Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenTomato

Bestaat Philips Its Nog?

Recommended Posts

Hallo beste Wf'ers,

 

Weet iemand of Philips ITS (trafo's) nog bestaan en/of gemaakt worden?

De een zegt dat ze niet meer gemaakt worden, de ander zegt dat ze onder een andere naam zijn gaan handelen(voornl. GS), en sommigen hier op het forum zeggen dat veel GS ook neppers hebben liggen/verkopen.

 

Weet iemand hoe het nu anno2016 zit?

Werk liever niet met ELT :P Philips FTW :yummy: (qua trafo's dan, TV's zou ik er niet van kopen :P)

 

grts :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Philips levert niet meer aan de "tuinbouw" in nl...

Als je goeie ouderwetse trafo's wilt hebben, koop dan vossloh schwabe, die zijn nog mooier dan die van philips waren.

 

Maar magnetische ballasten zijn natuurlijk wel hopeloos ouderwets, moderne digitale lichtgewicht ballasten verbruiken VEEL minder stroom en zijn ook veel moeilijker op te sporen voor de popo

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Electronische VSA gebruikt idd wat minder maar hoezo moeilijker op te sporen? Je volgt het draadje vanaf de lamp en hebbes. Of is jouw vsa draadloos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat om de piekspanning en de ruis die normale vsa's veroorzaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

vsa is voor kampers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha VSA is voor kampers...Hopeloos ouderwets.... Weet je hoeveel mensen hier op het forum gewoon een VSA gebruiken?

 

Kijk het ding is.. Als ze de zelfde prijs waren had ik het gelijk gedaan. Maar die electronische dingen kosten 2x zoveel joh... minstends...

Zal die misschien op een later moment wel aanschaffen. Die normale VSA's worden toch nog alom gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, bijna iedereen gaat over op een EVSA omdat het

 

1: veiliger is

2: minder rotzooi op stroomnet dus minder pakkans

 

3 geldt eigenlijk niet want is een eigenschap: je VSA vergaat niet zoals een magnetische (minder lumen uitstoot), hij bromt of ratelt niet en hij levert nog meer waar voor je wattjes op de koop toe.

 

Rekensommetje..

Lumatek 8jr in gebruik gehad (EVSA) kostte toen € 180 nieuw.

VSA om de 2jr een nieuwe en dan zeg ff €50 voor een goeie (ook benzine of verzendkosten rekenen en afvoeren oude VSA), wat is dan goedkoper?

 

Spekkoper met een VSA hoor en ja we adviseren vooral om daarmee te blijven aankloten :withstupid:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goeie vsa kan je ook primä mee kweken hoor, ik heb hier ook nog eentje in gebruik op mn voorgroeitentje.

Zolang je maar een brandblusinstallatie bij je schakelbord installeert zodat je plantage niet affikt als een lamp niet wil opstarten en je niet voor de stroom betaalt maakt t geen hol uit of je met vsa of evsa kweekt.

Als je gewoon de stroomrekening betaalt verdien je het prijsverschil met een evsa binnen een jaar terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen philips troep kopen man!

Ze wilde toch niets meer met ons te maken hebben ?

Ik persoonlijk koop nooit never meer iets van philips.

Principe kwestie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wietbladeren: hahahahaah geweldig:P. Welke adviseer jij dan?

 

@scirocco: Ja sowiesooo wordt er gewoon voor de stroom betaald en het gaat om 3 lampjes (600)

Hey wat bedoel je precies met die laatste zin ?

edit// ow wacht eens even... volgens mij begrijp ik het verkeerd... Je bedoeld VSA kan als je NIET voor de stroom betaald?

Oftewel als je voor stroom betaald beter een eVSA halen?

grt!

 

@lostchild: Hou het wel gewoon relaxt man... :mellow: Kijk weet je wat het is... Als het geld zou vloeien zoals bij sommige "comm" kwekers hier, dan had ik het zo aangeschaft. Maar dat geld is er nu gewoon niet.

Is het zo'n probleem om met een VSA te starten, en dan later (na een jaartje ofso) een EVSA aan te schaffen?

Zoals hierboven al genoemd wordt de stroom gewoon betaald.

Qua brommen en ratelen heb ik daar nog nooit last van gehad, daarom vraag ik ook naar de Philips... De ELT's brommen namelijk heb ik gehoord en gelezen(hierophetforum).

 

Edit2// Het trouwens in het verleden ook een VSA gewoon op het stroomnet gehad (betaald voor de stroom)...?

