Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RobbieRSO

Super Silver Haze Eerste Kweek

Recommended Posts

Dag kwekers,

 

Omdat ik inmiddels al heel veel verslagen gelezen heb en de zinvolle tips erbij, heb ik besloten ook een verslag te maken en ik hoop dat ik zo nu en dan nog wat hulp van jullie kan krijgen.

 

In mijn tentje (1x1x2) ben ik begonnen met de kweek van 5 x Super Silver Haze (gekocht bij de Dutch Head Shop).

Opstelling van de Tent:

 

Water - Autopot systeem

Grond - Aarde 50% Hydrokorrels 50%

Lamp - 600 Watt HPS groeilamp

Ventilator

Kacheltje

G-toots afzuiging

Sinds vandaag een luchtbevochtiger

Ik probeer de temperatuur overdag onder de 27 graden te houden en 's nachts heb ik het kacheltje gekoppeld aan een thermostaat en staat de temp op minimaal 22 graden.

 

Ok het verloop van het kweekje tot nog toe:

 

 

12 mei begonnen met het kiemen van de zaadjes. Gewoon in het meegeleverde schaaltje met watjes. Dat ging prima en na 3 dagen heb ik de zaadjes in een plugje gezet.

 

gallery_46249_18902_643820.jpg

 

In mijn tentje die ik al langer heb voor het kweken van peperplantjes (ja echt waar) had ik nog een paar Chineze lampen (LED) waar ik eigenlijk de hele kweek mee wilde doen.

Hieronder ben de plantjes gaan voorgroeien.

 

gallery_46249_18902_253897.jpg

 

 

Zoals jullie zien staan er wat meer plantjes omdat ik ook nog een paar autoflowers heb die ik buiten op mijn dakterras heb staan. 1 kleintje staat nog binnen.

 

Na veel gelezen te hebben of LED en omdat ik eigenlijk helemaal niet weet wat voor LED ik hier heb, heb ik besloten om toch maar verder te gaan onder HPS. Het kost iets meer stroom maar dan weet ik wel vrij zeker dat ik beter licht aan de plantjes geef. Deze lamp heb ik donderdag opgehangen en je hoort de planten ineens groeien.

In een paar dagen tijd zijn ze echt mega gegroeid!!! Dat is geweldig.

 

 

De autoflowers staan nu dus buiten en die zullen het daar hopelijk prima doen. Voor mij is het kweekje binnen het meest interessant. Immers ik ben een 'Newbe' en voor mij is dit allemaal redelijk nieuw.

 

gallery_46249_18902_1086737.jpg

Inmiddels staat er een luchtbevochtiger in de tent en die moet ik nog even aan mijn domotica systeem zien te koppelen om zodoende de vochtigheid helemaal te kunnen sturen. Dat wordt nog een los projectje. Nu in ieder geval gewoon erin en ik hoop dat de tent een beetje vochtig blijft zo.

 

De plantjes gaan nu echt loei en loei hard dus ik denk dat ik wel alert moet zijn om dingen 'bij te sturen'.

 

Plannen voor de komende dagen:

Ik wil knoflook gaan planten omdat ik heb gelezen dat dit preventief kan zijn tegen spint en andere vieze beestjes. Knoflook dus ff kopen en bij ieder plantje zetten

Deze week wil ik nog niet gaan bijvoeren / mesten. Ze staan nu in 50% potgrond en ik denk dat daar de komende twee weken wel voldoende voeding in zit. Is dit handig of adviseren jullie om nu al langzaam voeding te gaan geven?

De lamp wil ik nog iets verder laten zakken.

 

Overal lees is over een opbrengst van 1 gram per watt als je het helemaal goed doet en geen tegenslag hebt. Ik maak mezelf geen illusies, maar stiekum hoop ik toch heel erg dicht in de buurt te komen van deze opbrengst.

 

Ik hoop dat ik veel feedback krijg en waar mogelijk tips. Ik zal proberen het verslag regelmatig te updaten met nieuwe ontwikkelingen en foto's.

 

Grt Robbert

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ziet er leuk uit

heb je 2 verschillende lampen dan voor groei en bloei

of bedoel je met groeilamp gewoon 600watt hps standaard kweeklamp

hoe ben je zo tot de keuze gekomen om 50/50 aarde hydrokorrels te gebruiken dan wel benieuwd naar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fatamorgana

 

De lamp die ik nu heb zat gewoon in een zelfbouwsetje (600watt) en is volgens mij een allround lamp. Op de verpakking staat specifiek groei.

