Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Pie-O-My

Buisventilator Ipv Softbox? Isomax Oid...

Recommended Posts

Ik heb nog 49cm ruimte vrij bovenop mn hok(tent) Mn softbox is 55 cm en staat nu voor de deur van de kweektent best hinderlijk, aardig wat vrij ruimte dus bovenop of evt in de tent in plafond voor ventilatie. Ik moet wel 3250 afzuig hebben en het moet even stil als de box zijn dat is ook wel belangrijk. Hij zal zelden op volle toeren draaien denk ik maar ik draai wel met 2400w

 

Er zijn een paar opties die ik onderzoek waarvan deze 2

 

Isomax http://www.jr-luchtt.../iso-max%5B3%5D Maar ziet er vrij lawaaierig uit op een of andere manier

 

En dit is ook een erg mooi dingetje, wel prijzig http://www.growcente...ge-p-3105.html.

er staat dat ie op volle toeren 68dB geluid maakt dat lijkt me nog mee te vallen hij is wel klein lijkt wel of je die ook nog evt bovenin je tent kan wegwerken.

 

Beide wel ietsjes duurder als de box maar het scheelt een hoop hoofdpijn kwa ruimte. Iemand ervaring met zoiets?

 

3e optie is 2x een kleinere maat softbox op de tent ik heb toevallig nog een 1000m3 van een vriend gekregen dus dan mis ik nog 2250m3 die ik dmv Y stuk naar mn filter verbind zodat ik opgeteld genoeg maak. Ik ga aan mn eerste kweek beginnen, er zitten hier vast gasten die dit probleem kennen en mij kunnen helpen of ervaring hebben met bovengenoemd spul en ik twijfel over extra herrie die het evt maakt of andere nadelen tov softbox voordat ik weer een hoop geld versmijt.

 

Bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schroef je softbox open kijk of je hem kan inkorten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook een "custom" box bouwen die precies boven op je tent past.

Meerdere (ongelijke) boxen gebruiken op 1 filter zou ik niet doen, de kans dat ze elkaar gaan tegenwerken of zelfs stukgaan is mij te groot.

En als een vd 2 stukgaat gaat de lucht daar door teruglopen, en gaat t niet goedkomen in je tent met de temperatuur

Share this post


Link to post
Share on other sites

en anders misschien naast de tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet zo heel handig dus zelf bouwen zal me uiteindelijk wel lukken maar heb ik niet echt trek in :P

 

Ik ga ff langs GS om kijken. Naast de tent is niet mogelijk ivm ruimte.

 

Gr

 

Schroef je softbox open kijk of je hem kan inkorten

Dit is nog wel een optie idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou hem ook nog bovenin je tent kunnen hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou hem ook nog bovenin je tent kunnen hangen

tis een aardige kist maar wel een optie idd, Tent is 315hoog -55cm ik denk dat er wel bijna 65cm afgaat want je hebt de haken en de rubbers nog dus dan houd ik 1.50m kweekruimte over, Ik zit wel met 1000w dimluxjes. Aan de andere kant kan ik de plant sowieso niet zo hoog laten worden.

 

Of ik ik moet een soort standaard fixen waar ik hem opzet. Op dunne sterke palen, Ook weer een ideetje, kutte is dat ik niet handig ben in timmeren. Maar ff kijken of er iets te koop is. Je hebt me wel weer op een idee gebracht thanx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zijn wel handig, maar verdorie om ff heen en weer te rijden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...