Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Euro Cannabist

Euro Cannabist Stelt Zich Voor

Recommended Posts

High allemaal!

Ik ben Euro Cannabist en nieuw hier op dit forum.

 

Werk zelf in de medische wereld, desondanks wel voorstander van Cannabis, zeker voor medicinaal gebruik.

Heb zelf ook Bedrocan op recept, maar prefereer biologisch gekweekte wiet in aarde.

Bedrocan isn't doing the trick for me en bovendien niet lekker om te roken. In m'n Volcano smaakt het oké.

 

Ik gebruik Cannabis dagelijks, tijdens mijn werk houd ik het bij sublinguale CBD druppels met laag THC.

Verder is Haze (Sativa's) eigenlijk my main medicine.

Hybrids of Indica's kunnen ook zijn plaats hebben van tijd tot tijd, maar zeker 's ochtends of overdag vind ik Indica's teveel sederen en maken mij minder productief.

Bovendien vind ik Sativa's een veel interessantere en betere smaak hebben.

 

Hash gebruik ik niet zo vaak, wel gebruik ik af en toe wat hash om rosin mee te maken om te dabben.

Werkt prima, ook met lage kwaliteit hash :)

 

Op een doorsnee dag gebruik ik ongeveer 0,5 - 1,25 gram wiet (flower).

En druppel eigenlijk een beetje op gevoel gedurende de dag CBD olie met laag THC, voornamelijk voor pijnklachten.

Dabben doe ik niet zo vaak, met een gram shatter/crumble kan ik weken tot maanden doen en vind dat eigenlijk wel prima. Toen ik net een rig had heb ik het een paar weken achter elkaar dagelijks gedaan en merkte al snel dat mijn tolerantie vrij snel, erg hoog werd. Het smaakt wel erg goed, haha.

 

Als je meer wilt weten dan hoor ik het wel! :)

Edited by Euro Cannabist

Share this post


Link to post
Share on other sites

izza welcome on WF

en zeker kan Bedrocan met gemak ingehaald worden door een homegrown product(zonder gammabestraling)

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt!

Klopt zeker weten! Die bestraling maakt zeker een hoop goeds kapot.

Misschien dat het THC en CBD percentage niet (ernstig) aangetast wordt, maar de terpenen zeker wel!

Edited by Euro Cannabist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey euro cannabist, welkom op t forum man.

 

Je zei dat de terpenen verloren gaan door de gamma-straling. Waar baseer je dit op? Dus jij hebt ook al is een potje doorgesluisd gekregen die nog nie bestraald was?

 

Hoe moet die flos dan wel niet ruiken onbestraald, want het is nu al een flinke geurbom in n potje.

 

Gr bubbz

Edited by Secretbubb

Share this post


Link to post
Share on other sites

die flos moet ruiken naar een paardenzeik achtige sativa

niet naar een spiritus achtige zweem die duid op een verouderd product.

laat maar eens wat sativa 2 jaar in een potje zitten

dan krijg je ook die geur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey euro cannabist, welkom op t forum man.

 

Je zei dat de terpenen verloren gaan door de gamma-straling. Waar baseer je dit op? Dus jij hebt ook al is een potje doorgesluisd gekregen die nog nie bestraald was?

 

Hoe moet die flos dan wel niet ruiken onbestraald, want het is nu al een flinke geurbom in n potje.

 

Gr bubbz

 

"Die flos?"

Op alle variëteiten staat Cannabis Flos en daaronder Bedrocan of Bedrobinol, Bedica etc.

Ik vind ze allemaal niet lekker ruiken en niet lekker roken, alleen in mijn Volcano is de smaakt wel te doen.

 

Ze hebben onderzoek gedaan naar het bestralen van Cannabis en het effect op cannabinoïden en terpenen.

Pharmaceutical regulations demand gamma radiation treatment of herbal cannabis in order to meet strict safety standards regarding the (possible) microbial contamination of the plant. A study named “Evaluating the Effects of Gamma-Irradiation for Decontamination of Medicinal Cannabis” has analysed four different strains of cannabis, produced by Bedrocan, before and after the radiation process, and has tested changes in terpenes, cannabinoids and moisture content.

While no changes in THC, CBD nor moisture content of the medicinal cannabis could be identified, the research showed damage to a few terpenes. “Some terpenes are reduced, but no new compounds are formed. This means terpenes are evaporated to some extent, but not degraded into new compounds. Gamma irradiation somehow accelerates the evaporation just a little bit, but does not kill or destroy your cannabis.”, Hazekamp suggests.

Bron: https://news.liftcan...ion-on-cannabis

Ze spreken hier wel over een bepaald verlies van terpenen... maar kraken het niet af (tja.. het is ook gedaan door Bedrocan zelf)...

 

Quote James Burton:

You need to talk about the URP's ( unique Radiolytic property's) that are not found in nature...but are in Bedrocan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...