Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Pie-O-My

Actief Koelen Dimlux Lamp

Recommended Posts

Heeft iemand ervaring met het actief koelen van Dimluxlampen dmv T stukken aan de bovenzijde zoals op de foto hieronder?

 

Zou je mij willen uitleggen hou jouw setup eruit ziet? Ik heb 2 lampen van 1200w

 

Hoeveel m3 fan, koude lucht aanzuigen, of normaal? Wat is de volgorde van aansluiten en ook het filteren van de warme vieze lucht.

 

Zeker met de zomer eraan komend kan dit een mooi systeem zijn, op google kom ik toch wat tegenstrijdige dingen tegen, koude lucht inblazen of warme lucht afzuigen.

Kom er niet helemaal uit.

 

dimlux-t-stuk-125mm-50mm-125mm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zult de eerste zijn op dit forum die de lampen op deze manier gaat koelen volgens mij..

Gwn fans er onderdoor laten blazen is genoeg.

Het schijnt dus dat als je ze te ver koelt dat ze minder efficiënt worden dus om dit goed voor elkaar te krijgen is er wel meer nodig dan alleen een afzuiging.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn wel diverse topics van geweest, kan ze nog ff niet terugvinden...

Actief koelen heeft absoluut wel voordelen, maar voordat je alle kinderziektes uit t systeem hebt...

Rendement van je lampen stijgt oa, mits je precies genoeg koelt, en niet meer dan dat.

Voordat je dat proces helemaal onder controle hebt ben je wel ff aan t klooien.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok thanx mannen, ik zal ff voorlopig niet actief koelen. Ik had wel wel hier en daar wat gevonden op het forum maar zal nog wat meer onderzoek doen voordat ik eraan ga beginnen. Het lijkt me wel een mooi systeem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap dat je flink gemotiveerd ben en steeds verder wil gaan.. Dit had ik in het begin ook maar deze dingen lijken mij een beetje te ver gaan aangezien ze het prima doen zonder koeling.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 2 hokken om- en omdraait kan je de warmte van de lampen bv gebruiken om het nachthok bij te verwarmen, omdat de actieve koeling een gesloten systeem is heb je dan niet de hoge lv problemen die je krijgt als je de lucht heen- en weerpompt.

2e voordeel is dat je op die manier ook meer lampen kunt draaien op 1 opticlimate/aircosysteem.

 

Denk alleen wel dat als je al zover wilt gaan qua techniek dat je dan beter gelijk over kunt stappen op een led systeem, dan ben je uiteindelijk niet veel duurder uit en je rendement over je stroomverbruik is nog een flinke schep beter.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn excuses vooraf voor het nog niet voorstellen van mijn karakter..

 

mischien ben IK dan de eerste die de actieve koeling van dimlux gebruikt?

 

ik heb een 350/400M3 afzuiger die uitblaast in een filter..

ik gebruik de 125mm buizen met 1 t stuk.

 

mijn ervarign is dat je de 1200W NIET koud kunt kunt koelen. de 600/690W word WEL geheel koud!

een verschil met je buiten tempratuur ( buiten de ruimte ) is amper 2-3 graden nog.

ik gebruik dit actieve koel systeem om mijn kamer waar de 2 ruimtes in staan op te warmen.. zo blijft de warmte uit de tent, en warm mn zoldertje op waar het andere tentje dan in de nacht fase staat.

 

ik heb zo een prachtig nacht climaat van 22 graden ZONDER bijstoken van een kachel of etc.

 

enkel nog een extra afzuigertje om frise lucht van buiten huis binnen te krijgen met een afzuiger en al. op thermistaat van smscom.

 

 

ik heb van mijn leverancier toen deze informatie gekregen mbt tot het aansluiten / vermogen van je afzuigers.

minder kuub zou te warme lucht op leveren voor de motor. maar doet voor de lampen geen kwaad.. dus als je een oude barrel hebt liggen probeer gerust, en meet even hoe warm de uistromende lucht is die de motor naderd. is dit binnen proportie, lekker proberen!

 

Geachte,

 

Voor de dimlux expert 600 watt zijn 3 t-stukken te verkrijgen.

 

125mm-50mm-125mm (max 4x600watt)

160mm-50mm-160mm (max 8x600 watt)

200mm-50mm-200mm (max 13x600watt)

 

En hiervoor word combidec 50mm gebruikt.

 

Het is de bedoeling dat afhankelijk van het aantal dimluxen een type t-stuk word genomen.

 

Per dimlux zal er altijd 200m3 aan afzuiging tegenover moeten staan, dit om verbranding van de motor te voorkomen.

 

Voorbeeld;

Stel er worden 5 dimluxen aangesloten dan zal er een t stuk nodig zijn van 160-50-160mm.

De afzuigslang zal dus minimaal 160mm moeten zijn voor voldoende afzuiging.

Er zal 5x200 m3 afzuiger nodig zijn (1000m3).

 

Hopelijk heeft dit u vraag beantwoord.

 

De benodigdheden zijn ook te vinden in onze website onder T-stukken en Combidec

 

 

het kost je een beetje extra.. maar het is de moeite waard!

 

geen warmte meer bij de planten, geen tempraturen meer van +26 graden met een 1200 W op 150x150

600 w op 1.20 x 1.20 is een ramp... het word amper warm!!! gemiddeld haal ik daar nu 24.5-26 graden. met de hoofdafzuiger helemaal gedimd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn wel diverse topics van geweest, kan ze nog ff niet terugvinden...

Actief koelen heeft absoluut wel voordelen, maar voordat je alle kinderziektes uit t systeem hebt...

Rendement van je lampen stijgt oa, mits je precies genoeg koelt, en niet meer dan dat.

Voordat je dat proces helemaal onder controle hebt ben je wel ff aan t klooien.

 

en een te grote afzuiger? met een dimmer? en een quantum sensor? beetje testen en meten, dan moet het wel lukken..

 

ik heb ooit iets gelezen in een topic hier op het forum dat de uitgaande lucht vanaf het armatuur 54 graden moet zijn.. dan zou het ' optimaal' draaien, maar daar is in mijn advies vanuit de leverancier niets over bekend..

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de lucht duwt ipv trekt , dan komt er geen warme lucht door je afzuiger toch (ik dacht dat dat het advies van dimlux was)

 

hoe lang draait je opstelling al ? en heb je geen last van stof aan binnekant nanoglas ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand of je de nieuwe dimluxen, alpha optics (zijn geloof ik zondr nano?) ook kunt afzuigen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen nanotube, dan ook geen actieve afzuiging volgens mij...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...