Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nickske92

2X Pineapple Kush 2X Blue Cheese 600W Hps Zolderkamer

Recommended Posts

Hi iedereen

 

Lang geleden, maar ondertussen mijn 3e of 4e verslagje hier en nu al (of amper) mijn 6e kweek.

 

Vroeger deed ik het steeds puur natuur: ontkiemen en groeien buiten zolang het goed weer was en dan binnenbrengen om af te bloeien.

 

Deze keer doe ik het helemaal binnen en geef ik ook voor de eerste keer voeding.

 

600W HPS (Philips Son T Pia green power)

2x Blue Cheese

2x Pineapple Kush

DCM potgrond

30L potten

Plagron bio kweekset

1 (te) muffe zolder :)

 

Ik moet eerlijk zeggen de plantjes staan er al, maar ik dacht, ik maak er nog snel een verslagje van.

 

Tot nu toe ook al wat issues gehad eerlijk gezegd. Het begon bij het ontkiemen. Zaadjes komen van Royal Queen Seeds.

 

Ik had er bij aanvang 8 in aarde gezet om er 4 voor mezelf over te houden en nog enkele voor een vriend van mij. Uiteindelijk zijn er amper 2 van de 8 uitgekomen! Dan nog maar snel nog 4 nieuwe gezet, waarvan er terug maar 2 uitkwamen. Uiteindelijk heb ik er dus 4 (waarbij er dus een weekje verschil zit tussen beiden, waardoor er 2 van de 4 plantjes een week minder groei zullen hebben :( ).

 

De 2 oudste staan nu al te groeien vanaf de 14e april, de achterkomers vanaf de 20e april.

 

Zo zien ze er ondertussen uit (duidelijk welke van de 14e zijn ;)):

 

gallery_37952_18839_35312.jpg

 

gallery_37952_18839_49967.jpg

 

(merk nu net dat ze wel wat duidelijker kunnen.. ik zet er binnenkort nog een paar betere op)

 

De oudste (grootste) twee zitten vanaf het zaadje meteen in grote pot (ik had maar 2 kleine potjes meer ;) ), de kleinste heb ik eerste in kleine potjes gezet en een half uur geleden overgepot naar ook 30L potten.

 

gallery_37952_18839_11530.jpg

 

gallery_37952_18839_13759.jpg

 

Al stevig wat worteltjes voor nog maar 10 dagen te zijn.

 

De handdoek trouwens in een poging om de LV te verhogen, want volgens de meter die ik heb (I know, niet ideaal modelletje ;) ) is deze veel te laag (zou nu zo'n 60-70% moeten zijn als ik me niet vergis), maar ik zit amper op 30%. Andere trucs om de LV omhoog te krijgen, altijd welkom ;)

 

De temperatuur met lamp aan is tot nu toe steeds zo'n 25-26 graden, met lamp uit rond de 20-21 graden. Al weet ik aangezien ik gewoon op zolder kweek, het binnenkort met het veranderen van het weer wel wat de hoogte zal ingaan en mogelijks meer zal schommelen.

 

gallery_37952_18839_18066.jpg

 

Benevelaar / bevochtigaar niet echt een optie aangezien ik niet in een tent kweek en mijn balast e.d. zo'n meter naast mijn plantjes staat.. 60% vochtigheid met die balast er net naast, lijkt me niet zo ok :)

 

Voeding krijgen ze volgens volgend schema van Plagron. Juist de Vita Race niet, want het pulletje dat er bij zat is kapot volgens mij. Deze is niet meer vloeibaai, eerder iets klei-achtig. Plagron ging een nieuwe sturen, maar da's ondertussen ook al een weekje geleden :-/

 

gallery_37952_18839_42239.jpg

 

In plaats van 2 weken voorgroei, ga ik ze misschien wel 4 of 5 weken voorgroeien, anders kom ik met 4 miniplantjes te zitten. Vroeger als ik ze eerst weken buiten liet groeien om ze vervolgens binnen af te bloeien, werden ze meestal zo'n 1m80 en haalde ik er gemiddeld zo'n 100g de plant af (buiten een keer een Jack Herer in volle grond, waar ik 220g van haalde :) ).