Ik wil dus voor de afbloei zeker zijn dat ik het maximale rendement haal en denk dus dat het handig is om een 'echte' bloeilamp te kopen.

 

Is dat volgens jou handig of zou dat in mijn geval een - amateur met zijn eerste kweekje - overbodig zijn?

50/50 Hydro en Aarde is omdat ik werk met het systeem van Autopot. Aarde is voor mij denk ik sowieso iets beter / veiliger daar ik helemaal geen verstand heb van PH en EC waardes en aarde kan dat volgens mij iets beter 'bufferen'. Autopot echter adviseert wel om Hydro of perliet te mengen met de aarde om het mengsel zo wat luchtiger te houden. Ik heb dit altijd met pepertjes gedaan dat ging eigenlijk altijd wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag ff een boardje gemaakt om de stroom netter de leiden. Het was een rommeltje met allemaal losse dozen. Het is nu een stuk beter en ik kan nu ook direct mijn totale verbruik meten.

 

Boardje is niet heel mooi, maar wel veilig en netjes geinstalleerd.

 

gallery_46249_18902_360114.jpg

 

 

Ik hoop dat ik voorlopig niets meer aan de tent hoef te doen en dat de plantjes lekker doorgroeien.

 

gallery_46249_18902_298012.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel een dikke NO-NO om dat schakelboard IN je tent te hangen...een beetje gezond verstand blijven gebruiken. Je hebt notabene een luchtbevochtiger in je tent staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pindarots123,

Je hebt gelijk niet handig. Ik ga hem asap verhangen. Moet eerst wat kabeljes verlengen maar morgen hangt hij op de muur van de garage. Bedankt voor je feedback.

Edited by RobbieRSO

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

zijn het de huismerkzaden van de dutch headshop ?

want daar ben ik benieuwd naar omdat het redelijke prijzen zijn wat ze hanteren .

en dan nog een vraag van techno aard .

heb je er geen relaisschakelkast tussen en zo nee waarom dan niet heey ?

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macerror,

Ja ze zijn idd van het huismerk. Alle 5 netjes uitgekomen en ze staan nu flink te knallen in mijn tentje.

Ik heb geen relaiskast ervoor omdat ik eerst ff wil aankijken hoe de schakelaar zich houdt die ik nu heb. Die doet het tot nog toe prima. Ben wel getriggerd door je opmerking hierover en heb inmiddels veel informatie tot me genomen. Ga er denk ik toch 1-tje bestellen ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja better safe then sorry.. schakelkastje kost haast niks en voorkomt een hoop leed

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes staan inmiddels flink te knallen en ze doen het ogenschijnlijk goed.

Vanmorgen zag ik wel een paar gele vlekjes op wat bladeren dus heb alle stickies mbt ziektes en tekorten doorgelezen.

Ze staan in potgrond met 50% hydro en ik heb nog niets bijgevoerd.

Ik kijk het even een dagje of 2 aan en hoop dat het misschien gewoon wat ingebrande waterspetters zijn. Echter ik ben bang dat het wel een tekort van iets is dus even goed in de gaten houden.

 

gallery_46249_18902_444893.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je ronde! ik volg alvast!

ga je Scrogge?

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK ff snel een update omtrent mijn meisjes.

 

Zoals al door Pindarots was geadviseerd heb ik natuurlijk braaf mijn bordje buiten de tent gehangen. Niet alleen veiliger maar ook veel handiger omdat het nu heel toegankelijk is.

 

gallery_46249_18902_1567811.jpg

De eerste aantoonbare winst van het forum en jullie adviezen is dus een feit!

 

De vlekjes zijn volgens een expert die hier even naar gekeken heeft zeker geen waterspetters maar wel degelijk een voedingstekort. Gisteren heb ik ff snel bij de Ranzijn een PH testsetje gekocht (voor aquaria) en mijn water had een mega hoge PH. Dat heb ik dus maar direct vervangen voor kraanwater ipv het water uit de sloot.

Vandaag heb ik een PH meter en een EC meter gekocht met daarbij Hydro voeding van Plagron. Ik kweek op aarde en Hydro (50-50) in autopots dus dit begint wel een interessant project worden.

Omdat ik hier geen reet ervaring mee heb is het best wel spannend nu. Overigens heb ik niet zelf besloten om voor deze voeding te gaan, maar dat is mij geadviseerd door de verkoper omdat ik Autopots heb.

