Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Goedemorgen mensen. Hier enkele foto's van mijn 'buitenkweek'. Buitenkweek staat tussen haakjes omdat ik ze totnutoe binnen heb staan, Hoop ze halverwegen Mei echt buiten te zetten.

 

Dit is mijn Automatic White Diesel Haze, heb mijn twijfels of deze goed gaat. Hij was laatst omgevallen. (Stond buiten, met een plastic kapje, maar was toch 'geknikt'..)

Het is een autoflower, dus kijk het nog enkele dagen aan. Als het toch niks wordt gooi ik 'm weg en plant ik een nieuwe..

Automatic white diesel haze

Dit is de Purple Kush Auto.. gratis gekregen, maar gaat totnutoe best goed.

 

PurpleKush auto

Hier is m'n Frisian Duck. Ik heb m'n hoop op dit plantje gezet. M'n eerste 'normale' (Geen autoflower) plantje.

 

Frisian Duck

De BigBang.

Big Bang laat

Nog een Big Bang, iets later uitgekiemt.

 

Big Bang laat

Nogmaals, ben een beginner. Ik kweek op een grond van Turf, grove agra vermiculiet, Hydrokorrels en natuurcompost.

Ook heb ik nog wat voeding staan, niet speciaal voor cannabis, maargoed, zat wel het een en ander in waar de plant plezier van kan hebben.

Ik twijfel nog aan bloeivoeding halen. Er is veel op de markt, ben een beetje rond aan het kijken.

 

De bedoeling is dat alle planten LST ondergaan, en dat de Frisian Duck 'getopt' wordt. Ik wil hem 1/2x toppen.

 

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag. Ik leer graag bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste kweker!

 

Ieuk dat je je plantjes aan ons laat zien, mijn tip gaat over de voeding, bijvoorbeeld POKON oid, dat is gemaakt voor vaste planten, die langzaam groeien. Ons plantje heeft veel meer voedingsstoffen nodig dan bijvoorbeeld een vaste tuinplant. Ik zou dus een flesje groei en bloeivoeding halen, voor het beste resultaat, vriendelijke groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

Hartstikke bedankt voor je reactie. Ik heb voeding voor moestuintjes. Voor de autoflowers is denk ik wel goed. Voor de frisian twijfel ik ook, zeker over bloeivoeding. Zijn er nog merken/types die aangeraden worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon N , P en K aan je grond toevoegen + wormenmest.

En dan regelmatig compostthee/wormenthee geven, succes gegarandeerd!!

 

Zoek en gij zult vinden :book: :book: :book:

 

 

En dat kun je het beste nu ongeveer doen, kan de voeding alvast 'loskomen'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

 

dit ga ik volgen :specool

koemest korrels !!

kun je ook later een beetje rond de plant strooien daar hebben slakken ook een hekel aan .

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo! Dankjullie voor de reacties. Hoe voeg im NPK het beste toe? Ik heb gehoord dat als ik nu al voeding vijgeef, vooral bij autoflowers, dat de groei juist belemmerd. Maar dit klopt dus niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een NPK meststof van 7-3-10 met beendermeel, vedermeel en vinasse. Ook zitten er bacteriën in (familie Bacillus SP) en Mycorrhizae. Is dat wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een van MN plantjes is geel gaan worden, ik gok op teveel voeding. Heb hem even in de kiemgrond terug gestopt met een lampje erboven, klote weer ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gele bladeren is meestal een teken van ondervoeding

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gele bladeren is meestal een teken van ondervoeding

 

Bij kleine plantjes betekent gele blaadjes meestal teveel water!

Ze hebben de eerste weken nog geen voeding nodig, in die natuurcompost zit alles in wat ze in het begin nodig hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, die kleintjes hebben nog echt geen voeding nodig. Gele bladeren duid vaak op te veel water. Mag ik vragen hoevaak en hoeveel water je geeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen. Mij was verteld dat 100% biologische mest nooit kwaad kon, ook niet met jonge planten, vandaar dat ik het al toegevoegd heb.

Ik geef zelden wate, nu net na het mest geven een beetje voor de mest, maar hiervoor had ik in geen week water gegeven denk ik.. Trekken die gele bladeren vanzelf bij? Er zitten namelijk wel veel kleikorrels en perliet in de grond, kan zijn dat die het water veel vasthouden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat ze te droog staan waardoor de ec oploopt en je plant geel wegtrekt mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe moet die ec oplopen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik vermoed dat je grond te zuur is met die turf en compost .

is dat een eigen samengesteld mengsel ?

want als je binnen 14 dagen zulke kleine jonge planten weet te stressen is er iets goed fout .

te veel meststoffen of te nat .

Denk dat ze te droog staan waardoor de ec oploopt en je plant geel wegtrekt mvg xl

hoe kunnen zulke kleine plantjes nou zoveel zuipen met het koude weer ?

 

 

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik vermoed dat je grond te zuur is met die turf en compost .

is dat een eigen samengesteld mengsel ?

want als je binnen 14 dagen zulke kleine jonge planten weet te stressen is er iets goed fout .

te veel meststoffen of te nat .

Denk dat ze te droog staan waardoor de ec oploopt en je plant geel wegtrekt mvg xl

hoe kunnen zulke kleine plantjes nou zoveel zuipen met het koude weer ?

 

 

 

:vape:

 

Compost regelt zijn eigen zuurgraad toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo! Ik heb het niet zelf samen gesteld. PH waarde was in ieder geval tussen de 5 en de 6.4. Ik heb even geen toegang tot een laptop,is er een manier om de foto's via me telefoon te plaatsen?

Ook ik heb gehoord dat je met mest en compost dat 100% biologisch en natuurlijk is niet de fout in kan gaan, en dat het zichzelf fixed..

 

Het ging goed met de planten, tot het zulk kut weer werd volgensmij. Daarvoor waren ze wel mooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook eerlijk gezegd niet persee dat het aan de bodem ligt, want mijn Frisian Duck geeft ook rare bronze vlekjes op het blad, en de andere planten niet. Als ik ergens een teveel of te weinig van heb in de grond, zouden alle planten dezelfde symptomen moeten laten zien toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...