Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blaze30

Eerste Keer Op Co2 Met Opti.

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben voor het eerste op co2 gaan werken met opticlimate en wilde kijken of er eventueel verbeteringen aanpassingen zouden moeten zijn, ze staan nu in dag 13 bloei en vind ze er ook niet optimaal bij staan. vele zijn nog niet door de pot heen geworteld en zijn kleiner en geel van kleur. Ik heb ze eerst van bovenaf gegevens en toen zo'n 11 dagen droog laten trekken toen waren aantal wel doorgeworteld maar vele niet. Enkel doordat vele al geel werden wilde ik niet langer uitstellen. Wat ik wel opmerkelijk vond is dat de co2 controller meteen al een waarde aangaf van 800ppm en later na aantal dagen terugzakte naar 560ppm en dit terwijl de kachel nog niet aan stond, deze staat nu pas aan op 300ppm en geeft nu ook de waarde van 560ppm aan. Ik had de stekken eerst 1,5 week 24 uur onder een tl licht staan in light mix in jif blokjes met afgevuurd water en wortelstimulator. Gebruik alles van Bio green lijn. Bedankt voor de antwoorden/tips etc. Weet nu niet wat ik met hun moet doen of dat ik het nog moet aankijken ofniet....

 

-tent greenroom 3x3m

-Dimlux 9x600w

-Maxi controller compleet

-Dimlux co2 controller

-1500m2 filter/softbox

-Hotbox/Propaangasfles

-Opticlimate pro3 6000/met plenumbox

-70x25L/Cocos bricks

Edited by blaze30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat je moet doen voor de planten. Excuses hiervoor.

 

Over de waarden...

CO2 gehaltes in de lucht fluctueren.

's Nachts is er meer CO2 in de lucht omdat de planten in de natuur dan CO2 uitademen.

Verkeer stoot ook CO2 uit.

Als je een tijdje in je ruimte staat te ademen, dan zie je de CO2 waarde omhoog gaan.

Er zitten zulke minieme hoeveelheden in de lucht dat met een beetje adem het al snel kan gaan.

(voor de grap moet je eens meten als er veel mensen in een kleine, niet geventileerde vergaderruimte zitten)

Je zou eens moeten kijken of je kan meten als je niet zelf in je hok staat (misschien doe je dit trouwens al)

Want 800 ppm als er geen kachel aan is, en er ook geen mensen ademen... dat is best hoog.

En meet op dezelfde tijdstippen. Dat geeft iets meer inzicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de lampen aan staan geeft ie juist een hogere co2 uitstoot aan dan dat ze uit zijn. maar eerst was het helemaal hoog nu eenmaal dat de controller er eenmaal inhangt is het dus wel een flink stuk gezakt. Ik had eerst het idee dat hij de waarde gewoon niet goed meette. De spullen zijn helemaal nieuw allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

was trouwens net een beetje aan het lezen ook al en weet het niet zeker, maar denk gedeeltelijk te weten waarom me planten er zo slecht bij staan. De meeste klein voor 2 weken en gele bladeren. Ik heb bricks gebruikt en had deze met water in vuilniszakken gedaan losgemaakt en de bakken gevuld, zag net enkel dat hier veel zouten in schijnen te zitten. Kan dit de oorzaak zijn dat ze er nu zo bij staan ? Graag hoor ik er meer over en tips over de rest zijn altijd welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat 11 dagen droog laten trekken wel een beetje te lang is. En ik zou je co2 generator/timer ff checke, want 800ppm is wel erg veel in week 1 a 2 bloei. Ik geef pas 800ppm in week 5 bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bricks gebruikt en had deze met water in vuilniszakken gedaan losgemaakt en de bakken gevuld, zag net enkel dat hier veel zouten in schijnen te zitten.

Zou kunnen. Heb je gewoon water gebruikt of een voedingsoplossing? In cocos zit namelijk geen voeding. Die bricks hoor je eigenlijk alleen maar slechte dingen over. Je kan beter zakken Canna coco nemen. Bij cocos kan je bijna niet overbewateren, dus 11 dagen droog laten trekken is echt niet nodig en misschien wel medeoorzaak van je probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had de generator er nog helemaal niet instaan en gaf al deze waarde aan op de controller Klaver90. Ik had gewoon met water alles los gemaakt enz en erna voeding van boven af gegeven, ik heb het zolang droog laten trekken omdat de potten eerst allemaal moesten doorwortelen voor ik ze van onder kon gaan geven. Maar ik las net wel hier en daar dat het dus met die bricksen te maken heeft dat er te veel zouten in kunnen zitten, waardoor ze dus vergiftigd kunnen zijn. Werk normaal ook nooit met bricksen, maar het was beter daar om makkelijker naar binnen te brengen.

