Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
AntonAusTirol

2016 Outdoor: Hollands Hope, Royal Dane En Auto Ak47

Recommended Posts

Ja ik ben rijkelijk laat begonnen, maar heb toch goede hoop dat ik dit jaar nog mijn eigen rokertje kan produceren. Om een beetje te spreiden heb ik soortjes genomen die (als het goed is), achter elkaar afbloeien.

 

Plantjes zijn nu 2 weken oud, ik heb ze veel te lang laten ontkiemen waardoor een aantal plantjes hebben moeten afhaken. Er zijn nog 13 overlevenden, waarvan 3 Hollands Hope (fem, meen ik), 4 Royal Dane (regulier) en 6 Auto AK (fem). Foto's volgen, ik moet ze even van mn tel afhalen.

 

Ik dacht dat ik alles wel uit elkaar zou kunnen houden, waardoor ik pas na een week ben gaan labelen. Het zou daarom kunnen dat ik de RD en de Auto AK door elkaar heb gehaald. Ik hoop van niet want die kleintjes wou ik in mn eigen tuin zetten, de grotere eventueel guerilla. Ik probeer ze ergens anders onderdak te geven (bij vrienden) maar als het niet anders kan, dan maar in de natuur. Ze moeten deze week de grond in.

 

gallery_30289_18920_40229.jpggallery_30289_18920_54555.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op deze foto's zijn ze ongeveer een week in de grond, anderhalve week "alive"gallery_30289_18920_356578.jpg

 

gallery_30289_18920_2837341.jpg

 

Zo spannend zijn ze vooralsnog niet he, ik heb gisteren de plantjes in de volle grond gezet. Vandaag is het echt hondenweer, maar ze kunnen nu hopelijk snel gaan genieten van de maanden juni, juli en augustus. Dan moeten de Auto's wel klaar zijn en kom ik onder de 5-planten-limiet (ervan uitgaande dat er nog wel een plantje zal sneuvelen, of van het verkeerde geslacht). Een maand later kan ik dan hopelijk de Denen gaan oogsten en dan ben ik benieuwd naar de Hollands Hope.

 

Ik riskeer overigens echtscheiding door de plantjes in de tuin te zetten, maar ik kan het niet over mn hart verkrijgen om ze gewoon ergens in het veld te zetten. Geurilla is niks voor mij en ik zag geen andere optie. Ze vallen totaal niet op (voorlopig), ik hoop dat dit voldoende zal zijn om haar te overtuigen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier staan ze echt net in de grond (31 mei).

gallery_30289_18920_3341483.jpg

 

gallery_30289_18920_3977742.jpg

 

De meeste heb ik gezet waar vroeger een moestuin is geweest. Het onkruid stond er tot 2 meter hoog.

gallery_30289_18920_939035.jpg

 

Gewoon met bakje en al in de grond. De wortels groeien er wel doorheen en anders helpen de wormen een wel handje.

gallery_30289_18920_1424883.jpg

 

Hollands Hope. Toen ik die labels schreef, meende ik te herinneren dat het Dutch Hope was...

gallery_30289_18920_89461.jpg

 

Hopelijk blijven ze redelijk verscholen. De plek is prima maar dan moeten ze niet te groot worden. Vandaar dat ik ze zo laat heb gezet. Bovendien is het meerendeel Auto AK, ik ga ervan uit dat die niet boven de meter uit zullen komen.gallery_30289_18920_3161825.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu al 2 plantjes gesneuveld, een derde was ook flink aan geknabbeld door een slak of zo. Die heb ik nu enigszins beschermd met een plastic flessehals-kraag. Anyway the rest staat er prima bij en lijkt uitstekend in staat de plensbuien te trotseren. Met temperaturen easy boven de 20 en af en toe t zonnetje erbij mogen ze eigenlijk niet klagen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, lekker weertje voor de plantjes.

 

Wel jammer dat er al een paar gesneuveld zijn.

 

Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ach, het waren de zwakste plantjes (weet niet of dit toeval is). Ik heb er nu wat bescherming omheen gezet, denk dat als ze iets groter zijn dat het wel goed zal gaan. Ik wil er alleen niet teveel aandacht op vestigen. Mijn buurman is continu in de tuin bezig en ik vermoed dat hij het snel in de gaten heeft als ik elke dag bij de plantjes sta. Dat is eigenlijk mijn grootste zorg op dit moment. Ik ben al blij dat ze in de grond staan, over het weer maak ik me niet zo druk, dat komt wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes AntonAusTirol ;)

 

hopelijk, krijg je der een lekker smoorderken of rokertjen vanaf ;)

 

ik hoop juist nog, dat mijn 2e plant, vrouwelijk is, en dat ik dan echt kan uitkijken, naar een mooie oogst, en misschien (wsl wel) zaadjes vn Jack Herer ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx DonRoberto, dat zal wel lukken!

