Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste Wf'rs,

 

Voor mijn vriendinnetje heb ik op dit moment 3 Northern haze express haasjes staan en sinds kort heb ik het één en ander gelezen over medicinale wiet en ben zeer geïnteresseerd in de werking hiervan.

 

Recentelijk ben ik er achter gekomen dat CBD in de medicinale wietplantjes een hoop handicaps kan verlichten en wij willen dit graag uitproberen.

 

Ze heeft de volgende handicaps;

 

- Ass (Autisme spectrum stoornis)

- Epilepsie

- Add (concentratie problemen)

- Angststoornis

- Depressie

 

Ik zou graag z.s.m een ronde willen neerzetten met medicinale autoflowers. ( wietolie is tevens ook renteduur)

Ik hoop dat er hier wellicht mensen zijn die me misschien een strain kunnen aanraden?

 

Met vriendelijke groet,

 

Sup3rhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je dat je vriendin aandoen?

 

De CBD hype is voornamelijk oplichterij en autoflowers hebben net als CBD soorten juist een veel lagere medicinale waarde.

 

 

Die NL5haze daarentegen zou wel eens een hele goede keuze voor je vriendin kunnen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou een kush proberen, maar voor depressie eerder pure sativa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

Waarom zou je dat je vriendin aandoen?

 

De CBD hype is voornamelijk oplichterij en autoflowers hebben net als CBD soorten juist een veel lagere medicinale waarde.

Zelfs het wondermiddel Epidiolex heeft slechts in één op de 4 gevallen (van epilepsie) enig effect.

 

Die NL5haze daarentegen zou wel eens een hele goede keuze voor je vriendin kunnen zijn.

 

Je bedoeld m'n vriendin autoflowers laten roken? Ben nu bezig met de derde kweek, ik ben dus geen gevorderden en de autoflower, White widow en Northernhaze express roken opzich prima! Ik lees wel veel positieve reacties op sommige planten m.b.t. de werking van de stof.

 

Die NL5haze klinkt inderdaad wel aantrekkelijk alhoewel de moeilijkheidsgraad en de lange bloei periode het minder aantrekkelijk maakt voor ons. Ik ben meer op zoek naar een plantje dat niet al te lang hoeft vanwege de aankomende zomervakantie. (ik wil best wel feminized zaadjes proberen zonder autoflower eigenschappen)

 

 

ik zou een kush proberen, maar voor depressie eerder pure sativa

 

Wellicht is een mix van een aantal medicinale plantjes wel interessant voor mij?

 

Ik zat te denken aan dit mixje: http://www.dutch-hea...een-p-1272.html

Of voor de kush: http://www.dutch-passion.com/nl/cannabis-zaden/product/cbd-kush-vrouwelijke-wietzaadjes/

 

Iemand ervaring hiermee?

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bedoeld m'n vriendin autoflowers laten roken? Ben nu bezig met de derde kweek, ik ben dus geen gevorderden en de autoflower, White widow en Northernhaze express roken opzich prima! Ik lees wel veel positieve reacties op sommige planten m.b.t. de werking van de stof.

 

Autoflowers leveren vaak nog acceptabele rookwaar op, maar dat hoef je van hoge CBD niet te verwachten.

Die positieve reacties en testimonials hebben een hoog WC Eend- of papegaaien gehalte.

 

Wellicht is een mix van een aantal medicinale plantjes wel interessant voor mij?

 

Dat sowieso en daarbij kun je verder denken dan alleen wietsoorten;

 

Jasmijn1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De CBD hype is voornamelijk oplichterij en autoflowers hebben net als CBD soorten juist een veel lagere medicinale waarde.

 

Leg eens nader uit?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Sup3rhaze, als test staat deze hier op de wens lijst, die komt zeer dicht in de buurt van Charlotte's Web. Zou zelf even rond googlen, kijk hier bijvoorbeeld. CBD kan iets doen, maar het is geen wondermiddel. Het is een supplement en geen geneesmiddel, het kan je lichaam in sommige gevallen helpen.

