Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

420man010

18 X Super Silver Haze En 5 X Pure Power Plant

Recommended Posts

Ben begonnen aan mijn 2e SSH kweek en wilde daarnaast in mijn kleinere tentje eens PPP van Nirvana gaan proberen.

PPP is een kruising van de normale PP met White Widow dus ik ben benieuwd. :icecream:

Van de SSH had ik er 20 stekken besteld, 2 er van vond ik maar matig groeien dus 9 per lamp, klopt het precies!

 

Vorige SSH kweek was de eerste keer dat ik een haze ging kweken dus wat fouten gemaakt zoals:

-teveel gevoed, ze namen een tijdje heel weinig op en waren heel donker groen/glanzend.

-te kort voor gegroeid, dus de lampen schenen naar mijn idee op te weinig plant. Veel gaten.

 

Dat waren de grootste oorzaken voor een iets mindere opbrengst maar alsnog had ik 1011 gram/1200 watt.

Goed, weer van geleerd en mag zeker niet klagen.

 

Tijdens het afbloeien van die kweek had ik al 10 PPP zaden ontkiemd, een verpakking van 5 kwamen ze allemaal van uit, de andere deden helemaal niets.

En natuurlijk 20 stekken, allemaal in het kleine tentje.

Afbloeien duurde net iets langer als ik dacht dat moest (trichomen waren nog niet milky/bruin genoeg dus zou ten koste gaan aan kwaliteit en totale opbrengst) dus de stekken en zaadplantjes hebben iets meer voorgroei gehad dan nodig.

Omdat de haze stekken alleen maar omhoog konden in de 1 liter potjes was dit nog niet zo'n probleem.

 

gallery_43009_18841_409491.jpg

 

Zo stonden ze er bij vlak voor de oogst van de grote tent.

 

FF de oogst drogen in de kleine tent en een weekje voorgroeien in de grote tent, waarna de PPP weer in de kleine tent kan.

gallery_43009_18841_2013058.jpg

 

Maar de PPP besloot anders... na 2 dagen stonden ze er dus zo bij

gallery_43009_18841_1530317.jpg

 

Na een week verplichte voorgroei besloten dat de PPP niet meer in de 1x1 meter tent past.

Ook viel me op dat de PPP die bij de luchtinlaat dus wel groeide maar de haze stekken niet.

Mijn idee was dat dat kwam omdat de PPP groter en hoger waren en dus alle lucht pakten, daarna de haze en PPP maar van kant verwisseld en ze gingen groeien :)

 

Sinds vorige week woensdag ongeveer officieel allemaal aan het bloeien.

 

het 1x1 tentje

gallery_43009_18841_29315.jpg

 

 

De haze-kant in de grote tent zoals het er nu bij staat. vult al een stuk beter dan de vorige ronde en groeit nog als een gek.

Ik hou de lampen expres een beetje laag om te drukken.

gallery_43009_18841_1337971.jpg

 

PPP:

gallery_43009_18841_2093858.jpg

 

Toch weer een leer project want ben al weer kleine problemen aan het oplossen:

 

-Haze nu minder groeivoeding gegeven dan vorige ronde, toch weer donkergroen.

-PPP bladproblemen, voor zo ver ik het kan zien op plaatjes is het een Calcium/Magnesium probleem. Heb daar additieven van Canna voor gekocht om dat op te lossen.

 

Setup:

1.20x2.40 Homebox tent met 766 kuub filter en dimmer en 2x600 watt diepstralers

1x1 secret jardin tent met 350 kuub filter en thermostaat en 600 watt diepstraler

 

Alles in 18 liter bakken met plagron aarde + 25% cocos.

Plagron Alga Grow

Plagron Alga Bloom

Plagron Green Sensation

Canna PH-

 

Ik zal zo ongeveer elke week even updaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er lekker bij, SSH wil ik ook nog wel eens zetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een lekker soortje Dilago, echt geen kattepis.

Je ogen knallen bijna dicht, droge bek maar ik word er vrolijk van en ga er veel van lullen.

En kleverig, niet normaal.

 

 

Wat ik trouwens nog niet neer had gezet, alle planten zijn 2 x getopt.

Had ik bij een Bubblegum kweek bij een paar planten uitgeprobeerd met een goed resultaat.

Meeldauw ook al opgelost met melk+water en een cleanlight.

Na vorige kweek met meeldauw vind ik het die dik 2 en halve meier wel waard.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er geen verstand van maar vind het er toch wel sexy uit zien. Als ik dit thuis had staan dan zou ik een half uur eerder wakker worden. Lekker naar de plantjes staren en op naar werk. One day.... Haze wat ik in de shop koop is ook meestal wat donkerder qua kleur. Dacht dat dit normaal was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MisterX hey leuk dat je mee kijkt :)

 

Ik heb er geen verstand van maar vind het er toch wel sexy uit zien. Als ik dit thuis had staan dan zou ik een half uur eerder wakker worden. Lekker naar de plantjes staren en op naar werk. One day.... Haze wat ik in de shop koop is ook meestal wat donkerder qua kleur. Dacht dat dit normaal was.