Omdat ik niets direct wil verprutsen zit ik deze week nog een beetje laag met de EC 1.3 (toch een beetje eigenwijs en omdat ik hier op het forum daarover al heea gelezen heb). Na het weekend ga ik de EC opvoeren naar het schema van Plagron. Inmddels wel het water afgezuurd maar dat is in de aarde (met goedkope meters van de Ranzijn) niet te zien. die blijven nog iets onder de 7 hangen.

 

Op de vlekjes van gisteren na staan de plantjes er nu heel goed bij. Ze zijn mooi groen, hebben geen paarse steeltjes meer (hadden ze in begin wel) en ze groeien als een dolle!.

 

gallery_46249_18902_1743748.jpg

 

Eigenlijk durf ik nog niet de Sroggen (dit is mijn eerste keer) maar stiekum heb ik al wel 1 plantje een beetje afgetopt. Ik zag dat die twee keine uitlopertjes heeft en hoop dat die zo gaat groeien in de breedte. Mocht dat werken, dan ga ik dat bij de andere plantjes ook doen. De lamp heb ik iets omhoog gehaald omdat ik zag dat de blaadjes iets begonnen te krullen. Dat moet nu dus weer goed zitten.

 

Al met al - het is spanned, het lijkt er goed uit te zien en als jullie commentaar / advies hebben dan hoor ik dat graag.

Sterker nog, dan volg ik dat advies ook graag op (zie advies Pindarots en het boardje....).

 

Grtz R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het eerste zicht lijken je dames wat last te hebben van de warmte...Dit kun je zien aan de opkrullende bladranden, naar binnen toe('Kanoblaadjes').

Hangt je lamp hoog genoeg ?

 

Zijn hier een aantal members die ook het autopot systeem hanteren.

Kan je misschien als 'handleiding' gebruiken:

http://www.wietforum.nl/topic/114220-autopot-bio-uruana-hlg13-f2-en-chuckstral/page__hl__autopot__fromsearch__1 ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het leuk voor je dat je net als ons deze hobby leuk vind en wil leren

maar snap die 50/50 grond korrels nog niet echt

zou gewoon 11 liter of 18 liter potten kopen en hier plagron all mix in gooien

beetje water en later wat voeding en er kan niet veel mis gaan

stuk veiliger als beginner tot een succes volle oogst

op wat voor hoogte hangt je lamp en voel je aan je potten of ze licht zijn of geef je elke dag gewoon water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke opzet, je overstap van onrendabele LEDS naar HPS deed wonderen.

Link schakelbordje zo met stroomdraden door zeer brandbaar hout zonder brandblussertje erboven.

 

Mbt het advies van de expert over de plekken in het blad:

wat is het tekort dan wel niet wat speelt hier?

durf mezelf geen expert te noemen en ik heb die vlekken ook als ik met water mors dus ben wel benieuwd wat de echte prof nu aangeeft, kan altijd bijleren na jaren kweken toch?

 

Mbt het kano blad is er sprake van een verdampingsprobleem, misschien dat de AutoPots niet helemaal goed staan afgesteld en zo te droog/nat en daarbij dat de ventilatie in de tent niet je van het zal zijn (ik las iets van een Gtools afzuiger.. rond de 400m3 capaciteit?)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het eerste zicht lijken je dames wat last te hebben van de warmte...Dit kun je zien aan de opkrullende bladranden, naar binnen toe('Kanoblaadjes').

Hangt je lamp hoog genoeg ?

 

Zijn hier een aantal members die ook het autopot systeem hanteren.

Kan je misschien als 'handleiding' gebruiken:

http://www.wietforum...__fromsearch__1 ;)

 

 

Lamp inmiddels iets hoger gehangen. Staat er nu een dikke 70cm boven dus dat zou goed moeten zijn. Ze hebben het idd wel wat warm, maar groeien nog steeds super goed. Blaadjes zijn nu ook weer iets rechter.

 

 

 

vind het leuk voor je dat je net als ons deze hobby leuk vind en wil leren

maar snap die 50/50 grond korrels nog niet echt

zou gewoon 11 liter of 18 liter potten kopen en hier plagron all mix in gooien

beetje water en later wat voeding en er kan niet veel mis gaan

stuk veiliger als beginner tot een succes volle oogst

op wat voor hoogte hangt je lamp en voel je aan je potten of ze licht zijn of geef je elke dag gewoon water

 

 

De aarde / hydro mix heb ik ooit van de site van Autopot gehaald - dat is 1 van de methodes die ze adviseren - hiermee heb ik in het verleden ook veel pepers gekweekt en dat ging goed. Inmiddels heb ik toch een beetje spijt van deze keuze, maar wil de planten nu niet meer verder gaan ompotten omdat ik bang ben dat ik meer schade aanricht dan dat ik help. Deze ronde houd ik het dus nog ff bij de Autopots met deze combie.

