Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterXxX

2) 5X90L Cannalope Haze Scrog, 1000Watt Dimlux +150Watt T-Neon

Recommended Posts

Hallo allemaal!

 

na een tijd afwezig geweest te zijn IVM een gestolen laptop

ga ik toch weer een log beginnen

 

me plantjes zijn nu vandaag 28 dagen oud en zijn al flink gegroeit

heb wat problemen gehad met hitte en een lamp die kapot ging, dus ze hebben ook even onder T-neon gestaat

vorige run ging ik nu omschakelen maar doordat ze gewoon minder licht hebben gehad zijn ze ook minder groot als eerst

dus ik laat ze nog een weekje groeien

 

mijn 1e kweek was een groot succes! met een een score had van 0,95G per watt

er waren zeker nog wel dingen voor verbetering vatbaar dus die score kan nog beter

 

mijn vorige kweek was in de winter dus klimaat was lekker goed onder controle.

ik kweek op zolder en met warm weer word het gewoon te warm! en krijg ik het klimaat niet helemaal goed

ik ga mijn verwachtingen ook bijstellen in deze zomer kweek, als ik 700gram kwaliteits wiet weet te kweken ben ik tevreden

 

waarom doe ik dat? nou het is gewoon niet realistisch om te denken dat ik weer 1150 gram ga kunnen kweken als mijn klimaat niet op orde is

en om mijn klimaat redelijk te kunnen houden ga ik moeten dimmen zodat ik minder warmte produceer.

kwaliteit gaat altijd boven kwantiteit bij mij. wil ook zomers mooie compacte toppen

 

Medium:

Ik gebruik de ultimate soil van DNA

 

Voeding:

Mills vitalize

Mills C4

Mills PK booster

Ik gebruik alleen C4 in week 3,4,5,6 en PK Booster in week 5,6,7,8

Maar kan het nog aanpassen, misschien haal ik er nog een week af van beide

 

 

Strain:

Cannalope Haze van DNA

 

weer de zelfde strain. waarom? had een zeer goeie opbrengst hij is redelijk snel klaar en if it aint broken dont fix it

gallery_1399_333_2869918.jpg

 

 

Set-up

kwa gear ben ik het zelfde gebleven heb alleen een demper gekocht omdat met warm weer de afzuiger op 100% moest draaien

en dat zorgte voor geluidsoverlast.

lever wel wat capaciteit in doordat ik er een bocht in heb moeten liggen

er komt in de toekomst ook een 2000m3 afzuiger om dat te compenseren

 

-150x150x200 tent

-1500m3 softbox afzuiging

-1400m3 Can-filter

-1000m3 active inblaas

-1000w Dimlux

-100cm luchtdemper

 

 

 

Verwachtingen:

verwacht niet zo een goeie kweek als de eerste ronde gewoon omdat ik de hitte niet buiten kan houden.

verwacht dat me temp op warme dagen gewoon 30graden of meer word dus ik zal moeten gaan dimmen.

 

zodra het de 31 graden aanraakt in me tent ga ik dimmen totdat het weer 28 is

 

hoop een gram of 700 te kunnen kweken

 

 

Problemenen

me lamp deed een beetje raar steeds en stopte er helemaal mee op gegeven moment

hij gaf aan kortsluiting te hebben

 

ik denk dat dit komt door een productiefout van dimlux

gelukkig hebben de jongens van grow center noord me een leen lamp gegeven en de lamp terug gestuurt

 

foto's volgen nog

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

35 dagen groei vandaag gehad

 

niet altijd hoog wattage door warmte/problemen met me lamp

 

omdat ik halverwege september klaar moet zijn gooi ik ze vandaag in de bloei

 

zal nog wat ruimte over houden in me tentje maar dat neem ik voor lief. al denk ik dat het wel mee valt kwa ruimte wat openblijft

als ik het wattage maar hoog kan houden als ik veel moet dimmen blijven ze wel kleiner

 

het doel is ook 600/700 gram dus dat is niet erg

 

heb ook maatregelen getroffen kwa geluid/brand

 

 

 

dag 1 bloei

 

post-1399-0-76049500-1467570070.jpgpost-1399-0-11957600-1467570060.jpgpost-1399-0-30894800-1467570065.jpg

Edited by MisterXxX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn zo'n demper is een aardige knoepert,

Was er bij mij ook aan het denken om er 1 te pakken..

 

Maarbik heb de uitlaatslang in de nok van het dak weg gewerkt en door de schoorsteen uitblaas.

