Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Chocomuncher

Eerste Grow - 2F2V En Turbo Bud Onder Led

Recommended Posts

Hallo allemaal.

 

Beter laat dan nooit!

Na 18 jaar mijn zuur verdiende geld naar de shop te brengen, ga ik het eens zelf proberen.

Door de komst van (betere) LED lampen, vind ik het wel interessant worden.

 

Ik heb gekozen voor een kweektent van 120x60x170, zodat het evt weer netjes op te bergen is.

De lamp is een LFG Spectrabox Pro IV 270 watt geworden.

Voor de beluchting heb ik een labyrint geknutseld van een kartonnen doos met een passieve inlaat en een simpele 200 kuub/u buisventilator.

Filter is er één van Prima Klima geloof ik.

Er hangt een Bestron clipfannetje in om wat luchtcirculatie te creëren.

 

gallery_46036_18807_2567419.jpg

 

gallery_46036_18807_1661298.jpg

 

In dit tentje staan momenteel even snel een paar autoflowers om even een voorraadje aan te leggen om daarna wat te gaan experimenteren.

Heb vanuit Spanje zaadjes meegenomen waar ik uiteindelijk hydroponics mee wil gaan scroggen.

Hier ben ik nu over aan het inlezen.

 

Momenteel heb ik dus 4 x 2 Fast 2 Vast van mij en 4 x Turbo Bud van mijn maat in staan, beide van Heavy Weight.

Achteraf hadden we beter dezelfde planten kunnen nemen en 2 minder, want door het grotere oppervlak heb ik de lamp hoger moeten hangen waardoor de planten behoorlijke strekken.

 

Ontkiemen en alles ging zonder problemen. Alle zaden zijn uiteindelijk uitgekomen, één echter met wat vertraging.

 

Dag 14

gallery_46036_18807_3033139.jpg

 

gallery_46036_18807_42125.jpg

 

gallery_46036_18807_3493539.jpg

 

Dag 21 van 2F2V

 

gallery_46036_18807_404624.jpg

 

gallery_46036_18807_542946.jpg

 

gallery_46036_18807_39526.jpg

 

gallery_46036_18807_249812.jpg

 

Momenteel zit ik op dag 30.

Wat betreft de strek is er nu al weinig meer te redden dus ik hoop er het beste van haha.

Ze zijn in een week tijd namelijk enorm gegroeid met één uitschieter en sommige bladeren van de hoogste worden wat witjes door het LED

Ik hoop dat het nog wat wordt maar ga vol vertrouwen door :)

 

2F2V Dag 30

gallery_46036_18807_2725024.jpg

 

gallery_46036_18807_2220400.jpg

 

Turbo Bud Dag 30

gallery_46036_18807_2424778.jpg

 

gallery_46036_18807_3083163.jpg

 

Tips zijn altijd welkom.

Het is mijn eerste grow en zulke groene vingers heb ik nou ook weer niet.

Heb 2 cactussen in de vensterbank en that's it. :P

 

P.s.: ze krijgen Elixir voeding waar ik heel weinig over terug kan vinden.

Ik houd me gewoon aan het schema met een 15% extra om te compenseren voor het minderen verdampen onder LED.

 

gallery_46036_18807_739175.jpg

Edited by Chocomuncher
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op het forum !

 

Veel plezier gewenst met je nieuwe hobby. Growen kan erg verslavend werke :whistle:

Na 18j werd het inderdaad eens tijd.

 

Over de kwaliteit van je LEDs kan ik niets zeggen maar weet wel dat Buzz, ledkwekert hier, zo'n Spetrabox heeft hangen, en dat ie' er blij mee is.

Je LEDs wel dichter op het gewas plaatsen. ANders gaan je planten strekken als een malle, zoals nu het geval is ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes gewenst met de enige hobby die minstens zo leuk is als cannabis roken!

Veel plezier gewenst met je nieuwe hobby. Growen kan erg verslavend werke :whistle:

Na 18j werd het inderdaad eens tijd.

Dat vind ik nou ook! ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie, dat het verslavend werkt kan best weleens kloppen.

