Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Ik wou vorig jaar al een verslag schrijven maar het ging niet helemaal lekker, al mijn plantjes gingen dood voordat ze naar buiten gingen dus er was niet veel te melden.

 

Nu wil ik het allemaal iets beter doen, maar ik ben verre van ervaren, aangezien ik maar een succesvolle kweek had dit was 2 jaar geleden en mijn eerste kweek. Ik had 0 budrot en iets van 250 gram van 2 fem en 2 auto`s ik had nog een fem maar die ging nooit in bloei, ik kwam er vorige week achter waarom... er stond een lantaarnpaal boven! :|

 

Ook wil ik zeggen dat al het commentaar welkom is! Ik ben hier om te leren, maar soms kan ik bepaalde dingen gewoon niet kopen aangezien ik een budgetje heb en niet te veel wil kwijt raken als het fout gaat!

Ook zijn mijn ouders niet blij met mijn plantjes(ja ik woon nog bij mijn ouders) daarom wil ik ook niet teveel geld uitgeven, maar ze hebben een gedoogbeleid(you see what I did there?)

Als ik mij gedraag, trapt mijn vader mijn plantjes niet in elkaar... dat houd mij in toom en ik krijg mijn plantjes in de tuin :wOOt

 

Maar laten we beginnen!

 

Ik heb voor deze kweek gekozen om 2 feminized seeds te kiezen, dan kan ik scroggen en heb ik meer kans op grammen!

Hierbij neem ik nog 3 Auto`s, die ga ik meerdere rondes doen, ik hoop 2 misschien 3 met de auto`s kan ik een klein voorraadje bouwen voor in de zomer en heb ik toch nog een beetje over als die femi`s gaan rotten ofzo!

 

Ik heb mijn zaadjes besteld bij wietzaadjes.nl dit zijn de zaadjes, ben erg tevreden en ze zijn allemaal nog heel.

1

 

Ik kreeg mijn zaadjes binnen op 5 april, mooi verjaardags kado voor mezelf! maarja ik heb de non auto`s gelijk in het water gegooid, en toen ze zonken gooide ik ze tussen de natte watjes! zo doe ik het altijd....de 2 keren voor deze keer... een hele carriere ja!

 

2

3

4

 

Toen heb ik ze in de zaai en stekgrond van de karwei geplant, het zijn van die coco blokken die uitzetten naar 10liter, echt leuk spul dat coco! ga ik voortaan altijd gebruiken denk ik!

5

 

Ik wacht nu tot ze naar boven komen, en dat leg ik ze onder de tl balken(2x 18watt cool white) en op de mooie dagen lekker buiten proberen!

Wanneer het weer.. stabiel is ga ik ze buiten in de volle grond zetten, ik had van te voren niet nagedacht en heb mijn grond niet klaar gemaakt, dus ben ik naar de intratuin geweest om daar rond te kijken en kwam thuis met de moestuin grond, ik ga dit gebruiken om de grond wat op te lossen aangezien het in onze tuin veel klei is.

 

 

6

Ik neem aan dat deze grond geschikt is en dat het wel gaat lukken.

Als ik ze daarin zet zet ik mijn kasje eroverheen, tenzij het te vochtig of heet wordt dan moet het maar zonder!

 

Maarja veel info... de volgende updates zullen uiteraard niet zo bomvol zitten.

 

Ik ben er nog niet uit wanneer ik mijn eerste auto ronde ga beginnen, maar ik denk dat ik ze begin mei begin te ontkiemen!

 

Nou tot de volgende keer en veel plezier met growen en blowen :wOOt

Suggesties zijn welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey buddy!

Heel veel succes!

aan het weer hier te zien lijkt het erop dat ze binnenkort wel gewoon naar buiten kunnen.

Ik heb trouwens die autoblackberry kush ook!

ben benieuwd hoe die het bij jou gaat doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het weer is prachtig, ik ga ze in de grond zetten wanneer ze iets groter zijn.

