Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DayBlazer

2X Skunk En 3X White Diesel Haze Auto's... Hulp Nodig!

Recommended Posts

Yoo iedereen Dayblazer hier.. Ongeveer anderhalve maand geleden heb ik besloten een paar wietplantjes neer te gaan zetten en te beginnen met mijn eerste kweekje. ik ben gewoon begonnen met de spullen die ik had een zak met gewone potgrond en kleine potten met het idee ze hierna over te potten in grotere potten en Plagron Batmix. De 2 Skunkies zagen er na 2 weken ongeveer zo uit:

IMG 0644

IMG 0654

Hierna besloot ik er nog wat White Diesel Haze autoflower zaadjes bij te halen.

Na ongeveer 4 weken zag de plantenboel er zo uit:

 

IMG 0726

IMG 0725

De letterlijk verbrandde bladeren aan de 2 Skunkies hebben als oorzaak dat ik ze onder gloeilampen had gezet omdat het zulk kut weer was en ik bang was dat ze te veel gingen strekken. De 2 skunkies zijn S'nachts tegen de gloeilamp aangegroeid en zo verbrand.

De 2 Skunkies naar 8 liter potten overgepot met Batmix. Er ook nog Plagron Bloom en Green Sensation bijgehaald met de gedachte dat ik geen groeivoeding nodig had omdat de planten voor 6 weken voeding uit de Batmix konden halen.

En nu het trieste gedeelte :| :thumbsdown: -_-. Ongeveer een week geleden ontstonden er gele/witte vlekjes op de bladeren denk ongeveer ter hoogte van de vierde vertakking.. Dit breidde zich steeds verder uit en ik wist/weet niet wat het was/is. Dit ging gepaard met het doodgaan van puntjes.

IMG 0842

De plant constant in de gaten gehouden en constant gesproeid met koud water, afwasmiddel met water en daarna nog met insecticiden van de action (ik weet het slap spul). Maar het bleef zich maar uitbreiden en erger worden!! :wtf2:

Vanochtend weer gekeken en wat ik zag voorspelde weinig goeds..... De planten staan er op het moment zo bij. Eerst betrof het probleem alleen de 2 grote skunkies maar nu zijn ook alle 3 de White Diesels aangetast. Alle nieuwe blaadjes zijn zoals het eruit ziet verbrand ook en ook alle okselbladeren die net zo lekker gingen bij de 2 Skunkies echt om te janken!!!! Had zo veel zin om mijn eigen wiet te kweken. En ze gingen net zo lekker afgelopen 2 weken schoten ze als een raket de lucht in.

 

IMG 0863

IMG 0864

IMG 0865

IMG 0866

IMG 0867

Sorry voor dit gehaaste verslag peepsz ik wilde mijn hele kweek met jullie delen maar het duurde een tijdje voor ik kon plaatsen op het forum en het kostte me ook een aardige tijd om uit te vinden hoe ik er foto's bij kon plaatsen... Vandaag uiteindelijk alles uitgevogeld en besloten het er toch maar op te knallen aangezien ik nu toch echt te maken heb met een ware epidemie van naar mijn idee trips. Als de planten blijven leven houd ik jullie uiteraard op de hoogte, ik heb alleen dringend hulp nodig om mijn dames in leven te houden anders kan ik ze een dezer dagen omhakken als ze zelf al niet kassie weilen zijn gegaan :execute :doctor: .

Greetsz Dayblazer :likken:

Edited by DayBlazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo iedereen Dayblazer hier.. Ongeveer anderhalve maand geleden heb ik besloten een paar wietplantjes neer te gaan zetten en te beginnen met mijn eerste kweekje. ik ben gewoon begonnen met de spullen die ik had een zak met gewone potgrond en kleine potten met het idee ze hierna over te potten in grotere potten en Plagron Batmix. De 2 Skunkies zagen er na 2 weken ongeveer zo uit:

 

 

Hierna besloot ik er nog wat White Diesel Haze autoflower zaadjes bij te halen.

Na ongeveer 4 weken zag de plantenboel er zo uit:

 

 

 

De letterlijk verbrandde bladeren aan de 2 Skunkies hebben als oorzaak dat ik ze onder gloeilampen had gezet omdat het zulk kut weer was en ik bang was dat ze te veel gingen strekken. De 2 skunkies zijn S'nachts tegen de gloeilamp aangegroeid en zo verbrand.

De 2 Skunkies naar 8 liter potten overgepot met Batmix. Er ook nog Plagron Bloom en Green Sensation bijgehaald met de gedachte dat ik geen groeivoeding nodig had omdat de planten voor 6 weken voeding uit de Batmix konden halen.

En nu het trieste gedeelte :| :thumbsdown: -_-. Ongeveer een week geleden ontstonden er gele/witte vlekjes op de bladeren denk ongeveer ter hoogte van de vierde vertakking.. Dit breidde zich steeds verder uit en ik wist/weet niet wat het was/is. Dit ging gepaard met het doodgaan van puntjes.

 

De plant constant in de gaten gehouden en constant gesproeid met koud water, afwasmiddel met water en daarna nog met insecticiden van de action (ik weet het slap spul). Maar het bleef zich maar uitbreiden en erger worden!! :wtf2:

Vanochtend weer gekeken en wat ik zag voorspelde weinig goeds..... De planten staan er op het moment zo bij. Eerst betrof het probleem alleen de 2 grote skunkies maar nu zijn ook alle 3 de White Diesels aangetast. Alle nieuwe blaadjes zijn zoals het eruit ziet verbrand ook en ook alle okselbladeren die net zo lekker gingen bij de 2 Skunkies echt om te janken!!!! Had zo veel zin om mijn eigen wiet te kweken. En ze gingen net zo lekker afgelopen 2 weken schoten ze als een raket de lucht in.

