Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hazekicker

Opticlimate Pro 4 6000

Recommended Posts

Beste medekwekers en forumleden,

 

Ik ga ook van start met een brand new setup… btw ik ben geen broodkweker ik kweek omdat ik van haze hou en voornamelijk amnesia haze.

Ik ben met iets nieuws begonnen het is niet makkelijk maar ik kon gelukkig wat ervaring opbouwen bij een goeie vriend, Ik ben dus nu alleen en alle hulp is welkom en ik heb natuurlijk iets nieuws opticlimate pro 4 6000 en iedereen mag mee genieten van deze dure investering.

 

Dit is mijn setup het is heel wat hou je vast :P

 

Opticlimate pro 4 6000

Afvoer en aanvoer van water doormiddel van PE slang rechtstreeks vanuit hoofdkraan en loopt netjes via de afvoer naar de riool. Condens water gooi ik tot nu toe weg vanuit een normale waterslang naar de riool zou ik die niet beter in het vat kunnen laten ???? en kunnen hergebruiken bijvoorbeeld.

Dimlux maxi controller co2 ppm controle.

50 liter vat gas dimlux regelt alleen de Co2 dus lampen dat regelt mijn schakelkast apart.

 

10x 600 watt aan zon licht onder andere dimbaar!

Schakelkast met opti aansluiting en fase bewaking dit omdat ik het zekere voor het onzekere neem.

 

Afzuiger 500m3-filter Can Original dit is een zwaardere type.

120x18 liter vierkant potten medium cocos met natuurlijk 120 x amnesia haze vanuit stek!

Voeding schema: Dutch pro cocos a+b take root multitotal en als boost Explode. Iedereen kan anders werken hier wil ik geen discussies over omdat ik hier zit voor de nieuwste uitvinding opticlimate pro 4 6000.

thanks alvast

Ph en ec meter natuurlijk aanwezig.

Circulatie pomp vlakzuig pomp en de normale pomp om de aquarium te vullen natuurlijk.

 

 

 

De dames staan er heerlijk bij ik heb tot nu niks te klagen behalve dat dat ding pokke kabaal maakt

Dusss zo stil is die niet. Ik heb hem tenslotte mogen inpakken met iso folie van de praxis.

En verbruikt super veel water ik hoor de watermeter van de hoofdkraan letterlijk tikken als ik erbij sta….terwijl er duidelijk bij de aankoop werd verteld dat die minder moest verbruiken minder dan de opti 3 en 2.

 

Vandaag voor het eerst error 11 gekregen naar lang zoeken ben ik er nog steeds niet uit wat het precies is: dit is wat de handleiding zegt lees hieronder.

 

Error 11 = Slechte koeling.

De koeling is niet naar behoren. Waarschijnlijk is er een lek in het koelsysteem en dient

deze gerepareerd te worden. De condensator van de compressor kan ook defect zijn.

 

Condens loopt gewoon normaal wel heel veel water moet ik zeggen.

 

 

Ik wil iedereen vast een goede avond wensen :vape:

Greetzzzz hazekicker

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 met je kweek, hoop dat je de problemen op gelost kan krijgen!

 

Ik kijk mee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG 2171


IMG 2169


IMG 2166


IMG 2163


IMG 2179


IMG 2178


IMG 2175


IMG 2174


IMG 2155




13-06-2016 stekken geplaatst 18/6 voorgoei
20-06-2016 klok omgezet 12/12 nu dag 4 bloei dus.

7 dagen voorgroei.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met recht een haze liefhebber te noemen, ik pak ook een stoel!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga je met plezier volgen.