Mag ik vragen wanneer jij van plan bent je auto te ontkiemen en naar buiten te zetten? ik krijg nu kriebels maar het weer kan nog wel een beetje omslaan!

Ik ben ook benieuwd, ik heb veel goeds gehoord over de auto`s die ik heb gekozen, dus ik hoop dat die autoblackberry kush het ook lekker gaat doen deze zomer!

Veel succes met jouw kweekje!

 

 

Verder met de update:

Toen ik vannochtend keek bij mijn zaadjes was ik blij erg blij.... ik zag groen!

Maar na wat beter inzoomen met een vergrootglas schrok ik!

Bij the church was er alleen nog een stengeltje! de blaadjes zaten nog in het zaadje en die was er afgevallen :wacko:

bij the durban poison ging alles nog goed en die staat naast het stengeltje van the church nu buiten in z'n propagator.

 

Ik hoop dat het stengeltje nog in staat is om nog een paar blaadjes te produceren anders is het wel zonde!

 

Hier zijn de foto`s van vannochtend, onder de tl ik was erg blij met het groen!

 

7

8

Maar je kan al zien hoe het zaadje zich los scheurt van de stengel :no

 

ik heb ze nu voorzichtig buiten gezet, toch wat meer licht dan de 2x 18watt TL

nu hopen dat the church het red!

 

9

10

11

 

Update:

Ik heb contact opgenomen met wietzaadjes.nl, ik kreeg binnen 10minuten een mailtje terug en ik kreeg te horen wat ik al dacht, zonder de blaadjes redden ze het niet.

ik heb nu nog een keer hetzelfde soortje besteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik niet in die coco-bricks beginnen of kweken.

 

nogal rare PH waardes in dat spul...

wel super om je grond luchtig te krijgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik niet in die coco-bricks beginnen of kweken.

 

nogal rare PH waardes in dat spul...

wel super om je grond luchtig te krijgen :)

 

Ja ik heb die verhalen al gehoord ja, en maakte mij er erg zorgen om, maar dacht dat het wel mee viel met "speciale" zaai en stek grond.

Is het het waard om nog een klein plantje met lobblaadjes te verpotten?

Het is natuurlijk heel erg kwetsbaar!

 

Maarja de rest van de coco flikker ik wel tussen mijn potgrond tuinaarde enzo ... lekker voor de volle grond.

 

Nog even een update:

Ik heb een beetje zitten rekenen en het blijkt dat als ik nu wat auto`s ontkiem ze klaar zijn en dat ik dan nog een ronde kan doen.

Ik heb de 3 gratis zaadjes van wietzaadjes tussen een wc papiertje gelegd met wat water erbij, ze gaan dan direct in potten van ongeveer 15liter en naar buiten.

Als het voor een tijdje gaat regenen gooi ik ze in de kas, en als het stormt zet ik ze acher een beschutting of ook onder een tl lampje.

Ik verwacht niet veel van deze auto ronde aangezien het weer nog niet echt stabiel is, maar de volgende ronde heeft wel genoeg zon dus daar hoop ik op wat grammen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo!

 

Helaas! de eerste poging is helemaal mislukt, ik heb de coco zaai en stekgrond even gechecked, en het was verre van ideaal.

De twee plantjes die ik erin had gestopt zijn er heel slecht aan toe! the church is doodgegaan voordat het kon genieten van de echte zon!, de durban poison is nog levend, maar veel hoop heb ik niet meer.

 

2 jaar geleden leek het allemaal zo simpel! ik stopte het zaadje in de grond en er kwam een plant, nu heb ik het gewoon verpest.

 

 

12

13

De foto`s zien er niet heel goed uit(al het hele album zijn ze wat raar) dit komt doordat mijn Iphone 4 niet zo goed omgaat met het licht.

Maar in de foto`s zie je dat het plantje bruin gele vlekken heeft.