 

Jack Herer, valt hier goed bij mijn vrouw.

 

Wees voorzichtig, jouw vriendin heeft er paar lastige 'aandoeningen' (angststoornis/depressie) tussen zitten voor cannabis gebruik. Ik persoonlijk spreek uit ervaring. Het kan gewoon heel soms slecht vallen en je moet het dan uitzitten totdat je mag gaan slapen van je eigen hoofd. En de volgende ochtend is ook niet leuk. Dus ik ga voor de old-skool mellow wietje met wat CBD, maar mijn vrouw rookt het liefst de +22% thc volgas gevapped op 210graden (Een kamaraad ADD-er zweert bij amnees....

 

Painkiller XL, wordt hier gewaardeerd als tussendoortje als er nog wat moet gebeuren sociaal interactief etc. Heb m zelf indoor gegrowd, kan er weinig over zeggen over opbrengst omdat ik de voedingstekorten had en met pl-l werk. De geur en smaak zijn goed, topopbouw is okee.

 

Het nadeel van de verzamel zakjes is dat er vaak een paar niet uitkomen, ze zouden gewoon 2 van elk moeten doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De CBD hype is voornamelijk oplichterij en autoflowers hebben net als CBD soorten juist een veel lagere medicinale waarde.

 

Leg eens nader uit?

 

 

Er is een sterk causaal verband tussen terpenen profiel en medicinale waarde.

Het profiel van Charlotte's Web waar Hutseflutsel het over heeft ziet er in de meest recente tests bv zo uit:

  • < 0.01% Linalool
  • < 0.01% Caryophyllene oxide
  • 0.38% Myrcene
  • < 0.01% beta-Pinene
  • < 0.01% Limonene
  • < 0.01% Terpinolene
  • < 0.01% alpha-Pinene
  • < 0.01% Humulene
  • < 0.01% Caryophyllene
  • 0.38% TERPENE-TOTAL

  • < 0.01% Linalool
  • < 0.01% Caryophyllene oxide
  • < 0.01% Myrcene
  • < 0.01% beta-Pinene
  • < 0.01% Limonene
  • < 0.01% Terpinolene
  • < 0.01% alpha-Pinene
  • < 0.01% Humulene
  • < 0.01% Caryophyllene
  • < 0.01 TERPENE-TOTAL

http://analytical360...arlotte%27s+web

 

Maar je kunt die Therapy die op zijn wenslijst staat beter vergelijken met Remedy (van dezelfde breeder), dat er in de meest recente tests weer zo uitziet;

  • < 0.01% Linalool
  • < 0.01% Caryophyllene oxide
  • < 0.01% Myrcene
  • < 0.01% beta-Pinene
  • < 0.01% Limonene
  • < 0.01% Terpinolene
  • < 0.01% alpha-Pinene
  • < 0.01% Humulene
  • < 0.01% Caryophyllene
  • < 0.01 TERPENE-TOTAL

  • < 0.01% Linalool
  • < 0.01% Caryophyllene oxide
  • 0.10% Myrcene
  • < 0.01% beta-Pinene
  • < 0.01% Limonene
  • < 0.01% Terpinolene
  • < 0.01% alpha-Pinene
  • < 0.01% Humulene
  • < 0.01% Caryophyllene
  • 0.10% TERPENE-TOTAL

http://analytical360.com/?s=remedy

 

Kenmerkend voor CBD soorten is dat ze laag in terpenen zijn en myrceen dominant (wat op zich ook niet gezond is).

Daarom hebben ze een teleurstellend lage medische waarde.

