Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skittle

2X Big Buddha Cheese Onder 300W Led

Recommended Posts

Hallo iedereen!

 

Zoals beloofd, is hier het nieuw verslag. Twee keer big buddha cheese deze keer! Ze zijn van big buddha seeds maar ik kocht ze van wietzaadjes.nl. Ik las dat je er zeer vrolijk van wordt en naar de geur ben ik ook enorm benieuwd!

De verpakking was super leuk! De zaadjes zaten in het plastieken buddha’tje zijn buik. :)

 

gallery_45400_18883_1252153.jpg

 

gallery_45400_18883_281026.jpg

 

gallery_45400_18883_3272431.jpg

 

Ik zal ze groeien en bloeien in mijn microhok, terug volledig sannie’s way in Plagrons’s light mix. Aan het starterspakket heb ik nog perfect start toegevoegd wat moet zorgen voor een snellere groei. Ik ben benieuwd!

 

Het begin ging alvast vlekkeloos! Ik heb de twee zaadjes tussen twee vochtige watjes gestoken en de volgende dag waren ze al goed ontkiemd! Ik stak ze dan in de smart pots en twee dagen later waren de plantjes zonder problemen boven. :) Ze staan nu reeds één dag op 18-6.

 

gallery_45400_18883_1071719.jpg

 

gallery_45400_18883_3833914.jpg

 

gallery_45400_18883_2448581.jpg

 

Groetjes,

Skittle

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een mooie start idd, dat het maar dikke sletten mogen worden!

Succes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je nieuwe ronde!

 

In een klein hokje is het raadzaam om ze te toppen (of fimmen) en dan de boel scroggen. 2 Dagen voordat je 12/12 gaat alles onder het netje weghalen en dan knallen :). Op die manier verminder je de hoeveelheid fluffie (vaak niet rijpe) topjes, en zal de plant dus de energie naar de bovengelegen toppen brengen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker soortje heb je gekozen, deze wil ik ook nog eens kweken. Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je nieuwe ronde!

 

In een klein hokje is het raadzaam om ze te toppen (of fimmen) en dan de boel scroggen. 2 Dagen voordat je 12/12 gaat alles onder het netje weghalen en dan knallen :). Op die manier verminder je de hoeveelheid fluffie (vaak niet rijpe) topjes, en zal de plant dus de energie naar de bovengelegen toppen brengen.

 

Waneer is het beste om te toppen?

Kun je zaailingen vroeg toppen of niet

 

Sorry ben nieuw hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen kunnen al vanaf de tweede internode getopt worden, maar zelf doe ik het iets later: internode 4, 5 of 6. Dan zijn ze namelijk wat groter en sterker. Nóg later toppen heeft weinig meerwaarde in een klein hokje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las dat je er zeer vrolijk van wordt en naar de geur ben ik ook enorm benieuwd!

De verpakking was super leuk! De zaadjes zaten in het plastieken buddha’tje zijn buik. :)

 

Het werkt nu al B)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor de late update, ik heb het zeer druk gehad met mijn bachelorproef!

 

Op 22 mei, na 7 dagen groei, zagen ze er zo uit. Ze gingen super! Wel wat vreemde kronkels in de bladeren. Ik denk door overvoeding maar ik lig er niet van wakker. :) Ze kregen toen elke week een beetje bacto.

gallery_45400_18883_747267.jpg

 

Vandaag, na 15 dagen groei, zagen ze er zo uit. Nog steeds super maar de rechterplant groeit wel sneller dan de linker. Geen idee waar dat aan kan liggen. :)

gallery_45400_18883_575486.jpg

 

Ik heb beslist om deze keer niet te scroggen. Het kweekverslag van Henk010 heeft me overtuigd om het mainlinen eens te proberen! Ook enorm bedankt voor de tips, Henk!

Vandaag heb ik ze voor het eerst getopt en dat deed toch wel zeer veel pijn aan het hart! De bedoeling is om ze daarna nog één keer te toppen om zo 2 x 4 mooie cola's te krijgen. :)

gallery_45400_18883_3475279.jpg

 

gallery_45400_18883_213119.jpg

 

gallery_45400_18883_4526914.jpg

 

Groetjes,

Skittle

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit Skittle, veel succes deze ronde! Ik volg 'em!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 18 dagen groei.

 

Ik denk dat ik net zoals Jaymaestro met varenrouwmuggen zit...

Ik heb de opties bekeken en denk dat kaneel niet zo'n goed idee is omdat het ook antischimmel en antibacterieel is. Hetgeen net mijn kweekmedium maakt.

Metzelzand zou eventueel wel kunnen omdat ik met smart pots werk die langs de zijkanten lucht kunnen doorlaten.

Ik zou eventueel wel bereid zijn om aaltjes te kopen, die kosten gelukkig niet zo veel. Wat raden jullie me aan?