Ik zelf dacht teveel water, maar zoveel heb ik niet gegeven... 1x maar

 

Het cocos spul was dus erg wennen, erg schoon en geen kliederboel maar totaal niet noob friendly.

 

Ik heb al 1 extra the curch besteld, maar ik denk dat er ook nog maar een durban moet komen.. Ik geef de hoop niet op maar veel verwacht ik niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook van die cocos blokken gebruikt, maar gemengd met gewone potgrond ongeveer 1:1 mix, alle plantjes doen het gewoon prima.

 

mbt de eerste ronde autoflowers, het weer is op dit moment nog niet zo stabiel idd, maar over een paar weken als de plantjes flink gaan groeien heb je een heel ander weerbeeld en kunnen ze wellicht al flink gaan uitgroeien tot aardige struiken. Vaak is juist de 2e ronde eind zomer/begin herfst het lastigste lijkt me, als het weer veel natter gaat worden en je droge toppen wilt houden. Dus mijn idee voor een 2e ronde is ook dan lekker vroeg gaan voorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het nu ook gemixed met potgrond, ongeveer 10 liter op 15 liter potgrond.

Dus ik hoop dat het nu werkt.

Ik zie in iedergeval al verbetering in de structuur!

 

Voor de auto's ben ik nu bezig met ontkiemen, ze gaan dan gelijk in de kas, dan hoop ik ongeveer 1/2 weken voor hun oogst de andere te hebben ontkiemd, die gaan dan juni de grond in, dit is volgens mij nog wel te doen. (desnoods onder een afdakje)

 

Ik had inderdaad beter kunnen wachten voor de auto's maar dan zou de tweede ronde nog slechter zijn, als nu het weer meewerkt(wat er op lijkt) zal het denk ik wel goedkomen.

 

Ik ben nog steeds wel aan het twijfelen of ik voeding moet geven aan de auto's aangezien ze al in voorbemeste grond gaan staan(de foto van moestuin grond) op de verpakking staat namelijk "voor de eerste 3 maanden"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst sorry voor de late reactie was een beetje druk deze week..

 

Nou na een wat slechte start gaat het nu goed, natuurlijk ben ik niet zo ver als ik gehoopt had, maar het is wel te doen.

Ik hoopte eigenlijk dat ik nu ongeveer zo ver was als Mister XL aangezien ik rond zijn tijd ook zaaide maar dit ging fout door de slechte grond.

 

Ik heb nu andere grond gebruikt voor de andere zaadjes en die gaan super!

 

Dit zijn de "Durban Poison" en de "the Church", zij staan nog binnen onder 2x 18watt tl.

Ze zijn al verder gekomen dan de vorige en de grond blijkt ook veel beter uit te drogen!(de cocos is erg licht in de potgrond gemixed)

Ik ben tevreden, maar ik had wat eerder moeten beginnen... of in de eerste keer gelijk goed moeten gaan!

14

15

16

 

Dit zijn de Purplekush Auto`s zij staan nu buiten in de kas, je ziet ze zijn iets kleiner maar ik had niet zo veel van deze ronde verwacht aangezien mijn tweede auto ronde ook meer in de zomer geplanned staat.

Dame #1

17

18

Dame #2

19

20

 

 

 

De derde autokush stond ergens anders buiten maar meneer slak moest toeslaan, maar de dader is gepakt hoor!

Nu zit ik dus op vier plantjes en de 5e auto gaat begin mei worden ontkiemd, de 2 e ronde auto`s gaan juni de grond in en zullen dus overlappen met de purplekushes.

 

Sorry dat deze post erg gehaast is, ik heb niet veel te melden aangezien we nu op autopiloot staan!