Ben me nu heel goed aan het inlezen in diverse hydro systemen en zou wel zelf een systeem willen bouwen dat gebaseerd is op Deep Water Cultuur. Nu nog ff een hoop lezen en hopen dat de plantjes deze ronde het voldoende naar hun zin hebben in hun huidige potjes met grond en hydro.

De volgende ronde wil ik wel een setup hebben waarbij ik 1 helft met autopot doe (met de door jou geadviseerde mix). De andere helft dan met een heel ander systeem maar zover is het voorlopig nog niet.

 

 

Mbt het advies van de expert over de plekken in het blad:

wat is het tekort dan wel niet wat speelt hier?

durf mezelf geen expert te noemen en ik heb die vlekken ook als ik met water mors dus ben wel benieuwd wat de echte prof nu aangeeft, kan altijd bijleren na jaren kweken toch?

 

 

Ik ben bij in Hilversum bij Proline Kweek en tuintechniek geweest en heb hen de foto's van mijn plantjes laten zien. Zij dachten dat het een tekort was (ik weet niet welk tekort) en hebben mij dus geadviseerd om te gaan voeden met Plagron Hydro (ivm de autopots). Ik heb de spulletjes hiervoor aangeschaft en de plantjes doen het er goed op. Ik heb geen vlekjes meer gezien in de nieuwe bladeren en zit nu lekker te klooien met PH en EC meters (helemaal nieuw voor mij :-).

 

Al met al staan de planten er nu super goed bij. Ik heb een GoPro opgehangen om een timelaps te maken want je moet ze zien groeien in een dag tijd. Als ik de ergens kan uploaden laat ik het wel weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ff genoeg updates, maar nu weer een vraag die volgens mij van kritiek belang is.

Vandaag heb ik een paar plantjes een beetje 'gesnoeid'. De grote bladeren verwijderd zodat de nieuwe takken met eigen blad iets meer licht krijgen en zich dus beter kunnen ontwikkelen. Misschien had ik het niet moeten doen, maar inmiddels ziet het er zo uit.

 

 

gallery_46249_18902_261902.jpg

 

Het plantje rechts heb ik dus even aangepakt en de linker is nog een compacte struik.

 

Ik denk dat ik er goed aan gedaan heb die rechter zo bij te snoeien en eigenlijk wil ik dat bij de anderen ook gaan doen. Adviseren jullie mij om ook de andere plantjes zo te gaan 'behandelen'?

 

De zaadjes zijn Super Silver Haze en uit diverse kweekverslagen heb ik begrepen dat deze de tent kunnen uitgroeien. ze gaan nu ook erg hard. Wanneer denken jullie dat ik naar 12/12 moet om te voorkomen dat ze straks te groot voor mijn tentje worden (200 cm hoog).

 

bvd Robbert

 

 

PS vanmorgen heb ik de lamp weer wat verder omhoog gehangen want ze lijken het nog steeds erg warm te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ff genoeg updates, maar nu weer een vraag die volgens mij van kritiek belang is.

Vandaag heb ik een paar plantjes een beetje 'gesnoeid'. De grote bladeren verwijderd zodat de nieuwe takken met eigen blad iets meer licht krijgen en zich dus beter kunnen ontwikkelen. Misschien had ik het niet moeten doen, maar inmiddels ziet het er zo uit.

 

 

gallery_46249_18902_261902.jpg

 

Het plantje rechts heb ik dus even aangepakt en de linker is nog een compacte struik.

 

Ik denk dat ik er goed aan gedaan heb die rechter zo bij te snoeien en eigenlijk wil ik dat bij de anderen ook gaan doen. Adviseren jullie mij om ook de andere plantjes zo te gaan 'behandelen'?

 

De zaadjes zijn Super Silver Haze en uit diverse kweekverslagen heb ik begrepen dat deze de tent kunnen uitgroeien. ze gaan nu ook erg hard. Wanneer denken jullie dat ik naar 12/12 moet om te voorkomen dat ze straks te groot voor mijn tentje worden (200 cm hoog).

 

bvd Robbert

 

 

PS vanmorgen heb ik de lamp weer wat verder omhoog gehangen want ze lijken het nog steeds erg warm te hebben.