 

Zoals ik het zie moeten ze het ook maar zelf uitzoeken. Ze hebben goede grond, het regent voldoende (lol) en ondanks de wolken is het licht ook prima. Ik bescherm ze alleen een beetje tegen de slakken, want die hebben er al 3 te pakken gehad. Ik heb er nu (na 3 weken) nog 9 staan, waaronder in elk geval 2 Denen en 1 Hollands Hope.

 

gallery_30289_18920_649574.jpg

 

gallery_30289_18920_3920907.jpg

 

Dit is de Hollands Hope. Het was een achterblijvertje, maar ziet er nu vrij aardig hetzij vrij klein uit.

gallery_30289_18920_1196741.jpg

 

Deze (waarschijnlijk) Auto-AK is wat geknakt. Ze hebben het zwaar onder de hoosbuien.

gallery_30289_18920_50446.jpg

 

Auto-AK, deze is ook door een slak te grazen genomen maar heeft het overleefd.

gallery_30289_18920_1565256.jpg

 

Auto-AK op een andere plek. Deze ziet er prima uit.

gallery_30289_18920_2675101.jpg

 

Een van de 2 Denen. Wellicht blijkt een van de AK's ook nog wel zo'n reus. Dat zullen we dan wel vanzelf merken.

gallery_30289_18920_1071203.jpg

 

De andere (zekere) Deen.

gallery_30289_18920_3426875.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff de Hollands Hope is zowat bezweken on der de hitte. Ik heb ze vanavond wat water gegeven, wellicht is het niet genoeg voor hem maar het zij zo. Van deze 3 soortjes valt het toch al erg op dat de HH het zwakste is van de drie. Kan natuurlijk ook aan deze ene leverancier liggen, ik sluit het zeker niet uit.

 

Ik zit trouwens op 10 plantjes. Een Auto-AK heb ik terug kunnen vinden, mijn vrouw had haar per ongeluk om gemaaid, maar een dag later staat ze weer fier overeind! Nouja die HH zag er niet naar uit dat ze het gaat overleven dus na 3 weken sta ik op 9,5 plantjes;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van 9,5 naar 8,5;-( De HH heeft het niet gered en ik zag vmorgen dat weer een ander plantje flink is aangevreten. Hij heeft nog 1 groot blaadje, hopelijk kan hij nog herstellen. Ik weet trouwens niet zeker of het wel een slak is, want deze had een fles om zich staan. Ik denk nu aan een klein knaagdier, een konijntje ofzo. Kan natuurlijk toch dat die slak daar gewoon overheen gaat, het is nou niet bepaald waterproof. Maar wel balen, het betekent dat ik ze continu in de gaten moet houden, terwijl ik er eigenlijk geen aandacht op wil vestigen. Mis toch maar met eierschalen aan de slag? Of koffie heb ik hier ook ergens gelezen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdomme die f*kin' rabit begint me aardig op mn zenuwen te werken! Heeft er weer een poaar te pakken gehad, van ene heeftie alleen de lob-bladeren laten zitten. 2 anderen zijn zwaar invalide met maar 1 fatsoenlijke fanleaf. De Auto AK's die toch al een achterstand hebben met de eerste paar weken kutweer, krijgen nou helemaal geen schijn van kans meer om tot iets fatsoenlijks uit te groeien. Ik weet niet of ik nog meer auto's heb, want ik heb de neiging ze snel de grond in te pleuren.

 

De twee Denen staan er prima bij, hun plekje heeft kennelijk minder last van slakken en knaagdieren. Ook de losse Auto-AK op een andere plek gaat super, ik had gehoopt dat ze in week 3 iets groter zouden zijn maar die aangevreten auto's zijn kansloos. 1 Hollands Hope met 1 fanleaf heeft nog wel tijd om tot iets uit te groeien.

 

Balen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik heb maatregelen getroffen en 5 nieuwe auto-AK zaadjes in het water gelegd. Dit zijn reguliere zaadjes dus wellicht kan ik wel een zadelbatch draaien. Ik ga en paar dingen anders doen m deze.

 

1. Ontkiemen. Eerste x veelstelang tussen de watten laten liggen, nu leg ik ze 24 uur in regenwater.

 

2. Poten. Eerste x in die oplosbare bakjes, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat ze erdoor beperkt worden.