 

Fijne dag/avond nog allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey big buddy,zo te zien gaat nu toch goed,wel in de gaten houden dat je ze niet te veel water geeft in het begin is de water gift voor iedereen moelijk,in dit stadium is een paar keer met planten spuit voldoende,je wil dat de wortels opzoek gaan naar water,ik gaf in dit stadium iets van 40 ml water,ik wens je veel succes en schuif een stoel aan om je verslag te volgen mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezellig! Ik moet eerlijk zijn, ik zal veel nabootsen uit jouw topic. Dit is de eerste keer dat ik de plantjes echt wat serieuzer neem en uit jouw vorige topic blijkt het dat je al een scrog gedaan had.

 

Ik doe het rustig aan met het water,ik laat het altijd een dag droog staan om vervolgens te wateren aan de zijkanten.

Ze zien er goed uit maar weet niet helemaal hoe ik kan zien of ik te veel of te weinig geef.

 

De laatste 2/3 dagen zijn ze veel gegroeid, de eerste 2 "wiet" blaadjes zijn bijna dubbel zo groot en het tweede setje is nu ook goed aan het groeien!

Ik zag dat jij ze al getopt had, ik wil ook scroggen door middel van toppen.

In mijn eerste kweek deed ik aan wat low stress training, dit beviel me wel maar toppen en dat met een scrog net ziet er erg... vol en dus mooi uit!

 

Hoe hoog denk je dat je jouw rek gaan plaatsen boven het plantje? Ik denk eraan om iets van 40-50cm te gaan.. maar weet niet wanneer ik moet toppen, is dit hoogte gebonden of meer kijken naar "nodes"?

 

Met vriendelijke groet,

BigBud

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De autoflowers buiten kan je wel toppen, buigen of knakken maar zal weinig tot niets extra geven en soms naar ik begrepen heb ook wel minder opbrengst kunnen geven.

De autoflowers worden meestal ook niet megagroot, tenzij je xl-xxl soortjes hebt.

De gewone bloeiers kan je wel toppen, maar is buiten vaak ook niet echt nodig, ze zullen meestal flinke struiken worden in de tuin. Scroggen is wel handig om de struik open te houden en alle toppen meer licht en lucht te geven.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet meestal het net rond de 30 a 40 cm idd,toppen doe ik meestal rond de 5de internode,weet niet of het ook verschil maakt bij een auto flower omdat ik deze nog eigelijk nooit gezet hebt,dan kan je beter op het advies van big mart afgaan,denk dat je bij scrog wel baat hebt wat bigmart al aangeeft je hebt alles boven het net zitten dus alles krijgt zon en dus meer grammetjes mvg xl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjullie wel! nou wachten op de 5de internode dan maar!

De autoflowers ga ik niet toppen,aangezien dit veel stress geeft en de auto`s daar niet de tijd voor hebben, of ik ze ga buigen enzo weet ik nog niet maar dat zie ik nog wel hoe het uitkomt enzo!

Voor de normale soortjes ben ik er al een tijdje uit en wil ik gaan toppen, ik heb ook naar fimmen gekeken maar kreeg vaak te horen dat het niet zo netjes was/minder resultaat/minder stabiel.

Ik ga door middel van toppen en buigen(LST) zorgen dat het een mooi rekje vol wordt.

 

 

 

Nu naar de update!

Ik heb de plantjes gister even buiten gezet, kunnen ze alvast een beetje wennen... ook dacht ik dat de zon iets(of toch wel veel) meer uitstraalt dan 2x18watt en een spaarlamp.

Ze gaan nog niet definitief naar buiten, dit ga ik pas doen ookal blijft het mooi weer en als ik getopt heb.. dan laat ik ze nog even binnen de stress weg werken.

 

De foto`s.. het leukste deel

21

22

23

24

25

Je ziet al dat de durban poison meer sativa heeft dan the church die bijna helemaal indica is.

Wel leek het alsof de sativa iets achterloopt, of dit komt door de grote van de bladeren vergeleken met indica weet ik niet maar veel verschil is het niet.