Dat is wel vaker met hobby's :innocent:

 

Dat dichterbij hangen is voor de volgende kweek zeker aan de orde.

Ik moest nu wat te veel oppervlak belichten dus vandaar de hoogte.

En als ik hem dichterbij hang, krijg ik veel bleke bladpuntje.

De hoogste plant staat al behoorlijk dicht bij de lamp en krijgt die bleke bladpunten weer.

Heb de lagere planten zo goed mogelijk opgehoogd en houd ze scherp in de gaten.

 

gallery_46036_18807_4203864.jpg

 

De lamp bevalt op zich wel alleen af de fabriek was er al één driver van de bloeistand kapot en daar ben ik van de week achter gekomen.

Deze komt als het goed is van de week hier binnen en dan gaat hij volgas.

Ik zie al wat kleine bloeiverschijnselen dus ben erg benieuwd wat hier nog vanaf gaat komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom, leuk om je kweek gade te slaan! Mooie lamp heb je daar, ik schrok wel even van de prijs, € 330,- ! Maar dan heb je geen EVSA meer nodig. Op de spec-pagina lees ik dat de levensduur van de leds 30.000 uur is, vergelijkbaar met een gemiddelde HPS lamp.

 

Je plantjes zijn na 30 dagen nog wel erg klein én enorm gestrekt. Heb je alleen groeilicht (blauw) gebruikt of heb je de flowerbooster er direct bij aangezet?

 

Volgende keer kun je de plantjes denk ik beter óf voorgroeien onder TL, of je zou in kleinere potjes kunnen beginnen, dan kunnen ze de eerste weken dichter bij elkaar staan en kan de lamp er véél dichter op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Pindarots.

 

Ja die prijs haal je er wel uit na een geslaagde kweek, of 2 :P

 

Plantjes hebben eerst gewoon in de 11 liter potten onder de groeistand gestaan, dus het meer blauwe licht maar dit is natuurlijk maar 60 watt en dat op die hoogte, daar is het mis gegaan denk.

Aangezien ik overal las dat overpotten ook niet heel geslaagd is met AF heb ik het zo gedaan.

Goede leer voor de volgende keer.

 

De lamp wou ik van de week volgas zetten maar toen kwam ik er dus achter dat er 1 driver kapot was dus alleen de middelste bloeilamp deed het. Toen heb ik hem weer in de groeistand gezet dus hopelijk kan ik hem van de week op de bloeistand zetten.

 

Volgende kweek worden 2 of 3 normale fem planten in grotere potten en daar wil ik een scrogje mee gaan doen dus die wil ik idd voorgroeien in kleinere potjes.

Het is allemaal een beetje uitvogelen maar dat is juist het leuke eraan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de spec-pagina lees ik dat de levensduur van de leds 30.000 uur is, vergelijkbaar met een gemiddelde HPS lamp.

HPS gaat technisch misschien 30.000 uur mee, maar de hoeveelheid licht neemt na 5.000 uur al behoorlijk af.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je LEDs wel dichter op het gewas plaatsen. ANders gaan je planten strekken als een malle, zoals nu het geval is ;)

 

idd deze hebben niet veel stralingswarmte en mogen deze dus ook veel dichter bij het gewas, als ik het goed heb toch?

 

Ben nu ook bezig met mijn eerste binnenkweek en en doe het onder HPS deze hou ik altijd op 55-60cm afstand in jou geval mag dat dus veel dichter?

 

Ken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je ronde

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel uur licht ?

 

autoflowers gaan het best op 20-4

 

gebruik zelf de 180w en de 360w versie van die lamp

 

de eerste paar dagen op een hoogte van 60a70 cm daarna op ongeveer 30 a 40 de 180w versie zelfs 20cm en minder

 

sommige soortjes zijn wel erg gevoelig voor albinisme dus daar de lamp wel iets hoger

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man, al die reacties na een dag hard werken.

Hier worden we wijzer van.

 

Je LEDs wel dichter op het gewas plaatsen. ANders gaan je planten strekken als een malle, zoals nu het geval is ;)

 

idd deze hebben niet veel stralingswarmte en mogen deze dus ook veel dichter bij het gewas, als ik het goed heb toch?

