Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Knakie blind

Tips En Tricks Voor Een Amnesia Kweekje

Recommended Posts

Beste mede hobbyisten,

 

Door omstandigheden bij de stekkenboer (maakt nieuwe start) helaas niet mijn favoriete bubble gum stekken kunnen krijgen. Kon nu kiezen tussen PP en amnees.

Voor de laatste gekozen omdat ik nooit eerder een amnees gekweekt heb en pp al wel eerder gegrowd heb. Je eet tenslotte ook niet elke dag biefstuk. Hou van wat afwisseling en nieuwe uitdagingen.

 

Ik kweek in een zogenaamde kilo knaller opstelling, 1,50/1.50/2.00 mammoth tentje met een Gavita pro 1000 erboven.

Medium is RFX en ik gebruik 18 liter smart potten.

 

Ik groei de dames (25 stuks) eerst 10 dagen voor op aarde potjes en zet ze daarna over in de goed gespoelde RFX.

 

Mijn bubble gummers liet ik dan meestal nog 3 tot 7 dagen verder voorgroeien in de afbloeitent en dan de klok op 12/12. De tent komt dan flink vol maar een bubble blinkt niet echt uit in breedte groei en volgens mij amnesia juist wel.

 

Mijn vragen zijn de volgende:

 

Doe ik er verstandig aan om na 10 dagen externe voorgroei op aarde potjes ook nog wat verder voor te groeien na het overpotten in de mapito of is dat bij amnesia's teveel van het goede? Met 25 stuks 18 liter potten staan de potten stijf tegen elkaar.

 

Wat heeft een amnesia nodig qua voeding (ec). Ik meen verslagen gelezen te hebben waarbij aangegeven werd dat een amnesia een ec boven de 1.5 niet echt waardeert?

 

Hoe lang groeit een amnesia nog door nadat de klok op 12/12 is gezet?

 

Bedankt alvast voor jullie tips.

 

Hou ze groen!

 

Gr Knakie

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat 10 dagen meer dan genoeg is voor amnesia met de potten strak tegen elkaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja een Amnees groeit enorm lang door, wel drie tot vier weken nadat je de klok op 12/12 hebt gezet. Wat voeding betreft moet je de Amnees op een karig dieet zetten voor een zo hoog mogelijke opbrengst en steeds met die waarden blijven insturen. Zo heb ik gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou er sowieso geen 25 inzetten. Amnees wil ruimte.ik had 5 amnezen in een 120 bij 120 tent en trok ruim een ons per plant met 2 weekjes groei en 1 keer toppen. Het zijn geweldige groeiers dus toppen anders gaan ze je 1000 watter in groeien. 9 18 liters, 2 weekjes groei en een keer toppen zou ik voor gaan in jouw geval. Ec beetje opbouwen naar 1.6 ongeveer en gaan voor die kilo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na je voorgroei aan laten slaan op de rfx en dan de klok om zoals je gewend was met de bubble.

Zet maar gewoon vol en knak ipv top ergens in week 2 van 12/12 dan worden ze maar iets voller ipv dat ze per stuk makkelijk een hoek van de 150 willen pakken.

 

Mijn ervaring met de Amnees is dat des te meer je loopt te kloten (toppen/knakken), des te meer idiote ongecontroleerde uitgroei je krijgt en te lang voorgroeien maakt hier dat ze tegen de lamp aan komen.

 

EC waarden zijn een indicatie he...

Wel zaak om laag te beginnen en op te bouwen maar zuinig aan want een Amnesia reageert best heftig op overvoeding en van teveel naar minder is lastiger dan opbouwen :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt mannen,

 

Ik zal de voorgroei op de aarde potjes onder een 250 HPI inkorten naar een week, daarna meestal een dag of 3 op de RFX onder 1000 watt voordat je wat beweging ziet. Dan direct op 12/12 en direct op de boost stand 1150 watt.

 

Misschien ga ik er wel een verslagje van maken

 

Hou ze groen :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...