 

 

 

 

 

Sorry voor dit gehaaste verslag peepsz ik wilde mijn hele kweek met jullie delen maar het duurde een tijdje voor ik kon plaatsen op het forum en het kostte me ook een aardige tijd om uit te vinden hoe ik er foto's bij kon plaatsen... Vandaag uiteindelijk alles uitgevogeld en besloten het er toch maar op te knallen aangezien ik nu toch echt te maken heb met een ware epidemie van naar mijn idee trips. Als de planten blijven leven houd ik jullie uiteraard op de hoogte, ik heb alleen dringend hulp nodig om mijn dames in leven te houden anders kan ik ze een dezer dagen omhakken als ze zelf al niet kassie weilen zijn gegaan :execute :doctor: .

Greetsz Dayblazer :likken:

 

Naar mijn mening is je schade nog beperkt . Maar als je echt een epidemie hebt van trips heb ik maar few words voor je , woon je in nl ? Rep je als de donder naar een goeie growshop en vraag een goed sterk middel tegen trips en spint . Je hebt er verschillende , wil je biologisch neem dan bac vitality ofzo , woon je in be bestel dan zo rap

Mogelijk iets via sannieshoo of onlinetopgarden . Nu kun je er nog iets aandoen , je plantjes zien er niet zo slecht uit , bladeren staan nog mooi recht enzo .

 

Succes nog

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo iedereen Dayblazer hier.. Ongeveer anderhalve maand geleden heb ik besloten een paar wietplantjes neer te gaan zetten en te beginnen met mijn eerste kweekje. ik ben gewoon begonnen met de spullen die ik had een zak met gewone potgrond en kleine potten met het idee ze hierna over te potten in grotere potten en Plagron Batmix. De 2 Skunkies zagen er na 2 weken ongeveer zo uit:

 

 

Hierna besloot ik er nog wat White Diesel Haze autoflower zaadjes bij te halen.

Na ongeveer 4 weken zag de plantenboel er zo uit:

 

 

 

De letterlijk verbrandde bladeren aan de 2 Skunkies hebben als oorzaak dat ik ze onder gloeilampen had gezet omdat het zulk kut weer was en ik bang was dat ze te veel gingen strekken. De 2 skunkies zijn S'nachts tegen de gloeilamp aangegroeid en zo verbrand.

De 2 Skunkies naar 8 liter potten overgepot met Batmix. Er ook nog Plagron Bloom en Green Sensation bijgehaald met de gedachte dat ik geen groeivoeding nodig had omdat de planten voor 6 weken voeding uit de Batmix konden halen.

En nu het trieste gedeelte :| :thumbsdown: -_-. Ongeveer een week geleden ontstonden er gele/witte vlekjes op de bladeren denk ongeveer ter hoogte van de vierde vertakking.. Dit breidde zich steeds verder uit en ik wist/weet niet wat het was/is. Dit ging gepaard met het doodgaan van puntjes.

 

De plant constant in de gaten gehouden en constant gesproeid met koud water, afwasmiddel met water en daarna nog met insecticiden van de action (ik weet het slap spul). Maar het bleef zich maar uitbreiden en erger worden!! :wtf2:

Vanochtend weer gekeken en wat ik zag voorspelde weinig goeds..... De planten staan er op het moment zo bij. Eerst betrof het probleem alleen de 2 grote skunkies maar nu zijn ook alle 3 de White Diesels aangetast. Alle nieuwe blaadjes zijn zoals het eruit ziet verbrand ook en ook alle okselbladeren die net zo lekker gingen bij de 2 Skunkies echt om te janken!!!! Had zo veel zin om mijn eigen wiet te kweken. En ze gingen net zo lekker afgelopen 2 weken schoten ze als een raket de lucht in.

 

 

 

 

 

Sorry voor dit gehaaste verslag peepsz ik wilde mijn hele kweek met jullie delen maar het duurde een tijdje voor ik kon plaatsen op het forum en het kostte me ook een aardige tijd om uit te vinden hoe ik er foto's bij kon plaatsen... Vandaag uiteindelijk alles uitgevogeld en besloten het er toch maar op te knallen aangezien ik nu toch echt te maken heb met een ware epidemie van naar mijn idee trips. Als de planten blijven leven houd ik jullie uiteraard op de hoogte, ik heb alleen dringend hulp nodig om mijn dames in leven te houden anders kan ik ze een dezer dagen omhakken als ze zelf al niet kassie weilen zijn gegaan :execute :doctor: .

Greetsz Dayblazer :likken:

 

Naar mijn mening is je schade nog beperkt . Maar als je echt een epidemie hebt van trips heb ik maar few words voor je , woon je in nl ? Rep je als de donder naar een goeie growshop en vraag een goed sterk middel tegen trips en spint . Je hebt er verschillende , wil je biologisch neem dan bac vitality ofzo , woon je in be bestel dan zo rap

Mogelijk iets via sannieshoo of onlinetopgarden . Nu kun je er nog iets aandoen , je plantjes zien er niet zo slecht uit , bladeren staan nog mooi recht enzo .