 

Ben nu ook bezig met mijn eerste binnenkweek en en doe het onder HPS deze hou ik altijd op 55-60cm afstand in jou geval mag dat dus veel dichter?

 

Ken

 

Stralingswarmte geven ze inderdaad niet maar ik krijg alsnog bleek blad en wat witte bladpuntje vlakbij de lamp. Dit schijnt niks met de warmte te maken te hebben maar puur met de hoeveelheid licht de LED uitstraalt.

Bladeren verder van de lamp krijgen ze het niet.

Zal al te denken aan over of ondervoeding maar de rest die verder van de lamp staan doen het prima.

Heb het wel vaker gelezen dat zelfs de toppen helemaal wit worden als ze te dicht bij de LED lamp staan.

 

misschien is het een idee om ze te fimmen. weet niet hoe groot ze al zijn misschien kan dat nog.

 

Dit lijkt me in dit stadium niet handig meer.

AF lenen zich al niet echt voor fimmen en ik zie al bloeiverschijnselen dus laat ze wel lekker de gang gaan.

Enige wat ik kon bedenken is om de grootste te knakken maar durf het niet aan haha.

 

Succes met je ronde

 

Dank U vriendelijk! Hoop dat er uberhaupt wat vanaf komt. :P

 

hoeveel uur licht ?

 

autoflowers gaan het best op 20-4

 

gebruik zelf de 180w en de 360w versie van die lamp

 

de eerste paar dagen op een hoogte van 60a70 cm daarna op ongeveer 30 a 40 de 180w versie zelfs 20cm en minder

 

sommige soortjes zijn wel erg gevoelig voor albinisme dus daar de lamp wel iets hoger

 

Het draait inderdaad 20/4.

 

Toen ik de lamp dichterbij hing begonnen de zaailingen al gelijk helemaal gelig en lelijk te worden dus toen heb ik de lamp weer omhoog gehangen.

Ik denk dat die 2F2V dan gevoelig is voor dat euvel, want de dames die er verder vanaf staan

hebben nergens last van.

De hoogste dame staat sinds 2 dagen een cm of 30 a 40 van de plant af en deze bladpuntjes blijven wittig.

 

Voor de volgende kweek ga ik het zeker weer dichterbij proberen.

Dat worden Valhalla Ragnarok AK47 Feminised en dan een pak minder planten dus dan hoef ik ook niet zo'n enorm oppervlak te belichten met een enkele lamp.

 

Zal zo nog even een detailfoto nemen van die puntjes en bleke blad waar ik het over heb.

 

Edit:

Foto's van de bovenste bladpuntjes van de langste plant.

 

gallery_46036_18807_529636.jpg

 

Bloei?

gallery_46036_18807_2060009.jpg

 

Iedereen in ieder geval bedankt voor feedback.

Edited by Chocomuncher

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die verbrande bladpuntjes komt door teveel voeding

Dus lager gaan zitten met je voeding

Edited by Bosteelt
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die verbrande bladpuntjes komt door teveel voeding

Dus lager gaan zitten met je voeding

 

Ik zit al zo laag voor LED, vind ik persoonlijk.

2 weken niks gegeven op afgezuurd water met wortelstimualtor en na 2 weken aan t opbouwen geweest van EC1,0 naar EC1,3 waar ik nu op zit.

 

De andere planten hebben nergens last van dus zal een fles afgezuurd water maken voor die ene plant.

Het is net die ene plant die het dichtst bij de lamp staat dus daarom mijn twijfel.

Kijken of het dan beter wordt.

 

Bedankt!

Edited by Chocomuncher
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad, tijd voor een update.

Lees dat jullie van foto's houden en ik ook dus daar gaan we.

 

Naar omstandigheden gaat het best goed met de bonenstaken.

Ik probeer de overvoeding eruit te krijgen door gewoon gezuurd water te geven.

Krijg ik er wel wat meer vertrouwen in, rek is er aardig uit nu volgens mij.

