Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pie-O-My

Eerste Kweek 2X1000W Dimlux Tent

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik begin maar is even een verslagje, ik heb wat leuke spulletjes gekocht en ik ga hier maar is een log van bijhouden.

 

Wat heb ik:

 

- Mammoth Elite 300x150x215

- 2x Dimlux 1000w

- 3250 Afzuig

- 3000m2 Filter

- Dimlux Maxicontroller (Geen timers, schakelbord nodig)

- Fan

- EC meter (Eco Testr)

- Woma 123 voeding

 

En natuurlijk alle benodigdheden kwa aansluitwerk.

 

Ik ga er 18 dames inzetten op aarde (Canna Terra)

 

 

Voeding is volgens GS erg makkelijk, alleen EC meten geen PH.

 

Ik heb de tent vandaag gemonteerd, ff een lampje erin gehangen, filter erin, slangen aangesloten. Morgen moet ik nog wel wat aansluiten maar het zware werk is wel gedaan.

 

De tent was niet moeilijk om te monteren alleen t kreng is wel zwaar. Ben na wat tillen van een paar zakken aarde bij de GS door me rug gegaan :thumbsdown: beetje zwaar getraind gister. Daarna moest ik alles nog naar de auto brengen en naar locatie brengen inclusief die tent. Ik schat dat hij in toch gauw richting de 80 kg gaat dus dat was wel ff aanpoten en niet zo prettig. Ik moest en zal het natuurlijk allemaal binnen krijgen en ik was alleen. Later kon ik ondanks de pijn ook niet stoppen met in elkaar zetten ik weet niet hoe ik het gedaan heb met spit in me rug maar al die zooi staat. Nu ff een lekkere joint draaien en ontspannen :P.

 

Hier alvast wat fotos, de stekken komen er morgen of overmorgen in. Ik weet nog niet wat het gaat worden maar zoals ik zei worden het er 18, dus 3x hoogte 6x breedte. Het doel is toch wel de 2kg aan te tikken met deze setup.

Hoop dat jullie me volgen en bijstaan waar nodig.

 

Wat kan ik het beste doen om de stekken te laten wortelen eerst maar in kleine bekertjes of potjes? En moet ik aan de canna terra al voeding toevoegen?

 

Hier alvast wat fotos, ik zal zorgen voor wat betere verlichting voortaan.

gallery_42859_18829_113301.jpg

 

gallery_42859_18829_3194914.jpg

 

gallery_42859_18829_1627219.jpg

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De filter moet minimaal even groot of groter dan je afzuiger zijn. En ik zou je stekjes meteen in de juiste pot zetten, 15 liters bv. Maar met deze setup zou ik sowieso eerder voor 11 liters kiezen maar ik zou er dan ook een stuk of 30 van neer zetten maar dat ben ik ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry filter is 3100 m3, hij zal niet op volle toeren draaien dus dat zal wel goed zitten. Ik heb 18 liter potten denk dat ik er misschien 20 of 22 neerzet.

Waarom 11 liters met meer planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke opstelling! ga je niet actief inblazen of gewoon passief? welke soort ga je zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd leuke opstelling de reden voor 11 liter kan zijn dat je korter hoeft voor te groeien,

 

Makkelijker wortelen en meer planten idem.

 

Die dimluxjets zien er tog wel fraai uit hoor haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke spullen succes met de ronden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt mooie set-up om met te beginnen.

Degelijk en kwalitatief gerei is het halve werk !

Ik zou toch kiezen om met 11liter potten te werken,geloof me.

Je kan opteren om de volgende opstelling;

 

2 x 25st = 50 potten en 1 week groei geven

 

of

 

2 x 36 = 72 potten en direct op 12/12

 

Als je met grotere potten werkt zal je langer groei moeten geven,

maar niet vergeten,

de grote vd wortelkluit weergeeft de grote vd plant boven de grond !

Dan zal je ze in ieder geval ook moeten toppen of je zal hoogtegebrek hebben,

en alsook jou lamp-planthoogte niet kunnen respecteren.

Je werkt met dimlux 1000w die je kan boosten tot 1200w,

dwz dat je toch continue 90-110cm tussen lamp en plant moet houden,denk eraan.

 

Alvast veel succes met de kweek,

ik volg ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes!

 

Ook ik ben van de 11literpotten, groter heb je ze binnen naar mijn mening echt niet nodig, maar ik respecteer iedereen die mijn mening respecteert. :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dat ga ik nog ff overwegen dan die 11 liter potten klinkt opzicht wel logisch, enige reden dat ik voor 18 ging is voor de eventuele problemen die ik krijg mocht ik gesnaaid worden. 18 planten kan ik me misschien nog uitlullen voor de rechter als ik zeg dat het medicinaal is maargoed eerst Ik zit nog ff te stoeien met die maxicontroller. Is nog best uitgebreid en ingewikkeld dat ding en krijg nog niet eens de lampen aan hahaha, zonder controller had ik ze al ff aangezet op 1200w daar komt een aardig licht geweld vanaf, je mag wel een veiligheidsbril opzetten.