En met nog met veel meer plezier hoe je - als zelfbenoemd niet-broodkweker - de opbrengst van 10 x 600 Watt met CO2 toevoeging gaat wegpaffen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vollug! oale dikke smokert

Edited by Drrr
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt mij niet echt een hobby kweek dit haha

je kan je condenswater gewoon opvangen en er mee bewateren

houdt er wel rekening mee dat de basis ec lager kan liggen dan je kraan water waardoor het geheel zakt

er zit ook een knik bij je condenswaterslang zie ik

zou pe slang gebruiken veel minder kans op dat hij dicht komt te zitten

wat betreft je probleem, zou vanaf de kraan tot de opti kijken of hij niet echt lekt of lucht aantrekt

zowel wanneer hij uitstaat bij bv de magneet klep of aan in het geheel

heb je ook een leiding die je watervat vult op de zelfde als de opti

daar willlen ook weleens storingen van komen omdat hij dan water druk verliest wanneer jij je vat vult

zou ook even kijken hoe je afvoer is of hij goed doorstroomt en verwarmt water eruit gooit en je airco goed koud is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi lab dat je daar hebt neergepoot.

Waterverbruik van 2/4l/minuut is inderdaad niet weinig te noemen.

Heb nog nooit een opti gezien of gebruikt maar heb wel al veel probs gezien hier op het forum met dat ding.

Langs de andere kant ook al heel mooie kweekjes gezien er mee.

 

Er zijn hier wel een aantal leden met ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt mij niet echt een hobby kweek dit haha

je kan je condenswater gewoon opvangen en er mee bewateren

houdt er wel rekening mee dat de basis ec lager kan liggen dan je kraan water waardoor het geheel zakt

er zit ook een knik bij je condenswaterslang zie ik

zou pe slang gebruiken veel minder kans op dat hij dicht komt te zitten

wat betreft je probleem, zou vanaf de kraan tot de opti kijken of hij niet echt lekt of lucht aantrekt

zowel wanneer hij uitstaat bij bv de magneet klep of aan in het geheel

heb je ook een leiding die je watervat vult op de zelfde als de opti

daar willlen ook weleens storingen van komen omdat hij dan water druk verliest wanneer jij je vat vult

zou ook even kijken hoe je afvoer is of hij goed doorstroomt en verwarmt water eruit gooit en je airco goed koud is?

 

 

@Fatamorgana dit klopt inderdaad de leiding loopt van de hoofdkraan naar de tussen kraan die ik gemaakt hebt voor de vat.

die zelfde leiding loopt door naar de opti.... het is wel ik vul mijn vat net voor de lmp aan gaan en die laat ik dan wel ff staan het water.

ik zal jou de waardes eerdaags laten zien van de opti en de koelblok. ik vind persoonlijk dat de opti te vaak aan en uit springt om te koelen.

er klopt iets gewoon niet... maar ik kom er ff niet uit :thumbsdown:

 

 

 

Mooi lab dat je daar hebt neergepoot.

Waterverbruik van 2/4l/minuut is inderdaad niet weinig te noemen.

Heb nog nooit een opti gezien of gebruikt maar heb wel al veel probs gezien hier op het forum met dat ding.

Langs de andere kant ook al heel mooie kweekjes gezien er mee.

 

Er zijn hier wel een aantal leden met ervaring.

 

@crimson fart thankssss inderdaad die gebruikt super veel water..zoals ik zei normaal zou die minder dan de 3 en de 2 moeten gebruiken

dit is niet het geval in mijn ogen of ik doe iets foutss !! dat er problemen zijn met de opti dit klopt ook vandaar dat ik dit een ultieme uitdaging vind

om ermee te gaan stoeien. :punk:

 

IMG 2168

Met recht een haze liefhebber te noemen, ik pak ook een stoel!

thanks gap ik zie dat jij ook niet stil zit met haze :vape: :spliff: nice men

@ ik wil iedereen bedanken voor de moeite en interesse en een super high avond wensen

 

Greetzzz Hazekicker

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

het hang er vanaf hoe zwaar je airco het heeft de eene plek draait hij continue dmv meer dan voorgeschreven

en andere plek slaat hij om de 15min aan is normaal denk ik

is ook een beetje uitzoeken wat de beste afstelling is met de minste tempratuur schommeling

ik waag me nog niet aan de pro4 nog niet veel goede dingen over gehoord veel storingen en dit dat

pro3 is toch wat veiligere keuze en voordeliger, kwa water kan ik niet zeggen of het meer of minder is

denk dat je daar zoiezo een oplossing voor moet vinden want deze jongens slurpe flink

als jij in je flatje net zo veel verbruikt als walibi komen er ook vraagtekens

je gebruikt 16mm PE slang? zou je aanvoer checken en de opti even resetten misschien is dan de storing weg

misschien domme vraag maar staat je kraan wel open? en de magneetklep aangesloten dan krijgt hij ook geen water, bij de foutcode lees ik dat hij min 30 minuten heeft staan draaien dus dan koelt hij matig tot niet?