 

Zo'n brandbom heb ik ook boven de tent hangen, en een automatische blusser boven het electro gedeelte :)

 

Hoop dat je je tentje vol krijgt maar zal wel goedkomen

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha toch weer scroggje? Nice man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan beter de volgende keer de iso slang veel langer laten een metertje 10 en dat gewoon in lussen zeg op de grond leggen en een grotere diameter slang werkt veel beter tegen het geluid en het bespaart je een demper.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met lussen in je slang werkt heb je alleen maar weerstand en moet de kist harder werken wat weer geluid betekend. Demper werkt het beste naar mijn idee haalt zeker 50% van het geluid weg als het niet meer is. En grotere slangen altijd beter, een iets zwaardere kist werkt ook dan hoeft ie niet op volle toeren te draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met lussen in je slang werkt heb je alleen maar weerstand en moet de kist harder werken wat weer geluid betekend. Demper werkt het beste naar mijn idee haalt zeker 50% van het geluid weg als het niet meer is. En grotere slangen altijd beter, een iets zwaardere kist werkt ook dan hoeft ie niet op volle toeren te draaien.

onzin die weerstand bij de uitgang maakt totaal geen verschil meerdere malen getest, heb zelfs nog een koolstof filter op de uitblaas voor de laatste weken dan zou je ook een hogere weerstand moeten krijgen temp blijft het zelfde en box draait niet harder, je moet wel niet te veel bochten hebben tussen box en filter in je tentje daar merkte ik wel verschil. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals je kon lezen ging het om de lussen zoals je zelf zegt de bochten ik had het niet over de uitgang dat filter op de uitblaas kan zeer zeker werkt zelfs perfect ik ken mensen die hebben alleen een filter bij de uitblaas scheelt soms weer met wat hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die lussen maken ook niks uit als het maar op de uitgang van de box zit, bochten tussen filter en box aanzuig dus levert wel weerstand op ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meningen zijn daar over verdeeld ik heb na de kist drie bochten en 5 meter slang weg gehaald scheelde me wel 9 graden waardoor het nu koeler is. Maar goed ik ga dit verslag wel volgen ben wel nieuwsgierig, zit al heel lang op dit forum te lezen en ben van mening dat actief meedoen me nog meer zal brengen. Ook ben ik van plan na de vakantie ook maar eens verslag te doen, en zodoende hopelijk nog meer te leren, soms moet je out off the box gaan om verder te komen en daar is alle hulp welkom bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind de demper prima werken

 

beetje lastig ding

ik weet niet of de bochten zouden helpen of niet. maar heb nu toch al de demper

 

en zowel binnen als buiten is het geluid drastisch vermindert! dus ik ben tevreden

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 dagen 12/12

 

Heb een paar veranderingen door gevoert in me kweek plan

ten eerste draai ik nu snachts om minder last van de hitte te hebben. ik moet zeggen zit werkt best goed! heb nog niet hoeven dimmen in de bloei

 

en heb de PH aangepast. ik had vorige run last van te korten zoals paarse steeltjes(P tekort) en een MG en CA te kort

ik denk dat deze te korten zijn ontstaan door een te zure bodem/te lage PH

 

ik zag ook deze run weer langzaam paars in de planten komen

dus heb besloten om de PH te verhogen

me PH was 6,5 en heb die nu verhoogt in stapjes van 0,3 naar 7,3

 

het paars in de steeltjes is ook niet verergert afgelopen 2 weken

 

Klimaat: tussen de 26 en 28 graden op 1200 watt

Lampafstand: 100cm (dit doe ik zodat de internode's lekker dicht op elkaar zitten

LV: die meet ik momenteel even niet ga ik later in de bloei wel doen

Water: ze drinken 4 a 5 liter water om de dag per plant

 

Ervaring:

 

de cannalope haze is een echt groei monster, het zou me niet verbazen als de tent weer helemaal vol komt

heb ook een andere techniek met het vastmaken van de planten aan het net

 

nu probeer ik zoveel mogelijk de takken om het net heen te vlechten ipv alles binden. dit scheelt me een HEEEEEL hoop tijd

dus zolang dat kan blijf ik dat doen heb nog niet heel veel moeten supercroppen

 

ben ook stuk minder gestresst als bij me eerste run. nu maar hopen dat de zomer kut blijft hehe

 

sorry van de late update had niet echt het idee dat ik veel volgers had. en ik draai nu snachts waardoor ik minder tijd met de planten door breng

 

 

gallery_1399_366_5238052.jpggallery_1399_366_963174.jpg

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

We kijken we stiekem mee hoor :P

 

Draai je nu pas snachts? Ik krijg bij mij de temp niet onder controle hoor als et buiten 25 gr is geweest.. Warmte blijft lekker hangen in de nok, ga je kapot man! :P

