Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dries_grower

150Watt Hpi Bulb Knippert

Recommended Posts

Ik heb nu dus een 150watt hpi lamp boven de moeders gehangen maar heb een raar probleempje nou..

De lamp doet nogal raar en de winkel waar ik het gekocht heb gaat vanavond op vakantie dus wil hem niet meer lastig vallen ermee.

De bulb knippert op 1 of andere manier als ie op volle sterkte komt.

Het lijkt net of het licht zich verplaatst in dat balletje die in de bulb zit.. je ziet ook de schaduw op de muur heen en weer flitsen zeg maar.. Iemand enig idee?

 

Het is een BAL 150 WATT REMOTE EVSA

En een GIB Lighting groei lamp, MH 150 Watt bulb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat heb ik ook met 250w op volle sterkte en niet bij 175w gedimd met zelfde lamp. Geen idee waarom dat is. Ben niet van de techniek :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, ik heb geen flauw idee.

Zeker op evsa zou je niet verwachten dat je bulp ķnippert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bulb niet geheel geschikt voor de frequentie van de EVSA?

Komt wel eens voor, ook met HPS.

 

EVSA stuurt lamp anders aan dan reguliere VSA.

 

Ik heb een HPS uitvoering van GIB omdat dat bij de GS nog enige was wat kan met een EVSA, andere lampen waren nogal kansloos en MH (ivm PBM nodig) komt er bij mij niet in, dimmen van een HPS geeft ook al meer blauw.

 

MH is eerder 'op' dan een HPS, veel minder rendabel qua output (zet meer om in warmte) bij zelfde wattage en het licht is nog schadelijk voor je ogen ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mh lamp heeft toch 12.000 uur ipv van 6000 van hps, of zeg ik nu wat geks?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net andersom ^_^

Sodium is rendabeler qua levensduur en output.

Sodium KAN 16.000 halen maar lumen output is bagger dan dus daarom vervangen we eerder de bulb.

 

Ik snap ook werkelijk niet waarom mensen een MH of een HPI aanschaffen, je wint er helemaal niks mee bij ons gewas

ze gaan helemaal niet lang mee, vertonen heel vaak nukken en zijn vaak nog prijziger dan een HPS bulb, goede koop :huh:

 

Hang er dan een CDM of een TL of Tneon boven met groeilampen erin.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

Ik heb het hele handeltje er weer afgehaald en mij werd dus ook verteld dat 9500k helemaal niet boven planten kan omdat je ze dan gwn stop zet.. Handig als je op vakantie gaat maar niet als je stekken wilt maken..

Ik geef het terug aan de gs en hang er gwn nog een 2x36watt t-neon boven.. Kost een stuk minder stroom en heb het licht dan ook redelijk goed verdeeld.

 

Oja en toen ik de hele handel eraf had gehaald zag ik dat de bulb ook een beetje aan het verbranden was ofzo!?!?!

 

Ik zal straks nog is een keer goed op de evsa kijken dat het niet toevallig een 250watt is ipv 150watt.. Op de doos stond wel 150watt

Edited by Dries_grower

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild: cdm is ook gewoon een mh bulpje hoor... afkorting is toch iets van iets Ceramic Discharge Metalhalide als ik t me goed herinner?

Mh lampen gaan er nu onderhand op veel gebieden langzaamaan uit, maar er komen nog steeds nieuwe versies uit, en ook nog steeds nieuwe apparaten waar ze ingaan.

Voor n hoop toepassingen is er nog niks beters dan gasontladingstechniek, zeker in compacte high power toepassingen kom je nog niet altijd weg met led technologie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...