Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Lemonade

Krullende Bladeren Kiemplant

Recommended Posts

Hoi,

 

Heb enkele plantjes staan, waarvan 2 omlaag krullende bladeren hebben. Ze zijn nog maar net 10 dagen oud en staan onder 2x36W met voldoende koeling. Ze hebben wel 24/0 licht gehad de eerste 5-7 dagen, want nog niet alles was ontkiemt (en heb er later nog 3 bij gezaaid).

 

De potjes spuit ik 2x per dag vochtig met een plantenspuit een de bovenkant als ze licht aanvoelen en bijna uitgedroogd zijn aan de bovenkant.

 

De plantjes voelen niet slap aan, wat een gebrek aan water zou kunnen zijn.

 

Het medium

is Growmix van Plagron met bacto toevoeging (aanbevolen hoeveelheid door Sannie).

 

Genetica

3x Sugar Punch (zwarte potjes) en 2x White Lemon (zwarte potjes met witte rand).

 

gallery_42587_18500_220122.jpg

 

gallery_42587_18500_38780.jpg

 

 

Het probleem doet zich voor bij de 2 Sugar Punch dames, en is nu zo'n 3 dagen zichtbaar.

 

Wat kan het zijn? Te warm? Te nat? Te veel voeding (al)? Ik zie nog nergens verbrande puntjes in ieder geval en ze zijn goed groen.

 

Nu staan ze een dagje in de volle zon met dit mooie weer, dus wie weet trekt het nog bij.

 

 

Thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet druk om maken. Heb ik ook al gehad met kiempjes.

 

Voeding moet je nog niet geven hoor.

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx, weer een geruststelling :). Voeding komt er inderdaad nog niet bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien staan ze wel wat droog. Ik zou de potjes even in een bakje zetten wat je 2 cm vult met lauwwarm kraanwater en laat ze daar maar even een minuut of tien in staan tot een kwartier. Er van uitgaande dat er gaatjes aan de onderkant van de potjes zitten. Zo niet, geef ze dan maar eens 200ml via de bovenkant.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze juist niet teveel wateren. Voor ik kiem maak ik de aarde vochtig en laat ze makkelijk een weekje gaan zonder bij te geven.

 

Teveel wateren geeft luie planten.

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze even gewogen met als referentie een potje growmix (zonder plant of water). Die stond al 10 dagen als reserve.

 

Leeggewicht: 80 gram

Gewicht na waterbeurt: 100 gram

 

In feite dus 20mL water aanwezig in de pot, wat overeenkomt met ca. 10% van de potinhoud. Lijkt mij een prima waarde toch?

 

Ik ben bang als ik straks teveel geef dat ze eerder te nat zijn, en dat lost zich niet zo makkelijk op als te droog .

 

Ook lijkt het misvormde blad van de plant zo gegroeid te zijn, want het is echt goed 'stevig' en veert terug naar zn plek. Ik laat het nog eens even een weekje zo, en dan gaan ze in de 7 liters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je beter een satéprikker aan de zijkant van de potjes kan steken om te zien of die ook verkleurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje te toevalig als je het mij vraagt: ik heb momenteel exact hetzelfde in ook exact dezelfde fase met Sugar Punch, enige verschil is dat ik Lightmix van Plagron heb en onder LED kweek natuurlijk ;)

 

Misschien hoort het gewoon zo bij de soort, want ik zie verder weinig problemen

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks aan de hand dat gaat vanzelf wel goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel wateren geeft luie planten.

Te weinig geeft helemaal geen planten. De bovenkant natmaken met een plantenspuit heeft geen zin. Het water bereikt dan nooit de wortels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...