Dat probleem is nu wel onderkend en heeft geleid tot dit soort “uitvindingen” die langzaam hun weg naar de markt vinden:

 

A cannabis plant, plant part, tissue, or cell comprising:

a relative myrcene content of less than about 31% of the total content of detected terpenes;

http://www.google.co...s/US20140298511

A cannabis plant, plant part, tissue, or cell comprising:

a terpene profile in which myrcene is not the dominant terpene;

https://www.google.c...4145490A2?cl=en

 

 

In de enquete patiententevredenheid medicinale cannabis in Nederland onder 132 patienten werd de hoge CBD variant Bedrolite gewaardeerd met slechts een 2.

Bedica, dat rijk is aan myrceen, deed het niet veel beter met een magere 3.

Bedrocan daarentegen, hoog in THC en rijker aan terpenen, werd gewaardeerd met een 7.

 

 

Die slechte ervaringen met CBD soorten komen overeen met die van ons (o.a. met Remedy en Cannatonic).

Datzelfde geldt voor de positieve ervaringen die we hebben met soorten die rijker aan terpenen zijn.

Er bestaat wel prima CBD wiet, (dat moet wel, want hasj is ook prima te roken) als ie maar niet als zodanig bekend staat. Deze heb ik zelf:

  • 5.03% THC-TOTAL
  • 11.02% CBD-TOTAL

  • 1.37% Linalool
  • 0.09% Caryophyllene oxide
  • 0.72% Myrcene
  • < 0.01% beta-Pinene
  • 2.46% Limonene
  • 0.22% Terpinolene
  • 0.84% alpha-Pinene
  • 0.45% Humulene
  • 0.40% Caryophyllene
  • 6.55% TERPENE-TOTAL

Die is zeer medicinaal, omdat het álle geteste terpenen heeft (dat is uniek), die een sterk synergetisch effect hebben.

Medicinale wiet zonder een paar procent THC heb ik nog nooit van mijn leven gezien of gebruikt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had al een vermoeden dat je iets zou schrijven over de terpenen. :D Terpenen profiel van Charlotte's Web is het profiel van gewone landbouwhennep.Probleem is natuurlijk dat overheden of andere instanties niet zo snel kinderen aan de THC willen hebben, iets dat natuurlijk niet geldt voor volwassenen.Imo kan je ook beter een goeie Libanees nemen of een Afghaan.Marokkaanse hash doet het ook goed..

 

Je schijnt dus ook andere chemotype te hebben zonder myrceen & terpinoleen.

 

Cannabis sativa was collected from a wildgrowing population in Biratnagar, Nepal. The essential oil was obtained by hydrodistillation and analyzed by gas chromatography – mass spectrometry. A total of 107 constituents were identified in the oil accounting for 94.2% of the composition. This Nepalese chemotype is characterized by a predominance of sesquiterpenoids (68.1%) dominated by (E)-caryophyllene (20.4%), α- humulene (7.0%), and α-bisabolol (5.8%), but a paucity of monoterpene hydrocarbons (0.9%). In particular, neither myrcene nor terpinolene were detected. The oil in the Nepalese Cannabis plants did contain small amounts of cannabidiol (1.6%), cannabichromene (0.2%) and Δ9 -tetrahydrocannabinol (0.4%). The essential oil from Nepalese Cannabis sativa was screened for antimicrobial, cytotoxic, larvicidal, and insecticidal activity, and it appears as though C. sativa is relatively non-toxic.

 

http://scholarworks....68&context=jmap

Share this post


Link to post
Share on other sites

g1006621-large.jpg

 

GC Analysis of Terpenes in Cannabis on Equity®-1 after Headspace SPME using 50/30 μm DVB/CAR/PDMS Fiber

 

Een ander laboratorium in de VS meet er op dit moment 35 verschillende.Grafiekje boven is van Sigma Aldrich trouwens.

 

Hoezo Fukushima pheno??

 

Edited by konopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

De CBD hype is voornamelijk oplichterij en autoflowers hebben net als CBD soorten juist een veel lagere medicinale waarde.

 

Leg eens nader uit?

 

 

Er is een sterk causaal verband tussen terpenen profiel en medicinale waarde.

