Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nosebreaker

Uitblaas Probleem

Recommended Posts

goedenavond,

 

volgend probleempje met een setup wat eerder altijd goed werkte.

 

3 x 600 watt dimlux

dr240w tentje

1000m2 softbox inblaas

1500m2 softbox uitblaas

1500 can-lite filter

smscom 7A spc

 

normaliter met deze setup trekt het tentje altijd vacuum, maar in dit geval niet.

nu dacht ik eerst dat het het filter verzadigd was. (die heeft 1 rondje mee gedraaid en daarna in een schuur gelegen waar het redelijk vochtig was achteraf gezien) ik heb het filter vervangen en nog trekt het tentje niet vacuum. als ik het filter ontkoppel en dus zonder filter uitblaas dan trekt die wel vacuum.

 

ik zit me nu echt even achter de oren te krabben waar ik verder moet zoeken.

 

greetings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss een ander soort filter?

Empire ofzo.. Gewoon een zware

 

Word je inblaas gedimt net als uitblaas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is je inblaas.. Die heeft teveel vermogen..

Of je moet je inblaas verder dimmen of vervangen voor 750m3

 

Vergeet niet dat je een hoop verlies heb aan de uitblaas kant en aan de inblaas kant vrijwel niks.

Of je moet een kanaal filter aan de inblaaskant maken dan verlies je daar ook wat meer vermogen.

 

Dit dus

 

https://www.rajatrading.nl/nl_NL/products/476/Inblaasfilters/1894/Inblaasfilter-250

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietspiek ja de inblaas word tegelijkertijd met de uitblaas gedimt door de spc.

 

@Dries_grower ik heb eerder met dezelfde setup (welliswaar ergens anders) nooit problemen gehad. ben er net nog even langs geweest en begin te vermoeden dat de 1500 uitblaas toch minder vermogen levert dan de andere 1500 die ik heb. ik ga die 2 morgen even omwisselen en kijken of mijn vermoeden klopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat een motor na een tijdje wat vermogen gaat verliezen kan ook..

Wat ook kan zijn is dat je hiervoor vrijwel geen bochten en een korte slang aan de uitblaas had en nu een langere slang en meer bochten of is het precies hetzelfde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dries_grower de 1500 die er nu aanhangt is nieuw maar volgens mij wel een andere fabrikant daar zou het hem ook in kunnen zitten. van filter naar softbox zit 3 meter slang tussen met 1 bocht naar beneden en 1 bocht naar de box. maar is bijna identiek aan de oude situatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dat is vreemd dan..

Je zou idd de oude kunnen proberen en anders de inblaas een beetje knijpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dries_grower mijn vermoeden is bevestigd. de oude 1500 doet wat die moet doen en de nieuwe heeft schijnbaar toch minder kracht onder belasting. dat word even terug gaan naar de shop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...