Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kamihaze

Plagron Promix Ph Meten Ja/nee

Recommended Posts

Goedenavond, ik zou graag willen weten of hier mensen zijn die op de promix draaien van Plagron met de 100% biolijn en hierbij de ph waarde meet ja of te nee?

 

Volgens plagron hoeft dit niet maar heb zelf me twijfels hierover en zit te denken om een ph-meter aant te schaffen zodat ik mijn voedingswater toch kan gaan afzuren.

 

Graag jullie mening hierover!

 

Kamihaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

beetje afzuren is niet lelijk .

hier is de ph kraanwater 8.3 .

veels te hoog vind ik .

ook voor bio ,grond en coco

:thumbsdown:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens een medewerker van plagron hoef je totaal niet af te zuren omdat de bio dit zelf regelt.

Weet niet tot hoever dit gaat en wat macerror zegt wat is je waarde van je kraanwater ?

Maar het is jou keuze afzuren kan nooit geen kwaad zou het wel raar vinden als dit überhaupt wel zou moeten want je koopt. Niet voor niks een biolijn waarbij meters en dergelijke niet nodig zijn.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje je dubbel op idd,wat ingrow ook al aangeeft, maar als je planten er niet lekker bij staan kan je altijd nog een ph grond sample pakken en afzuren , ik draai altijd op plagron growmix en ik heb nog nooit een meter in de klauwen gehad nooit problemen gehad

xl

Edited by mister xl
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties.

 

Volgens de site van het waterbedrijf van mijn gemeente is de ph van het kraanwater waarde ook 8.3 hier,had ik al ergens een keer opgezocht. Vandaar mijn zorgen. Ik ging tot nu toe ook uit van het verhaal ban Plagron,maar heb de vorige kweek wat problemen gehad met vergeling van 1 plant die ik niet meer wist te sturen en eigenlijk omdat je niks meet ook niks weet.

 

Ik geef tot nu spa blauw voor de zekerheid en ga denk toch een ph meter aanschaffen om iig het voedingswater af te zuren.

 

Thanks K.

 

 

 

Zag jouw reactie er net nog niet bijstaan xl voordat ik het poste toch bedankt voor je input, ik denk er nog even over na.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

in het begin geef ik ook rustig 8.3 water mee in de peterseliefase .

zit ook lekker veel kalk in alhier .

maar dan steeds verder de bloei in zak ik met die ph .

ik heb dan ook een meter in mn grote klauwen en die steek ik ook wel es in mn reet heey !.

en dan zo aan het eind van de bloei laat ik het weer wat op lopen en spoelen met 8.3 komt hier ook wel voor .

is maar net hoe de muts staat .

zelf gebruik ik geen meter maar testjes van ghe 5 eur voor 500 testen .

en ik heb 5000 testen aan alibaba chinese lakmoesteststrips hele circus was 11 eur inclusief verzenden .

duurde wel 6 weken met verschepen .

tegenwoordig gebruik ik de testen amper meer omdat ik weet hoeveel druppels ph- ik moet geven op een liter .

en die digitale ph-meters drogen me steeds uit vandaar of die sonde kan niet tegen mn reet ..

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha jij liever als ik!! Zal is kijken voor die testertjes anders haal ik er toch 1 met een sonde,maar zal die dan waarschijnlijk netjes in bewaarvloeistof bewaren. Tnx weer.. ouwe viezerik!! Hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 4 tientjes koop je een ph metertje je zou eens kunnen kijken door de bio toe te voegen in een liter water en dan zien wat de pH doet met de voeding ben er eigenlijk wel benieuwd naar zal er zelf volgende week ook eens naar kijken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

normalerwijs is het niet nodig

maar zo ver ik weet heeft mineraale voeding een bepaalde ph nodig om het op te nemen bv stikstof op 5.6 en kalium op 6.0

met organische stoffen heeft hij een breder spectrum waar het in word opgenomen bv fosfor van 5.5 tot 7.5

dat betekend dus dat je veel meer speling hebt maar betekend wel dat het niet oneindig is dus zelf gooi ik liever de ph omlaag tot 6.1-6.5 met aarde dan zit je altijd goed en het kan geen kwaad, cocos wat lager

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat ik dat ook zo gaat doen..bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...