hoeveel bar geeft hij aan en geeft hij nog meer storingen aan?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat n setup! Ik volg! mijn 'kweekje' zal ook amnees worden na een aantal tegenslagen met ontkiemen van shackzilla van sannie's

Grtz K :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als jij in je flatje net zo veel verbruikt als walibi komen er ook vraagtekens

 

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

het hang er vanaf hoe zwaar je airco het heeft de eene plek draait hij continue dmv meer dan voorgeschreven

en andere plek slaat hij om de 15min aan is normaal denk ik

is ook een beetje uitzoeken wat de beste afstelling is met de minste tempratuur schommeling

ik waag me nog niet aan de pro4 nog niet veel goede dingen over gehoord veel storingen en dit dat

pro3 is toch wat veiligere keuze en voordeliger, kwa water kan ik niet zeggen of het meer of minder is

denk dat je daar zoiezo een oplossing voor moet vinden want deze jongens slurpe flink

als jij in je flatje net zo veel verbruikt als walibi komen er ook vraagtekens

je gebruikt 16mm PE slang? zou je aanvoer checken en de opti even resetten misschien is dan de storing weg

misschien domme vraag maar staat je kraan wel open? en de magneetklep aangesloten dan krijgt hij ook geen water, bij de foutcode lees ik dat hij min 30 minuten heeft staan draaien dus dan koelt hij matig tot niet?

hoeveel bar geeft hij aan en geeft hij nog meer storingen aan?

 

 

hey Fatamorgana aller eerst thx voor je reactie :P ik zit echt met een dik probleem denk ik.

 

vannacht weer problemen gekregen de lampen gaan om 19:00 aan tot volgende dag 7 uur. Mpa meter staat op 1.4 1.5 bij mij 1.5 1.7 is een gemiddelde instelling voor je koelcapaciteit zegt de handleiding van de opticlimate, ik zit er net iets onder.

de opticlimate gaf naar 9 uur te werken rond middernacht 4 uur alarm aan en stopde ook meteen met werken alarm error E11

slechte of geen koeling alarm...

Mpa meter 1,4 gezet vandaag. in de nacht zakt die naar 1,1 die moet eigenlijk volgens mij lager zijn dan 1.1?????

 

ik heb de hysterese van 2 naar 1 gezet dit is wat de handleiding zegt.

 

D:11 Hysterese van de temperatuur

Bij deze instelling kan de hysterese (bandbreedte) van de temperatuurregeling worden

aangepast. Dit is het temperatuur verschil wat benodigd is om de compressor aan en uit

te schakelen.

Instelling: D:11 = 2 betekent de hysterese is 2 . Dit is de standaard instelling.

De hysterese is in te stellen van 1 tot 4℃ in stappen van 0,5℃. Als de ingestelde

dagtemperatuur is ingesteld op bv 28℃ en de hysterese op 2℃,dan zal de unit beginnen

te koelen bij 29℃ en stoppen met koelen bij 27℃.Om de hysterese ook daadwerkelijk

korter te maken zal de compressor rusttijd ook

moeten worden verlaagd. (D:27)

 

 

D:27 Compressor rusttijd

Bij deze instelling kan de rusttijd tussen de compressor uit en de compressor aan

worden aangepast.

Instelling: D:27 = 15 betekent de rust tijd is 15 seconden. Dit is de standaard

instelling. De optie kan gebruikt worden als in de tijd dat de compressor in rust is de

waardes in de ruimte teveel veranderen.

 

ik heb de opti opengemaakt om te kijken of er geen lekkage s zijn, ook hier niks gevonden.

 

magneetklep zit er ook tussen die doet het ook gewoon, hoor hem aan gaan en uit gaan waneer de opti dat vraagt.

ik merk alleen wel dat de spoel van de magneetklep erg warm word, of dit normaal is weet ik niet???

