Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ganjafarm27

4X Power Plant Feminized 1X White Widow Feminized

Recommended Posts

Dag medegrowers,

 

Na vorig jaar mijn eerste 2 kweekjes autoflowers gedaan te hebben, wil ik nu graag voor normale gefeminiseerde planten gaan.

 

Ze staan nu in een kastje met een coolwhite TL-buis erboven en radiatorfolie over de zijkanten. Over een week wil ik ze verplaatsen naar het balkon en binnenkort overplanten naar 27L smartpots.

 

Ik heb Alga grow en Alga bloei gekocht, waar ik ook binnenkort mee wil beginnen, maar ik had nog een aantal vraagjes die na veel research nog niet helemaal duidelijk waren;

- Wanneer kan ik beginnen met de groeivoeding?

- Waar/welke potgrond kan ik het beste gebruiken? (Ze staan nu in potgrond van de supermarkt in 1L potjes)

 

Het zou geweldig zijn als jullie commentaar/tips zouden kunnen geven en vragen hebben op mijn antwoorden!

 

De kleinste plant met de rondere blaadjes is volgens mij de White Widow, de rest Power Plant.

Ze zijn rond 1 mei ontkiemd dus nu ongeveer 3 weken oud.

 

image

image[4]

 

image[3]

image[2]

image[1]

Edited by Ganjafarm27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom, leuk te zien dat je PP buiten gaat zetten!

 

De groeivoeding kun je gaan opbouwen als je ze hebt overgepot. Houd er rekening mee dat je dit wel stapsgewijs op niveau brengt zoals aangegeven op de fles. Geef de groei voeding mee totdat je de eerste bloeiverschijnselen begint te zien.

 

Ikzelf heb altijd Gold label aarde gebruikt. Ganna Terra is ook een optie. Beide soorten aarde bevatten voedingsstoffen die je plantjes goed kunnen gebruiken. Ga je voorbemeste aarde gebruiken zou ik de eerste 2 weken niets bijvoeden ivm overbevoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Reinier,

Bedankt voor je tips! Ik zal kijken waar ik die aarde kan kopen en ze over een paar dagen overpotten in die aarde om dan langzaamaan met de groeivoeding te beginnen. Nu nog hopen op goed weer, vanaf dan ga ik ze buiten zetten😬

Ze groeien nu al lekker door, ik merk dagelijks verschil. Heb ik het goed als ik ze moet overpotten als de planten even breed zijn als de pot zelf?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel de vuistregel ja. Als je van boven af op kijkt en de bladeren net zo breed als de pot is is het aan te raden om over te potten.

Aarde wordt of uit de growshop vandaan of online.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik persoonlijk plaats ze van uit de spongepads direct in hun grootste uiteindelijke pot

Ivm met stress etc omlaag te houden . Je plantjes zien er mooi en gezond uit .

Groeivoeding zou ik nu al gven maar in een zeer lage dosis , de aanbevolen dosis die op je flesje staat gedeeld door 2 of 3 en eens kijken wat het doet :)

Succes nog alvast ik volg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een nieuwe update!

 

Meteen na het vorige bericht heb ik de Golden label aarde besteld, om er vandaag achter te komen dat ze dit niet bezorgen... Ze zijn nu eigenlijk te groot voor deze potten, dus morgen maar even naar de growshop toe voor goede aarde om ze over te potten. Ik ga dan ook langzaamaan beginnen met de groeivoeding.

 

Naar mijn idee zien ze er erg gezond uit en groeien ze goed! De white widow loopt een beetje achter maar dat komt waarschijnlijk door zijn kleine potje.

 

Nog een klein vraagje; na het overpotten zet ik ze dus op het balkon, maar kunnen ze dan regenbuien etc. gewoon aan of moet ik ze dan even naar binnen halen? Ik dacht zelf dat het prima kon omdat de smartpots overtollig water afvoeren.

 

 

image

image[1]

image[2]

image[3]

image[4]

image[5]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang de regen niet te extreem is lekker buiten laten staan. Zeker in de groei periode. Zodra madam gaat bloeien is het wel oppassen met schimmel en dus toprot.

Laat de toppen liever niet nat worden (als dit mogelijk is).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update!

 

Ze zijn overgepot in de smartpots en staan op het balkon, de afgelopen dagen hebben ze het heerlijk gedaan door het mooie weer. Verder krijgen ze sinds een week de helft van de aanbevolen hoeveelheid groeivoeding, ik wil dit nu verhogen naar de volledige dosis samen met wortelstimulator.

 

In 2 planten zijn gaatjes in een aantal blaadjes ontstaan, ik denk door insecten? Weet iemand hoe dit komt en wat ik hiertegen kan doen? Voor de rest zitten er een paar bruine/witte puntjes op een paar blaadjes, is dit erg?

 

De puntjes en gaatjes:

image[3]

image[2]

image[1]

 

Ik wil ze over 2 weken gaan toppen.

Als iemand nog tips, complimenten of opmerkingen heeft hoor ik het graag!

 

Nog een overzichtje:

Allemaal

 

 

image[4]

image[5]

image[6]

image[7]

image[8]

Edited by Ganjafarm27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update.

 

Helaas de afgelopen week geen mooi weer gehad, maar ze groeien goed (zo'n 2-2,5 cm per dag). De grootste is nu 59,5 cm en de kleinste is 41 cm. Ik vermoed dat er bladluis op de planten zit. Een aantal gaten in de blaadjes en hier en daar bruine soort van gangen met larven vastgeplakt op de onderkant van het blad. Ik heb de aangetaste bladeren eraf geknipt en ga de planten bespuiten met zeepsop om de bladluis uit te roeien.

Tips zijn nog steeds van harte welkom!

 

Overzichtje:

gallery_44405_18962_1958362.jpeg

 

Kleinste:

gallery_44405_18962_2061593.jpeg

 

gallery_44405_18962_957887.jpeg

 

gallery_44405_18962_673879.jpeg

 

gallery_44405_18962_555463.jpeg

 

Grootste:

gallery_44405_18962_350202.jpeg

 

Aangetaste blaadjes:

gallery_44405_18962_345611.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn sporen van de mineervlieg .. Je had de larves nog kunnen uitnijpen aangezien de schade nog niet te groot was aan het blad ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip! Naar de growshop geweest waar ze de vlieg niet kenden. Uiteindelijk deltamethrin meegekregen en op de planten gespoten, hopen dat het werkt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...