Ik zie al overal bloemetjes komen en de vertakkingen beginnen aardig naar het licht te kruipen.

Heb meer foto's op internet gevonden waarbij ze zo enorm strekken maar al met al doen ze het toch nog redelijk.

 

Ik hoop dat er nu nog genoeg voeding in de aarde zit om de groeifase af te maken.

Als de groei eruit is laat ik het medium wat droger worden voor extra zuurstof en dan overschakelen naar bloeivoeding.

 

Ik zit ook nog steeds te wachten op de driver voor de lamp.

Dat LFG spreekt vol lof over alle zelf vervangbare en up-te-daten onderdelen maar de levering ervan laat wat te wensen over.

 

Alle vier de 2F2V voor het idee.

gallery_46036_18807_2516367.jpg

 

De mooiste :P

gallery_46036_18807_2366751.jpg

 

De bonenstaak.

gallery_46036_18807_2571910.jpg

 

Ruikt al heerlijk.

gallery_46036_18807_3040692.jpg

 

gallery_46036_18807_210309.jpg

 

gallery_46036_18807_307085.jpg

 

gallery_46036_18807_1803010.jpg

 

De Turbo Buds van mijn maat!

 

gallery_46036_18807_124329.jpg

 

gallery_46036_18807_946097.jpg

 

gallery_46036_18807_1435187.jpg

 

gallery_46036_18807_2015472.jpg

 

gallery_46036_18807_3806928.jpg

 

 

Op de rek na ben ik nog helemaal niet ontevreden voor de eerste keer.

 

gallery_46036_18807_4373218.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer van die driver

 

wat meer licht zou welkom zijn

 

heb je misschien nog iets om erbij te hangen?

 

tl ofzo ?

Edited by toerist123
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad, baal er zelf ook van.

Zeker als hij afgelopen Maandag beloofd is aan de dealer en dan zou ik hem Dinsdag hebben maar helaas.

 

Een maat heeft nog 2 pitten maar dat zijn gewoon van die bloeilampen met grote fitting.

Weet niet of dat wel echt gaat helpen maar goed, alle beetjes helpen misschien.

Zelf heb ik zo gauw even niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey chocomuncher

 

Volg je al een tijdje! leuk weer een ledkweeker :tu

 

Jouw lamp is bijna het zelfde als mijn vorige lamp lees mn verslagen "apollo 8 zomerkweek" en hier in de indoor staat er nog 1 waar ik 600watt wou gebruiken af te bloeien maar dit heb ik uiteindelijk onder de led gedaan.

 

Het zijn inderdaad aardige bonenstaken geworden ;) daarom voor de volgende keer lekker drukken met de lamp zodat ze korte internode krijgen. Ik hield de lamp op ongeveer 50cm van het gewas, nu heb ik een apollo 12 van 430watt deze hangen nu 70cm boven m'n dames. Kijk hoe je plantjes erop reageren en anticipeer hierna, korter erop is ook geen probleem zolang ze het lekker vinden.

Verder kan je ze volgende ronde toppen en gaan experimenten met knakken of buigen zo kan je de planten mooi sturen en gelijk houden en haal je het meest uit 1 plant.

 

Je zal nog een paar lekkere toppen hier vanaf krijgen maar verwacht geen hoofdprijs want dan had heel je tent gevuld moeten zijn! Ik haalde met mijn apollo 8 2x precies 175 gram met 9 planten maar bij de laatste ronde had het meer kunnen zijn als 1 van de dames geen herma was geworden en daardoor aardig wat toppen had met zaad :(

 

Succes verder

 

Skutters :vape:

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Skutters.

175 gram teken ik voor op dit moment haha.

Hoop dat die driver snel binnen is zodat ik de 70 watt kan gebruiken, die ik nu nog mis.

 

Ik ben nu met auto's bezig dus toppen en fimmen en dergelijke heb ik expres niet gedaan.

Zit alleen te denken om de onderste fanleaves eraf te halen want die houden echt een berg licht tegen naar de onderste vertakkingen aar geen idee of dit een goed plan is voor een AF.