 

Succes nog

Grts

 

Yoo bedankt voor de snelle reactie man!! Maar hoe zit het met al die verbrandde nieuwe blaadjes waar de vertakkingen komen en waar die natuurlijk nog verder de hoogte in schiet komt dit nog goed? En volgens mij zijn de Growshops hier in NL gesloten... En als ik bestel is het dan nog wel op tijd binnen want het gaat echt heel rap die kutzooi:'(. sorry voor de vele vragen maar wil mijn babes graag redden xD. Is er geen goed sterk middel tegen die beesten in een tuincentrum of iets wat ik direct kan halen.. Want ik ben bang dat bestellen me te veel tijd gaat kosten. Heb nu online dit product gevonden wat ik dan ga bestellen als ik niet naar een winkel kan... http://www.garden-culture.nl/arts-trips.html Nogmaals bedankt voor de snelle reactie maat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo iedereen Dayblazer hier.. Ongeveer anderhalve maand geleden heb ik besloten een paar wietplantjes neer te gaan zetten en te beginnen met mijn eerste kweekje. ik ben gewoon begonnen met de spullen die ik had een zak met gewone potgrond en kleine potten met het idee ze hierna over te potten in grotere potten en Plagron Batmix. De 2 Skunkies zagen er na 2 weken ongeveer zo uit:

 

 

Hierna besloot ik er nog wat White Diesel Haze autoflower zaadjes bij te halen.

Na ongeveer 4 weken zag de plantenboel er zo uit:

 

 

 

De letterlijk verbrandde bladeren aan de 2 Skunkies hebben als oorzaak dat ik ze onder gloeilampen had gezet omdat het zulk kut weer was en ik bang was dat ze te veel gingen strekken. De 2 skunkies zijn S'nachts tegen de gloeilamp aangegroeid en zo verbrand.

De 2 Skunkies naar 8 liter potten overgepot met Batmix. Er ook nog Plagron Bloom en Green Sensation bijgehaald met de gedachte dat ik geen groeivoeding nodig had omdat de planten voor 6 weken voeding uit de Batmix konden halen.

En nu het trieste gedeelte :| :thumbsdown: -_-. Ongeveer een week geleden ontstonden er gele/witte vlekjes op de bladeren denk ongeveer ter hoogte van de vierde vertakking.. Dit breidde zich steeds verder uit en ik wist/weet niet wat het was/is. Dit ging gepaard met het doodgaan van puntjes.

 

De plant constant in de gaten gehouden en constant gesproeid met koud water, afwasmiddel met water en daarna nog met insecticiden van de action (ik weet het slap spul). Maar het bleef zich maar uitbreiden en erger worden!! :wtf2:

Vanochtend weer gekeken en wat ik zag voorspelde weinig goeds..... De planten staan er op het moment zo bij. Eerst betrof het probleem alleen de 2 grote skunkies maar nu zijn ook alle 3 de White Diesels aangetast. Alle nieuwe blaadjes zijn zoals het eruit ziet verbrand ook en ook alle okselbladeren die net zo lekker gingen bij de 2 Skunkies echt om te janken!!!! Had zo veel zin om mijn eigen wiet te kweken. En ze gingen net zo lekker afgelopen 2 weken schoten ze als een raket de lucht in.

 

 

 

 

 

Sorry voor dit gehaaste verslag peepsz ik wilde mijn hele kweek met jullie delen maar het duurde een tijdje voor ik kon plaatsen op het forum en het kostte me ook een aardige tijd om uit te vinden hoe ik er foto's bij kon plaatsen... Vandaag uiteindelijk alles uitgevogeld en besloten het er toch maar op te knallen aangezien ik nu toch echt te maken heb met een ware epidemie van naar mijn idee trips. Als de planten blijven leven houd ik jullie uiteraard op de hoogte, ik heb alleen dringend hulp nodig om mijn dames in leven te houden anders kan ik ze een dezer dagen omhakken als ze zelf al niet kassie weilen zijn gegaan :execute :doctor: .

Greetsz Dayblazer :likken:

 

Naar mijn mening is je schade nog beperkt . Maar als je echt een epidemie hebt van trips heb ik maar few words voor je , woon je in nl ? Rep je als de donder naar een goeie growshop en vraag een goed sterk middel tegen trips en spint . Je hebt er verschillende , wil je biologisch neem dan bac vitality ofzo , woon je in be bestel dan zo rap

Mogelijk iets via sannieshoo of onlinetopgarden . Nu kun je er nog iets aandoen , je plantjes zien er niet zo slecht uit , bladeren staan nog mooi recht enzo .

 

Succes nog

Grts

 

Yoo bedankt voor de snelle reactie man!! Maar hoe zit het met al die verbrandde nieuwe blaadjes waar de vertakkingen komen en waar die natuurlijk nog verder de hoogte in schiet komt dit nog goed? En volgens mij zijn de Growshops hier in NL gesloten... En als ik bestel is het dan nog wel op tijd binnen want het gaat echt heel rap die kutzooi:'(. sorry voor de vele vragen maar wil mijn babes graag redden xD. Is er geen goed sterk middel tegen die beesten in een tuincentrum of iets wat ik direct kan halen.. Want ik ben bang dat bestellen me te veel tijd gaat kosten. Heb nu online dit product gevonden wat ik dan ga bestellen als ik niet naar een winkel kan... http://www.garden-culture.nl/arts-trips.html Nogmaals bedankt voor de snelle reactie maat!

