Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kelsorules

Wat Is Te Warm Voor Onze Plantjes ?

Recommended Posts

ahoi mateys :P

 

was net nog even gaan kijken in mijn serre waar er nu 4 autoflower bbys staan en zag net dat de temperatuur in mijn serre zelfs met mijn airholes en 1 deurtje open 34 graden was :o

dit is volgens mij wel wat te warm niet ??

 

heb weeral eens extra luchtgaten gemaakt in mijn serre , er zitten nu ongeveer stuk of 9 gaten in van 3 a4 op 5 .

en heb me tweede deurtje ook open laten staan .

 

zou dit voldoende zijn ? anders kan ik haast mijn serre bijna volledig gaan afsnijden rondomrond en er gewoon een afdakje van gaan maken :D .

 

luchtvochtigheid is inmiddels wel lekker goed verbetert en iemand een voorstel van hoeveel water best nu te geven ?

ik geef ze ongeveer rond de 150 a 200 ml per dag en ze zijn nu nog maar 4 a 5 cm groot

 

peace forums :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is aardig warm.

Geen ideale temperatuur, maar ze kunnen er wel tegen.

Beter is iig bij binnen kweek, zo rond de 27/28 te houden. Buiten heb je de temp niet in de hand, dat regelt de natuur en zal je alles open moeten zetten als je in kas of serre kweekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is aardig warm.

Geen ideale temperatuur, maar ze kunnen er wel tegen.

Beter is iig bij binnen kweek, zo rond de 27/28 te houden. Buiten heb je de temp niet in de hand, dat regelt de natuur en zal je alles open moeten zetten als je in kas of serre kweekt.

 

dacht ik ook , daarom nu staat alles open vanvoor de 2 deurtjes en die blijven open .

ze geven voor vanaf nu niet meer zoon lage temperaturen snachts en anders word het veel te warm.

ik ga nog enkele airholes maken vanavond en ik hoop dat ze dan qua temperatuur lekker goed blijven .

vind het wel zot dat ik in mijn folie serre zoon temperaruren haal :P

miss heeft het ook te maken dat ze op een zwart plat dak staan op 12 meter hoogte in de vlakke zon het is daar altijd zowiezo warmer dan beneden en die zwarte grond van weet ik veel een soort dik rubberplastiek heeft ook altijd super warm .

ik zal de temperatuur straks rond een uur of 7uur 30 savonds nog eens gaan controleren hoe warm het dan is .

 

van water geven ben ik dan dus wel goed bezig bigmart ?

zou ik al tera vega van canna geven morgen ? vind dat er niet veel voeding zit in mijn uni potgrond .

plantjes zijn dan ong 12 a 13 dagen oud

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes kunnen nog wel een weekje zonder voeding en water geven alleen als de grond goed kan drogen en voldoende zuurstof blijft houden.

Nadeel van warmte en vocht is dat het snel kan gaan rotten. Dus zorg echt voor goede ventilatie. Misschien kan je de plantjes als het warm blijft beter uit de serre halen.

En lekker in een flink grote bak zetten die wit is of bekleed met iets wits. Het zal idd erg heet worden op het dak. Trust me, ik weet hoe heet het wordt, ik ben jaren dakdekker geweest. Als mensen op straat lopen in een dikke winterjas, lopen we op het dak al met shirtje uit. Dat zwarte is ws bitumen, dat gaat echt verschrikkelijk heet worden.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

wat moet ik me er bij voorstellen dat je airholes in je serre maakt ?

want als je die deuren wat wijder open zet hebben die airsholes toch geen enkele zin ?

of zie ik dat verkeerd ?

 

:vape:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel de deurtjes zitten naar de kant van de muur en raam waar ik door kruip om op dat dak te geraken dus de wind blaast niet van dienkant , ik maak gaten in mijn serre in de zijkanten links en rechts en aan de overkant andere kant van mijn deurtjes zodat de wind daar kan doorblazen , voor verluchting en afkoeling enzo . Anders ist te warm en gaan ze nooit dikker worden door wind te vangen he .

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een planttemperatuur boven de 30 graden is niet lekker voor ze,en zal het metabolisme doen stoppen.

:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een planttemperatuur boven de 30 graden is niet lekker voor ze,en zal het metabolisme doen stoppen.