Had ze achteraf misschien beter een low stress training kunnen geven maar ja, weet alles maar eens achteraf :P

Volgende kweek worden aanzienlijk minder planten dus dan zal de lamp er ook dichter op kunnen, aangezien het minder oppervlakte is dan.

Alleen tijdens de bloei even kijken hoe het uitpakt.

 

Dries, dat kan zomaar. Ik heb totaal geen ervaring met andere lichtbronnen.

Nadeel van LED vind ik de kleine stralingshoek, dat is tot nu toe het enige wat ik erop aan kan merken.

Zie her en der resultaten onder LED die er niet om liegen.

 

Het is denk net wat je gewend bent.

HPS is gewoon bewezen, waar het met LED nog weleens schort aan de kwaliteit van de LED units.

Koop je een panel met 1 watt 'Made in China' LEDs, dan noem ik het inderdaad meuk maar de Spectrabox heeft zichzelf wel aardig bewezen, wat ik zo lees op de fora en internet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige led armatuur wat je mij kan aansmeren is een zelfbouw van bijvoorbeeld wietefras of cabis..

Kijk eens bij de bouwdoos daar staan wat mooie bouwverslagen ervan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bent ik weer.

 

Het wordt steeds lachwekkender met mijn bonenstaak.

15cm groei in de laatste 3 dagen. Mag hopen dat hij er binnenkort mee stopt :P

 

Maar desalniettemin bloeit het er aardig op los en het ruikt al fantastisch.

Hoop dat ik wat terug ga vinden van de Northern Light kruising, want daar had ik hem eigenlijk genomen.

Ik ben nog steeds met afgezuurd water bezig en zal denk in de loop van de week overschakelen op bloeivoeding, als de rek er dan onderhand een beetje uit.

 

Foto's van dag 44 van de 2 Fast 2 Vast en niet lachen haha

 

gallery_46036_18807_538911.jpg

 

gallery_46036_18807_2348917.jpg

 

gallery_46036_18807_42465.jpg

 

gallery_46036_18807_1554760.jpg

 

gallery_46036_18807_961171.jpg

 

Turbo Bud Dag 44

 

gallery_46036_18807_3948070.jpg

 

gallery_46036_18807_654063.jpg

 

gallery_46036_18807_1760382.jpg

 

Ik zit nog steeds te wachten op die driver van Led Flower Growlight (LFG).

Als je als bedrijf de naamsbekendheid wil krijgen van snel uitwisselbare en upgradebare onderdelen en je doet er vervolgens al dik 2 weken over om een drivertje te leveren, ben je i.m.o. echt een bagger bedrijf.

Goede lamp, want zelfs met 2 clusters bloeit het er lekker op los maar wel een baggerbedrijf.

Kweekotheek al paar keer gebeld maar die zit er ook gewoon op te wachten net als ik.

Niet echt top zaken doen dus met dat Led Flower Growlight (LFG)

Ik had ook gewoon linea recta een nieuwe lamp kunnen claimen dus ik vind dat ik het vrij netjes oplos door ze de kans te geven de driver op te laten sturen en zelf te monteren.

 

Al met al hoop ik dus dat ik hem van de week heb, want een beetje extra licht kan geen kwaad momenteel.

Echter heb ik nu wel de buitenste clusters aangestuurd met de driver die het wel doet dus de binnenste brand nu niet meer.

 

Dit was wat ik weer even wilde melden.

Have a nice one!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

verdorie, volgende keer langer voorgroeien en lampje dichter erop?

 

edit: en toppen!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn auto's dus heb ze expres gelijk in de grote potten gezet.

Gezien het oppervlak kon ik niet veel dichterop met de lamp.

Volgende kweek worden minder potten dus dan kan de lamp sowieso dichterop.

 

Toppen met AF schijnt ook geen succes te zijn.

Heb wel de lef gehad om hem nog te knakken maar daar ging hij alleen maar harder van groeien haha.

 

Ze zouden volgens omschrijving nog een dag of 18 moeten maar dat loopt wel iets uit denk.

Lengte volgens omschrijving zou 50 tot 100cm moeten zijn.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...