Wat zou ik nu kunnen doen. De kleintjes eruit trekken Spoelen met water tot het er flink uitloopt om die zouten weg te krijgen en ik er weer nieuwe in kan doen ?

 

Bedankt ieder geval en graag hoor ik meer tips...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook vaker slechte verhalen gehoord over die Coco bricks. Maar ik heb daar zelf nooit mee gewerkt dus kan daar weinig over zeggen.

 

Ik heb wel ervaring met kweken op cocos en de voordelen van cocos vindt ik dat je bijna niet kan over bewateren en snel kan bij sturen. Ik probeer aan het begin zo lang mogelijk water te geven vanaf boven en als het eenmaal dicht groeit pas water geven van onder omdat je er dan niet meer goed bij komt met de gietlans.

 

Je hebt ze natuurlijk 11 dagen laten droog trekken en dat is naar mijn mening te lang. Je medium/ toplaag droogt sneller uit omdat de planten nog niet groot genoeg zijn om de potten te bedekken. Dus als je planten te lang droog staan worden ze ook geel.

 

Dus misschien als je nu water geeft met de juiste EC en pH en zorgt dat de co2 in orde is trekken ze nog bij.

 

En anders zou je nog de potten kunnen spoelen. Sommige spoelen eerst met aan gezuurd water en geven vervolgens weer voeding. Maar ik kies er zelf voor om te spoelen met voedingswater. Dus je maakt een vat aan met voeding en met de juiste EC en pH en geef alle potten flink wat water vanaf boven. En de drain die onder uit de potten komt pomp je gelijk weg en pleur je het riool in. Dan heb je kans dat de planten weer bij trekken. Dus dan hoef je die er niet uit te trekken.

 

Je zou de EC en pH van je drain ook nog kunnen meten maar dat is een indicatie. Dus dat is nooit 100% nauwkeurig.

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay ga vandaag even kijken hoe en wat en wat ik zal doen ermee.... Bedankt voor de tips ieder geval. Bio nova bricks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio Nova bricks ken ik niet weet wel dat de plagron bricks wel goed zijn en dat Rajatrading helemaal tering zooi verkoopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

een vriend van mij vertelde me dat waakschijnlijk de brickx niet goed waren en het vergiftigt is. hij had dit ook gehad met dezelfde kenmerken. nooit meer brickx voor mij dus !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bricks moet je van het goeie merk kopen dan is er helemaal niks aan de hand zoals plagron!

Ik heb voor deze ronde ook bricks gehad van 0% kwaliteit en heb nu de bricks van plagron en dit is zeker wel kwaliteit

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik ga gewoon weer over op atami zakken, ga dit niet meer aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atami coco is de real shit, hier op t forum staan genoeg rampentopics over die bionova bricks vol ellende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem anders de ultimate soil van Mills. Hoef je geen voeding meer te geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

typisch gevalletje voeding gebrek wat is je EC toen je begon, hoge CO2 hebben ze nu niks aan, in cocos zit niks dus zie je vaak gele planten in de eerste weken todat ze aanslaan maar denk dat deze niet echt meer goed gaat komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had ze nog geen co2 mee gegeven dat gaf de meter zelf aan zonder dat de kachel aanstond. ik begon met 1.6 dit is dus zeker geen voedingsgebrek in mijn ogen en kunnen ook niet zo snel achteruit gaan lijkt mij, er zaten een aantal planten bij die wel de mooie lengte hadden en kern gezond van kleur etc. ra ra ra..... Precies die had ik 2 zakken in gegooid die ik later bij had gehaald om te kort aan brickx. ik wist het erna dus wel vrij zeker.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst inlezen dan pas kopen ..

Ook ik zit op PLAGRON bricks niks aan de hand :)

gallery_39844_18843_636872.jpg

 

Voor t geval je nog twijfeld.

Pic van toen ze er nog stonden :) ergens 6de week als ik t goed heb.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit zeg ! Ik had gewoon nieuwe erin gedaan en nieuwe cocos. staan er nu goed bij en ga de 2e week in. wil straks de hotbox aanzetten alleen zoals ik al aangaf is allemaal voor het eerst dat ik ermee werk. hij staat aangesloten op een gasfles en hoe kan ik deze aanzetten probeerde het al even te checken en zie hem wel vonken maar krijg hem niet aan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wat langer knopje ingedrukt houden zodat de lucht uit de gasslang verdwijnt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze heb ik en heb nu aantal keer geprobeerd maar gaat echt lastig aan.... houd het draaiknopje op het teken van de vonk ingedrukt en dan met de ontsteker probeer ik hem aan te krijgen maar wilt maar niet aan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...