Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnesia013

Toppen Lopen Achter En Worden Niet Dik Help!

Recommended Posts

hey mede tuinders,

 

ik sukkel al een tijdje met het zelfde probleem in een hok waar de opbrengst me al 3 keer teleur heeft gesteld.

van alles vervangen en geprobeert maar ik kom er niet uit! ik hoef niet het onderste uit de kan maar deze scores slaan werkelijk nergens meer op!

 

het hok:

 

24-25m2

 

30x600 watt diepstralers hs2000 assimilatie lamp (2ehands)

2x opticlimate 10000pro2

380x 11Liter amnesia ( 4-7 dagen voorgroei ) 15-16 perm2

voeding hypro terra

medium aarde playgron

lamp hoogte 150cm

planthoogte 80- 90cm gemiddeld

afzuiging 1000m3 ( wel dubbel gefilterd drukt door een 2e filter in een bak met lange slang en bochten ) (10 meter slang)

Klimaat is goed ondercontrole.

 

elke keer groeien de planten enorm hard en mooi en goed!tot week 4 gaat alles perfect en lijkt het een grote klapper te worden!! maar in ongeveer week 5-6-7-8 zie je dat de toppen gewoon werkelijk zo goed als niet dikker worden! bladkleur is mooi groen! ik word moedeloos van dit probleem.

de toppen zijn allemaal de helft zo klein als wat ik normaal draaide! de 11 liter potjes geven maar slechts 90 gram nat

met een totaal obrengst van 32kg nat op een slordige 25m2 met 30x600 watt! terwijl ik makkelijk 150 gram nat Per plant oogst als het er geen 180-200 gram nat is.

 

De wiet die van de plantjes komt ziet er supper uit! top kwaliteit alleen een fatsoenlijke cola hooftop valt niet te vinden!

het spul blijft op dennenappel formaat.

 

 

Ik heb zelf 2 dingen waar ik over twijfel...

 

de kwaliteit van de 600 watt bulbs... ( afgenomen in lumen?) zou dit een mogelijkheid kunnen zijn?

Te laag co2 PPM gehalte in de ruimte door minimale afzuiging?

 

mochte mensen dit herkennen of mij kunnen helpen! ik hoor het graag van jullie want ik weet het niet meer....

 

tnx ! greets R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een semigesloten systeem zonder extra CO2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe is t waterverbruik vanaf week 4 ongeveer?

Gaan ze ineens veel meer zuipen of blijft t een beetje gelijk?

Welke PH stuur je mee in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een semigesloten systeem zonder extra CO2?

 

ja inderdaad semi gesloten.. zonder co2..

 

afzuig kist bevind zich een verdieping hoger met slang naar de filter in het hok... in een deur van het hok zit een rond trekgat van 254mm

 

Hoe is t waterverbruik vanaf week 4 ongeveer?

Gaan ze ineens veel meer zuipen of blijft t een beetje gelijk?

Welke PH stuur je mee in?

 

het waterverbruik vind ik aanzienlijk hoog van de planten vanaf week 4!

ph 6.0 maar ph lijkt me niet de oorzaak dit omdat ik mijn leven lang goed geoogst heb zonder ph min op aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is hoog? 200-300 liter per dag ofzo? Dat zou wel een mooi getal moeten zijn.

Je zuurt niet af? Hoe krijg je je ph dan op 6? Alleen met voeding?

Dat ga ik hier niet redden met dat gore vloeibare beton hier uit de kraan, ph 8.5...

Hoeveel voeding gebruik je per liter, en meet je de ec toevallig ook nog?

 

Met 380 planten in een hok is een co2 gebrek niet ondenkbaar als je zo weinig lucht ververst, maar ben daar niet 100% zeker van, schiet me er dus niet op lek aub...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is hoog? 200-300 liter per dag ofzo? Dat zou wel een mooi getal moeten zijn.

Je zuurt niet af? Hoe krijg je je ph dan op 6? Alleen met voeding?

Dat ga ik hier niet redden met dat gore vloeibare beton hier uit de kraan, ph 8.5...

Hoeveel voeding gebruik je per liter, en meet je de ec toevallig ook nog?

 

Met 380 planten in een hok is een co2 gebrek niet ondenkbaar als je zo weinig lucht ververst, maar ben daar niet 100% zeker van, schiet me er dus niet op lek aub...

 

1200liter per week... ec stuur ik zeker. ph zuur ik ook af maar deed ik vantevoren in andere hokken nooit die in de buurt van 1gram per watt kwamen dus ph sluit ik op aarde bijvoorbaad al uit. Ik weet al bijna zeker dat het een co2 probleem is!

