees stekken zijn er bijna klaar voor.

 

gallery_6495_18670_153834.jpg

 

gallery_6495_18670_105174.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf vanavond is er een ruimte beschikbaar voor negen Amnees dames die op rfx-1 gezet zullen worden. Dit vooral omdat de vloer op deze locatie niet waterpas is en kweken op slabs erg lastig zou worden. Elke pot zal ik in een wasteil zetten zodat ik de planten toch via de onderkant kan water geven.

 

gallery_6495_18670_5658.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de ec oploopt in men slabs + 0.3 dan begint deze jongen al met spoelen hoor..

 

Ik weet ook, dat als je gewoon iedere dag 9 weken lang dezelfde tijdstippen water geeft.. Je plant het er niet slechter uitziet of presteerd

Ik ken eerlijk gezegd ook niemand die zijn slabs laat droog trekken.

 

Missxhien dat iemand hier dat wel doet?

 

 

Mooie stekjes man :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of iemand het hier doet weet ik ook niet, maar Dr. Lynette Morgan adviseert bij tomatenteelt om de Ec een beetje op te laten lopen door het medium wat droger te laten trekken. Vooralsnog gaat dat bij mijn hennep kweekje ook prima! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drie dagen geleden heb ik negen potten gevuld met nieuwe rfx-1 en die onder de douche gezet tot ze zeik ende zeiknat waren. Vervolgens heb ik ze 24uur laten uitlekken en eergisteren de nieuwe Amnees stekken er in geplant en onder 600watt hps gezet. Alhoewel het een beetje warm is maken ze het goed, dit komt omdat ik de stekken al een paar weken onder tl heb laten harden.

 

gallery_6495_18670_48107.jpg

 

gallery_6495_18670_120140.jpg

De slabs voor de volgende liggen al klaar, terwijl de huidige amper begonnen is....

 

Sommigen adviseren om de rfx-1 in te wateren met voeding en de juiste pH maar dat is echt niet nodig. Het is verspilde voeding en tijd als je het wel doet mijns inziens, maar iedereen moet maar doen wat hij of zij goeddunkt. Ik heb beide methoden wel geprobeerd en ik verkies hongerige jonge planten boven tevreden en verzadigde. De planten in de grotere kweek ruimte beginnen aan de tweede week bloei en krijgen nog steeds een Ec van 1.3-1.4 en een pH van 5.5.

 

gallery_6495_18670_203873.jpg

 

gallery_6495_18670_87950.jpg

 

gallery_6495_18670_20880.jpg

Kush met lichte bolling in het blad, toch al weer een fractie te nat.

 

De Amnezen worden ook zo droog mogelijk gekweekt, het motto is nice and dry voor mij deze ronde en afhankelijk van de resultaten ook de daarop volgenden. Ook ben ik weer flink aan het knakken geweest om de planten kort te houden.

 

gallery_6495_18670_118498.jpg

 

gallery_6495_18670_119089.jpg

 

gallery_6495_18670_82600.jpg

Het betere sm-werk.

 

Vandaag zijn de Tetrix roofmijten bezorgd en deze heb ik meteen uitgezet.

 

Later meer.

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit je hebt er alleen afgezuurd water doorheen gespoeld bij het inwateren?

hoeveel per liter mapito ongeveer is dat dan?

weleens gedacht om mapito te doen maar dat inwateren lijkt me zoon werk voor een wat groter hokje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, gewoon kraanwater, ik heb de potten onder de douche gezet en elke pot een minuut of twee tot drie gespoeld. Gisteren na twee dagen heb ik de stekken voor het eerst een beetje aangezuurd water met voeding gegeven. Let wel: zodra de planten eenmaal in de mapito staan gebruik ik de hele cyclus geen kraanwater meer, want daar blaas je de cellen mee op.

