Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Yves6

Hoeveel Water Geven ?

Recommended Posts

Beste kwekers,

 

Ben al een tijdje bezig met mijn eerste kweek.

Deze zit er trouwens bijna op en zat toch nog met enkele vragen.

 

Ik zal meteen met de deur in huis vallen: Hoeveel voeding/water heeft een plant nodig onder een lamp van 600W ?

De plantjes die er nu onder staan, hebben tamelijk veel bladeren verloren en ik denk dat dit puur kwam door een gebrek aan water/voeding.

Zou dit toch liefst vermijden met m'n volgende kweek.

Iemand die hier enkele goeie richtlijnen voor heeft ?

 

Ik gebruik trouwens het voedingsschema van Hesi.

Ik zou foto's trekken, maar er staan niet al te veel bladeren meer op de plant :P

Toppen zijn wel nog in goeie staat.

 

Alvast bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heb je wel niets verkeerd gedaan .

zoals je zelf al schrijf , kweek zit er bijna op , ofwel herfst in je hok .

Verder zonder foto lastig te beoordelen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel te weinig info..

 

Welk medium, potgroote, voorgroei tijd, stek of zaad en zo kunnen we nog wel even doorgaan denk ik.

 

Normaliter 1-2 ltr per dag bij een potmaat tot aan zeg 18ltr waarbij dan 2ltr net genoeg zal zijn voor een flinke struik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuses, was me er niet van bewust dat het zo belangrijk was.

 

Dus: heb toch wel enkele plantjes staan. Heb 3 grote bakken staan van ongeveer 18l. Nog 6 van 11/12 liter en dan nog 2 smartpotten van 14l (puur voor eens te testen).

 

Alle planten staan al ongeveer 6 weken in groei buiten de 6 bakken van 11/12l. Deze nig maar een week of 2.

Elke plant krijgt nu om de dag 200ml voeding.

 

Vind persoonlijk wel dat de planten er echt goed uitzien. Hier en daar wel een droog blaadje onderaan, maar dit is wel normaal zeker ?

Van zodra ik morgen kan, post ik foto's !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die "morgen" is enkele dagen uitgelopen, maar hier zijn ze uiteindelijk:

 

20160619 134219

--> Diet zijn de drie potten van 18 liter

 

 

20160619 135020

--> 6 potten van 11/12 liter

 

 

20160619 135008

--> 2 Smartpotten van 14 liter en dan nog enkele andere potten die ik staan had van 11 liter ongeveer ?

 

 

20160619 135344

20160619 135108

20160619 135101

--> En hier nog enkele sfeerfoto's

 

Wat vinden jullie er al van ?

Die 3 dames in potten van 18 liter hebben al een hoog struik-gehalte.

Zoals ik vorige keer al zei, ik geef ze nu om de dag 200ML, maar hoeveel moet ik ze ongeveer geven als ze in de bloei komen te staan ?

Alle planten zijn zaadjes, buiten 1tje dan.

 

Alvast bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien veel te weinig water, maar hoeveel je wél precies moet geven weet ik ook niet, daarom ben ik maar van het kweken op aarde afgestapt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan je maar 1 tip geven koop een TENSIO METER en je probleem is snel opgelost!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaliter 1-2 ltr per dag bij een potmaat tot aan zeg 18ltr waarbij dan 2ltr net genoeg zal zijn voor een flinke struik.

 

Op een 11ltr geef je net zoveel (niet in 1 keer, scheut voor scheut anders loopt het er meteen uit) totdat er een klein beetje water onderuit de pot komt of je tilt de pot op en vergelijkt zo of die water nodig heeft als je geen tensio beschikbaar hebt.

Hangt beetje af van de wortelkluit hoeveel water je dan kwijt kunt (hangt ook weer samen met EC in de pot.. zoutspanning):

ik heb hier een plant waar ik elke dag 2ltr op een 11ltr pot kan geven waar een ander niet meer dan 750ml blieft..

 

200ml is echt wel veel te weinig, bevochtig je net steeds de toplaag mee, helemaal als pot > 11ltr :withstupid:

 

Zaadplanten op grote potten 6wk groei ohoh.. er aan gedacht dat ze tot 3x zo groot kunnen worden in de bloei en ze nu al flink zijn?

 

Zsm de klok om lijkt mij en een keer toppen of knakken nog voor die tijd om de hoogte in bedwang te houden

je hebt maar 2mtr en zit nu al tegen de meter aan :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal me misschien toch maar een tensio aanschaffen.

 

Lostchild, wat zei je daar ?

3 maal zo groot, das toch een vergissing ?

 

Wat betreft die tensio; moet ik meten net nadat ik giet of enkele uren wachten ?

Het resultaat zal wel veranderen naarmate ik langer wacht om te meten dusjah ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen vergissing, de 1e 3wk van 12/12 groeien ze nog enorm door.

 

Tensio hoe of wat is een heel tof topic over op WF: leesvoer :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal me misschien toch maar een tensio aanschaffen.

 

Lostchild, wat zei je daar ?

3 maal zo groot, das toch een vergissing ?

 

Wat betreft die tensio; moet ik meten net nadat ik giet of enkele uren wachten ?

Het resultaat zal wel veranderen naarmate ik langer wacht om te meten dusjah ...

dat verschild, ligt aan de grote van de pot, ik zou ook even de topics opzoeken over de tensio meter scheelt mij een hoop typ werk ;) Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...