 

Ja dat middel van arts is zeer goed en aan te raden . Maar als je snelle levering wil zou ik het bestellen op onlinetopgarden . Zij hebben dit middel ook en nog vele andere goeie en zij leveren in nl binnen de 24 uur dus vandaag bestelt morgen al in huis , zelfs naar belgie leveren ze binnen de 48 uur dus ze zijn wel heel rap die onlinetopgarden . Hopelijk heb je het snel zodat je kan gaan bestrijden . En die verbranding kan verschillende oorzaken hebben . Te warm weer voor de plant (30c+) ofwel als je planten eerst binnen hebben voorgegroeid en dan plots buiten in de volle zon worden gsmeten is dit soms ook te fel voor hun . Maar kan ook zijn een te hoge dosis voeding in je water of te veel water met voeding . Ook kan het liggen aan verbranding als je bv met je spuiter ze in de vlakke zon natspuit en er druppels op lagen datbze verbranden door het vergrootglas effect .

 

Hopelijk vind je rap de oorzaak mein friend on pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm okay bedankt ik ga het gelijk bestellen! Ja de planten hebben eigenlijk altijd wel buiten gestaan met klote weer naar binnen gehaald en qua voeding.... de enige voeding die de planten nu krijgen komt vanuit de Plagron Batmix waar ze nu al een maandje in staan.... Die heb ik ook helemaal doorgespoeld dus het lijkt me sterk dat al mij nieuwe blaadjes naar de galemiezen zijn geholpen door de grond... Ik heb alleen maar Bloeivoeding van Plagron en die ga ik pas geven als de eerste tekenen van bloei er zijn, maar dan moet het daar natuurlijk wel van komen... En spuiten doe ik eigenlijk alleen maar als er al geen zonlicht meer op de planten valt. Dit heb ik de laatste 2 dagen aan mijn vriendin toevertrouwd dus misschien ligt daar de oorzaak... Ik zal zo nog even een paar foto's schieten van de verbrandde punten waar ik het over heb. kan jij eventueel nog iets anders bedenken wat als gevolg de verbrandde puntjes zou hebben.

Heel erg bedankt voor je antwoord Zuiderbuursmoker!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie nergens sporen van thrips. Dit lijkt mij meer te komen door het sproeien van de bladeren en de voeding. Laat de dames ff bijkomen. Plantjes hebben vooral tijd nodig.

 

Mijn advies: voorlopig lekker afblijven, laat de grond even wat droger worden en start daarna met minimale voeding. Rustig an, "dat komt wel goed".

 

Thrips:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tripsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie nergens sporen van thrips. Dit lijkt mij meer te komen door het sproeien van de bladeren en de voeding. Laat de dames ff bijkomen. Plantjes hebben vooral tijd nodig.

 

Mijn advies: voorlopig lekker afblijven, laat de grond even wat droger worden en start daarna met minimale voeding. Rustig an, "dat komt wel goed".

 

Thrips:

https://nl.m.wikiped...rg/wiki/Tripsen

 

Hmmmm dat is klote hahaha ik heb net dat trips middel besteld achja zal ooit wel weer van pas komen. Ik heb weer foto's gemaakt van de planten en ik heb ze even goed bekeken ik krijg het gevoel dat het of door het spul van de action komt of de zon <- al lijkt me dat wat sterk. Dit is het geen waar ik me zorgen om maak\:

IMG 0873

IMG 0874

IMG 0875

IMG 0876

IMG 0877

IMG 0878

 

De okselbladeren en de nieuwe bladeren aan de boven kant lijken bijna helemaal verbrand, sommige zien er nog wel zo uit dat ze gaan herstellen. Bij al mijn planten is er iets mis met de bovenste bladeren. Ze hebben gele randen en zien er allemaal wat dik en aan elkaar geplakt uit... verschrompeld maar niet dood... En aan bijna elk blad zitten dode punten gewoon helemaal wit ik heb geen idee hoe dit komt de enige voeding die ze krijgen is uit de Batmix grond. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want ik weet mijn god niet wat ik er mee aan moet.... Of al die verdorde okselblaadjes en topbladeren nog wel herstellen en gwn lekker doorgroeien??.... En jij zegt mondjes matig voeding gaan geven maar de enige voeding die ik heb is bloeivoeding en green sensation... In ieder geval bedankt voor de reactie en ik hoop dat jij of iemand anders mij verder kan helpen!!!

Greetsz Dayblazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit: De nieuwe blaadjes op de 3 kleine auto's voelen erg hard aan en de 3 vingerige bladeren lijken ook te verdorren. Op de grote planten zijn het vooral de okselbladeren die het zwaar te verduren hebben... Wat kan ik doen met de vergane puntjes op elk blad? er af knippen of laten zitten...

Edited by DayBlazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes hebben het zwaar gehad. Wil niet zeggen dat ze dood zijn/gaan. Laat ze even rusten, geef ze wat tijd. Alleen water geven wanneer de grond droog is. Niets op de bladeren spuiten. Gewoon even afblijven.

Dode puntjes ook gewoon vanaf blijven. Vallen er vanzelf vanaf, plantje doet veel zelf.

 

Voeding is nu even niet nodig, doe even een weekje of 2 alleen water en begin dan weer zachtjes aan met voeding. Niet meteen de volle mep, maar opbouwen. Dan kunnen de dames rustig wennen.

 

Vooral.... Neem de tijd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes hebben het zwaar gehad. Wil niet zeggen dat ze dood zijn/gaan. Laat ze even rusten, geef ze wat tijd. Alleen water geven wanneer de grond droog is. Niets op de bladeren spuiten. Gewoon even afblijven.

