Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Huiskwekertje

Bubbel Achtige Bladeren

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Samen met mijn buurman heb ik begin april peppermint kush buiten gezet.

Deze hebben we eerst ontkiemd en overgepoot met gebruik van atami aarde met cocos van de growshop.

de ph meet ik niet echt en meestal maken we dus kraanwater klaar met daarin voeding ik heb wel een ec meter en we zijn begonnen met een waarde van 1.2 en geef nu 1.6, volgens mijn buurman is het kraanwater hier een ph van 6.

opzich geven we de planten weinig water aangezien we veel regen tegemoet zijn gekomen, en we wachten ongeveer tot de grond op zijn minst weer 5 a 6 cm droog is.

maar sinds het begin ongeveer zijn 2 soortjes 1 van mij en 1 van hem gaan afwijken van de rest ze staan in specikuipen waar we flink wat gaten in hebben gemaakt en we hebben er een dakpan ingelegd zodat er nog extra ruimte blijft om het water weg te laten lopen,

ze krijgen sinds het begin al zo'n beetje bubbelachtige bladeren ze lijken erg misvormd echter lijkt het groen van het blad wel gezond ook lijkt de overige groei van de plant na mijn idee redelijk te gaan ook zijn er geen sporen van insecten, en ik wil er graag achter komen waar het aan ligt misschien dat iemand me op ideeën kan brengen.

 

 

 

Mvg,

daniël

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kijk even mee, ik heb dit op een van mijn tomaten (en de twee andere in dezelfde grond ernaast doen het gewoon prima) :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft wel iets weg van een Mangaan en/of ijzer tekort en komt waarschijnlijk door watergeven en te weinig voeding (mede door vele water/regen spoelt eea best makkelijk uit).

 

Beide stoffen zijn niet zo mobiel en niet in grote getale aanwezig in je voeding en geven een (als je het eenmaal weet) best herkenbaar bladprobleem,

vooral de nieuwe scheuten zijn vlekkerig en de groei is wel ok maar blijft wat iel.

 

Afdakje maken over de kuip zodat jij watergeven gaat bepalen ipv de regen en de voeding wat ophogen?

 

Waar je buurman vandaan haalt dat het water uit de kraan PH 6 zou zijn weet ik niet, wettelijk is verplicht dat het ph neutraal dient te zijn dus 7 en hoger (als je in gebied zit waar ze je water uit de rivier halen kan dit zwaar over de 8 gaan..).

 

Te lage ph zorgt wel weer voor genoeg ijzer vrijmaken en N (wat je blad donkergroen maakt) en dat is het niet blijkt uit de foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt het echter vreemd dat onze andere planten wel normaal zijn en allen dezelfde voeding krijgen, ook zie ik bij mangaan en ijzer tekorten meer chlorose ontstaan of erg gele bladeren maar geen bobbels, voor de rest worden de bladeren na tijd ook steeds weer groener zoals op de foto te zien, als er een tekort was zou de plant tegen deze tijd na mij idee symptomen van stress en chlorose moeten weergeven. Ik ga het in ieder geval in de gaten houden en mocht het toch nog voorkomen misschien gaan kijken om meer ijzer of mangaan toe te voegen aan de grond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje late reactie, maar is dit niet gewoon een freak? Misschien wat foute genen waardoor je dit soort bladproblemen krijgt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit te denken aan zink te kort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...