Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

Een Paar Vraagjes:

Recommended Posts

Hallo hobby vrienden, ik heb een paar vraagjes:

 

Ik heb alleen ervaring op cocos en heb daar goeie resultaten mee behaald. Maar ik ben nu in een hok aan het hobbyen met opticlimate, co2, 600watt lampen, 11 liter potten, lightmix aarde.

 

De stekken staan 6 dagen op 18/6 en slaan goed aan. Maar ik twijfel nu om de stekken te toppen en 2 dagen erna schakelen. De 11 liter potten staan allemaal strak tegen elkaar aan dus er is een kans dat het te vol wordt als ze getopt worden waardoor er minder diepte in het gewas is. Maar als ik ze niet top weet ik nu al dat ze te hoog gaan worden. De lampen hangen vast op 1 hoogte dus ik kan ze niet in hoogte verstellen om de planten te drukken.

 

Dus wat zeggen jullie?

- wel of niet toppen?

- hebben jullie nog tips om de planten laag te houden?

 

Normaal gaf ik aan het begin dubbele dosis regulator om strek tegen tegaan maar dat gaat met dit aantal een duur geintje worden.

 

Alvast bedankt, groeten klaver :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel toppen en succes gewenst! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago: dankjewel :)

 

@dries_grower: verbranden toppen moeten we inderdaad niet hebben. Maar het moet ook niet te vol worden i.v.m grotere kans op rot (minder luchtcirculatie) en te weinig diepte in het gewas. En de 150x150 is geen taboe hoor hahah daar ga ik vast wel weer een keer een kweekverslag van bij houden :)

 

MisterX: Ik had ook liever gewoon op me eigen vertrouwde manier op cocos gekweekt haha. Maar ik doe het samen met me maat dus ik heb niet alles voor het zeggen ;)

 

@haipaaltje: scroggen gaat hem niet worden op dit oppervlakte. Buigen en knakken zou kunnen maar op gegeven moment kan je niet meer bij de achterste planten komen.

 

Daarom ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met amnesia haze op 11 liter potten die ze getopt heeft en hoe dat toen heeft uit gepakt?

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je pas topt na 7+ nodes zullen ze wellicht minder breed worden maar wel net tegen gehouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toppen, dit alleen maar omdat je met 400w lampen kweekt. Die stralen minder diep dan de 600 en bij haze soortjes wil je maximaal licht benutten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook interesse heb mijn opti helaas nog even moeten uitstellen.

Maar helvetica er staat toch echt 600 watt hoor ?

 

Ik zou knakken..

Toppen word veeeeeeeelste vol..

Kan t weten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt ervan als ik op de verkeerde tread post... dan nog met een zware lemon haze joint... Ik zie troebel...

Op 600w inderdaad niet toppen, lichtdiepte genoeg...

 

Mea Culpa

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kaak: oké dus als ik ze laat groeien totdat ze 6 a 7 nodes hebben en dan toppen en overschakelen groeien ze niet heel erg breed?

 

@helvetica: het zijn 600watt lampen, ik zie ook wel eens troebel geeft niks haha!

 

@misterX: ik zou deze kweek graag delen maar dat is niet verstandig. Als het tentje weer draait ga ik daar wel weer een verslag van bij houden.

 

@el capitano: heb jij een keer getopt op 11 liters?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die krl waar ik nu mijn amnesia stekken vandaan heb kweekt zelf ook op verSchillende locaties en hij zegt maakt niet uit 18l of 11l potten.. 1 week voorgroeien toppen en in de bloei dan worden ze niet zo hoog en breed genoeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 liters strak op elkaar nooit toppen...

 

Zelf maar weten suppercroppen veel beter voor de plant..

Vergroot de sapdoorstroming en veel minder stress voor de plant..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het de s5 of een 'echte' Nees Klaver?

Bij echte Nees beter een net en daar op knakken.

Eventueel in combi met celstrek remmer.

Komen ze te hoog van 1e net na een knak of 2 dan iets laten groeien en net 2 erop.. toppen zorgt voor veel meer aanwas onderin zie ook hieronder..

 

Je geeft aan mindere luchtstroming mogelijk dus wil je open planten ook onderin, met toppen bereik je het tegenovergestelde :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is de echte amnees. Er komt sowieso een net in voor ondersteuning.

 

Ik zat ook te denken om celstrek remmer te gebruiken indien nodig. Maar ik heb daar nog nooit mee gewerkt en ik heb wel eens gelezen dat dat klauwblad kan veroorzaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey klaver ik heb ook nog een vraag aan jou :D

Gebruik jij met amnees het pro schema of extreme schema van aptus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik het pro schema maat. En de aptus humic blast en aptus Enzymen koop ik er los bij want die staan niet in het pro schema. Hoe verloopt het kweken bij jou :) ?

Edited by klaver90
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja afgelopen kweek was ruk door eigen merk Cocos van Rajatrading.. Zat een ec van 3.0 in dus meer dan 1000l er doorheen gespoeld om dat op 1.5 te krijgen blijkt het ook nog helemaal vol te zitten met zouten enzo dus het was helemaal fout gegaan.

717 gram met 2400watt :(

Maarja ben sinds afgelopen woensdag weer helemaal fris gestart met nieuwe Cocos van plagron en andere stekken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee dat klinkt inderdaad niet best! Maar gelukkig ben je fris gestart nieuwe ronde nieuwe kansen :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holy shit dat is balen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is zeker klote :(

Achja alles gaat goed nu stekken slaan goed aan en zien er gezond uit dus mijn motivatie is weer 100% :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratis€€€ Aptus €€€ Anti strek tip. 1x 0/24

 

Zonder foto's zeg ik 1/3 groen omgooien.

 

Beter te laag dan te hoog...

Beter te vroeg dan te laat......

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten strekken toch juist in het donker?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb t vaker gezien in verslagen (oa Racker deed 't), daar werkte t wel zo te zien

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...