Dode puntjes ook gewoon vanaf blijven. Vallen er vanzelf vanaf, plantje doet veel zelf.

 

Voeding is nu even niet nodig, doe even een weekje of 2 alleen water en begin dan weer zachtjes aan met voeding. Niet meteen de volle mep, maar opbouwen. Dan kunnen de dames rustig wennen.

 

Vooral.... Neem de tijd...

 

Hmm okay okay... Ja sad news :(. de 3 Autoflowers waren helemaal naar de klote gegaan in 1 dag tijd zat geen groei meer in helemaal niks, alle topbaderen verdort en de takjes daar onder ook:'(. Heb alle drie de autoflowers eruit getrokken de 2 Skunkies laat ik nog een weekje staan en kijken wat het doet. Ik wil denk ik nu het nog kan opnieuw beginnen en het nu wel voor elkaar boxen om er wiet vanaf te halen... Ik weet nog steeds niet wat nou uberhaupt het probleem was met deze planten:/ in een paar dagen tijd was al het nieuwe blad en alle okselblaadjes helemaal kapot en dat terwijl ik helemaal nog geen voeding geef en ze alleen maar water krijgen. De enige voeding komt vanuit de Batmix... Enig idee wat ik nu het beste kan halen als buiten wietplant? En of ik bijvoorbeeld de batmix kan hergebruiken of weer een hele nieuwe zak moet bestellen? Ik heb nu een middel tegen Thrips, Plagron Green sensation en Plagron Bloom liggen. Vooralsnog wil ik het niet opgeven en koste wat het kost de 2 Skunkies die toch al aardig begonnen te ruiken en te groeien in leven houden, maar ik wil er ook nog andere bij halen. Ik heb nog 2 zaadjes White Diesel Haze zaadjes liggen. Maar ik ben zo bang dat als ik opnieuw begin ik weer ditzelfde probleem krijg en weer alles voor niks doe want ik weet nog steeds niet waarom dit is gebeurd.... Bedankt voor je reactie!

 

Greetzz :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes hebben het zwaar gehad. Wil niet zeggen dat ze dood zijn/gaan. Laat ze even rusten, geef ze wat tijd. Alleen water geven wanneer de grond droog is. Niets op de bladeren spuiten. Gewoon even afblijven.

Dode puntjes ook gewoon vanaf blijven. Vallen er vanzelf vanaf, plantje doet veel zelf.

 

Voeding is nu even niet nodig, doe even een weekje of 2 alleen water en begin dan weer zachtjes aan met voeding. Niet meteen de volle mep, maar opbouwen. Dan kunnen de dames rustig wennen.

 

Vooral.... Neem de tijd...

Het klinkt misschien ietwat raar maar het lijkt of er totaal geen groei meer zit in de kleine blaadjes die deels verdort waren, nu komen er allemaal kleine sprietjes omhoog bij de oksels en de bovenste blaadjes... gaat dit nog groeien??

IMG 0887

IMG 0889

IMG 0893

IMG 0899

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt erop dat het plantje weer probeert te groeien. Tijd zal het leren.

 

Opnieuw beginnen kan nu zeker nog. Als goede sterke plant kan ik Dinafem aanraden. Tot nu toe verschillende soortjes (AF) geprobeert, allen prima resultaat.

 

Hergebruik van de grond zou ik in dit geval afraden, wellicht zit daar ook een deel van je probleem in. Met verse grond elimineer je dat meteen. Doe vooral rustig aan met vocht.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooo Peepszz,

Weer een tijdje geleden dat ik foto's heb geplaatst had het erg druk met werk :(.

Na lang wachten en de 2 Skunkies met rust laten zijn de 2 er wonder boven wonder goed uitgekomen en nu echt gaan knallen :whistle: .

Ze vertonen nog wel wat rare trekjes... zoals verschrompeld of vervormd blad maar daar zit ik niet heel erg mee als ze maar niet meer verbranden :D.

Hier wat foto's van de 2 Dames:

IMG 0974

IMG 0975

IMG 0979

Ik hoop dat ze zo door gaan en binnenkort gaan bloeien er komt al een lekker geurtje vanaf :likken: , iemand enig idee waarom ik verdraaid blad heb??

Verder ben ik doorgegaan met de thrips behandeling (just to be sure). En heb ze overgepot naar potten van 15 liter.

Ik heb in de tussentijd nieuwe Autoflowers besteld en wat universele potgrond gehaald. Ik heb 2x Big Bud AF, 2x Power Plant AF, 2x White Diesel Haze AF en nog 1 Bubblegum AF zaadje. 3 zaadjes ter ontkieming gelegt: 1x PP, 1x Big Bud en 1x White Diesel en hopen dat ik die snel de grond in kan doen :yummy: . Ik ga nog Alga Grow bestellen en dan hou ik de plantjes lekker in de universele potgrond en kijken wat dat doet aangezien ik de oorzaak van de verbranding van mijn skunkies nog niet gevonden heb en het misschien wel aan de Batmix zou kunnen liggen. Dan zal ik ze gewoon groei, bloei en Green Sensation geven, hopen dat ze daar voldoende aan hebben en dat ik lekker dikke toppen kan gaan knippen :dribble: :dribble: :dribble:

Ik hou jullie op de hoogte en tips en tricks zijn altijd welkom ;)

Bedankt voor de hulp guyss !!