 

3. Aarde. Rechtstreeks in de standaard tuinaarde. Daarna gezien de weersvoorspellingen toch maar ff binnen voor het raam maar dan asap naar hun eigen stekkie.

 

4. Bescherming. Kippegaas en iets tegen de slakken zijn absoluut noodzakelijk gebleken.

 

Ik wil toch graag een keer een fatsoenlijke ronde draaien met autoblowers en kwa hoeveelheid licht en warmte zijn dit nog steeds de beste maanden. Mijne zijn nu 3 weken en als ik dan vergelijk met sommige andere autos hier op t forum dan blijven die v mij ver achter.

 

Wat de anderen betreft, ik laat ze gewoon staan en zie wel waar het schip strandt. De Auto-AK's krijgen de tegenslag gezien hun korte groeiperiode NMI nooit meer goedgemaakt. Mochten ze al tot wasdom komen dan zal de opbrengst miniem zijn.

 

Wat de Denen betreft ben ik optimistisch. Door mijn eerdere ervaring (Henkes Lolland weliswaar) weet ik dat deze minieme plantjes nog echte bomen zullen worden, even uitgaande van geen tegenslagen.

 

De HH is me tot nu toe erg tegengevallen, vandaar dat ik pessimistisch ben over de kansen. Ik heb er nog maar 1 en die is fink beschadigd. Hij is nu wel beschermd en heeft uiteraard de tijd om groter te worden, dus wietweet. Ik zou nochtans graag een indica-achtige wiet willen hebben, naast de Sativa-achtige Royal Dane en AK47. Toch kon ik me nog net beheersen om niet meer zaden te ontkiemen, heb nog mooie soorten hier, oa Heribei en Manitoba Medicine maar dat is voor volgend jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog wat foto's van de afgelopen week:

 

 

De schade van muizen / konijnen?

gallery_30289_18920_3094746.jpg

 

 

De nieuwe Auto-AK's. Zijn woensdag de grond in gegaan, vandaag zag ik de eerste boven (foto is van eerder)

gallery_30289_18920_3169884.jpg

 

Deze leven nog. Ws Auto AK

gallery_30289_18920_4612062.jpg

 

Zie het verschil. Ik moet deze week kippengaas gaan halen

gallery_30289_18920_1340726.jpg

 

Hier valt wellicht nog iets van te maken...

gallery_30289_18920_2509082.jpg

 

Ook een van de denen is te pakken genomen...

gallery_30289_18920_721777.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn foto's van vandaag.

 

Deze is de beschadigde Deen. Ze gaan langzaam, staan eig aan de verkeerde kant vd tuin maar ik denk dat ze vanaf een bepaalde hoogte licht genoeg zullen krijgen.

gallery_30289_18920_1435264.jpg

 

Andere Royal Dane. Deze is gestrekt en erg slungelig, maar de blaadjes zien er prima uit.

gallery_30289_18920_2518538.jpg

 

Dit is de beste van de Auto AK's. Deze heeft ook de beste plek maar die plek valt ook meer op.

gallery_30289_18920_1548954.jpg

 

Naast de 3 hierboven heb ik nog 3 plantjes in veel mindere staat (aangevreten). Ik laat ze staan he weiweet, maar de 3 op de foto's wil ik zeker tot een goed einde brengen. Binnenkort meer over de nieuwe ronde Auto-AK's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook de turfpotjes van ah moestuintjes gebruikt?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook de turfpotjes van ah moestuintjes gebruikt?

 

Nee hoor, van het tuincentrum (Aveve meen ik). Maar ik ben er niet zo blij mee, Auto AK's gaan de volgende x gewoon rechtstreeks in de potgrond, dat gaat ook prima.

 

Korte update: het gaat prima met de 3. Van de anderen zijn er nog 2 over, wordt steeds minder dus. Nouja als ik maar 1 Royal Dane en 1 AK over zou houden, ben ik al blij. Maar wie weet ik laat ze gewoon doorsudderen. Hopelijk word ik nog verrast met een extra Hollands Hope...

 

Van de 5 nieuwe zijn er 3 bovengekomen. Eentje worstelt nog een beetje om zn kap af te gooien, maar ik denk dat het wel goedkomt. Ene gaat erg goed, lijkt wel een week voor te liggen op de anderen. Zal vanavond een foto uploaden.

 

In de andere potjes zie ik niks gebeuren. 3 is geen slecht resultaat, heb ook kippengaas gehaald (vogelgaas, want ik kwam net een eurootje tekort), dus ik kan ze wat beter beschermen. Zal ze eind deze week in de grond zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een paar fotootjes van vandaag, zoals beloofd.

