Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

da witte wel

Stekken Gelijk In De Bloei Zetten

Recommended Posts

Voor de volgende ronde ga ik 10 reguliere zaden ontkiemen, en als deze groot genoeg zijn stek ik de top door om gelijk in de bloei te zetten en te kunnen zien welke er man of vrouw zijn.

 

Mijn bedoeling is om ze af te snijden en in het stek poeder te dompelen en vervolgens in een kokos plug te steken, om ze dan op 12 uur licht te geven dan 24 uur donker dan weer 12 uur licht nog een keer 24 uur donker en dan op 12/24 u licht te zetten.

 

heeft iemand hier ervaring mee of nog enkele tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ,

Ik zou de plant laten groeien tot zo'n 7 of 8 nodes en dan een stek snijden van minimaal 3 nodes , laat ook minimaal 4 nodes aan de plant zitten . De stek schuin afsnijden de onderste blaadjes verwijderen en de onderkant van het steeltje met een scherp mesje de buitenkant van het steeltje lichtjes weg schrapen ( zodat er makkelijker vocht kan worden opgenomen ) .

De helft van de grootste blaadjes afknippen ( om verdamping te minimaliseren )

Ik zet ze dan gewoon in een bierflesje gevuld met leidingwater en in een kamerkasje ( plastic zak erover kan ook )

Dan gewoon op 12/12 . Zie niet een meerwaarde van 12/24/12/24 enz.

Na 3 weken is het geslacht zichtbaar .

Vergeet niet de plant en de stek te nummeren .

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Hai,

Ik heb al vaker kleinere toppen met suc6 door gestekt, en laat meestal 5 nodes aan de plant zitten.

Maar waarom zou het geen meerwaarde geven? snachts word toch het bloei hormoon aangemaakt wat overdag door licht weer wordt afgebroken dus door langer nacht meer hormonen en een snellere bloei was mijn theorie.

Daarom was ik benieuwt of er iemand wel al suc6 mee heeft gehad en de theorie uit kan leggen en het waarom dat zo zou zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...