Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wielewiet

Organic Grow |Auto's En Een Medical Van Rqs!

Recommended Posts

Hallootjes,

 

Daar ben ik weer!

Ik ben wat later van start gegaan, deze zomer met een ander gameplan:

 

zaden van RQS

 

1xAutoCheese

1xMedical Mass - voor wietolie

1xAutoAK

1xAutoHaze

 

 

Ik ben begonnen met het ontkiemen(6 dagen gelden) van de Cheese en de Mass

 

gallery_44485_18237_506708.jpg

 

Als ze groter zijn wil ik ze allebei in de volle grond zetten zodat ze maximaal kunnen groeien. Daarvoor heb ik alvast twee gaten gegraven en met eigen compost(van gft afval en kippenmest) en tuinaarde/zand gemengd. Verhouding 1:2 Nu mogen er veel wormen inkomen. Verder gebruik ik geen vloeibare voeding, ik hoop dat de bio aarde weer zijn magie laat zien zoals vorige zomer.

gallery_44485_18237_904116.jpg

 

 

Omdat de Medical geen auto is wil ik, om later toprot te voorkomen, hem in Augustus verduisteren. Ik las dat als je begin augustus de plant drie dagen in het donker zet ze voldoende bloeihormonen aanmaakt om verder niet meer verduisterd te hoeven worden. En dus in de bloei gaat zonder te reveggen. Heeft iemand hier ervaring mee?

 

 

De andere auto's gaan in potten. Foto's volgen nog.

 

 

hoor wel van jullie

 

fijne avond!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo beste mensen!

 

Kleine update,

 

de auto haze staat in de speciekuip en kan nu eindelijk in de juiste aarde uitgroeien en bloeien.

 

gallery_44485_18237_1199867.jpg

 

De auto cheese is de oudste plant en staat sinds een paar dagen in bloei. Ik heb hiervoor dezelfde compostmix gemaakt, waar hij erg van smult. Ik heb de aarde zelf gemaakt, om alles low budget te houden. De speciekuip heb ik trouwens ook gratis uit een bouwval container gevist. Vergeet alleen niet de kuip goed te spoelen en onderin gaten te maken voor de drainage(met een laag scherven of hydrokorrels erboven)

 

Mijn doel is te bewijzen dat ook zonder dure vloeibare voeding je harde toppen kan kweken. Ik zeg niet dat het onzin is vloeibare voeding te gebruiken, ik wil alleen laten zien dat er ook goede alternatieven voor zijn.

En ik wil kijken welke maat pot nou uiteindelijk beter werkt.

 

auto cheese

gallery_44485_18237_1069880.jpg

 

gallery_44485_18237_1490984.jpg

 

De medical mass, hiervan ga ik wielolie maken, vanwege het hoge gehalte CBD. Ook wil ik deze begin augustus drie dagen verduisteren om haar vroegtijdig in bloei te forceren. ik denk een interssant experiment.

 

gallery_44485_18237_737555.jpg

 

gallery_44485_18237_1760964.jpg

 

 

Tips/reacties altijd welkom!

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna 2 weken later de auto cheese is het verst gevorderd in de bloei. Ze is ook erg gestrekt, is lange afstand tussen de internodes nog gezond te noemen? Aan de vele zon afgelopen weken kan het in ieder geval niet liggen. Wellicht is dit echt een binnensoortje.

 

gallery_44485_18237_223900.jpg

Op de foto moeilijk te zien maar de onderste 4 vertakkingen heb ik naar beneden gebonden zodat ze meer licht vangen.

 

gallery_44485_18237_253099.jpg

 

Ik had juist meer strek veracht van de auto haze, terwijl deze juist erg compact is gebleven.

 

gallery_44485_18237_961587.jpg

gallery_44485_18237_218811.jpg

 

 

 

Verder ga ik de medical mass in de tuin inderdaad 3 dagen verduisteren zodat ze begin augustus de bloei begint. Dit scheelt minstens 2 weken, wat een groot verschil kan maken! Ik hoop dat het inderdaad lukt, we gaan het zien.

 

Laat wat van je horen! Ik had meer reacties/ tips veracht want ik heb het nodig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielewiet, ik denk dat je met 3 dagen verduisteren niet zo ver komt, dat is te kort. 2 weken verduisteren lijkt me een goed begin maar het zou kunnen dat de plant gaat reveggen. Als het mogelijk is zou ik ze verduisteren tot mid september, met minder dan 13 uur daglicht vanaf dan gaat ze zeker niet reveggen. Misschien zijn er hardcore verduisteraars die een beter schema hebben.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie het ja. Hmm check ff "Het grote verduistertopic" op het forum hier.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...