 

De verse Auto-AK's. De kleinste steekt flink uit, maar heeft zn hoedje nog niet af, terwijl de grootste al een enorme penwortel heeft.

gallery_30289_18920_1711179.jpg

 

De beste Auto-AK, met eindelijk degelijke bescherming.

gallery_30289_18920_1173059.jpg

 

Zelfde plantje, boven aanzicht.

gallery_30289_18920_3739822.jpg

 

De gestrekte Royal Dane heb ik verlaagd. Deze had schrikbarend weinig wortelvorming, voor zover ik kon zien.

gallery_30289_18920_374497.jpg

 

De aangevreten Royal Dane. Hopelijk kan deze goed herstellen.

gallery_30289_18920_2032878.jpg

 

Dit zijn de 2 laatste Auto-AK's, de grootste heeft ook n eigen plekje gekregen.

gallery_30289_18920_182377.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok het is alweer een tijdje geleden maar hier is een korte update:

 

De eerste AK van de nieuwe lichting is er niet meer. Ondanks de bescherming was hij helemaal opgevreten. Ik weet niet wie mijn vijand hier is. Ik neem aan dat een muis of konijn niet langs het vogelgaas komt, het enige wat ik kan verzinnen is mis een vogel? Of kunnen slakken er soms omheen / erover?

 

Anyway ik baalde flink maar heb toen de rest van mijn Auto-AK-zaden ook maar ontkiemd. Deze 6 zijn allemaal uitgekomen, 1 of 2 is wat zwak dus even afwachten of ze het ook gaan overleven. Dieplek in de tuin durf ik niet meer te gebruiken. Ik kan mijn plantjes daar blijkbaar niet beschermen...Dus ik ben ze nu alsnog in potjes aan het zetten. Volle grond had mijn voorkeur want het valt minder op en de grond is goed, maar wat koop ik ervoor als ik geen plant overhou?

 

Recap:

 

Stand is nu dat ik nog 3 plantes heb van de eerste ronde (2 Denen, die overigens nauwelijks gegroeid zijn) en 1 Auto-AK.

 

De tweede ronde leverde 3 plantjes op waarvan de eerste (en grootste) gesneuveld is. Gisteren heb ik de 2 anderen in een 4 en een 5 literpotje gezet. De grootste had al flink ontwikkelde wortels voor zo'n klein plantje.

 

De derde ronde is donderdagochtend in het water gelegd en een dag later gepoot. Net wat korter dan een week dus en ze zijn allemaal boven (incl 2 twijfelgevallen). Mocht het even uitkomen dan wil ik ook een zaden-kweek doen, is toch wat makkelijker als ze in potjes zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok het is alweer een tijdje geleden, en ik moet de motivatie nog zoeken om foto's te plaatsen, maar er is vel gebeurt in de tussentijd.

 

De laatste batch AutoAK is dan toch succesvol geweest met 6 planten, waaronder 1 man. Mijn plan was de grootste (snelstgroeiende) plant te bevruchten, maar vanwege praktische problemen heb ik daarvan afgezien. De man is dus gechopt (helaas).

 

Eind Juli ben ik een weekje op vakantie gegaan.Toen ik terugkwam was de grootste plant volledig herma geworden. Ik had ze moeten verplaatsen vanwege de buren. Of het daardoor kwam weet ik niet, maar heb hem subiet in de kliko gedumpt.

 

Van de andere 4 AutoAK's waren 2 flink aangevroten door slakken. Ene heb ik weggegooid, de andere zag er nog enigszins levensvatbaar uit en heb ik naast de 2 goeie op de patio gezet. Tot mijn grote verbazing herstelde die plant binnen 2 dagen en het leek er zelfs op dat hij de anderen inhaalde kwa grootte. Het hing samen met het feit dat er nog totaal geen bloei opzat, waar de twee "goeie" al enige weken bloei erop hadden. Die factoren deden mij besluiten om ze alsnog om te poten in de volle grond, ondanks het sterke advies op deze site om dat niet te doen. En ik heb er geen spijt van! Ze is is nu 2 maal zo groot als de andere autoAK's en de slakken hebben haar nog getopt ook! 2 ipv 1 grote hoofdcola en de plant groeit nog door nu ze in de bloei zit. Vermoedelijk was dit een niet-auto plant, of een semi-autoflower.

