Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ElDuderino

Aptus Tent Set Pro

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb bij mijn tent een groeiset meegekregen, de Aptus Tent Set Pro. Er zit een boekje bij waar een aantal schema's in staan, en ik kan er redelijk wegwijs uit. Het enige wat ik niet vat, is dat er in de ATSPro flesjes zitten die niet in het schema staan.

 

In de ATSPro zitten: Regulator, Startbooster, Topbooster, P-Boost, K-Boost, CaMg-Boost. Tevens heb ik een gigantische fles All-In-One Liquid erbij gekregen.

 

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik het allemaal gebruiken moet, heeft iemand hier wellicht ervaring mee? Een bijkomend probleem is dat ik een kleine hobbykweker ben, terwijl de aangegeven hoeveelheden vaak per 100 liter water gaan., teruggerekend naar een liter gaat het om zulke kleine waardes, die staan niet eens op de pipet aangegeven.

 

Hoop dat iemand helpen kan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulator: toevoeging voor verhoogde weerstand aangaande abiotische stress (kou, hitte, droogte, etc). Niet meer dan 1 op 6666 gebruiken anders remt het de groei.

De andere flesjes doen wat ze zeggen. Startbooster voor in het begin, topbooster voor tegen het einde. P- en K-boost voor fosfor en kalium respectievelijk. CaMg boost voor extra calcium en magnesium (zeker voor hydro opstellingen belangrijk). All-in-one is basisvoeding als ik het goed heb.

 

Het probleem van het pipetje is er een die je niet echt kan omzeilen. Aptus staat bekend om de hoge concentraties in de flessen die ze verkopen. Sommige producten zou je zelf aan kunnen lengen of een oplossing maken zoals in een voedingsvat (en dat vervolgens 1 week lang gebruiken). Ik weet dat dit bij Regulator niet kan. Dit product blijft niet stabiel in een wateroplossing.

 

Dit is even snel wat ik aan info voor je heb. Hopelijk kun je er mee uit de voeten.

Edited by Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

De All-In One voeding is een beetje tricky, moeilijk te meten met een EC meter. Als je hun waardes bekijkt op de fles, dan zeggen ze 1 tot 2ml per liter. Als ik meet op PH6.0, watertemperatuur 11-23 graden, gaat dit bij 2ml rond de 1.4 EC. Daarom dat ik nog niet de nodige ervaring mee voor de bloei, ik gebruik het voor de moederplanten, ik gebruik Hypro A+B voor de bloei, met een EC van 1.4 bij het begin, tot 2.0 op het einde. Maar al dit is afhankelijk van de soort.

 

Met 10L voedingswater zet ik de Aptus supplementen als volgt:

  1. Week 1 tot 3, startbooster 2.5ml en regulator 1.5ml
  2. Week 3 bij eerste topvorming, Topbooster (2ml) en P-Boost (3ml), alsook regulator (1.5ml).
  3. Week 4, Topbooster (2ml) en P-Boost (4ml), alsook regulator (1.5ml).
  4. Einde week 4, doe ik K-boost (3ml), CaMg (5ml) en regulator (1.5ml) zonder voeding
  5. Week 5 Topbooster (3ml), P-Boost (5ml) en K-Boost (4ml), alsook regulator (1.5ml).
  6. Week 6 Topbooster (4ml) en K-Boost (5ml), alsook regulator (1.5ml).
  7. Week 7 .Topbooster (4ml) en K-Boost (5ml), alsook regulator (1.5ml). Afbouw van EC
  8. Week 8 Enzyme+ (5ml) afbouwend naar gewoon water.
  9. Week 9 Gewoon water ik oogst rond dag 67-77 afhankelijk van de haze soort.

Ik geef 3 keer per week, waarvan éénmaal met gewoon water met Enzyme+ om eens te spoelen. Werkt naar behoren, behalve de All-in-One dat nog even zoeken is omdat ze minder zouten in hun voeding hebben, en hoe meet je dit nu?

 

Ik werk dan in een aardebak met All-mix dat al enkele kweken meegaat.

 

Het is gewoon een leidraad, je ziet het aan je (type) planten.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Helvetica @Thomson

 

Bedankt voor de tips, en voor het schema! Het is mijn eerste kweek, en eigenlijk wilde ik nog geen voeding gebruiken, zo voor de eerste keer. Ik had alleen een plant in een te kleine pot gedaan, en merkte op dat de onderste bladeren begonnen te vergelen/vlekken begonnen te krijgen. Ik dacht dat in zo'n klein potje zij wel wat extra's kon gebruikten. Bovendien wil ik bij de volgende kweek beginnen met de meegekregen supplementen, om te kijken of ik het voor elkaar kan krijgen en om te zien hoe ze er op reageren. Leuk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Richtlijn, algemene aanname is dat er 20 druppels (dp) in een ML zitten

 

Reken voorbeeld met oud boekje / basic ! Hoeveelheden kunnen verschillen, de reken methode niet,

 

regulator:

15ml/100L = 300dp/100L

2,5 dp/1L afgerond 3dp/1L

 

Super P/K

25ml/100L = 500dp/100L

5dp/1L

 

K-Boost

50ml/100L = 1000dp/100L

10dp/1L

 

Anders gezegd voor elke 10ml op 100L doe je 2 druppels per liter, afronding is naar eigen inzicht ;)

 

Ik hoop dat dit je verder helpt, misschien is het leuk om een grow verslag te maken. Dan kun je later altijd nog even terug kijken, en andere kunnen je dan gaande weg wat tips geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...