 

Zo zien de vliegjes eruit:

gallery_45400_18883_597488.jpg

 

gallery_45400_18883_511805.jpg

 

Voor de rest stellen ze het wel goed. De rechtse groeit nog steeds sneller maar ik probeer het me niet aan te trekken. Wanneer de groei eruit is, kan ik altijd de linkse plant wat hoger zetten, denk ik dan. :)

 

Ik heb ze vandaag voor een laatste keer getopt en geef ze nu een week om te herstellen. Daarna is het knallen naar bloei! De bladeren ga ik laten zitten, ik las dat de toppen dan toch groter zouden worden. Het lijkt me ook logischer om de plant zelf te laten beslissen wanneer ze de bladeren loslaat. Eventuele kleine topjes zou ik wel nog verwijderen om fluff te vermijden.

gallery_45400_18883_1468491.jpg

 

Groetjes en alvast bedankt voor de tips!

 

Skittle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een mainliner op Sannie's (PHC's) Way met varenrouwmuggen, leuk. Check mijn huidige verslag! Mik er effe wat nematoden bij en je bent (in ieder geval een paar weken) van je varenrouwmuggen af. Ze zien er prachtig uit, succes! Het lukte mij niet meer om de vertakkingen naar beneden te buigen, volgende keer beter. :)

 

Over dat bladeren verwijderen, ik ga het volgende keer wel doen denk ik. Als ze verder gaan groeien dan groeien die bladeren enorm en die gaan heel erg tegen elkaar aanzitten. Maakt verder niks uit, ze groeien ongetwijfeld sneller, maar het ziet er minder "netjes" uit, haha. Verder zou ik alleen de onderste 1-2 vertakkingen van alle grotere takken verwijderen en dan heb je geen fluf meer!

Edited by Kaak
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel voor de tips, Kaak! Ik ben nu je verslag aan het doorlezen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee tientjes kosten die krengen toch? Heb die euro's hard nodig straks om zo'n fancy lamp te kunnen bouwen hahaha. Gaat verder lekker toch?! 😃

 

Gr Jay. 🌲

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier kosten ze 17 euro en dat is inderdaad niet weinig voor die stomme vliegjes. Maar in verhouding met wat ik er ondertussen al voor betaald heb en wat ik er hopelijk vanaf ga kunnen halen, is dat niet zo veel. :)

 

Ze groeien zeer snel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van die muggen maar geen groot probleem, enig idee hoe ze erin gekomen zijn?

 

Verder staan ze er prima bij, bladeren verwijderen zou ik doen als zo'n grote fan leaf echt overschaduwd wordt... Dat gebeurd vanzelf :) Fluff wegknippen ga ik misschien ook nog wel doen, maar zo veel zou er niet mogen zijn (ik zie nu voor elk van de 8 hoofdtoppen 1 fluff-sidekick-top ;) ) en de fluff-plekken die ik zie vangen wel vol licht dus die zouden zomaar hun inherente fluffheid kunnen overstijgen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Henk: Waar ze vandaan komen kan ik met zekerheid niet zeggen maar ik denk alleszins dat ik te nat aan het kweken was. Nu probeer ik alles zo droog mogelijk te houden. :) De aaltjes zijn onderweg.

 

Na 22 dagen groei.

 

Het gaat redelijk goed met de BBC’s. Ze groeien lekker verder maar de grotere bladeren beginnen wel bruine vlekken te krijgen. Wat denken jullie dat daar de oorzaak van kan zijn? Ikzelf zou overvoeding denken. Ze zitten in 11l potten en ik gaf ze elk 3 buffertabs. Achteraf gezien lijkt me dat wat overkill… Ze zijn ook zeer donker van kleur.

Of denken jullie iets anders? Magnesium tekort lijkt me zo vreemd om al na 3 weken te krijgen.

Denken jullie dat die vlekken een groot probleem zijn?

 

gallery_45400_18883_6659635.jpg

 

gallery_45400_18883_1825263.jpg

 

De herstel van het mainlinen is vlot verlopen maar nu groeien bij de rechtse plant twee toppen toch sneller dan de andere twee en dat is niet de bedoeling, haha.

Waarschijnlijk zal ik toch nog moeten buigen en knakken wat ik eigenlijk niet wilde doen deze ronde. Zou het slim zijn om nu al naar bloei te schakelen ipv donderdag? Om te vermijden dat ze te groot zouden worden. Als ze even hard de hoogte in gaan zoals de madberry, zal ik de rechtse nog mogen knakken denk ik. Ik ben zo stom geweest om de tuindraad al te verwijderen, daardoor zijn ze nog meer de hoogte in gegaan.