 

Alles is prima aangesloten volgens mij

afvoer en aanvoer is netjes magneet klep gaat open en dicht ik hoor water stromen maar toch koelt hij niet de hele 12 uur zonder enig probleem.

 

Ik merk dat die gewoon moeite heeft met de temperatuur te behouden en te koelen wanneer die de temperatuur overschrijd.

hij doet het de eerste paar uur heel goed en daarna heel moeilijk en veel moeite om alles te houden zoals het was.

 

ook wanneer error 11 verschijnt is de koelblok temperatuur 25 terwijl die normaal tussen 5 en 15 moet zitten,

omgevingstemperatuur is 28,5 en blijft stijgen hij moet zijn 26 graden. koelmiddel lage druk voor compressor stijgt ook mee

moet normaal gewoon het zelfde zijn als koelblok zelf. MPa op het moment van de error geen verandering in 1.4

wel geeft die error 11 en 15 tegelijk aan maar dit is logies 15= Hoge omgevingstemperatuur beveiliging actief.

 

 

de errors verdwijnen alleen als ik de opti compleet uit zet, niet als ik de errors gewoon reset met de afstandsbediening van de opti.

 

Dit alles gedaan te hebben hoop ik dat ik nu eindelijk een rustige nacht kan hebben. :wtf2:

 

wens iedereen fijne nacht

 

greetz hazekicker

Share this post


Link to post
Share on other sites

vervelend probleem, heb weleens gezien dat er bij een opticlimate nieuw uit doos de printplaat kapot was

opticlimate wou geen nieuwe geven en er moest een nieuwe gekocht worden vind hun service zeer matig

er zijn ook alternatieven maar zelfde verhaal een beetje

maar terugkomend op je probleem wat je zou kunnen proberen is hem naar 1.7 te draaien is wat hoog maar kan zijn dat hij daarna weer terug zakt naar 1.4 dan zou hij het goed kunnen doen is maar een idee weet niet of dit werkt

zal even kijken hoe hij schommelt in de mbar kan ik je er wat meer over zeggen

ben niet in bezit van een opti4 dus kan ook nog weer anders zijn

heb je trouwens alle sensors goed aangesloten op de opti daar willen ze ook wel van ontsporen

normaal staat de hysterese op 2 graden dan begint hij eerst harder te blazen en dan de compressor aan

 

zou zelf deze mensen eens bellen die gaan over opticlimate

die zullen er meer verstand van hebben

 

T +31(0)182602100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die jongens zijn al een tijdje dicht in verband met een inval paar maanden geleden. Zijn ook zeker niet de mensen die `gaan` over opticlimate.

Ik zou airsupplies even contacteren, dat zijn namelijk wel de mensen van opticlimate. Maar inderdaad de klantenservice is zeer matig of ze zijn op vakantie. Krijg geen reactie op mail in ieder geval.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

vervelend probleem, heb weleens gezien dat er bij een opticlimate nieuw uit doos de printplaat kapot was

opticlimate wou geen nieuwe geven en er moest een nieuwe gekocht worden vind hun service zeer matig

er zijn ook alternatieven maar zelfde verhaal een beetje

maar terugkomend op je probleem wat je zou kunnen proberen is hem naar 1.7 te draaien is wat hoog maar kan zijn dat hij daarna weer terug zakt naar 1.4 dan zou hij het goed kunnen doen is maar een idee weet niet of dit werkt

zal even kijken hoe hij schommelt in de mbar kan ik je er wat meer over zeggen

ben niet in bezit van een opti4 dus kan ook nog weer anders zijn

heb je trouwens alle sensors goed aangesloten op de opti daar willen ze ook wel van ontsporen

normaal staat de hysterese op 2 graden dan begint hij eerst harder te blazen en dan de compressor aan

 

zou zelf deze mensen eens bellen die gaan over opticlimate

die zullen er meer verstand van hebben

 

T +31(0)182602100

 

 

Fatamorgana dat nummer heb ik al 10 of 20 x gebeld, die mensen zijn niet meer aanwezig in reeuwijk tenminsten ze nemen niet op.