 

Op de foto is het niet zo duidelijk te zien maar in werkelijkheid staan ze er een stuk donkerder bij.

Misschien heb je gelijk dat het zo hoort, maar voor zover ik het weet zijn de planten als donkergroen zijn en een dikke glans hebben overvoed of zitten tegen overvoeding aan.

Iets op zich niet raar klinkt voor wiet uit de shop ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is je oordeel over de ppp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is je oordeel over de ppp?

Qua opbrengst of effect kan ik nog niets zeggen.

Maar als het om groeien gaat, dat doet ie goed.

Ik zie wel (omdat het uit zaad komt) een meer indica feno bij 3 (veel dichter op elkaar) en bij 2 andere meer sativa feno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan pak ik een stoel en ga volgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn stoel en popcorn staan ook klaar dat is geen verkeer resultaat met 2 x 600 kilootje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Drrr leuk dat je meekijkt

 

Mijn stoel en popcorn staan ook klaar dat is geen verkeer resultaat met 2 x 600 kilootje

 

en ook leuk dat jij meekijkt.

Ik stond er ook van te kijken aangezien het zowat half leeg stond.

Misschien omdat het licht overal bij kon? Misschien wel een goede genetica.

Misschien dat ik met een voller veld een slechtere score haal, maar ik ga natuurlijk er voor om mijn topscore te overtreffen :innocent:

Sowieso wel zwaar qua hars want nat had ik 3.6 kg en droog was het amper gekrompen, had alleen iets harder mogen zijn voor het mooie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-probleem is nog niet opgelost, heb eigenlijk alleen maar afgezuurd water gegeven.

Heb ze nog maar 1.5 liter water gegeven, als het niet opknapt zit er voor mij nog 1 ding op om de SSH te redden en dat is spoelen.

Als dat niet werkt denk ik er aan om alles er uit te trekken en overnieuw beginnen met nieuwe stekken.

Heb ze maar 2x een halve dosis voeding gegeven in 3 weken tijd, erg gevoelige planten voor voeding.

We zullen zien hoe dit afloopt, ik geef het iig niet zomaar op.

 

gallery_43009_18841_441235.jpg

 

Wilde trouwens ook weten hoe vaak ik de cleanlight moet gebruiken om de meeldauw weg te krijgen, na 6 dagen kwam het dus weer terug en ga ik vanaf nu gewoon 2x per week stralen.

Helaas kan ik blijkbaar het de plantjes niet naar hun zin maken met het klimaat :(

 

gallery_43009_18841_1497266.jpg

 

Lampen heb ik nog steeds laag hangen, ongeveer 20-30 cm om de strek tegen te gaan.

Het werkt want ze worden niet veel hoger.

Maar goed ook, want boven de lampen heb ik nog maar 40 cm over.

 

gallery_43009_18841_1538226.jpg

 

gallery_43009_18841_2697105.jpg

 

Wat ik zei over die PPP "sativa/indica" feno verschillen, maak ik het nu duidelijker met deze fotos

 

gallery_43009_18841_643492.jpg

gallery_43009_18841_2124664.jpg

 

Die staan vooraan, staan redelijk open en hebben dus diepte.

 

En dan heb je deze:

 

gallery_43009_18841_340667.jpg

 

Wat het uiteindelijk gaat doen moet ik maar gaan zien, sowieso is het een soortje dat ik zelf uit wilde proberen en gelukkig ken ik de mensen die af en toe ook eens wat "speciaals" waarderen.

 

gallery_43009_18841_1324653.jpg

gallery_43009_18841_643492.jpg

 

Links de SSH en PPP er naast.

De PPP heeft nu iets minder last van de gebreken maar 1 plant blijft een beetje moeilijk doen en is dus nog steeds iets te bleek.

Ik ga dus weer zoals ik het al eerder heb opgelost met bubblegum, er een volle dosis groei bij gooien voor meer bladgroen.

Daarna weer volle dosis bloei.

 

Topopbouw gaat verder wel goed naar mijn idee, vooral de PPP ziet er mooi uit met de korte internodes bovenin.

Grote drinkers ook, in tegenstelling tot de SSH die het met een liter per dag wel red.

Geef ik ze in de avond anderhalve liter water per plant (met of zonder voeding), staan ze in de ochtend weer droog zodat ik er weer een liter bij kan gooien.

In de avond staan ze dan weer droog.

 

Nu maar hopen dat de SSH bij gaat trekken :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er mooi bij maar hier en daar zijn wel tekorten waar te nemen. Naar mijn idee is hoger in de voeding gaan zitten wel aan te raden en dan trekken ze wel weer wat bij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er mooi bij maar hier en daar zijn wel tekorten waar te nemen. Naar mijn idee is hoger in de voeding gaan zitten wel aan te raden en dan trekken ze wel weer wat bij.

 

Ik geef de PPP nu al een paar dagen elke dag volle dosis voeding en ze blijven het opslurpen.

De SSH word gelukkig al iets lichter hier en daar, maar is nog niet naar mijn zin.