:whistle:

 

Shit , daarom dat me plantjes aan de trage kant groeien

Zal de temperatuur straks controleren qls deze goed is in de zon rond de 26 a 27 graden ist in orde als nog steeds boven de 30 is zal ik nog maar eens extra gaten snijden , deze keer nog een stuk of 8 erbij dan :( hopelijk gaat et dan beter anders kan ik mijn serre beter gebruiken als afdakje maar ja dan ist zonde natuurlijk en minder stealth

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon uit je kasje halen die planten. Je kan ze op witte tegels zetten tegen te warme voetjes.

Verder niet te druk maken om de temperatuur daarna, anders blijf je de hele zomer stressen straks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Producten met silica erin zorgen er voor dat je plantjes beter tegen de warmte kunnen, daar is het nodige over geschreven op t forum hier..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon uit je kasje halen die planten. Je kan ze op witte tegels zetten tegen te warme voetjes.

Verder niet te druk maken om de temperatuur daarna, anders blijf je de hele zomer stressen straks.

 

Ze staan al op stenen witte tegels hoor das een standaard :) vorige keer ook gedaan , maar uit de serre halen kan wel effe maar niet altijd , ik werk in 3 ploegen en ze staan bij me schoonmoeder en met ik een kindje heb van 4,5 maanden kan ik ook niet altijd nazr daar vliegen helaas , en zij is te dronken en kapot qua lichaam om uit dat raam te klimmen om ze te verzetten , kben nu 4 dagen thuis dus kan ze wel smiddags buiten zetten en dan rond 19 a 20 uur trug in de serre doen komende dagen maar dit is niet altijd haalbaar . Soms kan ik maar 1 keer per dag een halfuurtje tijd daar doorbrengen en dan laat ik ze liever dtaan voor de nachten , tis ook een beetje zodat de overburen enzo er niet te veel op letten , in 2014 nooit niemand horen klagen maar je weet nooit , ik wil ze niet kwijt , kga gewoon de onderste laag zo goed als volledig wegdoen zodat me plantjzs onder een soort van afdak staan met een bescherming vanaf 35 cm zo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een update

de temperatuur in de serre is nu een 26 graden met beide deurtjes open en de extra gaten en heb er zelfs nog paar kleine gaten in geprikt .

dus dit lijkt volgens mij wel ideaal .

lets hope they grow quick want volgens iemand op dit forum is groei en bloei en van zaad tot oogst genetisch bepaald alhoewel ik mensen ken die dezelfde soortjes hebben en een week of 2 langer hebben kunnen laten staan.

 

ik zet even wat recente pics op mijn kweekverslag

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

de tempertuur van je grondje is het belangrijkste vermoed ik .

die moet niet te hoog worden .

ik weet niet of je die kunt meten ?

 

 

:vape:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

de tempertuur van je grondje is het belangrijkste vermoed ik .

die moet niet te hoog worden .

ik weet niet of je die kunt meten ?

 

 

:vape:

 

Kan ik eventueel meten met zoon thermometer dieje in je anus steekt ? xD

Om koorts te meten etc ? Maar als ik aan de grond voel , is die licht vochtig nie te nat nie te droog en deze voelt lekker koel aan toch zeker niet te warm . Mijn 2 kleintjes die ik een week later geplant hebben zijn wel plots serieus aant groeien , zullen precies de 2 grote nog gaan inhalen xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwarte plastic pot is ideaal om licht tegen te houden en de wortels donker te houden,echter absorbeert het zwart al het zonlicht van buitenaf en kan ervoor zorgen dat de boel te warm staat.

Zilverfolie om je potten of je potten wit maken met latexverf voor muren wil vaak al helpen.

 

:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Correctie :) 2 kleintjes zijn plots 3 kleintjes geworden xD een zaadje is plots nog uit gekomen :) heb er nu 5 in totaal xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken de hoogte van je serre niet maar de truk is onderaan er lucht inlaten en door de warmte stijgt deze dan naar een uitlaat bovenin samen met wat afdekken tegen de zon krijg je het zo beter dan buiten in volle zon . ik weet dit is voor prof serres maar misschien kan je het idee gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken de hoogte van je serre niet maar de truk is onderaan er lucht inlaten en door de warmte stijgt deze dan naar een uitlaat bovenin samen met wat afdekken tegen de zon krijg je het zo beter dan buiten in volle zon . ik weet dit is voor prof serres maar misschien kan je het idee gebruiken

 

er zitten rondomrond mijn serre nu overal gaten in de onderkant van de serre , enkele gaten geprikt in de middenkant overal rondomrond :P

maar ik heb men plantjes gewoon uit hun serre gezet in de meest zonnige kant van het dak en moet zeggen nu lijkt alles vlotter te verlopen .

ik zal mijn plantjes op voorstellen van de rest hier gewoon buiten laten staan en enkel met onweer en superveel regen in hun serre plaatsen dit lijkt me dan toch beter . miss als ze groot zijn en wat meer opvallender in de serre laten staan .