 

PS: zal ik mijn planten toppen of fimmen of gewoon lekker laten groeien ivm met het virus wat er heerste?

Peaceee :likken: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He DayBlazer,

Zie je wel, het komt meestal goed. De dames hebben een sterke overlevingsdrang. Het verdraaide blad komt door de batmix. Batmix heeft te veel voeding voor buitenplanten.

 

Ik start op lightmix en verpot dan naar all mix. Het starten op standaard potgrond gaat ook altijd prima. Wortelstructuur is wel kleiner dan in lightmix.

 

Potgrond heeft wel wat voeding in zich, dus begin rustig aan.

 

Autoflowers toppen of fimmen gaat prima, maar kost je ook een aantal dagen groei tijd. Auto's hebben een vooraf geprogrammeerde eindtijd, toppen en fimmen zorgt voor een stop in de groei van een dag of 4/5. Hou daar rekening mee, de eindtijd blijft staan.

 

Mijn ervaring, met AF, is dat toppen en fimmen zeker geen verhoogde opbrengst oplevert. Eerder gelijk of wat minder.

 

Toppen en fimmen met reguliere dames kan meer opleveren. Het zorgt in ieder geval dat ze niet te hoog worden.

 

Maar probeer het vooral, dan weet je het zelf. Doe er dan wel maar 1 kan je meteen vergelijken.

 

Wat ik je wel kan adviseren is dieven. Hierbij haal je de onderste groeischeuten weg, waardoor de dame zich op de grote toppen focust. Kaal van onder en dikke toppen bovenop. Wie houdt er niet van 😊

 

Succes met de dames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He DayBlazer,

Zie je wel, het komt meestal goed. De dames hebben een sterke overlevingsdrang. Het verdraaide blad komt door de batmix. Batmix heeft te veel voeding voor buitenplanten.

 

Ik start op lightmix en verpot dan naar all mix. Het starten op standaard potgrond gaat ook altijd prima. Wortelstructuur is wel kleiner dan in lightmix.

 

Potgrond heeft wel wat voeding in zich, dus begin rustig aan.

 

Autoflowers toppen of fimmen gaat prima, maar kost je ook een aantal dagen groei tijd. Auto's hebben een vooraf geprogrammeerde eindtijd, toppen en fimmen zorgt voor een stop in de groei van een dag of 4/5. Hou daar rekening mee, de eindtijd blijft staan.

 

Mijn ervaring, met AF, is dat toppen en fimmen zeker geen verhoogde opbrengst oplevert. Eerder gelijk of wat minder.

 

Toppen en fimmen met reguliere dames kan meer opleveren. Het zorgt in ieder geval dat ze niet te hoog worden.

 

Maar probeer het vooral, dan weet je het zelf. Doe er dan wel maar 1 kan je meteen vergelijken.

 

Wat ik je wel kan adviseren is dieven. Hierbij haal je de onderste groeischeuten weg, waardoor de dame zich op de grote toppen focust. Kaal van onder en dikke toppen bovenop. Wie houdt er niet van

 

Succes met de dames.

 

Yooo bedankt voor je reactie!

 

Hmmm ja ik dacht al dat het hele probleem aan de Batmix lag want verder kregen ze helemaal niks... Qua fimmen en toppen had ik het ook over de 2 Skunkies van de aankomende auto's ga ik lekker afblijven haha had al gelezen over de vaste eindtijd en dat het alleen maar tijd kost. Ik ga ze dus ook gelijk na het voorgroeien in hun eindpot zetten. Gisteren de 2 potten van de Skunks via de zijkanten opengezaagt zodat ik niet aan de wortels hoefden te zitten en ze zo gemakkelijk in een nieuwe pot kon zetten. Ik vraag me wel af wanneer de 2 gaan bloeien... Ik geef nu stapsgewijs wat bloeivoeding en Green sensation zodat ze toch wat voeding krijgen maar dit heeft volgens mij geen invloed op het beginnen van de bloei, hiervoor moet ik gaan verduisteren toch? Wanneer Kan ik dit het beste doen want ze staan nu vanaf eind april in de grond. Is dit verdraaide en verkreukeld blad een probleem??? En zal dit invloed hebben op de oogst? Sorry voor de vele vragen maar ik vraag me heel veel dingen af haha. Nogmaals bedankt voor de reacite maat!!

verdere updates volgen de zaadjes zijn nog niet ontkiemt.

PS: Zal ik gewoon verder gaan in dit topic met mijn Auto's of een nieuwe starten?

Peaceee :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He man,

Om de reguliere skunkies in bloei te krijgen moet je gaan verduisteren. Nou net niet "my cup of tea". Ik kweek alleen auto's. Maar er zijn genoeg members met ervaring op dit gebied. Als je even de zoekfunctie gebruikt vindt je vast een berg info.

 

Bloeivoeding hebben de skunkies niet nodig, pas als er zichtbare bloei is (na verduistering).

 

Het gedraaide blad zal weer bij trekken. Qua invloed, tsja het zal best iets doen maar merk daar zelf niet veel van.

