Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bens0n

Als Er In Het Bos Een Boom Valt..

Recommended Posts

Als er in het bos een boom valt en er is niemand in de buurt. Maakt het dan geluid?

 

Zijn er mensen die ook diep vanbinnen de overtuiging hebben dat er meer zit achter geluidsgolven, frequenties en geluid zelf?

Zoals er de universele wetten zijn, hoort ook geluid daar bij? En schuilt er een bepaalde kracht achter geluid waarvan

wij als mens ooit in het verleden die informatie en kennis zijn zoek geraakt? Of sterker: wordt deze kennis ons misschien

wel bewust verzwegen?

 

Ook mag de titelvraag beantwoord worden. Toch benieuwd of er hier geinteresseerden voor te vinden zijn!

 

 

 

Groetjes, Bens0n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een boom die omvalt waar niemand bij is maakt hetzelfde geluid als een boom die valt als men er wél bij is. Dit kan je bevestigen met een ouderwetse draagbare cassetterecorder. Kap een boom tot hij bijna valt, zet de cassetterecorder op record en verlaat het bos. De volgende dag kan je het geluid horen op het bandje zonder er bij te zijn. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

het geluid blijft gelijk als je er toevallig onder komt dan zal het net iets korter zijn .

want zo word er ook over geluidgolven gezegd dat als je jezelf met een gun door je kop schiet dat je dan zelf de knal niet eens meer hoort .

maar dat kun je niet checken eigenlijk .

das wel jammer .

en ik had me er vanmorgen ook een paar achter me op de deur kloppen in het toilet die de huur niet hadden betaald er uitruftert met de nodige pikant kneiterende geluidgolven .

die pecies hetzelfde geluid hebben als ik er niet bij ben zegt hams .

en daar zat ook een kracht achter en kwam er een vingerhoedje nat achteraan joh heey .

wat die vibes betrefd zitten we op het zelfde raakelveld des omniversums.

 

:vape:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk komt het er op neer dat de boom in principe sowieso geen geluid maakt. Toch niet als er niets of niemand in de buurt is

om die golven en frequenties om te zetten naar geluid. :likken:

 

En dat vind ik er net zo fascinerend aan, hoe wij en dieren die golven en frequenties opvangen en omzetten naar geluid, hoewel

geluidsgolven en frequenties ook invloed hebben op het plantenleven maar die echter de omzetting niet kunnen maken.

 

Ook is al bewezen dat je op bepaalde frequenties objecten kan laten zweven, bewegen, spinnen, breken en zoals meditatie aantoont

heeft het ook zeker invloed op ons bewustzijn en heeft het ook een helende werking dus ben ik ergens de overtuiging beginnen

kweken dat er een universele wet moet schuilen achter geluid die wij simpelweg niet (meer) kennen.

En die uiteraard onze leventjes een stuk gemakkelijker zou maken (of net alles naar de *puut* zou helpen natuurlijk) moesten we wel

beschikken over deze kennis!

 

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch best apart dat wij na 200 duizend jaar aan evolutie opeens gaan stellen dat als wij, de mens, er niets van af weten, dan bestaat het niet :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer genoeg lijken de meeste mensen wel precies net uit dat hout gesneden te zijn. :likken:

 

Wat de wetten van geluid betreft, zoals ik eerder al zei, durf ik zelfs stellen dat die kennis er ooit wel is geweest

maar we zijn ze zoek geraakt of ze wordt ons bewust verzwegen.

 

Zo wordt er zelfs beweerd dat de globale vloed, dankzij die kennis, opzettelijk in gang werd gezet. En ik ben

open minded (of gek) genoeg om dat zeker niet uit te sluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

okee jij beweerd min of meer dat er een hogere macht is die ons een geluid laat horen laten we zeggen een scheet .

en dan om ons een loer te draaien had het eigenlijk het geluid van een boer moeten zijn .

of het maakt helemaal geen geluid maar wij horen met die schelpen iets wat er niet is .

je ziet wel eens een heistelling staan heien dan is de klap altijd later dan dat je het blok ziet vallen .

dan is die heistelling uitgerust met een heigeluidvertrager van de hogere macht ?

de geluidsmaffia zo had ik het nog nooit bekeken .

weer wat geleerd .

gelukkig is het geen hoorforum want dan weet je niet wat je hoort .

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, helemaal niet. Ik beweer dat er geluidswetten bestaan waarvan de kennis ons onbekend is en dat het

een wereld van verschil zou maken moesten we wel beschikken over die kennis. Of dat nu in goede of slechte

zin is, dat laat ik open. En of ik nu gelijk heb of niet, laat ik ook open.

 

Sowieso zit er meer achter geluid dan wij weten, daar twijfel ik niet aan. En het is iets wat de wereld en de manier

waarop wij leven zou kunnen doen veranderen. Aan de andere kant heb je dan weer die 1% die het zou

monopoliseren van zodra het kan en er flink munt uit gaat slaan op onze rug. :thumbsdown: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

al dat water enzo dan... is dat van de aardbol gelekt ofzo? :whistle:

 

 

 

dan wij weten... of jij? of ik? maar wij?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe zit dat dan met een kip waarvan iedereen zegt, das een paard!?!?

