Ga naar inhoud

Hulp Nodig Bij Eerste Buitenkweek

auto skunk automazar

11 replies to this topic

#1 Psychonautje

zomaar een lid

• New Members
  • 5 Posts:

Gepost 26 juni 2016 - 00:07

blob:https%3A//drive.google.com/23efe657-856c-426d-b434-a97b99f2f934blob:https%3A//drive.google.com/23efe657-856c-426d-b434-a97b99f2f934Beste fellow kwekers,
Ik heb 2 maanden geleden mijn eerste wiet plantje geplant en ong 2 weken daarna de andere. Nu zit ik in de fase waar de toppen aan het groeien zijn, maar ze beginnen nu al verschijnselen te tonen dat ze bijna klaar zijn voor de oogst. Zijn ze dan ook beina oogst ready of hebben ze nog tijd om te groeien? Komt het door het slechte weer of heb ik iets verkeerd gedaan, waardoor de toppen en het plantjes zo klein zijn?
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen met het beantwoorden van deze vragen en misschien nog wat tips hebben.

Links: Skunk #1 Rechts: Automazar

blob:https%3A//drive.google.com/23efe657-856c-426d-b434-a97b99f2f934
Geposte afbeelding

Skunk #1:
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

Automazar:
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

Mvg Psychonautje

Deze post is bewerkt door Psychonautje: 26 juni 2016 - 15:03

#2 Redman

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 258 Posts:

Gepost 26 juni 2016 - 08:00

Hoi Psychonautje, even voorstellen doet het altijd goed op het forum ;-). Als je de BBCode naast je foto plakt in je topic, heb je meteen een groot plaatje.

Geposte afbeelding

#3 Redman

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 258 Posts:

Gepost 26 juni 2016 - 08:11

Vermoed dat je plantjes sowieso wat klein zijn gebleven door het weer, als je vroeg start met auto's buiten moet je daar wat geluk mee hebben. En de soort aarde, eventuele voeding, watergift enzovoort, kan ook allemaal van invloed zijn. Denk dat ze zeker nog twee tot drie weken kunnen staan, veel groter zullen de plantjes niet worden, de toppen waarschijnlijk wel ;-) veel kweekplezier!

Greetz rm

#4 Psychonautje

zomaar een lid

• New Members
  • 5 Posts:

Gepost 26 juni 2016 - 13:18

Bedankt voor je reactie!
Oke, ja ik had al gelezen dat ze niet heel groot worden, maar zo klein als ze nu zijn had ik niet verwacht. Wanneer zou dan eigenlijk de optimale tijd zijn om je auto's te planten? Zou het dan ook mogelijk zijn om er nu nog een paar te planten, of is dat te laat? Laten we maar hopen dat de toppen nog wat op te leveren hebben.
Is het trouwens slim om wat takjes eraf te halen, want ik had gelezen dat dat beter is voor de groei van de toppen.

Gr Psychonaut

#5 Redman

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 258 Posts:

Gepost 27 juni 2016 - 08:34

Graag gedaan hoor. Eind Mei, begin Juni is een prima tijd om auto's te planten, eerder kan natuurlijk ook, maar vanwege de korte groeiperiode heb je dan wel wat geluk nodig met het weer om een redelijk formaat plant te krijgen. Nu auto's planten kan best, gewoon hopen op een mooie September maand. De planten hebben niet zoveel takjes, zou ze er aan laten zitten, ze hebben het blad hard nodig, succes!

Greetz rm

#6 RobbieRSO

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 50 Posts:

Gepost 27 juni 2016 - 11:31

Dat gaat geen hele vette oogst worden. :(
Ik zou gewoon snel nog wat zaadjes kopen en nog een rondje doen.
Op mijn dakterras heb ik ook een paar auto's en die heb ik sinds twee weken in een tomatenkas gezet (gewoon zo'n kas van folie). Dat heeft echt wonderen gedaan. Ze hebben een super groeispurt gemaakt en het zijn nu echt flinke planten aan het worden.

In onze 'zomers' wil een beetje beschermen tegen de elementen wel wat helpen......

