Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  

Recommended Posts

setup: DCM potgrond kamerplanten met kokosvezel en lavasteen erin + zelf bodempje gemaakt met hydrokorrels en ook ertussen gemengd

Mars hydro 300 watt full spectrum (oude serie)

Secret Jardin Hydro Shoot tent 40x40x120 (voorlopig nog klein formaat, kon mijn ouders beter overtuigen om er ene te zetten :P)

Luchtbevochtiger

buis/slang ventilator 125mm + Can-Lite 150m³

Clip-fan

Thermo-hygro meter

Adwa Ph meter

Biocanna(Rhizo, boost, flores,vega)

Ph min groei en bloei van canna

1 x autoflower: Quick One

 

Bij deze eerst een korte uitleg.

Waarom een AF in een tent onder een lamp denk je, wel de bedoeling was eigenlijk om die gewoon op mijn vensterbank te zetten maar ben een weekje nadat het kopje eruit kwam verandert van gedacht en direct materiaal gekocht :P

Dit is mijn eerste plantje ooit :D en ze doet het goed ^^ enkel heb ik wat problemen met het blad :s

Ieder topje is namelijk geel (zelfs de blaadjes uit de toppen) en ik heb ook al enkele gaatjes gespot en een soort van afgebrand deel aan 1 van de topblaadjes. Ik heb al mega veel opzoekwerk gedaan ivm de gele topjes, maar er is zodanig veel die de oorzaak kan zijn dat ik tenslotte op een 3 a 4 tal oorzaken ben verder gaan zoeken (ondervoeding, overvoeding, ph en lamphoogte)

Mijn plantje is zaterdag 6 weken oud en ze is ongeveer al van week 3, a begin week 4 begonnen met bloeien.

De lamp heeft in de groei op een cm of 80 (later wat gezakt naar 70) en ongeveer in de 1e week bloei heb ik ze verlaagd naar 60 cm.

Ondertussen is ze al wat gegroeid en staat ze nu op ongv 50 a 45 cm van de lamp.

IMG 20160502 191421 5CS[1]

Edited by ApuAcid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verbrande puntjes duidt op overvoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met je topjes is niets mis, je geeft wel teveel voeding zo te zien.

Kun je eens een duidelijke foto posten van die 'gaatjes'?

 

En waarom je lamp zo hoog?? Led moet kort op het gewas ivm dieptestraling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel waarom zo hoog? omdat ik op forums gelezen had over "bleachen" en doordat ik die gele puntjes zag dacht ik eerst dat dit de reden was. Maar zal ze eens verlagen naar 30cm ;)

En overvoeding, ik geef nochtans niet veel voeding hoor, 0,1 rhizo en 0,5 boost dagelijks op 40cl afgezuurd ph water en 2x in de week doe ik er 0,8 flores bij.

Zou het kunnen dat de oorzaak mijn medium is? er stond namelijk op de zak dat er voeding inzit voor 100 dagen .. wel voor kamerplanten

 

20160505 141120[1]

20160505 140703[1]

20160505 140657[1]

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt huisdieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naah dat is het niet, heb samen met een andere kerel (die heeft al jaren ervaring met kweken) eens mijjn volledige plant onderzocht naar tekenen van leven maar de conclusie was dat er niets van ongedierte of beesterij op mijn plantje zat of in mijn tent :)

 

denk toch dat het overvoeding is zoals jullie eerder hebben gezegd

Share this post


Link to post
Share on other sites

na het probleem te bespreken met een vriend zijn we tot conclusie gekomen dat de beste oplossing een week flushen zal zijn en kijken hoe ze reageert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...