:vape:

Edited by GreenTomato

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het valt allemaal wel mee met de ouderwetse VSA's. Er zijn teveel mensen en bedrijven die er vele jaren mee doen, met diverse soorten en lampen en nooit problemen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vsa is prima betrouwbare techniek, maar het extra stroomverbruik zeker als ze ouder worden maakt een evsa op de lange termijn gewoon interessanter.

Tap/steel je stroom, en draai je toch maar n paar keer op 1 locatie maakt t niet zoveel uit wat je ophangt natuurlijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vsa is prima betrouwbare techniek, maar het extra stroomverbruik zeker als ze ouder worden maakt een evsa op de lange termijn gewoon interessanter.

Tap/steel je stroom, en draai je toch maar n paar keer op 1 locatie maakt t niet zoveel uit wat je ophangt natuurlijk.

 

Ok.. Dus een VSA is in principe prima voor nu? Een EVSA is leuk en beter natuurlijk(warmte enz en wat jullie al noemden), maar als ik een jaartje VSA gebruik is het geen probleem?

Als ik:

1. Goede kabels gebruik

2. Stroom betaal

3. Brandblusser ophang

 

Kijk in principe kan ik later wel overstappen op EVSA, maar voor nu zou het fijn zijn als ik gewoon met VSA's kan beginnen(kosten).

 

superthanks! :D

 

OW btw scirocco; Is er nog een merk VSA wat je kan aanbevelen, behalve die Vossle?(moeilijk verkrijgbaar)

Ik kan makkelijk komen aan de merken: Philips, Pro-/Mastergear en ELT.

Het liefste heb ik natuurlijk geen geluid/brom, zo min mogelijk warmte, zo veel mogelijk lumentoutput etc. Dat ding wat ik nog heb liggen (ergens) produceerde namelijk amper warmte.. vraag me niet hoe haha :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als t op n koopje moet doen deze t eigenlijk best goed:

 

http://123tuintechniek.nl/shop/1/1/111/0/118/0/0/3550/VSA_Ralight_Ph_600watt_230v

 

Hier de vossloh:

 

http://123tuintechniek.nl/shop/1/1/111/0/118/0/0/3565/VSA_Vossloh_Schwabe_600watt_230v

 

Die laatste wordt veel minder warm, en is ook stiller, en aanzienlijk zuiniger met stroom.

 

Goedkoop evsaatje:

 

http://123tuintechniek.nl/shop/1/1/111/0/118/0/0/3571/EVSA_Ralight_600watt_230v_dimbaar_inc_kabel_voor_kap_4_meter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar die gasten zitten in Zwolle. Alkmaar.... :(

Geen ervaring met eerdergenoemde merken?

Ga het liever even ophalen snappie..

 

Thanks voor de post trouwens! :verrygood

 

Btw ik ben wel iemand die kraag kwaliteit koopt, dus als ik een EVSA aanschaf doe ik liever een lumatek fso (goedkoop=duurkoop?)

Daarom ben ik ook wel bereid een goed merk VSA aan te schaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vroeger philips, vossloh, elt, ralight, en nog een paar merken gehad nu draai ik al een hele tijd met b.a.l, en Dimlux... en nog een elt 250 watt vsaatje in t moederhok.

Als je nog ergens echte Philipsen kunt krijgen kocht ik die, elt doet t ook wel maar heb er niks mee en die derde ken ik niet.

 

Nog een goed argument naast de verhoogde veiligheid en t lagere energieverbruik voor evsa is het instelbare vermogen trouwens, op hete dagen of bij verse stekken draai je gewoon t vermogen dat je lampen krijgen terug om verbranding te voorkomen

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja snap ik scirocco... vergis je niet.. Ik loop zelf ook verhoorlijk te geilen op die evsa's, maar t kost nu gewoon even teveel geld :P :rolleyes:

Ga die op een later moment zeker aanschaffen.

Uhm.. Oja.. Die ELT's he... Brommen die naar jouw ervaring? Ik hoor het een na het andere verhaal; De een zegt die bromt en wordt gloeiendheet, de ander(GS) zegt dat ie alleen bromt als je kabel langer dan 10m is blabla. Pff... Wordt daar zo moe van he :P

 

Wat is jouw ervaring?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elt bromt.

Niet overdreven hard, maar duidelijk meer als mijn philipsen en vosslohs deden.

Als je ze toch maar ff gebruikt, kocht ik de goedkoopste die ik kon vinden.

Stop je ze gewoon terug in de doos als reserve tegen de tijd dat je evsa gekocht hebt of je geeft ze weg oid.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan nog iets; over reserves gesproken:

Ik heb nog een Vsa liggen (weet niet welk merk, ze zeiden philips onder een andere naam, maar volgens mij ben ik gewoon geflest :P), die 1x gebruikt is, en daarna in haar doosje heeft gelegen, in een grotere doos(+andere spullen) in een schuur. De luchtvochtigheid in die schuur was echter vrij hoog opgelopen (70-80+ uit mijn hoofd, volgens de bewaarder 90+ uit zijn hoofd, maar dat geloof ik niet).