Het profiel van Charlotte's Web waar Hutseflutsel het over heeft ziet er in de meest recente tests bv zo uit:

  • < 0.01% Linalool
  • < 0.01% Caryophyllene oxide
  • 0.38% Myrcene
  • < 0.01% beta-Pinene
  • < 0.01% Limonene
  • < 0.01% Terpinolene
  • < 0.01% alpha-Pinene
  • < 0.01% Humulene
  • < 0.01% Caryophyllene
  • 0.38% TERPENE-TOTAL

  • < 0.01% Linalool
  • < 0.01% Caryophyllene oxide
  • < 0.01% Myrcene
  • < 0.01% beta-Pinene
  • < 0.01% Limonene
  • < 0.01% Terpinolene
  • < 0.01% alpha-Pinene
  • < 0.01% Humulene
  • < 0.01% Caryophyllene
  • < 0.01 TERPENE-TOTAL

http://analytical360...arlotte%27s+web

 

Maar je kunt die Therapy die op zijn wenslijst staat beter vergelijken met Remedy (van dezelfde breeder), dat er in de meest recente tests weer zo uitziet;

  • < 0.01% Linalool
  • < 0.01% Caryophyllene oxide
  • < 0.01% Myrcene
  • < 0.01% beta-Pinene
  • < 0.01% Limonene
  • < 0.01% Terpinolene
  • < 0.01% alpha-Pinene
  • < 0.01% Humulene
  • < 0.01% Caryophyllene
  • < 0.01 TERPENE-TOTAL

  • < 0.01% Linalool
  • < 0.01% Caryophyllene oxide
  • 0.10% Myrcene
  • < 0.01% beta-Pinene
  • < 0.01% Limonene
  • < 0.01% Terpinolene
  • < 0.01% alpha-Pinene
  • < 0.01% Humulene
  • < 0.01% Caryophyllene
  • 0.10% TERPENE-TOTAL

http://analytical360.com/?s=remedy

 

Kenmerkend voor CBD soorten is dat ze laag in terpenen zijn en myrceen dominant (wat op zich ook niet gezond is).

Daarom hebben ze een teleurstellend lage medische waarde.

Dat probleem is nu wel onderkend en heeft geleid tot dit soort “uitvindingen” die langzaam hun weg naar de markt vinden:

 

A cannabis plant, plant part, tissue, or cell comprising:

a relative myrcene content of less than about 31% of the total content of detected terpenes;

http://www.google.co...s/US20140298511

A cannabis plant, plant part, tissue, or cell comprising:

a terpene profile in which myrcene is not the dominant terpene;

https://www.google.c...4145490A2?cl=en

 

 

In de enquete patiententevredenheid medicinale cannabis in Nederland onder 132 patienten werd de hoge CBD variant Bedrolite gewaardeerd met slechts een 2.

Bedica, dat rijk is aan myrceen, deed het niet veel beter met een magere 3.

Bedrocan daarentegen, hoog in THC en rijker aan terpenen, werd gewaardeerd met een 7.

 

 

Die slechte ervaringen met CBD soorten komen overeen met die van ons (o.a. met Remedy en Cannatonic).

Datzelfde geldt voor de positieve ervaringen die we hebben met soorten die rijker aan terpenen zijn.

Er bestaat wel prima CBD wiet, (dat moet wel, want hasj is ook prima te roken) als ie maar niet als zodanig bekend staat. Deze heb ik zelf:

  • 5.03% THC-TOTAL
  • 11.02% CBD-TOTAL

  • 1.37% Linalool
  • 0.09% Caryophyllene oxide
  • 0.72% Myrcene
  • < 0.01% beta-Pinene
  • 2.46% Limonene
  • 0.22% Terpinolene
  • 0.84% alpha-Pinene
  • 0.45% Humulene
  • 0.40% Caryophyllene
  • 6.55% TERPENE-TOTAL

Die is zeer medicinaal, omdat het álle geteste terpenen heeft (dat is uniek), die een sterk synergetisch effect hebben.