Ik denk dat je in dit stadium nog niet moet gaan rommelen met blad weghalen. De plant maakt nu niet voor niets continu nieuw blad aan en dan ga jij het er allemaal vanaf trekken?

 

Het is een ander verhaal wanneer je in de 2-3-4e week van bloei zit en je constateert dat er teveel blad is om lager gelegen toppen met je lamp te beschijnen. De takken groeien ook mee dus de bladeren krijgen wanneer de takken langer worden vanzelf wel weer meer licht.

 

Verder zou je de rest van je planten kunnen toppen om lengte tegen te gaan, of je kunt een netje spannen en de uitschieters knakken t.z.t.

 

Je planten zijn in principe groot zat om de klok al naar 12/12 te brengen, met 6 planten op 1x1 verwacht ik dat je de tent wel vol krijgt als je nu schakelt. Kijk maar eens in mijn verslag en de grootte van mijn planten toen ik schakelde.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bijknippen vond de dame in kwestie niet erg. Ze heeft zich prima herstelt en staat er schitterend bij.

Inmiddels staat het licht op 12/12 dus laat die bloemen maar komen.

 

gallery_46249_18902_873437.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien de tent uit. Het gaat ontzettend hard en ik ben bang dat het misschien wel een beetje te hard gaat. Heb in diverse verslagen gelezen dat Silver Haze behoorlijk lang kan doorgroeien en hopelijk is mijn tent niet te klein (200cm hoog).

Voorlopig hebben ze het enorm naar hun zin en groeien ze er lustig op los.

 

Het kleinste plantje heb ik nu buiten op het dakterras neergezet. Dat was een Northern Light autoflower en die heb ik in de tent ff een jumpstart gegeven omdat zij als laatste gezaaid was en heel klein was. Ze staat nu bij haar stiefzusjes en is daar ineens de grootste

 

In de tent is nu iets meer ruimte dus als alles echt te groot gaat worden kan ik altijd nog gaan buigen. Ik wil nog niet scroggen daar dit mijn eerste keer is. Ik zit er aan de denken om bij de grootste te gaan toppen. Iemand advies of dat wel verstandig is??

 

 

Bijgaand twee foto's:

 

gallery_46249_18902_1086790.jpg

 

 

Deze is bonus. Ik weet dat hij eigenlijk niet thuishoort in deze 'binnen-thread' maar na de verhuizing uit tent naar buiten 1 keertje dan.

Ze zijn (op de Northern Light na) allemaal even oud als de planten in de tent dus het verschil met de tent is echt enorm. Nu maar hopen op veel lange zonnige dagen.

 

gallery_46249_18902_419565.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik top mn SSH ook, kan geen kwaad met dit aantal. Bezet het oppervlak meer en dat in de hoogte kun je een beetje tegen gaan door te "drukken" met je lamp (dus stuk lager hangen) groeien ze alsnog te hard kun je altijd nog knakken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels ben ik weer bijna een week verder (6 dagen) en de planten groeien nog steeds als een dolle. In 6 dagen ruim 30cm gegroeid. Er staan nu 5 planten maar misschien moet ik er wel 1 wegdoen (of buiten neerzetten) omdat het allemaal een beetje te vol wordt in mijn kleine tentje.

Ze staan nu ook iets meer dan een week op 12x12 en ik heb het idee dat de eerste tekenen van bloei zichtbaar beginnen te worden- let the real growing begin!!

 

 

gallery_46249_18902_575267.jpg

 

 

gallery_46249_18902_231023.jpg

 

Als er straks echt sprake is van zichtbare bloei zal ik de luchtbevochtiger verwijderen. Verder heb ik inmiddels twee extra ventilatoren opgehangen omdat de staande ventilator inmiddels helemaal ingegroeid is.

 

Wordt vervolgd,

Robbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robbie, mooie planten, ze zien er super gezond uit! Ik zou er eentje uithalen ja. Met vier op een vierkant oppervlak heb je een betere verdeling dan met vijf. Had je nou al een keer getopt? Aangezien de bloei nog niet echt is aangebroken gaan ze nog een enorm stuk groeien. Ik vind nu een perfect moment om te toppen eigenlijk. Je veldje is al super gelijk, maar als je nu nog topt zullen al die takken meer evenredig de lucht in gaan en zul je een mooi verdeeld veld krijgen. Niet al te veel water geven de komende twee weken en dan als de bloei er goed in zit veeeel water geven!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het staat er al propvol, waarom zou je dan gaan toppen?

 

Ik zou ze niet toppen..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...