 

Kwa soort hangt een beetje vd stekkenboer af. Alvast bedankt en leuk dat jullie meekijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een andere Maxicontroller dan waarvan ik de gebruiksaanwijzing heb gekregen, ik denk dat ik toch ff langs de GS moet voor wat uitleg helaas want ik snap er geen fuck van. Ik heb de Maxicontroller Evo 1.2 er zitten datakabels van de controller naar de lampen om alles te regelen maar op mijn gebruiksaanwijzing staat de oude versie nog met een soort speakerdraadjes ipv de dikkere data kabeltjes (Internet kabeltjes zijn het), de gebruiksaanwijzing is ook erg vaag. Een manual voor mijn versie kan ik online niet vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg ook meer plantjes zetten op kleinere potten.

Als je met deze setup gepakt wordt heb je toch al n hok vol herrie, of je nou 20 of 50 plantjes zet maakt niet zoveel meer uit.

50 amneesjes op 11 liters, paar dagen voorgroei en klok om.

Als je t een beetje in de vingers hebt komt er dan wel 2k uit je tent rollen, misschien niet de eerste x maar aan het materiaal ligt t iig niet...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet nu ongeveer hoe dat kreng werkt lampen staan nu op 1200w te proefdraaien aardige hitte komt eraf met de fan op stand 1 en afzuig redelijk hoog is het rond de 26 graden dus straks in de zomer met planten erin hoop ik dat het goed gaat

 

Toch denk ik dat je met 20 planten nog kans hebt om er een privé gebruik van te maken hoe professioneel je setup ook is dat maakt niet uit je bent alles wel kwijt en je zal er heus niet met een schouderklopje vantafkomen maar de straf voor 20 planten is niet hetzelfde als 50 dat kun je mij niet wijsmaken. Dat geeft alleen maar aan dat je het met liefde doet als je mooie spullen hebt :likken:. Ik heb wel 11 liter potten gehaald maar zit nog een beetje te twijfelen wat ik doe.

 

Helaas heb ik zowel in de afzuig als in de 2 aanzuig slangen een bocht zitten in de slang, het kan niet anders misschien is t zichtbaar op de foto, en nog 1 ander nadeel is dat de tent wat hol gaat trekken dus er moet daar op die open stukken tent iets komen + dat je door de slangen wel wat licht ziet als de lampen vol aan staan ookal is t stuk redelijk lang.

 

Hier en daar heb ik nog wel wat te tweaken.

 

gallery_42859_18829_1310988.jpg

 

 

 

gallery_42859_18829_629370.jpg

 

gallery_42859_18829_466437.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk hokkie

 

staan er nou stangen in het midden van je tent?

 

wat raar voor een 3x1.5... zou toch wel zonder moeten kunnen? dit werkt kut met een eb en vloedbak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooie setup, flinke investering voor een eerste kweek! Heb je je goed ingelezen? Het zou bloedzonde zijn als het de 1e keer al mis zou gaan op zo'n hoeveelheid :yummy: Is die stekkenboer een maat van je of werkt het altijd zo dat je maar moet aanpakken wat hij op dat moment te bieden heeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter gelijk groot draaien

 

als hij nu een onwijze kutronde draait heeft hij 800 gram

met 1 lamp in een 1 m2 tentje zou hij dan maar 250 hebben

 

het steeds upgraden van spullen voordat ze afgeschreven zijn is ook zonde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies, ik had vorig jaar rond deze tijd zo moeten starten, dat had t allemaal een stuk makkelijker gemaakt...:D

 

Misschien een rare gedachte, maar zou de armaturen een kwartslag draaien niet beter zijn?

Ik weet niet hoe dat bij anderen hangt eigenlijk, ik heb deze lampensetup nog niet eerder gezien in deze tebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies, ik had vorig jaar rond deze tijd zo moeten starten, dat had t allemaal een stuk makkelijker gemaakt...:D

 

Misschien een rare gedachte, maar zou de armaturen een kwartslag draaien niet beter zijn?

Ik weet niet hoe dat bij anderen hangt eigenlijk, ik heb deze lampensetup nog niet eerder gezien in deze tebt.

 

Die dingen schijnen meer breeduit inderdaad. 1/4e slag gedraait werkt nog optimaler voor in de uiterste hoeken gemeten.

De hoogte mag je goed aanhouden. Meer dan 1 m boven het gewas.

Anders is je bladvorm in een notime geel in het midden van de lampjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes, eerste kweek met 2000w, meteen dimlux erop. Denk dat er genoeg kennis is om je door je eerste kweek heen te helpen, stel je in iedergeval open voor advies/kritiek van mensen, daar kom je het verste mee.

Mijn advies is 50 x 18L pot, dan zitten ze allemaal precies strak tegen elkaar aan maar dat is geen probleem, als je toch 2000w hebt hangen.. (met eventueel boost)

18L geniet altijd mijn voorkeur boven 11L en al helemaal voor iemand die voor het eerst kweekt.

Lees anders even mijn verslag door.. wie weet helpt dat met je keuze.

