Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SandorV

Eerste Keer Groeien: Volledig Dagelijks Verslag

Recommended Posts

Hey iedereen,

 

Maandag ben ik begonnen met het planten van mijn eerste zaadjes, dit is voor mij volledig nieuw en ontzettend spannend.

 

Ik heb 5 zaadjes gepland:

- CBD OG Kush

- Easy Sativa

- Cream Caramel

- High priority (auto)

- Blue Medi Kush

 

Ik heb willekeurig enkele zaden uitgekozen. Ik heb een spierziekte dus ik ben enorm benieuwd naar het effect persoonlijk voor mij. We worden allemaal ouder en eens even goed relaxeren 's avonds kan leuk zijn. :)

 

Ik heb een propagator gekocht voor het groeien van de zaadjes en ook een kleine serre voor buiten. Heel simpel ding van bol...

 

Als voeding ga ik GHE Florabloom, Floramicro en FloraGro gebruiken. Zaadjes zitten nu in spongepots.

 

Ook PH down en een PH meter gekocht.

 

De Autoflower ga ik meteen omzetten in een smartpot van 11L, de 4 andere ga ik een tussenpot geven. :)

 

Ik ga dit topic vooral gebruiken om raad en vragen te krijgen/stellen. Ik wil dit enorm graag tot een goed einde brengen.

 

Dus maandag heb ik de zaadjes in spongepots geplant.

yMvsrJp.jpg

 

De nodige spullen

DoSGomh.jpg

 

en nu 3 dagen later komen de eerste zaadjes uit.

0R2CKK3.jpg

 

Ik veronderstel dat dit een mooi begin is. De eerste vraag, is het nodig nu al water te geven?

Edited by SandorV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je grond ingewaterd hebt voor je ze plantte moet dit niet meer nee.

 

Voor een leek ziet je begin er iig goed uit.

Ik volg je... Check mije bescheiden verslag ook eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo te zien inderdaad nat zat,

 

maar vanwaar die tussen pot voor die 4 ? :whistle:

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had gelezen dat de kans op teveel water hierdoor afneemt. Indien dit niet zo is zet ik ze gelijk in de 11l pot.

 

Deze morgen waren alle 5 de zaadjes boven de grond. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe minder tussenstappen hoe beter. Liever meteen naar de 11l pot.

Overbewateren ligt aan jezelf. Gewoon kijken en voelen aan de aarde, vinger d'r in en je voelt of het nat of droog is. Til de pot even op elke dag, dan voel je al heel snel wat licht en zwaar is. Er is geen vaste regel voor, elke plant is anders.

 

Succes 👍🏼

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes SandorV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, we zijn nu 6 dagen verder en ze zijn serieus gegroeid. Opmerkelijk ook dat ze direct naar het licht toegroeien! Af en toe draai ik ze op een dag zodat alles zon krijgt, zover er zon te vinden is momenteel.

 

De groeit voelt mooi vochtig aan, dus ik veronderstel dat water en/op voeding geven nu geen nut heeft.

 

De planning is ze dinsdag of woensdag in de 11l smartpot te zetten. Dat lijkt mij wel een goede timing. :)

 

Het bruine dat zichtbaar is op 2 bladeren is nog van het omhulsel van het zaadje. Ik laat het gewoon zitten, deze bladeren vallen toch af.

 

zwvTBjM.jpg

Edited by SandorV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op een ander (usa) fotum zeggen ze dat de planten meer licht nodig hebben. Ik heb helaas geen cfl lamp :(

 

Gaat dit nog goed komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sandor, je moet ze nu al overplaatsen in hun potten. de steeltjes helemaal begraven tot het blad.

 

wat voor lamp heb je dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb helemaal geen lamp helaas :(

 

Het is ook zo donker buiten vandaag ook nog. Ik had per toeval nog een hele led-strip liggen dus heb ik dit maar gebruikt als halve oplossing. Ik had niet verwacht dat ze te weinig licht zouden krijgen.

 

Kan het overpotten wachten tot morgen of echt nog vandaag?

Edited by SandorV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overpotten tot aan de lobbladen en naar buiten ermee sante pede

Share this post


Link to post
Share on other sites

oké dan gaan we dat vandaag doen.

 

Eenmaal in de grote potten ook al meteen water geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarmee bedoel je, water geven in de grote pot, of volledig overzetten?

 

Best wel een klote fout van mijn kant. Ik was al blij dat ze hoog waren. :thumbsdown:

 

Momenteel op zoek naar een makkelijke lamp die ik boven mijn propagator kan zetten met het liefst ook een fout. Vrij moeilijk te vinden nog.

 

Ik heb nu een prutser oplossing, ik had nog ledstrips liggen en heb die erop gezet mocht dit iets doen. Momenteel is het zwaar bewolkt en echt 0 licht. Is dit iets dat de verdere verloop gaat tegenhouden? Ik lees dat lange plantjes de opbrengst verminderen.

Edited by SandorV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet even kiezen wat je wilt, lampen of buiten. Wil je lampen, dan moet je gaan investeren in goed spul. Wil je buiten dan moet je het nemen zoals het komt. Soms heb je flinke zon, maar helaas vaak ook niet.

 

Let wel, ook op bewolkte dagen is buiten beter dan achter glas. Probeer het licht te maximaliseren.

 

Dat strekken... Ach maak me er nooit zo druk om. Zoek de plek met het meeste daglicht en zet ze zoveel mogelijk in de zon. Bij het overpotten ingraven tot de onderste blaadjes en het komt helemaal goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, ik heb er 3 al in de grond gezet. De resterende 2 moeten nog 1 dag op de vensterbank staan.

 

Ik heb ze in de grond gezet zonder water te geven. Ik hoop dat dit voldoende is. Er staat niks over weliswaar, ze staan zo buiten.

54FIorh.jpg

rhGImYe.jpg

FJ4fu73.jpg

Edited by SandorV

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grond was vandaag goed droog dus heb ik maar water gegeven. Ik heb 1.5 liter per pot van 11 liter gedaan, op ph 6.5. Ik vond het precies veel water? Na onderstaande foto heb ik alleszins nog wat erbij gedaan.

 

cg8al3z.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een eerste keer wateren kan 1,5L wel. De volgende keren volstaat met een stuk minder. Kijk en voel aan de grond, dan weet je snel genoeg of de dames dorst hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, ze staan nu in de serre op een plek waar ze echt maximaal licht hebben. Met het water geven is de grond een beetje gezakt, de stengel is dus iets meer zichtbaar als bij het inplanten. Ze zien er nu uit zoals onderstaande foto's.

hERvl7x.jpg

f6aV9NP.jpg

wOA5vXF.jpg

En7lMlb.jpg

FRLvpws.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nu vooral even vanaf blijven. Die kunnen nu wel een paar dagen vooruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zover zogoed SandorV... .

 

wel opletten, dat je niet teveel water geeft, en ze doet strekken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot zo ver gaat alles goed, geen water meer gegeven grond nog mooi vochtig. Zondag check ik nog eens. Serre was een goede aankoop. :)

 

Eshs0XU.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog 3 autoflowers erbij gekocht, deze staan nu onder een TL lamp tot ze uitkomen. Ik zou graag 1 autoflower zo lang mogelijk onder deze lamp houden. Zou dit nut hebben?

 

4OrXMPC.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...