ik heb mijn opti daar gekocht sinds ik problemen heb probeer ik die mensen te bellen maar word niet opgenomen of doorgezet naar

een andere nummer

 

vannacht zelfde problemen als 3 dagen achter elkaar nu,

opti blijft moeilijk koelen naar een aantal uur te hebben gewerkt, dan zie je gewoon dat de koelblok temp stijgt kamer temp stijgt

en boem springt die op error 11 en erna error 15 :thumbsdown: word hier niet goed van.

zit ff met de handen in het haar :wtf2:

 

greetzzzz hazekicker

 

Die jongens zijn al een tijdje dicht in verband met een inval paar maanden geleden. Zijn ook zeker niet de mensen die `gaan` over opticlimate.

Ik zou airsupplies even contacteren, dat zijn namelijk wel de mensen van opticlimate. Maar inderdaad de klantenservice is zeer matig of ze zijn op vakantie. Krijg geen reactie op mail in ieder geval.

 

greets Tita

 

Hey Tita

 

ik heb contact gehad met de the climate factory bvb belgije, ik mag nu een complete mail op gaan stellen

met alle waarde s van de opticlimate en de probleem wat die heeft en terug sturen naar hun.

 

hun gaan hem doorsturen naar een technisch medewerker van opticlimate, krijg hiervan dan een mail terig hoe nu verder.

 

bedankt voor het meedenken mensen want dit is fucked :thumbsdown:

 

greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ja dat weet ik niet woon aan de andere kant van nederland

vind het ook super irritant met al die aircos

je kan niet een leverancier ergens op aanspreken of over mailen gaat altijd viavia

speel het meestal via kennis van me die heeft een gs maar dat geluk heeft niet iedereen

zelf al gekeken om ze te importeren, het is wel te doen

alleen als er wat mis is of onderdelen dan is dat klote omdat ze in china vaak ja zeggen

maar de helft niet snappen wat je zegt jammer genoeg

nagano is nog erger dan opticlimate, met lynx geen ervaring

zag dat er nu ook easyclimate aircos te koop zijn met ophaal en breng service voor de helft vd prijs van een opticlimate

maar geen idee of dat wat is iemand ervaring mee?

 

heb je geprobeerd hem op 1,7 of iets hoger te zetten

misschien verlies je wat koelvermogen maar dan kom je wel je kweek door tot iemand een oplossing aanbied

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kenmerk van al die fabrikanten en wederverkopers is dat ze een after-service hebben van nul komma nul.

En zij weten ook wel dat je niet naar de consumentenbond stapt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ja dat weet ik niet woon aan de andere kant van nederland

vind het ook super irritant met al die aircos

je kan niet een leverancier ergens op aanspreken of over mailen gaat altijd viavia

speel het meestal via kennis van me die heeft een gs maar dat geluk heeft niet iedereen

zelf al gekeken om ze te importeren, het is wel te doen

alleen als er wat mis is of onderdelen dan is dat klote omdat ze in china vaak ja zeggen

maar de helft niet snappen wat je zegt jammer genoeg

nagano is nog erger dan opticlimate, met lynx geen ervaring

zag dat er nu ook easyclimate aircos te koop zijn met ophaal en breng service voor de helft vd prijs van een opticlimate

maar geen idee of dat wat is iemand ervaring mee?

 

heb je geprobeerd hem op 1,7 of iets hoger te zetten

misschien verlies je wat koelvermogen maar dan kom je wel je kweek door tot iemand een oplossing aanbied

 

@fatamorgana het mooie is dat toen ik die gekocht had, werd mij verteld door die vent daar, ja als er iets is kan je altijd bellen

is geen probleem we hebben monteurs bla bla bla na die mooie verhaal van hem heb ik hem pas gekocht.

 

nja toen de hok ready was ging de opti pas in werking zo gezegd, komen die problemen en ik bellen met Reeuwijk.

niemand aanwezig blijkbaar zijn mijn vermoedens door Titatovenaar bevestigd inval ect... mooi maar nu zit ik er wel mee :rtfm: aan de bon heb ik dus niks.

