Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hey allen,

 

Sinds vorige week ben ik dus begonnen met mijn eerste kweek. Ik heb drie zaadjes Frisian Duck feminised gekocht bij Dutch Passion. Een tijd geleden heb ik nog 1 zaadje van een vriend gekregen maar dat beschouw niet als m'n eerste kweek. Hij doet het nog wel steeds maar ik weet niet of het wat wordt haha. Een soort dummy omdat ik niet veel verstand heb van kweken.

 

Ik ben dus vorige week zaterdag begonnen met het voorbereiden van m'n medium. Ik heb 3x 22.5L airpotten staan met 50L aarde van Biobizz All-Mix, gemixt met 24L cocospeat en 1L bat guano. Zelf weet ik niet of het medium nu goed genoeg is. Moet hier nog voeding bij of iets dergelijks?

 

image.jpg

 

Ik ben nu een week verder. Ik heb gelezen dat een voorgroei onder TL lampen goed werken. Ik heb dus sinds eergisteren een TL lamp zo dicht mogelijk bij de plantjes laten hangen om strek te voorkomen. Ik laat de lamp 18 uur branden

Voor het water gebruik ik meestal mineraalwater met Plagron Power Roots. Anders gebruik ik kraanwater wat 24 uur heeft gestaan. Nu weet ik niet hoeveel water ik precies moet geven maar ik giet niet meer dan een half flesje (ong. 200-250 ml).

 

Verder weet ik niet of ik de plantjes op een dag zoals vandaag buiten moet zetten. Gaan ze dan niet nu al stressen? Ik heb gelezen dat het continu verplaatsen van de planten stress oplevert. Aangezien dit mijn eerste kweek is wil ik zo veel mogelijk beginnersfouten voorkomen, dus elke tip of advies is welkom!

 

Nog even een close-upje omdat het kan:

 

image.jpg

Edited by Melvs

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

keurige voorbereiding .

maar zijn het ducks of is het dew .?

want die zijn nogal verschillend in bladvorm .

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn natuurlijk Ducks, want heb gekozen voor een zo min mogelijk opvallende plant die lekker kan groeien en bloeien in mijn tuin :)

Ik zat eraan na te denken om wat aluminium folie erover heen te doen zodat het weer terug reflecteert, doen?

 

EDIT: ik zag het foutje. Inderdaad Ducks.

Edited by Melvs

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ja dat dacht ik al maar ik denk vragen staat vrij.

alufolie zou kunnen heb je wat minder strooilicht .

kan wel hotspots geven die kreukels maar is bij tl minimaal .

en verplaatsen van binnen naar buiten van zon naar tl tsja .

ik zou zeggen doen .

morgen 20 graden ff meepakken en savonds weer naar binnen .

wel beetje steun geven ivm windstoten ed rukwinden .

en niet te veel water geven eerst .

geef maar es een week eerst niet .

leuk een duckkweekje !!

dit ga ik volgen :specool

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon naar buiten zou ik zeggen. Kweek al heel wat jaren buiten en het spul heet niet voor niets weed, of te wel onkruid. Het groeit in zelfde tempo als andere kruiden. Met andere woorden op moment dat de kruiden in de tuin (ja ook onkruid zoals brandnetels) op komen en de bramen voorzichtig bladeren krijgen kan cannabis ook naar buiten. In begin groeit het traag maar je zult zien, paar mooie dagen en boem. Niet bang zijn, niet ingewikkeld doen, laat maar gaan dat gaat wel goed dat wordt prachtige... Nederwiet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

klinkt mischien ouderwets maar planten pas s nachts buiten na drie koningen .

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt veel water hebben ze in het begin niet nodig, geef mijn plantjes 1x per week beetje water, natuurlijk als ze heledag buite in de zon staan moetje ze iets meer water geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij even een update-je. Ze doen het naar mijn doen wel prima, alleen heb ik het idee alsof ze langzaam groeien. Het is dag 16 vanaf ontkieming nu. Ik heb grotere plantjes gezien maar misschein verwacht ik te veel van zo'n 36 W TL lampje, misschien moet ik er nog maar eentje ophangen. Bij de tweede plantje heb ik alleen een klein gaatje weten te krijgen, hoe weet ik niet? Ik heb gecheckt of er eventueel ongedierte is, helemaal niks. Ook heb ik ze tot nu toe lekker binnen gehouden.

 

Daarnaast wat aluminium folie bovenop gedaan, en met behulp van twee oude PC fans 'een aangenaam windje' gemaakt voor de mevrouwtjes.

 

Hierbij de foto's:

 

photo_1_1.jpg

Alu folie's en USB PC fans, yay!

 

photo_2_1.jpg

De linker Duck, de laatste die uit is gekomen

 

photo_3_1.jpg

Deze baart me een beetje zorgen. Hij blijft wel vrij klein, en er zit een klein gaatje in het rechterblad, enig idee?

 

photo_2.jpg

Survival of the fittest: Dit is het plantje wat als eerst uitkwam.

Edited by Melvs

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

gaat lekker toch ?

haastige spoed is zelden goed .

veel harder gaat het onder 36 watts tl niet .

lamp kan er wat dichter op zo te zien .

gebruik je een coolwhite ?

ja dat gaatje is wel akwaard.

mischien heeft er een drupje water met roots mineraal gelegen wat is ingebrand .

mischien wil ze wel een piercing in de eendepoot .

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa melvs

 

hoe gaat het met die duckies ?

ik zou wel graag een update zien .

ben gek op ducks namelijks

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey! Het gaat goed met de Duckies, ze genieten van het zomerse weer nu. Wel is me wat opgemerkt. De uiteindes van het blad wordt een beetje geel. Duidt dit op een voeding tekort? Ik heb ze vannacht om 3 uur buiten gezet, zodat ze lekker konden wennen aan de buitenlucht.

Wat foto's:

 

fqtzI4W.jpg

De kleinste uit de familie

 

tgqkgui.jpg

De tweede

 

V8D9Hwg.jpg

De tweede, ingezoomd (zie uiteindes blad, beetje verkleurd naar geel)

 

bdjHzxD.jpg

De grootste uit de familie

 

obBnUSy.jpg

De grootste, foto van bovenaf. Hier zie je ook een beetje kleurverschil in het blad, en de uiteindes zijn ook geel (en mijn pantoffels blauw :likken: )

 

Als dit duidt op voedings tekort, wat voor voeding zou ik dan moeten geven? Ik heb hier nog van die Pokon groente en kruiden biologische voedingskegels liggen met een samengestelde organische meststof NPK 3-5-6

Edited by Melvs

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

die biokegels kan je er zo ie zo wel bij doen .

dat kan geen kwaad .

en die gele puntjes zou ik niet weten keer te nat mischien denk ik of zo .

zulke kleine plantjes hebben die grond nog lang niet leeg getrokken .

ik had nog nooit blauwe duckfoots gezien maar inderdaad het zijn je pantofelen .

 

:vape:

,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ,

Ik zie op de tweede foto dat die tie rip te strak zit , vergeet niet dat de stam veel dikker gaat worden .

Ook ik heb een duckje ontkiemt .

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Macerror

 

alowa

 

klinkt mischien ouderwets maar planten pas s nachts buiten na drie koningen .

 

Drie koningen is op 6 januari , jij bedoelt ijsheiligen 15 mei .

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowaa

 

oooh ik dacht dat het blue duckfoots waren !

 

:likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...