 

Koala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies, ik had vorig jaar rond deze tijd zo moeten starten, dat had t allemaal een stuk makkelijker gemaakt...:D

 

Misschien een rare gedachte, maar zou de armaturen een kwartslag draaien niet beter zijn?

Ik weet niet hoe dat bij anderen hangt eigenlijk, ik heb deze lampensetup nog niet eerder gezien in deze tebt.

Ik heb nagenoeg hetzelfde spul en heb de lampen hetzelfde hangen alleen dan met de ballasten allebei dezelfde kant op ipv naar elkaar toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tentje loopt als een naai machientje, ben al 2 dagen aan het proefdraaien en ik moet zeggen dat ik tevreden. Ik kan iedereen dit materiaal aanbevelen. Vooral die maxi controller is echt ideaal. Tijden instellen, lampen aan een uit doen, dimmen je kunt er alles mee en ook voor de toekomst uit te breiden met alle dingen die je maar kunt verzinnen om te kweken, van co2 tot lichtcameras, en klimaat aan toe. Ik heb nu nog gewoon een davin erin hangen als thermostaat en dat werkt ook prima.

 

Ik draai steeds met de lampen op 1200w dus dan wordt het redelijk warm in de tent maar ik kom niet boven 27-28 graden uit. Ik kan evt nog wat sleutelen met lucht maar de tent is klaar voor plantjes :) Het is wel een aardig apparaat zo in een slaapkamer hahaha maar t werkt allemaal top en heel erg veel lawaai maakt het ook niet enige wat ik heel jammer vind is dat ik de softbox niet bovenop de tent kan plaatsen dat zou echt IDEAAL zijn, Ik heb helaas maar 49 a 50 cm en die box is 55 :(. Ik overweeg nog om hem te ruilen maar zat al ff te kijken er zijn niet echt soft boxen van 3250 m3 van 50cm of minder. Zag wel iemand op marktplaats die ze custom bouwt maarja wat doe ik met deze. Misschien maar weer naar GS kijken of ze wat kunnen fixen. Wil eigenlijk ook niet teveel lopen rijden en doen met spullen in me auto ben net blij dat alles staat. Maar het zou wel een hoop schelen en heb bovenop de tent nog een zee van ongebruikte ruimte vraagje: kan je ook 2 softboxen op 1 filter aansluiten? ik heb er wel nog 1 van 1000m3 die erbovenop past stel ik kan er 1 van 2500 bij doen moet een soort Y splitsing dan heb je gewoon 3500m3 aan zuigkracht toch? Ook komt er van de bodem vd tent nog wel een aardige lucht af a vijver folie daarom gooi ik alles ff volgas aan om die tent ff goed te ventileren maar nu ruikt in huis een beetje naar die lucht dat is al sinds ik die tent heb uitgepakt eigenlijk dus komt nu niet perse uit de tent, heeft iemand een tip hoe je die dampen iets vermindert behalve ventilatie? Misschien dat ik iets over die bodem moet leggen lijkt me ook niet echt goed voor te gewas namelijk die chemische lucht. Wat zou geschikt zijn als een soort laag tussen de potten en de tent?

 

Je hebt lig iets wat je bezig houdt lol tips zijn uiteraard nog steeds welkom. En de stekken gaan er nu heel gauw in maar ik vindt het wel lekker om de boel ff goed te tweaken.

 

Hier nog wat pics. (die slang ga ik nog recht omhoog plaatsen mocht ik geen softbox kunnen fixen)

 

gallery_42859_18829_903264.jpg

 

gallery_42859_18829_2896934.jpg

 

gallery_42859_18829_1040132.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes, eerste kweek met 2000w, meteen dimlux erop. Denk dat er genoeg kennis is om je door je eerste kweek heen te helpen, stel je in iedergeval open voor advies/kritiek van mensen, daar kom je het verste mee.

Mijn advies is 50 x 18L pot, dan zitten ze allemaal precies strak tegen elkaar aan maar dat is geen probleem, als je toch 2000w hebt hangen.. (met eventueel boost)

18L geniet altijd mijn voorkeur boven 11L en al helemaal voor iemand die voor het eerst kweekt.

Lees anders even mijn verslag door.. wie weet helpt dat met je keuze.

 

Koala

 

Dan moet je per keer 1000L aarde sjouwen :P levert het echt meer op? Ik zit nog even te twijfelen wat ik nu doe. Ik heb nu 50x11L potten dus denk dat ik daar maar bij blijf maar hoorde iemand anders in de GS zei ook al dat 18l beter was, maarja dat hou je altijd haha op een gegeven moment moet je maar is wat proberen. Ik ga ff je verslag lezen nu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Per keer 1000L? Ik ververs niet elke ronde mijn aarde, ben je gek, kweken moet wel leuk blijven :whistle: na de eerste ronde gaan er op 128 potten bij mij 5 zakken verse aarde doorheen, dat is één schep per pot :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man :D

Draait idd als een naaimachientje ik heb ongeveer hetzelfde spul moet alleen die maxicontroller nog hebben.

Enige wat ik nog een beetje onduidelijk vind is.. Kan je em

Nou ook als fancontroller voor de Softbox gebruiken of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...