 

de kleinste plantjes die ongeveer een week a 8 dagen jonger zijn dan mijn grotere planten lijken precies alsof ze maar een dag of 2 jonger zijn .

deze groeien precies rapper ook al zijn ze dezelfde soort als de grotere planten .

ik denk dat dit mede komt door omdat mijn grote planten de eerste week nog bij te koude nacht temperaturen en teveel bewolkt weer buiten stonden .

 

dus nu staan mijn planten op witte tegels in bruine plastiek potten van elk ong 26 liter uni potgrond buiten .

temperaturen bv vandaag buiten was op gelijkvloers 18 graden (oostende . BE) en op het dak 22 graden .

Ik heb ze geen water gegeven vandaag en morgen miss ook , grond voelt nog wat vochtig genoeg .

 

peace mateys

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ja ok uit je anus of oxel maakt niet uit mond vin ik minder om dezelfde reden .

ik geloof dat 22 of 24 graden optimaal is en zit je hoger is al zeer frusti voor de plant .

dus loont het de moeite dit af en toe te meten .

ook van je gietwater ook .

ik heb zo n digitale vloeistof termometer die ze ook in keukens gebruiken .

en die meet ook omgevingstemperatuur alles .

20 euries nix mis mee zeer handige gadget .

 

:vape:

 

ps ik heb zelf ook eens een weerstationzendertje in een plastiek puutje begraven in een pot om ze de temp bij de wortels te meten .

en dat was best handig .

Share this post


Link to post
Share on other sites

aangezien ze nu buiten staan zal alles qua temperaturen wel goed zijn denkek :P

ik ga me daarover niet meer teveel stressen .

de trage groei daarintegen stress ik me wel wat over :(.

ik herriner me niet meer zo goed maar denk dat me vorige autoflowers in 2014 veel rapper groeide . na week of 2,5 al cm of 10 en dikke lange bladeren . maarja de temperaturen waren dan ook wel zeer hoog al rond de 23c ergens eind mei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat me vorige autoflowers in 2014 veel rapper groeide . na week of 2,5 al cm of 10 en dikke lange bladeren . maarja de temperaturen waren dan ook wel zeer hoog al rond de 23c ergens eind mei .

 

Het is pas zes mei, dus wat lul je nou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat me vorige autoflowers in 2014 veel rapper groeide . na week of 2,5 al cm of 10 en dikke lange bladeren . maarja de temperaturen waren dan ook wel zeer hoog al rond de 23c ergens eind mei .

 

Het is pas zes mei, dus wat lul je nou?

 

het is 6 mei idd maar bij autoflower planten zei er me ieman dat de groei en bloei vanaf ontkieming genetisch bepaald is .

plus ik zelf ook mijn vorige kweek elke dag bijhield en hun groei bijhoude en de vorige kweek ging als een trein . mijn plantjes waren na een maand al cm of 35 a 40 en nog eens een mand later al 65 cm .

 

nu zijn me plantjes al 14 dagen oud de grotere en ze zijn nog maar cm of 6 ofzo , das toch te klein

komt dit door de eerste 10 dagen wat te koud weer buiten ofwat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

...bij autoflower planten zei er me ieman dat de groei en bloei vanaf ontkieming genetisch bepaald is .

 

 

En waarom zou dat alleen of juist voor auto's gelden?

 

 

ze zijn nog maar cm of 6 ofzo , das toch te klein

komt dit door de eerste 10 dagen wat te koud weer buiten ofwat ?

 

 

Alleen als je precies dezelfde soort kweekt, van dezelfde zaadbatch, op hetzelfde medium, kun je dergelijke conclusies eventueel gaan trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan wezen , hopen maar dat het nu vlot

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

 

hier vandaag omgeving 21.8 graden

meet ik de grond .

gallery_7335_4882_685472.jpg

wikkel alutape er om meet een uur later is ie maar anderhalf afgezakt .

 

gallery_7335_4882_828491.jpg

 

goed waardeloos alutape als iso

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...