Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
maikel2014

Bladprobleem Eerste Kweek Rfx-1

Recommended Posts

ik draai voor de eerste keer op rfx. na 1,5 week beginnen mijn bladeren er raar uit te zien.

De bovenste bladeren erg slap en verkrompeld.

 

Ik had wel tijdens mijn vorige kweek in een klein tentje 2 plantjes op rfx gezet om te testen of het een beetje goed zou verlopen, deze kon ik niet tot het einde af laten bloeien maar ze zagen er wel erg gezond uit tot week 6 van de bloei.

Nu heb ik na 1,5 week al raar blad terwijl ik precies hetzelfde heb gegeven.

 

Heb ze op het begin ingewaterd met ec1.5 ph5.5

laatste waterbeurt ec1.45 gegeven met ph van 5.5

 

Zit zelf te denken aan een te hoge ec? ook vind ik de kleur van het blad er niet heel gezond uitzien.

Gister heb ik ze ec1.45 gegeven met een ph van 5.5. Er kwam een ec van 1.6 en een ph van 6.3 onderuit.

Dus dit betekend sowieso al dat de ec iets te hoog is toch?

 

Heb het bij de shop ook even gevraagd, die raadde me aan om met een ec van 1.1 te spoelen.

Maar wou toch kijken of er hier hetzelfde over word gedacht, of dat het misschien toch iets anders kan zijn.

 

Ben benieuwd naar wat jullie erover te zeggen hebben..

 

cm22kxelf9owk.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maikel,

 

Kan je wat meer info geven over het soortje dat je kweekt? Ik ga ervan uit dat je uit stek kweekt?

Hoeveel liter potten gebruik je? en wat voor lamp gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja uit stek, wat de soort precies is weet ik niet eerlijk gezegd. Maar heb deze altijd, het is een haze met 9 weken bloei (het is dus een kruising die niet zo lang duurt als normale haze)

Bij de stekkeboer hier is het gewoon pp of haze wat je kan kiezen.

 

18 liter potten. en er hangen 2 1000w gavita's boven. ( maar draai nu nog op 2x 660w) tent is 1.5x3.0 en 2.40 hoog.

 

Voeding heb ik de complete lijn van Ferro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn ze al wel gegroeid? Zo nee, kunnen de wortels mogelijk niet bij het water.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ze zijn zeker al gegroeid. heb ook telkens van bovenaf water gegeven nog tot nu toe dus daar ligt het niet aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga met dilago mee in dit geval.

 

Als het nieuwe RFX is zie je dat deze in de eerste paar weken nog niet echt veel water vasthoudt, als je de stekjes direct in de RFX gezet hebt zonder wat voorgroei extern zal de bovenlaag van de rfx snel uitgedroogd zijn waardoor de plant naar mijn idee wellicht een water tekort heeft opgelopen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ze zijn zeker al gegroeid. heb ook telkens van bovenaf water gegeven nog tot nu toe dus daar ligt het niet aan.

Denk dat je te weinig water hebt gegeven, als je klimaat goed is en je watert in met de juiste waarden kan er eigenlijk niks fout gaan.

 

Eventueel kan je nog de Ec van je kraanwater meten, als die 0,6 of hoger is mag je wel 1.6 of nog wat meer geven zo heb ik gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ze de eerste week in hele kleine potjes gehad met gaten erin. vanuit daar in de 18 liter potten gezet met pot en al erin. de eerste week hebben de wortels dus gewoon nat genoeg gestaan. En na een weekje in 18 liter potten moet makkelijk kunnen toch? En in de 18 liter potten gewoon van boven water gegeven.

 

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het eraan ligt dat de wortels te weinig vocht hebben gehad..

 

Toen ik de kleine potjes in de 18 liter potten zetten heb ik elke 18l pot ingewaterd met 20 liter water met een ec van 1.45 en ph5.5

 

ja ze zijn zeker al gegroeid. heb ook telkens van bovenaf water gegeven nog tot nu toe dus daar ligt het niet aan.

Denk dat je te weinig water hebt gegeven, als je klimaat goed is en je watert in met de juiste waarden kan er eigenlijk niks fout gaan.

 

Eventueel kan je nog de Ec van je kraanwater meten, als die 0,6 of hoger is mag je wel 1.6 of nog wat meer geven zo heb ik gelezen.

 

Ja alleen weet ik dus niet of ik de juiste waardes heb gegeven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan je dat nou niet weten? Meten is weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ik zal vanavond sowieso weer even water van boven geven inderdaad! alleen twijfel nu welke ec omdat het daar ook nog wel aan zou kunnen liggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meet de Ec van je kraanwater maar eens, als die erg hoog is mag je wel meer geven dan 1.4 is mijn ervaring. Mijn planten worden tenminste geel als ik ze minder dan 1.6 geef en zelfs dan nog heb ik er twee die geel waren en nu meer krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ec van kraanwater is 0.27. Maar ik meet gewoon af als de voeding erbij in zit.

Dus als ik 1.45 geef dan is dat dus inclusief die 0.27 van het kraanwater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies en als ik 1.4 geef terwijl bij mij het kraanwater een Ec van 0.6 heeft, geef ik feitelijk 0.4 minder voeding als jij. Aan de Ec zal het dan niet liggen denk ik, misschien kan je nog eens 1.5 geven. Of het is een pH probleem, dat kun je bijsturen door een paar keer in te sturen met 5.0.

 

Onder de 5.0 verzuurt je medium meende ik gelezen te hebben hier en daar, maar zelf heb ik het niet geprobeerd vanwege die onheilsberichten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer water geven en wat lager in de EC gaan zitten.

Omdat je (net zoals ik) laag EC kraanwater hebt geef je meer voeding, de fabrikant gaat uit van 0.4 uit de kraan.

 

Lage EC water is minder voeding geven want het bouwt op en knalt dan zo rond week 5/6 vd bloei en vernaggelt je opbrengst :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik pomp er vanavond even 50 liter van boven in met een ec van 1.2. Heb net toch maar even een watersysteempje aangemaakt met rayets (2 per pot) zodat ik wat makkelijker van boven kan geven ook.

 

wat eronder uit komt pomp ik dan weg. en dan morgen denk ik weer. Hopelijk trekken ze dan een beetje bij

 

thanks allemaal voor het meedenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...