 

De linkse tragere:

gallery_45400_18883_4951195.jpg

 

De snelle rechtse:

gallery_45400_18883_1493329.jpg

 

De centrale hub is al mooi dik geworden. :)

gallery_45400_18883_1542803.jpg

 

gallery_45400_18883_16340.jpg

 

Groetjes en bedankt!

Skittle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Skittle,

Lijkt me wat vroeg juist om te schakelen. Je hebt van grond tot lamp een 50 cm ofzo? Hoe is de straling met deze leds in de diepte? Als je er dicht op wilt scroggen heb je nog te weinig toppen imo. Het is bovendien een dikke indica toch?

 

Als je led goed diep straalt kun je nu ook wel schakelen, maar zoals ik t vanaf hier zie gewoon alles nog een keer toppen en over een dag of 5 schakelen.

 

Gr Jay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie, Jaymaestro!

 

Het is inderdaad een dikke indica.

De reden dat ik deze ronde voor 2x4 toppen wil gaan is omdat mijn kastje bij de madberry iets te vol was. De ledlamp straalt volgens mij zeer diep maar hoe diep precies zou ik je niet kunnen zeggen. De lichtspreiding is wel niet optimaal. Bij mijn madberry op de foto hieronder kregen de toppen links en rechts maar weinig licht. Zie ook hoe ik de koorden van de lamp dubbel geplooid heb om de lamp hoger te hangen. De 'ophangdingetjes' lagen ook plat om de lamp zo hoog mogelijk te krijgen toen.

 

Het leek me leuk om eens 8 goeie dikke toppen te hebben die allemaal voldoende licht krijgen. Ik zou ze dan low stress trainen. Maar nu doe je me twijfelen! :likken:

 

Hier heb ik van grond tot lamp ongeveer 75cm. De totale hoogte is 100cm.

gallery_45400_18659_7442164.jpg

 

Op dit moment hangt de lamp zoals het hoort maar ik zou de koorden wel weer dubbel vouwen.

gallery_45400_18883_2589894.jpg

 

Alle tips zijn welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer eens met een lichtmeter op je telefoon te kijken of je spreiding ok is en wat dan het verschil tussen hoog en laag is. Je vorige kweek stond idd wat te vol, maar je zou altijd de kleine topjes kunnen dieven. Best een lastige beslissing inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 4 haakjes ter hoogte van de hoeken en daar een clip/draad/tyrip heb je nog een paar cm 'winst' moet je wel een haakse stekker voor je stroom vinden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jaymaestro: Ik ben zo'n koppigaard met een oude nokia die nog steeds de overstap naar smartphone niet gedaan heeft. :P

Ik wil het wel binnenkort eens proberen met de tablet van m'n broer maar heb voorlopig nog geen tijd gehad. Ik zit midden in de examens momenteel. :whistle:

@HUFFnPUFF: Haha ja dat is wel het proberen waard!

 

Ik heb uiteindelijk besloten om toch bij m'n eerste plan te blijven en al naar bloei te schakelen. Bij wijze van experiment. Ik ben heel benieuwd naar de toppen! Ik wil ook m'n scrog van vorige ronde niet meer gebruiken door alle uitstekels die m'n teergeliefde planten beschadigen. Materiaal voor een nieuwe scrog ligt klaar maar ik heb voorlopig nog geen tijd gehad om het in elkaar te steken. Volgende ronde wil ik het wel eens met 2x8 toppen en scrog proberen. :)

 

En zo leer ik elke keer bij!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd. In ieder geval genoeg ruimte nu :-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 24 dagen groei en 11 dagen bloei.

 

Het was inderdaad te vroeg om al naar bloei te schakelen! Ik had verwacht dat de BBC even veel de hoogte in ging schieten als de madberry maar deze is toch helemaal anders! Mijn schuld, ik dacht dat de madberry een volledige indica was zoals de BBC. Achteraf las ik dat de madberry slechts een indica dominante hybride is. Op het kaartje van de BBC staat 100% indica. Dat verklaart alles!

Maar goed, niets is verloren. De plantjes zullen niet groot worden maar doen het best goed. De linkse groeit ook wel goed maar houdt zich meer bezig met het maken van dikke stammen en grote bladeren. De rechtse strekt veel meer. Ik denk wel dat de rechtse meer zal opbrengen. Hopelijk schiet de linkse deze week toch nog de hoogte in. Ik ga ze alleszins hoger zetten als de groei eruit is.

Ik denk dat ik iets te veel gediefd heb (twee nodes), fluff zal er alleszins niet te zien zijn denk ik!

De bladeren zijn mooi groen en ik heb geen beestjes meer gezien! Ik geef ze enkel wat bacto om de twee weken.

 

gallery_45400_18883_1568202.jpg

 

gallery_45400_18883_485895.jpg

 

gallery_45400_18883_2016117.jpg

 

Groetjes,

Skittle

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...