 

Jemig t leven is ingewikkeld! !!

 

En hoe zit dat met negers als ik blind ben? Zijn die nog zwart? En wat als ik dan weg ga? Veranderd de neger van kleur? Verdwijnt hij?

 

Ik negeer t koningshuis al me hele leven maar bij die uitkeringstrekkers baat het niet...

 

 

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als k dus achteruit loop en die boom niet zie.. dan is hij er ook niet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik maar enkel ga reageren op serieuze reacties. Als die er komen natuurlijk. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

stel je staat bij een echoput .

en roept naar beneden :""HOE HEET DE KONING VAN BEIEREN ?????

heb ik het meegemaakt dat er van beneden :""EIEREN EIEREN EIEREN !!! werd geechood .

waar blijft mn B ?

:""waar zijn mn stopcontacten ?"" .

topcontacten topcontacten topcontacten !!!!!.

waar is mn S ?

ik hoop dat mn vraag serieus genoeg was want ik ga nog niet veel met geluidofielen om weet je ?

maar dat kan in de toekomst nog best anders worden .

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze topic was aangemaakt voor mensen die interesse hebben in dit toch wel interessante onderwerp,

niet zomaar om het onderwerp af te kraken en in het belachelijke te trekken. Dit gebeurd al genoeg

in mijn dagelijkse leventje. ;)

 

Wat jou serieuze vraag betreft: Daar heb ik simpelweg geen antwoord op. Geen idee hoe dat werkt en tot

op vandaag zelfs niet eens bij stil gestaan. Maar 'k ga het toch eens proberen uit te zoeken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowahahahi

 

is niet bedoeling geweest om het te belachelijk te maken of te kraken ofzo .

en dat was ook niet nodig lijkt me .

en de intresse is er wel maar zelf tip je ook niet bepaald de sluier .

je roept iets over een vallende boom en dan krijg je reacties en daar stopt het verhaal .

?ik wil het ook weten of ze hetzelfde geluid maken al dan niet .

begin der dan niet over .

 

:vape:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze topic was aangemaakt voor mensen die interesse hebben in dit toch wel interessante onderwerp

Of het interessant is moet nog blijken. Waarschijnlijk wel voor jou, maar voor anderen vooralsnog niet.

Zelf denk ik dat het ook een partij flauwekul is.

Waarmee ik het niet in belachelijke trek, maar ik vind het moeilijk om iets waar geen enkel bewijs of aanwijzing voor is, serieus te nemen.

 

Heel even dacht ik bij je opening "boom omvallen > niemand aanwezig > toch geluid?" als de opening van een filosofische discussie was bedoeld.

Want uit die context is de zin oorspronkelijk afkomstig.

Maar jij neemt hem heel serieus.

Wonderlijk. Maar iedereen heeft recht op zijn eigen gedachten.

En die gedachten zijn legitiem en daar heeft elk mens recht op.

Net zoveel recht als andere mensen hebben om ze niet al te serieus te nemen.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_7335_4882_54119.jpg :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ik heb al miljoene mislukte pogingen achter de rug om een interessant en ja, in zekere

zin serieus maar ook weer helemaal niet, gesprek/discussie te hebben over dit onderwerp.

 

Maar toch ook al een handje vol die konden inpikken met enkel al de eerste post die ik maakte.

Dat tweede handje gaat hier niet gevuld geraken heb ik door :D

 

Allemaal goed hoor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is het verschil tussen een krokodil?

 

 

Hoe groener des te zwemt ie!

 

 

Nou,dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

loe

 

weet je wel waarom een haas ?

 

 

 

 

 

om dat ie achter een boom .

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je een koe?

 

Gaat een wortel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles is energie, dus ook geluidsgolven zijn energie.

Met energie kan je alles, mits je het kan sturen.

Er zijn bepaalde mensen die de kennis en vaardigheden hebben om daarmee om te gaan.

In principe kan ieder mens dat, enkel zijn de meeste mensen niet zo ver ontwikkeld dat ze daar mee om kunnen gaan omdat ze hun eigen energie nog niet op orde of onder controle hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht ook net als Kees dat het een intro was. Maar zoals bosrand al zei hiervoor, geluid is niet meer dan een trilling. Welke weer een doorgave is van energie. Zij het door de lucht of door een vaste stof in beide gevallen krijgen moleculen meer energie welke door wordt gegeven aan de omringende moleculen en die weer aan de volgende.

 

En als je daarover twijfelt, ben je eigenlijk aan t twijfelen aan de natuurkundige wetten. Want als de boom die valt(door de zwaartekracht) zijn kinetische energie niet doorgeeft aan de omgeving waar zou het dan heen gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geluid is trillende lucht.

Ten tijde van de oerknal was er nog geen lucht.

Er was dus ook geen knal.

En net als met die boom, geen mens die het hoorde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alw

 

zolang het maar positieve energie is maakt het mij niet uit !

en niet met jezus citrus aan komen leuren op het eind van het liedje

ach doe ook maar wel want anders kan je ook niet een zachte bomenval verklaren .

:vape:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...