 

Van de eerste ronde heb ik nog 1 Dane, de ander was een mannetje. Beiden waren echter mini, het verschil tussen het voor- en het najaar dit seizoen;-). De eerste AutoAK heb ik ook al geoogst, maar ook dit was een micro-exemplaar. Ik zal volgende x foto's plaatsen, 2 gewone AutoAK's zijn bijna klaar. Ze zien er goed uit maar de oogst is beperkt, ik schat tussen 15-20 gram droog p plant. De semi-auto is inmiddels twee x zo groot en groeit nog flink tijdens de bloei. Ik hoop tussen 50g en een onsje ervan af te halen, mits het weer zo blijft knallen als de laatste tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hier dan wat foto's. Ze zijn van deze week, de oudere bespaar ik jullie (en vooral mezelf).

 

De twee auto AK's op de patio. Ze staan in 4 literpotjes, eigenlijk net wat te klein.

 

gallery_30289_18920_2732588.jpg

 

Zijaanzicht. Topotwikkeling gaat goed nu, maar denk dat ze wel groter hadden kunnen zijn. Maja weer was ook ff kut in het begin.

 

gallery_30289_18920_1382863.jpg

 

 

Dit is de freak, oftwel de niet-auto AK. Ziet er goed uit, 5 "hoofdtoppen' en de bloei is nu in week 1, week 2?

 

gallery_30289_18920_3173262.jpg

 

Zelfde plant, in de volle grond. Ben blij dat ik die keuze heb gemaakt, zo kan ik tenminste wat meepakken van de mooiste tijd van het jaar (slechter als het voorjaar en begin vd zomer kan haast niet). Hopelijk uiterlijk in week 2 v oktober klaar.

 

gallery_30289_18920_647168.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog ff een oudere foto. Deze is van 10 juli.

 

De prachtige grote plant (die weliswaar ook wat voorsprong had) is gesneuveld als herma. Zonde, had m zelfs als moederplant willen gebruiken. Van de 3 normaal ontwikkelde plantjes was 1 een mannetje. De twee andere ga ik snel oogsten...Dan waren er nog 2 freakjes, waarvan die kleinste op de foto nu in de volle grond in de bloei staat. Of zeg maar ontploft want overal groeien nu kleine topjes aan, dat wordt nog een klein monster;-)

gallery_30289_18920_1967882.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe foto's van vandaag (29 aug 2016). Hier zijn de twee patio-plantjes:

gallery_30289_18920_361890.jpg

 

Ik wil ze nog zeker 1 en mis wel 2 weken laten staan. De verkleuring vh plant komt door de spoeling, maar ze zien er potent uit. Dit is bij lange na niet het optimale resultaat, ik vermoed dat je ze easy 2x zo groot kunt krijgen (mits het weer meezit uiteraard).

gallery_30289_18920_2891537.jpg

 

En hier de freak (ik vermoed gewoon een AK. Al zou het een gemuteerde Auto AK kunnen zijn of een kruising van een Auto AK met een andere soort. gallery_30289_18920_601260.jpg

 

Als het weer nog even aanhoud gaat deze plant mijn seizoen redden;-)

gallery_30289_18920_2697431.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's van een paar weken geleden:

 

gallery_30289_18920_117525.jpg

 

Topje van vlak voordat ze neergingen:

gallery_30289_18920_2241235.jpg

 

Net gechopt.

gallery_30289_18920_4056318.jpg

 

Geknipt en geschoren:

gallery_30289_18920_232142.jpg

 

De oogst van 2 geslaagde Auto AK's nazomer 2016

gallery_30289_18920_198729.jpg

 

Foto's van vandaag, de freak-plant valt zowat uit elkaar door het gewicht van de toppen:

gallery_30289_18920_163077.jpg

 

gallery_30289_18920_1558177.jpg

 

Tussen de grote colas zien je overal kleine toppen snakken naar licht. Ik zal ze deze week een handje helpen...

gallery_30289_18920_3059699.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet dat ik weet (maar ik sluit het ook niet uit).

 

De plant is volledig neergegaan. De grote takken heb ik 6 oktober eraf gehaald en daarna 2 dagen in het donker in water laten staan (uiteraard heb ik het water ververst). Benieuwd of ik het resultaat ga proeven..

 

Het laatste gedeelte heb ik er dus vandaag afgehaald en ook in het water gezet. Naar mijn schatting is het ong 1/4e of 1/5e van wat ik nu al heb (los van de 2 "echte" auto AK's, die bij elkaar 3 kleine groentepotjes waren).

 

Dit is de grote plant 2 dagen voor het einde.

gallery_30289_18920_2922188.jpg

 

Overzicht van de 5 grote cola's. Door de heerlijke nazomer zijn ze behoorlijk uit de kluiten gewassen.

gallery_30289_18920_1318456.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...