Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik dacht ik ga ook maar eens een kweekverslagje maken.

 

Ik wil dit jaar graag een scrog proberen, met 3 amnesia haze plantjes van het huismerk van wietzaadjes.

 

De speciekuipe zijn 65 liter, met 55 liter potgrond erin van fleurella. (Gekocht bij Gamma)

 

eSNF4x.jpg

JLuUYl.jpg

fehkfN.jpg

 

Graag hoop ik graag op tips hoe ik het kan verbeteren.

 

Met rokende groeten,

 

SjonnieStoned

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat denk ik niet. Het lijkt heel sterk op luizenvraat. Sjonnie laat even weten, heel eerlijk ziet er niet geweldigd uit. Kunt denk alle hulp en advies gebruiken om daar nog iets van te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het kan wel maar ik hou meestal rond de 5 de internode aan,neem aan ze staan zo nat door de regen van de laaste dagen,zou vrijdag weer goed weer worden geen water geven niks meer die hebben zat water voor de eerste 2weken dan moeten de plantjes wel bij trekken

 

Xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, gelukkig maar, dankjewel voor het advies.

 

Hoop inderdaad op beter weer, aarde moet ff wat droger worden, kennen we dan ook wel beginnen met groeivoeding toch?

 

Heb een allround met alles erin verwerkt,

 

Groeten Sjonnie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja weet niet wat in de grond van voeding zit maat dat is meestal genoeg voor de eerste 2 3 weken,check mijn topic is ik ben ook bezig met 3 planten in scrog heb ook een super silver haze van wietzaadje ertussen staan staan meschien nog wat tips in topic wat je kan gebruiken

 

Xl

 

 

 

 

 

http://www.wietforum.nl/topic/120349-2-planten-in-een-scrog/page__p__1414004#entry1414004 een linkje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds dat het worteletje uit het zaad is gekomen staan ze nu bijna een maand in de kuipen.

 

Wat is de ideale hoogte om de scrog te doen, Zelf dacht ik aan 50cm of 60cm.

 

Groeten Sjonniestoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke nice, mijne zijn nu 22cm. Moet ik zo ook al plat leggen zodat ze breder gaan groeien?

 

 

 

Wat raad jij me aan?

 

Groeten Sjonniestoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet perse nodig een gewone plant groeit ook gewoon door net,maar ik vind als je em plant plat legt dat alle uitschieters ook die geen zon normaal krijgen je dan toch een kans geeft waardoor deze meekomen en naar mij idee toch wat meer winst meepakt aan toppen

 

Xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hat vorig jaar van de sugar punch 310 gram maar de sugar is ook gulle gever,maar er spelen meer factoren mee op goede opbrengt te halen,sjon in zou me eens goed gaan inlezen hier en je plant leren kennen dan weet je ook wat ze nodig heeft als je tegen een probleem oploopt

 

Xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had vorig jaar 2 pptjes, gewoon normaal laten groeien 2x getopt, niet zo goeie opbrengst vanwege toprot haha.

 

Dacht, doe dit jaar gewoon is zo 'n scrog, zag er leuk uit.

 

Verder zal het vast wel goed komen, heb alleen beperkte zonuren, vanwege een grote boom, die naast me tuin staat.

 

Maar, als het goed is word die van de zomer als bloeitijd gesnoeid. duswat meer zon met bloei,

 

Zelf wil ik wel proberen half juli te gaan verduisteren want het is haze en dat duurt wel lang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste medekwekers,

 

5 Dagen verder, weer even een paar foto's.

 

QOZIzx.jpg

aT0rZm.jpg

VfnXV0.jpg

 

Heeft iemand nog tips? En wanneer kan ik hem weer toppen?

 

En zal ik hem plat leggen dat die ff wat breder word?

 

Gr SjonnieStoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou heb eerst nog 2 weken weken metrust laten tot tot ongeveer 7 vingerig blad zichtbaar is,zou de plant te veel strekken kun je haar een plet geven ook met wat te remmen dit stimuleerde ook de zijtakken en laat die pot maar leegtrekkem tot ze droog staat,je kan eventueel iets op de pot leggen als het ware 2 3 dagen achter mekaar regent

 

Xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mederokers en kwekers,

 

Ik heb een scrog systeem gemaakt, lekker even de plantjes laten groeien en dan binden,

 

fwaMEV.jpg

 

Als mensen nog tips hebben laat me het aub weten!

 

Met vriendelijke groet,

 

SjonnieStoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee SjonnieStoned,

 

Leuk! Nog iemand met Amnesia ^_^

Grappig gemaakt zo die scrog

 

Het zal wel niet mogelijk zijn, maar het scheelt veel als ze niet tegen een schutting staan. Ook vraag ik me af waarom je ze in kuipen hebt gezet en niet in de volle grond?

 

Tips? - Nog 2 erbij zetten :icecream: :whistle: hahah

 

Wanneer ga je het verduisteren starten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je beter de palen onder weg kan halen want als je dalijk net vol hebt word moeilijk water geven

 

Xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh water, geven word geen probleem, gewoon een gieter met verlengstukje.

 

Gr SjonnieStoned

 

Oh en Like,

 

Ik had 6 zaden besteld, omdat ik samen met een vriend allebei 3 doe,

Ze staan niet in volle grond, omdat ik van een andere vriend weet, dat speciekuipen prima werke,

Ik ben onervaren, en heb gewoon aangehoord van vrienden hoe en wat, dus zo ben ik begonnen.

Volgend jaar zijn andere manieren ook mogelijk!

 

Gr SjonnieStoned

 

Oja, het verduisteren wil ik denk rond half juli eind juli doen. net iets voordat ze zouden gaan bloeien.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speciekuipen kunnen ook natuurlijk maar in de volle grond hebben je wortels nog meer ruimte :)

 

Ga je proberen met een paar weken verduisteren en dan te stoppen? Zeg tot eind augustus? Of ga je van begin tot eind dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil rond half juli, eind juli, beginnen met verduisteren, tot ongv eind augustus, en dan lekker verder laten bloeien.

 

Gr SjonnieStoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Mensen,

 

Daar ben ik weer, had het even een tijdje druk.

 

Ze staan er nu zo voor.

 

rdwnphkny2v0w.jpg

bwm7gdgyly735.jpg

o11pnxuraqw7c.jpg

d68e5danjey79.jpg

 

We hopen wel op wat beter weer, maar dat komt vast wel weer goed!

 

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sjonnie de Rokert

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er toch prima uit sjon,met die paar weken voorgroei voor de boeg krijg je het netje aardig vol

 

xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel :)

 

Ja, mooi weer komt er weer aan dus komt helemaal goed

 

Alleen ruikt haze nu al en bloeien ze niet eens haha.

 

Gr Sjonnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...