Zal nog wel tot tegen het weekend aan worden voordat ze een beetje normaal groen zijn, ondanks dat ze wel goed drinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is mijn nieuwe aanwinst

 

gallery_43009_18841_1014125.jpg

 

De SSH begint hier en daar ietsjes lichter te worden en blijft toppen bouwen dus ik denk dat het goed gaat.

De gekrulde bladeren gaan uiteindelijk de pijp uit maar het is in ieder geval niet erger geworden.

 

gallery_43009_18841_253021.jpg

gallery_43009_18841_1176683.jpg

gallery_43009_18841_1951266.jpg

 

Met de PPP gaat het goed, lekker op kleur, alleen die ene plant gaat niet helemaal lekker.

Die bladeren boven in zijn niet meer te redden, de rest van de plant begint wel op kleur te komen.

Zoals ik zie dat de toppen beginnen op te bouwen in de PPP planten kan ik niet wachten tot wat ze gaan worden.

 

gallery_43009_18841_1417755.jpg

 

Blijft bleekjes helaas:

 

gallery_43009_18841_1437094.jpg

 

Mooi groen toch?

gallery_43009_18841_1250066.jpg

 

Als die dit voltrekt worden het toppen van +/- 30 cm :icecream:

gallery_43009_18841_1143719.jpg

 

Alles staat nu 2 en halve week te bloeien, denk dat ik de PPP over een week al Green Sensation ga geven.

 

De meeldauw is onder controle dankzij de Cleanlight, geweldig speelgoed want het doet wat het belooft :execute weg met die kutschimmel.

Wel lekker mijn bovenbeen mee verbrand, ben blijkbaar allergisch voor dat UV licht want het is niet alleen verbranding maar een allergische reactie die jeukt als een gek.

Blijkbaar heb ik richting mijn benen staan stralen ermee, iets waar ik wel op let maar goed, weer geleerd dat ik volgende keer maar een lange broek aan moet doen.

 

De PPP krijgt al een week volle bak voeding met soms een dag afgezuurd water en de SSH krijgt nog steeds afgezuurd water.

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk gezelschap voor je dames, houdt de vliegjes weg ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er mooi uit 420man010, lekkere dikke toppen! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb dinsdag alle planten beetje veel water gegeven met het idee om ze te "flushen" zoals die gasten van Greenhouse dat doen in hun SSH voorbeeld.

Ik ben er in ieder geval geen fan van geworden want het duurt me iets te lang voor ze het droog hebben, en ze drogen dan ook niet allemaal hetzelfde op.

Ze gaan wel dapper verder, ook de PPP

 

De PPP gaat hier en daar al hangen want te zwaar dus ik ga maar extra stokken en touw halen om het een beetje overeind te houden

gallery_43009_18841_2459482.jpg

 

de "toren" die boven alle planten uitsteekt

gallery_43009_18841_783743.jpg

 

De SSH

gallery_43009_18841_1615668.jpg

 

Is nu eindelijk een beetje normaal groen, dus tijd voor voeding (zodra ze opgedroogd zijn, waren net nog maar 3 droog)

gallery_43009_18841_1666810.jpg

 

In het kleine tentje gaat het met de SSH ongeveer net zoals in de grote

gallery_43009_18841_807702.jpg

 

Van de PPP waren er al 4 droog dus die hebben al voeding gehad met Green Sensation.

Temperatuur ligt voorlopig rond de 27 graden dus niet verkeerd.

Ik hoop wel dat de laatste PPP en een zooi SSH de boel snel leegtrekken zodat we weer verder kunnen gaan met normale dingen ipv wachten, ondanks dat ze zich er niets van aan lijken te trekken.

 

Wat het ook doet voor die gasten van Greenhouse, het is niets voor mij voor mijn gevoel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er mooi bij zeg! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit :) keurig bezig!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gasten van greenhouse, en dat is me in mijn eigen topic ook door iemand verteld, kweken niet op aarde maar steenwol of Cocos dus daar kan dat flushen wel op, aarde is daar niet echt geschikt voor

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gasten van greenhouse, en dat is me in mijn eigen topic ook door iemand verteld, kweken niet op aarde maar steenwol of Cocos dus daar kan dat flushen wel op, aarde is daar niet echt geschikt voor

 

Zou een hoop verklaren, ik wist sowieso al dat aarde spoelen niet ideaal is maar omdat SSH ook een Greenhouse soortje is, dacht ik laat ik maar ff kijken hoe zij het doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo niet spoelen? Gewoon af/aangezuurd water geven de laatste 2 week?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo niet spoelen? Gewoon af/aangezuurd water geven de laatste 2 week?

 

Nee gewoon tussentijds een keer spoelen maar das geen goed idee op aarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo niet spoelen? Gewoon af/aangezuurd water geven de laatste 2 week?

Greenhouse spoelt met de hoeveelheid liters van het medium. Zij gebruiken 60 liter kuipen, dus spoelen ze ook met 60 liter.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat droogtrekken heb ik ook paar keer gedaan. Sowieso wel goed om af en toe te doen, althans las ik. Voor zover ik weet is spoelen op aarde wel gewenst. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...