 

Het grootste nadeel van kweken op mapito vind ik het inwateren (maar dat komt vooral omdat ik geen riolering heb in mijn kweekruimte) verder heeft het voor mij alleen maar voordelen ten opzichte van kweken op aarde. Vanwege mijn ontzettende hekel aan het spoelen heb ik er nu een paar planten op slabs bij te staan, want daar hoeft dat niet bij en verder is het principe gelijk. Het is beide steenwol.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, gewoon kraanwater, ik heb de potten onder de douche gezet en elke pot een minuut of twee tot drie gespoeld. Gisteren na twee dagen heb ik de stekken voor het eerst een beetje aangezuurd water met voeding gegeven. Let wel: zodra de planten eenmaal in de mapito staan gebruik ik de hele cyclus geen kraanwater meer, want daar blaas je de cellen mee op.

 

Het grootste nadeel van kweken op mapito vind ik het inwateren (maar dat komt vooral omdat ik geen riolering heb in mijn kweekruimte) verder heeft het voor mij alleen maar voordelen ten opzichte van kweken op aarde. Vanwege mijn ontzettende hekel aan het spoelen heb ik er nu een paar planten op slabs bij te staan, want daar hoeft dat niet bij en verder is het principe gelijk. Het is beide steenwol.

Als je op de productpagina van rfx gaat kijken, dan wordt daar vermeld dat het spoelen vanuit nieuw uit de verpakking eigenlijk helemaal niet nodig is. Wij hebben het allebei wel gedaan, maar eigenlijk kun je gewoon met afgezuurd voedingswater beginnen. Naarmate je richting het einde van je kweek de voeding verhoogd, ga je meestal de laatste dagen weer spoelen waardoor je het grootste gedeelte er weer uit spoelt. Wanneer je het dan hergebruikt zal er heus nog wel wat voeding zijn achtergebleven, maar kun je naar mijn mening gewoon weer op 1.3-1.4 verder.

 

Wist je dat ...

  • Meteen aan de slag, onze producten zijn direct klaar voor gebruik en hoeven alleen vochtig gemaakt te worden met water bij inzetten van de planten.
  • Tijdens het productieproces onze producten worden geïmpregneerd met een biologisch/bacteriologisch leven. Dat zorgt ervoor dat het zich meteen gedraagt als volwaardig substraat waarin de wortels van de plant zich goed kunnen ontwikkelen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben overigens erg enthousiast over RFX. De planten doen het er tot nu toe fantastisch op. De luchtvochtigheid in mijn tentje is wél aan de hogere kant. Nu de planten nog in zo'n vroeg stadium zijn kan dit nog niet zoveel kwaad maar met dikke toppen straks wil ik niet ook op 60% zitten. Ik geef van boven water en probeer daarmee te vermijden dat ik zoveel geef dat er een dikke plas onderin de bak komt. Natuurlijk heeft dit tot gevolg dat ik er wat dichter op moet zitten met m'n watergift (liefst iedere dag de gepaste hoeveelheid) maar voor mij persoonlijk is dit geen issue. Ik kan me voorstellen dat grotere kwekers dit niet willen, maar die hebben waarschijnlijk ook beter spul om de LV op peil te houden, in een tentje blijft dit lastig...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je zo enthousiast over rfx-1 bent, ook ik ben er zeer tevreden over. De planten groen houden was nog nooit zo gemakkelijk. Een LV van 60% zou ik me geen zorgen over maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

loopt de ph niet op in je medium dan als je met kraanwater spoelt?

is toch logischer om met afgezuurd water te spoelen tot de ec 1.2 is en de ph 5.7 met mapito

en dan je stekken erin met wat wortelboost omdat je alsnog niet de verhouding weet van de npk in je medium wat zich nadehand bijstelt aan de hand van wat je voedt?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar de pH loopt te alle tijde op in het medium en dat trekt wel weer bij zodra je begint te voeden en instuurt met de juiste waarden. Echter lijkt mij de gemakkelijkste werkwijze wat de producent adviseert, namelijk om de planten in de nieuwe droge rfx-1 te planten en dan water te geven. Had ik daar aan gedacht zou ik dat gedaan hebben i.p.v. alles eerst zeiknat te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...