Medicinale wiet zonder een paar procent THC heb ik nog nooit van mijn leven gezien of gebruikt.

 

Hoi Bubbleblower,

zou ik mogen weten welke soort je bedoeld met "Er bestaat wel prima CBD wiet", is er zaad van verkrijgbaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reacties!

 

Daar ben ik ook benieuwd naar, het is trouwens candy kush geworden.. ik kan me nu even geen andere zaden veroorloven.

Ze komen vandaag binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo Fukushima pheno??

 

Het heeft een uniek profiel dat je alleen krijgt door gamma straling, die dus a-cyclische monoterpenen als myrceen wegvaagt en bij voldoende kracht zelfs monocyclische monoterpenen als terpinoleen.

De enige wiet ooit met een vergelijkbaar profiel was dan ook gegammastraalde van Bedrocan.

 

zou ik mogen weten welke soort je bedoeld met "Er bestaat wel prima CBD wiet", is er zaad van verkrijgbaar?

 

Die ik heb is o.a. deze, met de toepasselijke naam The Cure.

Maar ik zou me vooral niet blindstaren op die CBD, maar juist op die terpenen, want die bepalen grotendeels het medicinale effect.

Dat blijkt ook als we de waardering voor een aantal Bedrocan soorten vergelijken met hun hoeveelheid terpenoïden;

 

Bedrolite (9%) waardering 2, terpenoïden 0,9%.

Bedica (14%) waardering 3, terpenoïden ~1,4%.

Bediol (14,5%) waardering 6, terpenoïden 2,9%.

Bedrocan (22%) waardering 7, terpenoïden 3,3%.

 

Voor elke ~0,5% aan terpenoïden gaat de waardering een punt omhoog!

Echte goede medische wiet heeft daarom op zijn minst 5% terpenoïden in een zo breed mogelijk spectrum.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo Fukushima pheno??

 

Het heeft een uniek profiel dat je alleen krijgt door gamma straling, die dus a-cyclische monoterpenen als myrceen wegvaagt en bij voldoende kracht zelfs monocyclische monoterpenen als terpinoleen.

 

Staat niet in het onderzoek dat ze die chemotype gevonden hebben bij een lekkende kerncentrale & verder is er stoomdistillatie toegepast, geen gammastraling.E-Caryophylleen komt trouwens in sommige soortjes van de kerrieplant (Helichrysum sp.) voor.Heb trouwens meer gezien bij analyse van wietsoortjes hoog in β-caryophyllene & zeer laag in myrceen & terpinoleen.Myrceen heeft van zichzelf al een couchclock effect, dus voor bepaalde personen zoals mijzelf moet dat zowiezo liever laag dan hoog in zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto CBD Medgom word ik supervrolijk van en werkt supergoed tegen depressie, de genetica =van cbd crew.

9 weken vanuit zaad.

 

Dat autoflowers minder medicinale waarde hebben kun je ook wel terugnemen,voor mij werkt het prima.

Tegenwoordig zijn ze redlijk op peil met die auto's

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig, The Cure stond by Pink Floyd totaal over heen gelezen destijds, wilde zelf nog een keer NHS-National Health Service (NL5/Haze x Skunk) zetten.

Verder tnks voor de update.. een keer voor gaan zitten (oefff.) Tot nu proef ondervindings gewijs getest.

 

Iemand een tip waar ik goede Jack Herer kan halen (betaalbaar), wat zijn jullie favorite medische pheno's? (voor chronische pijn/reumatisch/fibromyalgie).

 

Zijn zwaar zoekende naar goede pheno, betrouwbare zaadbank hulp is welkom, de vrouw heeft één jaar gerevalideerd en is nu 'klaar'. Kan weer lopen maar de pijn die blijft :(

Tot nu toe op:

No 1. Jack Herer (huismerk) / Lemon Haze

2. Haze

3. Amnesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...