Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ghandum

Autoflowers Going Bad!

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb op 1 april 3 zaadjes van de coulor mix autoflowers van dutchpassion ontkiemd en daarna overgepot.

 

Bij nader inzien ben ik toch een maandje te vroeg geweest. Ik heb ze al die tijd binnen gehad en daardoor ook redelijk wat strek gekregen.

 

Nu met het mooie weer heb ik ze direct naar buiten verplaatst. Met helaas dit als resultaat:

 

gallery_4492_18852_681291.jpg

 

gallery_4492_18852_964417.jpg

 

gallery_4492_18852_1358689.jpg

 

Ze staan in een mix van potgrond en plagron lightmix zonder perliet.

 

Ik ben zeer voorzichtig geweest met water geven, ongeveer om de dag een klein beetje.

 

Binnen deden ze het prima, buiten lijken ze per direct dood te gaan. Komt dit mischien door de volle zon?

 

En dan nu de grote vraag, zijn ze nog te redden? Of kan ik beter me andere drie zaadjes ontkiemen die ik nog heb liggen?

 

Alvast bedankt voor alle info die me tegemoet gaat komen :vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik zou je niet kunnen vertellen wat er mis is, maar hier zou ik niet mee doorgaan. Onder welke omstandigheden stonden ze binnen (licht, temperatuur etc.)?

 

Ontkiemen en voorgroeien zou ik persoonlijk in een kleiner potje doen (0,25~1.00 liter) i.v.m. het water geven.

 

Toevallig heb ik 1 april ook zaadjes ontkiemt met onderstaande foto als resultaat (ong. 1 week geleden genomen). Dat is dus van zaadje tot plant met 6-7 internodes en getopt. Ook plagron growmix en enkel water. Schoenmaat: 0,25L -> 2L -> 7L (eindpot)

 

gallery_42587_18720_141622.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te felle zon idd, en te warm ineens.

Altijd eerst paar dagen in de schaduw voordat je ze in de volle zon zet.

Plantjes moeten ook ff wennen, net als wij.

 

Hoi,

 

Ik zou je niet kunnen vertellen wat er mis is, maar hier zou ik niet mee doorgaan. Onder welke omstandigheden stonden ze binnen (licht, temperatuur etc.)?

 

Ontkiemen en voorgroeien zou ik persoonlijk in een kleiner potje doen (0,25~1.00 liter) i.v.m. het water geven.

 

Toevallig heb ik 1 april ook zaadjes ontkiemt met onderstaande foto als resultaat (ong. 1 week geleden genomen). Dat is dus van zaadje tot plant met 6-7 internodes en getopt. Ook plagron growmix en enkel water. Schoenmaat: 0,25L -> 2L -> 7L (eindpot)

 

gallery_42587_18720_141622.jpg

 

Dan heb jij wel grote schoenen ;)

7L :dribble: :dribble: :dribble: BIGFOOT

Share this post


Link to post
Share on other sites

valt nog te redden , hou even vol

geef ze klein beetje voeding , niet teveel , en spuit ze met een sproeiertje wat nat .

ze gaan rapper omvallen omdat er binnen geen natuurlijke wind op ze blaast , na een weekje buiten te staan gaan ze veel sterker worden en dikker .

recht houden met een bindertje voorlopig en kijk wat ze doen binnen een week .

das idd wel heel snel , ik vond het al snel dat ik begonnen was op 21 april .

 

succes nog

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke,

 

Ik geef ze nog een weekje.

Ik zal een beetje bijvoeden met canna vega en mischien wat bladvoeding erop spuiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in heel lichte dosis uiteraard .

moet normaal goed komen .

als de nachttemperatuur onder de 10 graden is zou ik ze binnenhalen voor de nacht en dan elke ochtend terrug buiten zetten.

laat ze voor de rest maar wat licht opvangen en niet te veel water geven . mag best wel een dagje of 2 zonder water denkek

 

peace en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan veeeels te nat ziet na uit,geef ze maar es 3 tot 4 dagen geen water en voeding op blad spuiten hoeft niet zit nog voldoende voeding in je grond mvg xl

Edited by mister xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies wat Kelso zegt...

Ze zijn inderdaad wat overdonderd door de felle zon ineens, waar ze eerst helemaal geen zon kregen.

Heb je ze trouwens 'smorgens heel vroeg buiten gezet (met dag en dauw) of ergens in de loop van de dag?

 

Volg de tips van Kelso en moet wel goed komen. Hou het wel goed in de gaten, en pas op met binden enz; ze zijn nu beetje zwakjes.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

valt nog te redden , hou even vol

geef ze klein beetje voeding , niet teveel , en spuit ze met een sproeiertje wat nat .

 

 

 

Wat is dat toch met al die 'adviezen' van beginnende kwekers die zelf nog een hoop problemen ondervinden???

