Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kelsorules

Vraagje Over Groeistop

Recommended Posts

Hoi hoi

Met de pech die ik had met de temperaturen die drastisch terrug daalde en mijn verse zaailingen die precies niet meer groeide buiten in de serre had ik ze terrig binnen gezet . Deze lijken nu wel terrug te groeien ( hoera ze leven nog) maar hebben zeer weinig licht .

Ik vroeg me af bij een autoflower die bv in 9 weken van zaad tot oogst gaat en ze hebben ong een week niet gegroeid door koude , moet je die week meetellen , bv geplant in de pot op 21/4 nu is het 28/4 is die dan een week oud ook al is die pas sinds gisteren beginnen groeien of trek je de week van groei stop af ?

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Telt gewoon mee, vooral bij auto's!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de kou en weinig licht groeien ze idd amper. Tot ze eenmaal beginnen te groeien, dan gaat het vrij hard buiten in een kasje.

Als ze maar voldoende licht en warmte krijgen en goede grond met volop ruimte voor de worteltjes.

 

Ik zou ze lekker buiten laten en niet naar binnen. Tenzij je er een goede lamp boven hangt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Telt gewoon mee, vooral bij auto's!

 

Oow shit :(

Dan ben ik genoodzaakt om telkens bij sunshine ze rap buiten te zetten om licht en warmte op te doen en elke avond ze terrug binnen te zetten vrees ik , anders verlies ik 2 weken en worden het midgets vrees ik

Hopelijk kan ik bij de groei en bloei fase rond 12 mei veel gaan inhalen met goeie voeding van canna (tera vega en bloei tera flores + boost accelerator)en door middel van toppen met scheermesje weer 3 hoofdtoppen krijgen en toch nog iets van me plantjes halen :)

 

Dus ze zouden effectief toch al binnen 8 weken klaar zijn ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de kou en weinig licht groeien ze idd amper. Tot ze eenmaal beginnen te groeien, dan gaat het vrij hard buiten in een kasje.

Als ze maar voldoende licht en warmte krijgen en goede grond met volop ruimte voor de worteltjes.

 

Ik zou ze lekker buiten laten en niet naar binnen. Tenzij je er een goede lamp boven hangt.

 

Dus ook al is het snachts zeer koud en groeien ze niet zo goed in de kou best buiten laten staan ?

Gaan ze hier dan niet van dood ?

Ook mijn bewatering dan best beperken denk ik

Ze staan in een kweekserretje van groene folie ( fotos staan in men gallerij) en in de serre zelf bij veel zonlicht stijgt de temperatuur makkelijk met 10 graden verschil , ze staan op een zijdak van een herenhuis en zowiezo met zonlicht is het al warmer , in de serre was het bv met 15c buiten in de zon al 24 graden .

 

Dus zonder lamp binnen gewoon buiten laten staan ongeacht de koude snachts en alst een zonnige dag is en temp stijgt gaan ze verder groeien ?

 

Kan niet wachten tot het 7 mei is xD dan word het overdag eindelijk rond de 17c waar ik woon en snachts rond de 8 a 9

 

Greets en thanks big mart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje kou kunnen ze meestal prima hebben en in een kasje zal de temperatuur overdag vlot oplopen naar boven de 15 graden. Ik denk dat een groen plastic kasje wel teveel licht zal blokkeren. In de nacht zal het in het kasje minder koud zijn dan buiten het kasje.

 

Yep ik zag ook op het weerbericht dat er betere dagen komen, lekker voor onze plantjes.

 

Heb je de plantjes wel in lekker grote potten staan? Hoe groter de pot hoe langer de grond wat warmer blijft.

Als je een flink grote bak hebt dan kan je prima een paar autoflowers in 1 bak zetten. Heb ik ook gedaan en die groeien het hardste bij mij. De kleinere potten die ik heb staan groeien minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje kou kunnen ze meestal prima hebben en in een kasje zal de temperatuur overdag vlot oplopen naar boven de 15 graden. Ik denk dat een groen plastic kasje wel teveel licht zal blokkeren. In de nacht zal het in het kasje minder koud zijn dan buiten het kasje.

 

Yep ik zag ook op het weerbericht dat er betere dagen komen, lekker voor onze plantjes.

 

Heb je de plantjes wel in lekker grote potten staan? Hoe groter de pot hoe langer de grond wat warmer blijft.

Als je een flink grote bak hebt dan kan je prima een paar autoflowers in 1 bak zetten. Heb ik ook gedaan en die groeien het hardste bij mij. De kleinere potten die ik heb staan groeien minder.

 

Ze zitten allemaal in potten van 36 liter met ongeveer 30 liter per plantje , in 1tje zitten er 2 en in de andere 2 potten elk 1

Ok dan zet ik ze nu letterlijk buiten in de kas en het soort kas is speciaal gemaakt voor planten normaal , is goedgekeurd door andere mensen op dit forum , de buitenwand is een soort prisma voor het zonlicht en zou de warmte en belichting nog meer verdelen over de kas .

Echt he laat die temperaturen maar komen .

 

Ik hoop als ik mijn topping zoals vorige keer doe zeer geslaagd dus dat ik toch van men plantjes iets van 25 a 30 g zal halen .

 

Ik trek zo een foto van mijn bby's

 

Peace and thanks

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

25/30 gram per plantje noem je geslaagd?

Beetje meer liefde en aandacht moet handig het dubbele opleveren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

25/30 gram per plantje noem je geslaagd?

Beetje meer liefde en aandacht moet handig het dubbele opleveren ;)

 

I shall give it all i got captain :)

In 2014 is het me ook gelukt ong 50 a 60 g per plant te halen

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...