 

heel eerlijk Fatamorgana ik ben niet zo van de chinees spul, en ik zeg altijd goedkoop is niet altijd duurkoop maar toch, ik hou het bij wat ik

kan zien en hier bij de hand kan krijgen, vertrouw ik eerder mijn geld aan als dat ik het via internet doe, dus 0 ervaring sorry.

 

wat betreft de Mpa 1.7 zetten is een gemiddelde instelling je zou nu denken dat moet goed zijn dacht ik ook,

schijn bedriegt want tel is 10x600 aan warmte dat is alleen wat de lampe produceren maar de balast en de apparatuur moeten we niet vergeten

dat is allemaal over capaciteit dus die de opti ook mee koelt. waardoor ik hem op 1.7 niet zou kunnen koelen want dan zou die mij elke uur een error geven of hij zou wel tot geen koelvermogen krijgen omdat die moeite heeft met de ruimte. error dus

 

ik hoop dat iemand mij een oplossing bied ik zelf zit ook veel te lezen en te zoeken en al hulp ingeschakeld van the climate factory.

we zitten niet stil dus ik ben er nu eenmaal aan begonnen kan niet meer terug want kijk hoe de dames er bij staan omdat ik er gewoon met mijn neus op zit. en bijna nachten niet kan slapen door die opti.

morgen krijgen ze ook een lekkere vat 175 liter water

350 ml a 350 ml b dutch pro

150 multitotal

150 wortelstimulator

Dutch Pro Hel jeah

 

:dope: hier word ik wel blij van weer hazeeeeee

 

IMG 2198

IMG 2197

 

 

 

Greetz hazekicker :smoke

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan er wel mooi bij verder, je kan beter even de url rechts kopieren in je album en hier plaatsen dan krijg je grotere fotos

ja ik snap wat je bedoel maar zoon opti heeft wel wat oververmogen met die van 16 kun je 20 doen en van 24 30 lampen

je kan 1.7 proberen en je gas uitzetten dat scheelt ook al warmte

en over chinees spul, al die aircos komen gewoon uit china hoor maar worden hier onder andere naam weer verkocht ga geen namen noemen maar dat je het even weet

zou even voor je kunnen vragen bij de gs wie hun bellen voor opti zaken misschien heb je er wat aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan er wel mooi bij verder, je kan beter even de url rechts kopieren in je album en hier plaatsen dan krijg je grotere fotos

ja ik snap wat je bedoel maar zoon opti heeft wel wat oververmogen met die van 16 kun je 20 doen en van 24 30 lampen

je kan 1.7 proberen en je gas uitzetten dat scheelt ook al warmte

en over chinees spul, al die aircos komen gewoon uit china hoor maar worden hier onder andere naam weer verkocht ga geen namen noemen maar dat je het even weet

zou even voor je kunnen vragen bij de gs wie hun bellen voor opti zaken misschien heb je er wat aan

 

he he nu weet ik eindelijk waar ik die url kan vinden :P thanks

het klopt dat bijna alles chinees spul is zou me niks verbazen dat de opticlimate made in china is :D en een andere naam heeft dit klopt.

Thanks dat je het voor me wilt vragen :jump:

Bloei dag 8 12/12

 

hier een leuke foto :)

 

gallery_32624_18967_359329.jpg

 

is de foto nu goed ???

 

Greetzzzz Hazekicker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima hoor :)

 

Waarom heb je je lampen eigenlijk zo hoog hangen?

Of lijkt sat maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima hoor :)

 

Waarom heb je je lampen eigenlijk zo hoog hangen?

Of lijkt sat maar

 

hey wiekspiet goed gezien, waarom

die zo hoog hangen heeft 2 functie s

 

de lampen zijn allen diep stralers dus ja als ik ze te dicht erop zet krijgt de andere helft niet goed licht.

ik heb ze ook al 1 x getopt dus als

de lamp te dicht erop zit krijg ik verbrandingen of slechte vertakking van de plant.

het gaat tenslotte om het licht en niet hoever die staat denk ik altijd ik ben niks anders gewend ik heb ze wel mee laten groeien ze staan nu zoals ze altijd zullen blijven staan.

 

bedankt voor je vraag ik zal meer foto s plaatsen vanavond.

 

greetz hazekicker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...