Voeding voor zo'n klein plantje??????? En dat natspuiten, wanneer moet ie dat dan doen? Overdag als ie lekker in de zon staat zeker? :jump:

 

 

 

Plantjes gewoon een paar dagen in de schaduw zetten en dan trekken ze wel bij, maar ze zullen er wel wat mee geleden hebben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist nooit natspuiten als ie in de zon staat

Kleine waterdruppels werken als een vergrootglas in de zon en kunnen zelfs gaten branden in je bladeren . In de shaduw en we just trying to help he . Er zijn dingen die wij als beginners ook ondervonden hebben , heb ook nog vroeger zoon plantje gehad die wat kleiner was en precies dood ging maar dan uiteindelijk toch nog een zalig goed plantje geworden is . Just trying to help

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, wat vakman aangeeft; even een paar dagen schaduw dan rustig in de zon brengen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan veeeels te nat ziet na uit,geef ze maar es 3 tot 4 dagen geen water en voeding op blad spuiten hoeft niet zit nog voldoende voeding in je grond mvg xl

 

Toch zeg ik veel minder wateren die hap mvg xl

 

Waarom zou je een plant dat aan het verbranden is minder water geven of zelf 3-4 dagen niets geven dan? De plant gaat direct het verdrogen en verbranden bevechten, dan ga je stoppen met water geven?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat op de foto's te zien is dat ze te nat staan jullie gaan er van uit dat ze verbrand zijn ik ga er van uit dat ze te nat staan en drm geel wegtrekken te nat staan is geen zuurstof opname waardoor ijzertekort ontstaat en de bladeren geel wegtrekken wat ghandum ermee doet moet die zelf weten bigmart

Edited by mister xl
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

plantjes in de schaduw zetten ????????????????????????? :jump: :jump: :jump: :jump: :jump:

 

:vape:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

plantjes in de schaduw zetten ????????????????????????? :jump: :jump: :jump: :jump: :jump:

 

:vape:

 

Plantjes die onder kunstlicht zijn gekweekt en voor het eerst naar buiten gaan wel jah, een ochtendzonnetje vinden ze wel fijn, maar volle bak in de middagzon niet echt.

Dat is vrijwel met alle plantensoorten.

Heb hier tomatenplanten die onder TL zijn geboren, van de week 1 dagje zon en helemaal wit blad.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vakman nooit last van gehad heb ze nog kleiner buiten gezet op dagen van 30+ graden nooit verbranding gehad maja iedereen kweek anders

Edited by mister xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus er groeien planten in tropische landen outdoor die ook veel warmer worden als dats en nooit last hebben xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus er groeien planten in tropische landen outdoor die ook veel warmer worden als dats en nooit last hebben xD

 

Leer jij eerst is lezen!! En kweken.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

en zet je planten in de schaduw !!!!! :jump:

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Plus er groeien planten in tropische landen outdoor die ook veel warmer worden als dats en nooit last hebben xD

Ja klopt, maar die in de tropen worden geboren onder die warmte en dat zonlicht.

Je kan met binnen gekweekte planten soms zelfs het verkleuren van het blad in de volle zon zien gebeuren. In een paar uurtjes heb je wit blad en de volgende dag is dat blad verdord.

 

Omdat op de foto's te zien is dat ze te nat staan jullie gaan er van uit dat ze verbrand zijn ik ga er van uit dat ze te nat staan en drm geel wegtrekken te nat staan is geen zuurstof opname waardoor ijzertekort ontstaat en de bladeren geel wegtrekken wat ghandum ermee doet moet die zelf weten bigmart

 

Ik begrijp wat je bedoeld, maar ik zie het als wit worden en verdorren van het blad. Ik heb ook een aantal planten met dat verschijnsel, cannabis, komkommer, hibiscus, tomaat en paprika. Allen binnen verschrikkelijk goed groeien en dan opeens in de volle zon gezet en bammm wit wordende blaadjes. Snel in de (half)schaduw gezet en vochtig houden en het wit worden was over.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom ben ik ook geen grote van van voorgroeien binnen .

maar natuurlijk met slecht en koud weer kan je soms niet anders

en vakman , wat denk je dat ik hier dan doe ????

 

heb wss al bijna iedere topic gelezen hier , iedere plant en medium is anders

iedereen heeft wel iets anders met zijn planten en bij niet iedereen gaat het hetzelfde

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie wel voor alle informatie die verstrekt is.

 

Ik heb de planten verhuis naar binnen in indirect zonlicht.

 

2 plantjes lijken het te gaan redden, de slechtste heeft er wat meer moeite mee.

 

Ik ben nog heel erg in twijfel of ik niet gewoon weer opnieuw begin met me resterende zaadjes, aangezien dit autoflowers zijn en er al 5 weken voorbijzijn en het nog amper planten te noemen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kun je idd beter een paar nieuwe ontkiemen!

En deze lekker laten staan, om wat mee te testen ofzo :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...