Geposte afbeelding

#7 Psychonautje

zomaar een lid

• New Members
  • 5 Posts:

Gepost 27 juni 2016 - 13:27

Ik heb nog zaadjes liggen dus ik kan het er op gokken om nog een rondje te doen, maar in Nederland is het weer niet te voorspellen. Zo'n kas lijkt me inderdaad wel een handig idee. Zeker met dit wisselvallige weer. Verder kijk ik wel hoe het met de huidige auto's gaat. Een schrale oogst wordt het zeker.

#8 HUFFnPUFF

pepervreter

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1834 Posts:

Gepost 27 juni 2016 - 23:18

moeten nog wel even, ik zou gewoon weer paar zaadjes ontkiemen, dat redden ze nog wel, zeker als we een warm zomer krijgen

staan ze achter het raam? dan mis je veel licht want het komt maar uit de groote van het raam, ipv 360graden vanaf de lucht

Deze post is bewerkt door HUFFnPUFF: 27 juni 2016 - 23:19

I'll huff and I'll puff and I'll blow your weed gone!

Eeuwige roem voor sensi life

#9 Psychonautje

zomaar een lid

• New Members
  • 5 Posts:

Gepost 30 juni 2016 - 19:04

Oke ik ga dan volgende week mijn nieuwe zaadjes planten en dan zet ik ze, als ze er klaar voor zijn, buiten. Ik heb nog een paar Royal Dwarf Auto's liggen die ik ook wel wil uitproberen. Ik ga het er maar op gokken dat nederland een late zomer heeft, aangezien het weer een beetje achter loopt. Verder heb ik nog even gekeken naar de trichomes van mijn huidige kweek en ik word er niet veel wijzer op. Men zegt dat ze oogst rijp zijn wanneer de haren van de toppen 50%-70% bruin kleuren en de trichomen amber van kleur zijn. Ik ben er zeker van de de trichomen nog niet amber van kleur zijn, maar of ze nou helder of melkachtig zijn is moeilijk te zien. De haartjes zijn ook rond de 50%-60% bruin gekleurd.

Skunk #1:
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

Automazer:
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding Geposte afbeelding Geposte afbeelding

Mvg Psychonautje

Deze post is bewerkt door Psychonautje: 30 juni 2016 - 20:19

#10 Psychonautje

zomaar een lid

• New Members
  • 5 Posts:

Gepost 30 juni 2016 - 19:09

Dit is trouwens mijn setup:
Een openstaand raam met een kweekbak ertussen met de potten erin. Hierdoor krijgen de planten 180graden zon. Ik had ze eigenlijk gewoon buiten moeten zetten, maar ik ging er vanuit dat al die regen niet goed zou zijn voor mijn plantjes.

Geposte afbeelding Geposte afbeelding

Deze post is bewerkt door Psychonautje: 30 juni 2016 - 19:11

#11 Cammie

Groentje

• Members
  • 21 Posts:

Gepost 07 augustus 2016 - 17:05

Bekijk Post RobbieRSO, op 27 juni 2016 - 11:31 , zei:

Op mijn dakterras heb ik ook een paar auto's en die heb ik sinds twee weken in een tomatenkas gezet (gewoon zo'n kas van folie). Dat heeft echt wonderen gedaan. Ze hebben een super groeispurt gemaakt en het zijn nu echt flinke planten aan het worden.

In onze 'zomers' wil een beetje beschermen tegen de elementen wel wat helpen......

Dat ziet er mooi uit ! ik heb ook een kasje ,maar kleiner en ben steeds bang dat ze met warmte gaan schimmelen als ik niet op tijd de deur openzet,kan bij jouw kasje de wind er doorheen (voorkomen toprot) ? en de link van het kasje lijkt een ander soort kasje,op jouw foto zie ik een heldere folie en bij de link een ondoorzichtige groene ?

En wat voor bakken (hoeveel liter is de maat van die bakken) gebruik je ,die zien er goed uit ! !

#12 Collie Weed

Bio = Logisch!

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1678 Posts:

Gepost 12 augustus 2016 - 12:10

Ik had vroeger ook zo een foliekasje,maar ik had er gelijk een s-vent afzuigertje ingehangen.
gewoon een 125MM gat maken in je folie,pvc buis 125MM erdoorheen en aansluiten aan je s-vent.
Dan hoeft je deur niet open te blijven,en condeseert het vocht in de nacht niet/minder makkelijk op je plantjes.
Als het echt heet is moet je natuurlijk wel blijven opletten.
Respect nature,and she will provide....