 

Naast de zaadjes (wat ik nog steeds niet goed snap, want bij al mijn vorige kweken, kwam zo'n 90% van alle zaadjes gewoon uit), nog twee andere issues gehad.

 

Allereerst heb ik even bovenop mijn aarde schimmel gehad, maar hier in het forum al eens rondgevraagd, en lijkt niet echt een probleem te zijn, maar eerder goed. Is nu ook geen issue meer, zie deze post.

 

Het tweede issue is nog steeds gaande. Ik vrees te veel voeding en/of te lage LV. Ik las hier ook dat het te nat zou kunnen zijn als oorzaak, maar de plantjes die tot vandaag in kleine potjes stonden, hadden hetzelfde issue, en hiervan weet ik zeker dat ze niet te nat stonden (potjes vederlicht). Als ik moet gokken, denk ik dat de LV het probleem is (ik las ergens iets van huidmondjes die dichttrekken bij te lage LV waardoor ze krullen).

 

De grootste planten heb ik nu wel de voorbije 2,5 dagen geen water meer gegeven (en ik ga nog eventjes afwachten) omdat ik toch denk dat ze iets te nat staan (aan het gewicht te voelen in vergelijking met de nieuwe dit ik vandaag prepareerde voor de achterkomers).

 

Heel wat bladeren krullen namelijk om, sommige radiaal, sommige naar onder toe. Ik zie ook hier en daar in de bladeren een kleine vergeling (of alleszins heel lichtgroen ;), maar de puntjes op zich zijn misschien een halve milimeter lichtgeel (echt een puntje geel op het puntje van het blad).

 

gallery_37952_18839_18525.jpg

 

gallery_37952_18839_21639.jpg

 

gallery_37952_18839_17609.jpg

 

Mocht iemand denken te weten wat het is, alle ideetjes welkom :)

 

In het algemeen ben ik wel tevreden met hoe ze er uit zien - buiten het krullen van de bladeren nu de laatste 4 dagen - en hoop ik voorlopig nog steeds op een goede afloop!

 

Binnenkort meer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik ben een beginner :wave: heb ook een verslagje hier op het forum dat bijna afgerond is...

 

wat ik denk is dat je teveel voeding hebt in je aarde

jonge plantjes hoeven nog geen voeding te hebben,enkel wat enzym en wortelstimulator nodig

 

de LV is niet zo belangrijk als je uit zaad kweekt. LV is belangrijk als je met stekken werkt heb ik me ook laten infromeren :yummy:

 

maar hoe hoog hangt je lamp van je baby's?

 

 

Greetz Mr Green :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi

 

Ik zal es kijken naar je verslag, ben wel benieuwd! :)

 

Veel voeding krijgen ze nu nog niet. Enkel wortelstimulator en Algra Grow (van de Plagron set), volgens het kweekschema in men post. Maar kan wel kloppen dat het toch nog teveel is aangezien de potgrond op zich ook al wat voeding bevat.

 

Lamp hangt op zo'n 50-60cm wat normaal gezien wel ok is voor een 600watter, dacht ik.

 

Hoop gewoon dat er nog niets definitief om zeep is :-/

 

Denk nu soms dat ze misschien te weinig water hebben, maar dan lijkt het me dat ze niet zo gaan krullen en hier en daar licht gele verkleuring zouden hebben..

 

tx voor je feedback en succes nog met je kweekje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets te nat idd en de zaailingen reageren wss wat gevoelig op de voeding die al in de lightmix zit. Trekt wel weer bij in de nieuwe groeischeuten.

 

Als je die 2 grotere wat verder terug topt dan heb je straks gewoon een mooi gelijkmatig veldje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...