 

toch maar een hotbox erin om in iedergeval het ppm gehalte op 400+ te krijgen want ik vrees dat het ppm gehalte 0 is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij duidelijk, veel te weinig luchtverversing en hierdoor een te lage ppm CO2. Je zou een co2 meter op kunnen hangen en kijken welke waarde die aangeeft. Maar wat ik begrepen heb is dat je veel vaker je lucht dient te verversen, of CO2 toevoegen. Je hoeft geen hoge waardes te bereiken met dat toevoegen maar dient wel minimaal op de normale waarde van gewone buitenlucht te gaan zitten, ik meen zo'n 300ppm.

 

Zonde hoor, je hebt een leuke ruimte en draait die momenteel voor jan met de korte achternaam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen bedankt voor jullie input! ik heb nog eens de afzuigslang die naar de schoorsteen gaat gecontroleerd op vermogen en dat vermogen is drie keer nix... blaast nog geen opblaaskrokodil op! duidelijk te weinig verse lucht.

 

dit ga ik oplossen met een co2 hotbox en controller..

 

ook vervang ik de 600 watt pitten allemaal voor nieuwe en dan zullen we zien dat alles in orde gaat komen.

 

tnx boys!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook CO2. Laat t ons weten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vervang anders eerst eens de helft vd pitten, kijk of je daarna verschil ziet tussen links en rechts in t hok

Dan weet je tenminste zeker dat je de lampen niet voor niks vervangen hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een verslag zou zeer op prijs gesteld worden. :book: Wat scirocco zegt, vervang eerst eens de helft, of een kwart, van je bulpen, wie weet valt het nog reuze mee met de staat van je lampen. Of je moet vrij zeker zijn dat die hun beste tijd gehad hebben.

 

@MisterX CO2 is altijd een probleem daar waar onvoldoende luchtverversing plaats vindt, of dat nu een micro- of een macrokweek is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 380 planten heb je wel veel sneller co2 tekort als met een stuk of 10-20 natuurlijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is het toch jammer dat racker niet meer actief is :)

 

Maar k zou hier ook voor een co2 probleem :)

 

Heb je geen foto van wat plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 380 planten heb je wel veel sneller co2 tekort als met een stuk of 10-20 natuurlijk...

Het hangt natuurlijk ook af van zaken als de grootte van de planten en de ruimte.

 

1 plantje dat een minikastje volledig opvult heeft eerder een co2-gebrek als 380 planten die slechts een klein deel van een hele grote ruimte opvullen.

 

Een klein tentje op een grote zolder zonder toevoer van verse lucht waar de luchtverversing meer bestaat uit het continue recirculeren van gebruikte lucht heeft ook eerder co2-gebrek dan eenzelfde tent op eenzelfde zolder met een constante voldoende aanvoer van verse lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is de reden dat ik lucht uitblaas naar een andere ruimte. Misschien is het een minimaal verschil maar je zal altijd minder CO2 hebben als er geen verse lucht binnenkomt. Zou t graag een keer meten met een kweektentje in een typisch formaat kamer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pics or it didn't happen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

in een deur van het hok zit een rond trekgat van 254mm

Voor 30 600-watters zonder toevoeging van CO2 is dat wel heel erg weinig. Een groot deel van het drooggewicht van een plant bestaat uit koolstof, afkomstig van CO2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol :jump: zoveel geld er in pompen en dan 1000m3 gebruiken waar waarschijnlijk maar 500m3 van over blijft door 10m slang... :wtf2:

 

380 amneesjes willen ook verse lucht...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap k ook niet echt 30 lampen 2 opti s en gewoon nauwlijks tot geen verse lucht.

 

Ben wel erg benieuwd naar een foto van de plantjes.

Daarnaast vraag ik me af of het nog wel handig is met zo n hok om dat online te zetten tegenwoordig je kan dr ook 25 lampen en 1 opti vanaf halen voor t topic heeft geen meer waarde voor de gebruikers.. alleen voor de blauw petten

 

Suc6

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooit die er tog co2 in opgelost.... 1000kb is meer als voldoende voor onderdruk maar te weinig voor luchtverversing vandaar dat hij nu dus co2 gaat gebruuke...

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoevaak heb je die lampen al gebruikt dan?

kennis heeft hok van 30x600 15kw opti 400x11L

daar staat in een 1200m3 inblaas en 3250m3 afzuiger met 2x2500m3 biogreen co2 kachel

die draait 1op1 dus misschien heb je hier wat aan

snap zoiezo niet waarom je geen co2 gebruikt je hebt oververmogen met 2x 10kw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fata is leuk die kbs maat hij draait vast die boxen niet op 100% anders heb je niks aan het co2 verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik in soortgelijk hok mijn CO2 niet aan heb. Dan zakt het naar 120 ppm.

 

Dit is ook gelijk het antwoord op je vraag.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde probleem met CO2 momenteel. Denk dat t bij mij varenrouwmug larven zijn die wortels aanvreten

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...