 

Verder zou ik het in dit topic laten, wordt zo vol anders.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Yooo Dayblazer weer,

 

De Skunkies doen het naar mijn mening wel goed, niet erg gegroeit met het klote weer van afgelopen week maar ze gaan goed! Ik heb vandaag knijpers tussen de vertakkingen gezet zodat de vertakkingen wat meer zon vangen. De Kleinste Skunk vertoont wat tekenen van stress, de steeltjes van de vertakkingen zijn bijvoorbeeld rood/paars achtig. Dit zal denkik door het overpotten komen. Hier wat Foto's van mijn 2 babes:

IMG 0570

IMG 0571

IMG 0572

IMG 0573

Ik wacht nog denk ik 1 á 2 weekjes tot de vertakkingen wat zijn gegroeit, dan zet ik ook knijpers op de andere dame en dan ga ik ze verduisteren, en hopen dat de chickies lekker gaan bloeien :dribble: :dribble: .

De 3 Autoflowers zijn alle drie ontkiemt, het potje in gegaan en opgekomen. :likken: Hier ga ik nog wat wortelstimulator en Plagron Grow voor halen aangezien ze in universele potgrond staan en ik wel wil dat ze lekkere wortels en gonoeg voeding krijgen.... Ik durf de Plagron Batmix niet meer te gebruiken na wat er de vorige keer is gebeurd. De PP Autoflower kwam naar boven met het zaadje nog vast om de lob blaadjes dus die heb ik er voorzichtig afgepulkt en ze gaan nu alle drie zoals het hoort.

De Big Bud Autoflower:

IMG 0568

De Powerplant Atuoflower:

 

IMG 0567

En tot slot de White Diesel Haze Autoflower:

 

IMG 0569

 

De White Diesel Haze Auto vind ik er het beste uitzien lekker compact en niet te veel gestrekt. Naar mate de andere gaan strekken zet ik ze wat dieper in de grond.

Nu maar gewoon hopen dat alles goed blijft gaan en we een lekker zonnetje gaan krijgen de komende weken.

Greetszzz Dayblazer and much luck Growing! :likken: :wave: Ik houd jullie op de hoogte!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoyoyoooo iedereen,

 

Sorry voor het niet bijhouden van mijn topic maar had het erg druk met een verhuizing en internet te krijgen haha.

De drie autoflowers gaan als een raket en ik ben er erg trots op. De White Diesel Haze is er wat op achter gebleven maar heeft wel al die dikste toppen. Deze heeft ook een kortere leeftijd als de Big Bud en de PP. Ze vertonen allemaal wel weer wat trips trekjes en de Big Bud vertoont wat tekenen van stress. Ik heb ze just to be sure maar weer een paar keer bespoten met ARTS tegen trips maar het leek niet echt te helpen. Ik laat ze nu maar lekker hun gang gaan aangezien de WDH nog 2 weken te gaan heeft en de andere 2 nog 3 á 4. Ik ben een weekje op vakantie geweest en toen ik terug kwam zaten ze allemaal onder de witte topjes en nu 2 weken laten zien ze er aardig goed uit alleen de grote van de PP topjes blijft wat achter. Ik heb er een aantal rupsen vanaf gehaald en luis. Ik heb er 4 dagen geleden een stuk of 50 lieveheersbeestjes op los gelaten om te kijken of die nog wat tegen het ongedierte konden doen aangezien ik geen middelen meer ga bestellen, volgend jaar weer haha. Ik heb ze nog steeds in dezelfde potten staan en wat plagron Batmix gemixed met universele potgrond. Ik geef ze iedere dag 2 literflessen met daarin Plagron Bloom en Green Sensation. Iedere plant krijg dus zo'n 666ml water met voeding. Ze ruiken aardig sterk en de topblaadjes zitten onder de trichomen.

Hier de White Diesel Haze:

20160815 185720

20160812 224642

20160816 124811

 

De Big Bud:

 

20160816 124822

20160815 131456

 

En tot slot de Power Plant:

20160815 131508

20160816 124828

 

Sorry voor de gedraaide foto's weet niet hoe dit komt :/. Ik ga mijn verslag vanaf nu weer oppakken nogmaals excuus dat ik er zo lang ben uitgeweest :likken: . Ik weet alleen niet goed wanneer de planten nou klaar zijn hoe ikdat kan zien want volgens mij moeten de toppen nog een aardig stuk uitdijen en groter worden.

 

Greetsz houd jullie op de hoogte :whistle: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo Dayblazer weer,

 

Okay ff een update. De planten doen het naar mijn mening heel goed alleen gaan de PP en de Big Bug wat langzamer. Vooral de PP loopt wat achter. De White Diesel Haze ziet er het beste uit en zit al onder de milky toppen :icecream: :icecream: . De 2 Skunkies leven ook nog steeds al zien ze er niet echt mooi uit. Al het blad waar de ziekte in begon heb ik er nu afgetrokken want deze waren allemaal geel en de knijpers heb ik er ook afgehaald. Er zitten enkel 6 of 8 echte aftakkingen aan en de rest groeit maar wat langs de stam. Ik kijk wel wat daar van komt blijf hem wel gewoon water geven alleen verwacht ik er niet veel van haha.

 

Het ongedierte op alle planten is bijna nergens meer te bekennen en de planten doen gewoon lekker hun ding. Vanaf vandaag word het weer lekker weer dus hopen dat ze nog ff een lekker zonnetje gaan pakken. Afgelopen dagen wel in de stress om de regen maar dit is ook allemaal goed gegaan.

 

Even een paar fotootjes:

 

De White Diesel Haze (Budporn IMO);

20160821 002826

20160822 194451 001

20160822 194515

De gelige kleur op de laatste foto's komt van mijn flits ze zijn niet echt geel. Als je naar de eerste foto kijkt zie je ook wat ik bedoel qua de 2 Skunkies die er maar wat triestig bij staan.