Kan ik die VSA nog gebruiken (+lamp en kap?)? Filter kan ik sowieso wegpleuren denk ik..

edit:// Een Philps VSA staat toch duidelijk "Philips" op?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, een philips staat idd de merknaam boven op.

Ik zou t risico met die oude vsa niet nemen, oude vsas zijn ongeveer oorzaak nummer 1 bij branden in plantages.

Paar tientjes koop je een willekeurige goedkope nieuwe.

 

Ja, een philips staat idd de merknaam boven op.

Ik zou t risico met die oude vsa niet nemen, oude vsas zijn ongeveer oorzaak nummer 1 bij branden in plantages.

Paar tientjes koop je een willekeurige goedkope nieuwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm dus dan ben ik geflest?:P

Heb net ff gekeken op hun site en ze hebben geen andere die erop lijkt... Hun mastergear bv. ziet er duidelijk anders (en rommeliger) uit..

Die Philips die zij op het plaatje aangeven ziet er volgensmij precies hetzelfde uit als die in de schuur lig..

Ga iig sowieso 3 nieuwe halen dus.

 

Hey die 123tuintech.. die je aangaf kende ik al van horen en zien, maar zie dat je per pin moet betalen?

Hou daar niet zo van man.. :D Of is dat alleen op hun site (legal purposes)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook chill.

Zelf ook lang met VSA gekweekt (ik had ook philips of vosshle) en na overstap op EVSA was het verschil zo merkbaar

(incl. voorkomen dikke fik ivm sluiting in kappen buiten mijn schuld, torderen) dat ik nog maar 1 ding aanraadt en

dat de prijs hoger ligt is eigenlijk niet echt een argument voor mij want op sommige dingen moet je niet bezuinigen.

 

Denken dat een brandblusser de schade wel dekt :whistle:

je bent onverzekerd he met plantjes in huis mocht je dat nog niet weten check je polisvoorwaarden dus wat je zelf extra kan doen is mooi meegenomen :search:

 

Nog ff afgezien vd buren die zich afvragen wat die brr soms is want jij hoort um niet naast je schakelbordje maar 3 huizen verderop?

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey losthild wat bedoel je met torderen?

Hoezo 3 huizen verderop?

Kijk weet je wat het is... je brengt het echt alsof VSA een soort bom is ofzo die alleen door mongolen wordt gebruikt :P

Maar je hebt hem zelf ook gebruikt... Vraag me al wat je met die "brrr" 3 huizen verderop bedoeld...

Vergis je niet.. Gaf al aan: Lieste eVSA, maar dat is te duur nu kerel.. 600euro voor 3 setjes...

Vind wel jammer dat je echt mensen zo bang maakt man terwijl dat volgens mij nergens voor nodig is. Vroeger wisten ze niet anders, toch? :P

En hzo fikken sluiten in de kappen? Echt jammer man dat je zo mensen bangmaakt haha

Edit:// Vraag: Hoevaak/Welke plantages vlogen meestal in de fik vroeger, toen er nog geen eVSA bestond?

Antwoord: Meestal alleen degenen die kutkabels gebruikten met kutapparatuur en een kutelectricien (tappen), met een uitzondering daargelaten. De mensen die voor zo min mogelijk wouden beginnen. Of zit ik er naast?

Zoals al aangegeven (wordt er beetje moe van man sorry..) wil ik niet voor een habbekrats beginnen, alle andere appartuur is van de beste kwaliteit (meters met temperatuurcompensatie, softbox, beste filter, (1 van de) beste schakelkast(en), dikke robuute kabel van 2.5mm, ventilatoren van een goed merk met grotere bladen, combidect gecombineerd met sono, ga zo maar door..

Als ik me niet vergis worden gewone VSA's overigens nog op grote schaal toegepast in de industriele tuinbouw.. Hoe vaak vliegen die in de fik? :P :lol:

 

Hoor het graag van je man :vape:

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 setjes evsa kosten geen 600 maar ongeveer 300 heb je al 3 setjes.

 

Die brrr brom zit in alle voorschakelapparaten alleen de ene is stabieler en stiller dan de andere.

Dat je dat 3 huizen verder hoort lijkt me onzin. Het is geen betonboor. De buren zullen eerder de afzuiging horen dan een vsa.

 

een ouderwetse vsa is gewoon een prima ding, niks mis mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...