Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
klaver90

Ik Heb Een Vraag Over Het Ondersteunen Van De Planten.

Recommended Posts

Hallo hobby vrienden :)

 

Ik loop tegen een probleem aan. Normaal gesproken hang ik het net op tijd boven de planten zodat deze er zelf doorheen kunnen groeien.

 

Maar deze ronde kreeg ik helaas stekken met redelijk wat spint erop. Dus omdat ik meerdere malen moest spuiten kon ik de netten nog niet ophangen anders kon ik de achterste planten niet meer bereiken. En uiteindelijk heb ik roofmijten uit gezet.

 

In de wanden van het hok zitten haakjes waar het net aan bevestigd kan worden. Maar de planten zijn ondertussen de haakjes al ver voorbij gegroeid, ik heb nog wel geprobeerd om de netten op te hangen maar dat gaat helaas niet meer lukken.

 

Dus nu dacht ik om in elke pot 1 bamboe stok te steken voor ondersteuning. En nu is mijn vraag kan ik dat gewoon doen? Of raken de wortels dan zodanig beschadigd dat het fout gaat? Of zijn er voldoende andere wortels die het werk kunnen compenseren?

 

Alvast bedankt,

 

Groeten klaver :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal wel meevallen met de schade. Dus stokken plaatsen kan gewoon wat mij betreft.

Maar waarom niet je net dan ietsjes hoger en de toppen voorzichtig door de mazen van je net begeleiden?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan nu geen nieuwe haakjes meer op de wanden bevestigen omdat ik er niet goed meer bij kan. Dus een net omhangen gaat niet meer lukken.

 

Maar bamboe stokken plaatsen dat zou nog wel gaan. Dus ik denk dat ik dat dan maar doe. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop inderdaad voor je dat je geen ernstige schade aan de wortels toe brengt man

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten maken continu nieuwe wortels aan ook in de bloei, als je er een stok insteekt zal ze zichzelf meteen gaan herstellen net als dat je ze een knak geeft.

 

24 uur later is de boel al herstelt en zal de plant er geen schade/stress van ondervinden.

 

Een net spannen kan altijd, gewoon de boel aan de kant gooie en erover heen spannenen er weer onder duwen, wederom herstelt de boel zich vanzelf en 24 uur later zie je er niks meer van.

 

Succes!

 

Pg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal weinig problemen veroorzaken wat pg al zij er worden constant wortels aan gemaakt ik Duwde ze zelf in week 7 bloei erbij eigwlijk nooit een probleem mee gehad foto van een extrema dame sorry voor de spam als de foto moet verwijderen hoor ik wel stok erbij geduwd en de kinderen armpjes hebben er nooit problemen van ondervonden

 

Xl

 

gallery_35793_15459_424786.jpg

Edited by mister xl
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...