 

De Power Plant;

20160822 194529

20160822 194534

Deze vind ik het sloomste gaan al ruikt ie wel erg sterk en zitten er aardig veel trichomen op. Deze samen met de Big Bud moesten wel minimaal 3-4 weken langer staan als de White Diesel Haze.

 

De Big Bud;

 

20160822 194524

20160822 194544

Deze ruikt heel erg sterk en ziet er naar mijn mening ook heel erg goed uit. Verwacht dat deze ook nog zo'n 3-4 weken moet.

 

Tot nu toe ben ik heel erg fan van de Autoflowers en gaan ze echt lekker. Ik ben van plan de White Diesel Haze nog een week voeding te geven en deze daarna een week te spoelen. Aan het begin van deze spoelweek splijt ik de stam onderin en doe ik er een potlood tussen. Ik heb ook gehoord dat je de laatste week alleen maar ijswater kan geven. De laatste 2 dagen zet ik haar volledig in het duister. Deze stresstechniekjes heb ik gelezen op een ander forum en deze zouden ervoor moeten zorgen dat de toppen nog meer THC gaan aanmaken om zichzelf te beschermen. Ze denken dood te gaan. Kijken wat dit allemaal doet en of het ook echt iets oplevert dan ga ik dit ook toepassen op de andere 2 Auto's.

 

Zouden jullie mij wel kunnen vertellen hoe het er naar jullie mening uit ziet, want ik heb ook gelezen dat je de toppen te lang kan laten bloeien en dit niet echt ten goede komt van de potentie van de wiet.

 

Alvast bedankt en veel kweekplezier peepsz!

Peaceee :likken: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo vrienden! Long time no see hehe.

Ik heb dit verslag bewust niet afgemaakt aangezien er niet veel reactie was haha.

Ik was erg tevreden met de oogst van de Autoflowers. De White Diesel Haze heb ik uiteindelijk gehaast moeten oogsten aangezien er toprot ontstond:/. Ik denk bij elkaar wel 10Gr. aan topjes weg kunnen pleuren.... Blijft een raar gevoel haha, je eigen topjes de prullenbak ingooien. Hier heb ik wel ong 35 Gr. droog afgehaald. De Big Bud moest ik helaas ook vroeger oogsten vanwege toprot. Uiteindelijk 40Gr. droog eraf gehaald echter was de potentie van deze wiet wat minder door het vroege oogsten. De Power Plant zag er het beste uit van de 3, een kerstboompje met aan iedere tak dikke toppen. Hier heb ik 50Gr. wiet vanaf gehaald.

 

Alle wiet heb ik te drogen gehangen en daarna in glazen luchtdichte Jars gestopt en 2 maanden laten curen. De Big Bud viel wel te roken maar was erg fluffy en niet zo sterk.. (gewoon te vroeg moeten oogsten) wel een lengte van 1.40m ongeveer behaald.. De White Diesel Haze was geweldig! De plant zelf bleef klein en compact (ongeveer 50 à 60 cm, maar de toppen waren erg dik. Het effect was super! Ik werd er erg high en actief van, goeie aroma en een lekker euforisch gevoel. Ik hoefde er niet veel van te gebruiken per keer, net alsof het uit de shop kwam. De Power Plant was ook erg goed te roken en ik werd er lekker stoned van. Deze toppen zagen er het best uit en deden ook niet onder aan shopwiet.

 

Dit was mijn eerste kweek en ik zal er nooit meer mee stoppen haha. Ik heb nog nooit zulke lekkere wiet gerookt als dat van mijzelf. 100% biologisch gegroeit en je merkt het verschil echt. Lekkere pure aroma. Geen rotzooi in je wiet maar wel heel potent.

 

Van de 2 Skunkies heb ik het einde niet meer meegemaakt :'(... na dikke ruzie met vriendin uit elkaar gegaan en 2 Skunkies achtergelaten. Later nog een foto ervan gezien en ik kon wel janken. Bijna de gehele groei gehandicapt geweest, maar uiteindelijk zagen ze eruit alsof ze onder een 600Watt lamp hebben gebloeid en waren de hoofdtoppen zo groot als colaflessen. Erg zuur. Hier maar niet te lang over nagedacht want werd er depressief van hahaha.

 

Sorry voor deze late afsluiter mensen... Ik wilde jullie toch nog het eindresultaat meegeven. Zoals we weten is het seizoen weer begonnen en zijn mijn zaadjes alweer bijna allemaal ontkiemt :D. Foutjes van vorig jaar neem ik mee en verder is het hopen op een mooi seizoen. Ik wil 2 Autoflower Runs doen dit jaar wederom in de tuin. Ik zal vanavond mijn topic openen en regelmatig bijhouden:).

Have fun growing peepsz! Op een mooi zonnig seizoen!

Greetsz Dayblazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je er ondanks de rot nog iets lekkers heb afgehaald.

 

Wees in het vervolg extra lief voor je huidige vriendin,helemaal als je er wiet hebt staan. ^_^

 

 

Het is ook beter om dit aankomende seizoen een doorzichtig afdakje te realiseren tegen de toprot.

Half april is het kiemen geblazen,ik groei ze eerst 3 weken binnen voor.

Daarna laat ik ze 3/ 4 dagen buiten in de schaduw afharden op UV straling.

En dan lekker bakken in de zon :whistle:

 

Zo kun je 2 rondes draaien buiten met autoflowers.

 

Suc-6 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...