 

Suc6 met nieuwe ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vandaag even BDSM gedaan met de damens :)

 

dat tentje komt wel vol

week 3 nog binden, week 4 laat ik ze gaan voor wat diepte in het gewas

 

1zzj8gj.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine Update

 

ik zal vast niet de enigste zijn die last van de hitte heeft

geef nu ook dagelijks water om de planten wat af te koelen, ik geef nog alleen water zonder voeding. dit kan je lekker over de planten heen gooien sproeien

 

de lamp gaat om 1900 aan en dan geef ik 2030 water

de temp zakt 4 graden voor best een tijdje. van 31 naar 27.

 

en dan zo snel mogelijk door laten tochten in de avond in de kamer temp te laten zakken voordat het weer opwarmt

gister avond werkte het. nu ook weer, hoe lang het koel blijft is de vraag alleen nog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou temperatuur is toch niet onder controle te houden :(

 

29 graden op 800 watt en het loopt nog opwacko.png

 

om het fris te houden zal ik weer water moeten geven. maar wil niet te veel water geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet waar je handel staat......maar is een airco geen oplossing voor een paar weekjes

 

Met ulimate soil hoef je toch niet af te zuren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt mits de PH een beetje normaal is niet, PH hier is 8,4 dat is even te gek ook voor deze aarde

 

aicro kan opzich wel, heb alleen niet echt wattage over op me groepen

kan ik niet meer wassen/drogen hehe en dat is ook belangrijk

 

draai nu even op 800 watt

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar in #12 schrijf je dat je de PH aan het verhogen bent.

Wat is de PH van de aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

5,3 is de PH van de aarde

 

je moet de PH van jouw water daar aan toe voegen en dan delen door 2 volgens de leverancier

ik gaf eerst een PH van 6,5. maar kreeg te korten zoals een P te kort en een MG en CA te kort

 

na wat onderzoek kwam ik tot de conclusie dat me bodem PH te laag was, vandaar dat ik de PH wat verhoogt heb.

ook gekeken naar de kweekverslagen van andere en de PH van het water van hun

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

8.4+5.3=13.7:2=6.85 en je gaat verder omhoog? Lijkt me niet logisch....

Meet de PH van de aarde uit de zak eens

 

En bij dit soort aarde komt steeds meer voeding vrij, hetgeen zorg voor verlaging van de PH

Wie heeft jouw tekorten bepaald?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je begrijpt het verkeerd

 

ik geef een PH van 7,3

 

dus 5,3+7,3 = 12,6:2=6,3

ik heb mijn tekorten bepaald op mijn symthomen

 

de aarde was erg lastig te meten kwa PH vond ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, bedankt voor je uitleg

Wat waren je symptomen?

 

Wat is de PH van de aarde in de pot?

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ al green

 

Rooie steeltjes ondanks dat de nacht temps goed waren.

daarna roestige stippen op de bladeren aan de bovenkant van de plant en dat trok naar beneden

 

en me planten/bladeren werden geel en begonnen uit te vallen van onder naar boven

dit gebeurde allemaal heel vroeg al in de bloei. en terwijl de planten genoeg voeding kregen

 

UPDATE

 

21 dagen 12/12 we gaan nu de 4e week

 

warm warm warm.

dat was het deze week. zo warm dat ik moet dimmen om te temp op de 30 graden te houden

had ook WEER storing met die kut dimlux lamp.

 

hij wou weer niet opstarten vandaag. dus hij heeft half uur minder licht gehad. gelukkig was ik er snel bij

vind het erg onbetrouwbaar dat dimlux.

 

hij is al een keertje terug geweest voor reparatie. en zelfs de leen lamp stopte ermee :(

niet heel erg tevreden over dus

 

Wattage:800 watt voornamelijk

Klimaat: ik probeer het onder de 30 graden te houden, dat lukt aardig

 

omdat ik niet op 1200watt kan draaien groeit de cannalope wat minder hard. en dat merk ik wel

ga het deze run niet vol krijgen ondanks dat ik een week langer voorgegroeit heb als vorige run.

 

ga nu ook niet meer dimmen en ga ze de hoogte in laten groeien en de lamp er zo dicht mogelijk op om strekken te voorkomen

 

29mvhjn.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet waar je woont...maar wellicht verstandig om die Dimlux een zwieperd te geven en een Gavita in België of Duitsland te halen

Een mislukte ronde kost je veel en veeeeel meer :thumbsdown:

 

Waarom de keuze voor ultimate soil? Je kunt zelf bijna niets meer sturen.....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...