Ook zag ik wel dat de sativa iets misvormt is... beetje jammer maar ik heb gehoord in meerdere video`s dat een plant ook gewoon zijn "gebrekken" heeft net zoals mensen :whistling (no offence tegen de mensheid)

 

Vandaag heb ik ze weer onder de lampen, er is nauwelijks zon en de temperatuur was ook niet echt fijn dus maar lekker binnen.

Net even snel een close up gemaakt en dan zie je dat de Indica het toch wel iets beter doet...

26

27

Ik weet niet hoe het komt maar de sativa ziet er iets geler uit komt dit omdat ze verder van de mini usb fan staat? minder licht? toch wat verschil in de aarde.... of zoek ik er iets achter..terwijl het gewoon aan het plantje ligt?

 

Zoals altijd commentaar en suggesties zijn altijd welkom.

Laten we maar hopen dat het weer snel zo zonnig wordt als gister!

En sorry.. ik weet het mijn foto`s zijn niet echt super... en het TL licht ernaast maakt het ook niet echt beter, maar zodra we naar buiten gaan ziet het er toch iets beter uit.. en ik hoef niet z'n moeite te doen als ze dan wat groter worden!

 

Met vriendelijke groet,

Big-Buddy

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey buddy,geef je ze iedere dag water?ik Denk dat ze wat te nat staan vandaar dat ze geel wegtrekken, Ik zou ze even de potjes droog laten trekken mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey buddy,geef je ze iedere dag water?ik Denk dat ze wat te nat staan vandaar dat ze geel wegtrekken, Ik zou ze even de potjes droog laten trekken mvg

 

Kijk! hiervoor heb ik een topic gemaakt ;)

Het zal zo wel zijn.. ze hebben niet echt de tijd gehad om goed droog te staan.. ik wist niet echt hoe je kon zien of ze teveel hadden.. alleen dat ze slap gaan hangen...

Je hebt mij gered!

 

Ik had trouwens nog het eerste plantje.. met nog maar een lob blad, die begint nu zijn eerste echte blaadjes te krijgen.

Ik verwacht er niet veel van en als het moet zet ik hem ergens anders neer (buiten mijn tuin) om niet over de 5 planten te gaan.

Maar wou gewoon zien of hij het zou redden en blijkbaar wel!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buddy is er geen growshop bij je in de buurt?ik Denk als je ze gewoon op lichtmix of growmix zet dat je dan meer vooruitgang ziet en dat ze dan de voeding kunnen pakken wat ze nodig hebben

 

Oké dan zou ze 2 dagen gewoon even niks meer geven,en gewoon even het potje wegen met de hand kijken hoe zwaar hij is en hoe zwaar hij is als hij bijna droog staat zo krijg je beetje de feeling onder de knie met wateren dan geef je ook niet te snel te veel water mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas is growshop geen mogelijkheid voor mij.. had alles wel makkelijker gemaakt...

 

Ja zo deed ik het ook de laatste tijd en het ging goed.

Het lijkt alleen alsof ze gister minder water verbruikten,toen ze buiten stonden had ik ze water gegeven het was namelijk droog en licht.

Meestal blijven ze dan niet zo nat, nu geef ik morgen en overmorgen ff geen water(vandaag ook niet gedaan) en als ze droog staan geef ik ze weer een klein beetje.

Het kan zijn dat ik gister een beetje te enthousiast was. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa teveeel water is niet goed, liever beetje teweinig als teveel..

ik gaf blijkbaar net iets te weinig want ze hinge heletyd slap en nu staan ze weer mooi omhoog!

verders ziet het er goed uit!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was gewoon een beetje te enthousiast... meer water=meer groei :wOOt en ja dan ben je aan het wateren..dan droom je toch even weg door die mooie dames!

 

 

Even een praagje apart, ik weet dat regel #1 bij auto`s is: NIET OVERPOTTEN!!!!

Toch is het voor mij handiger om er straks een te ontkiemen in een kleiner bakje voordat ik heb in de volle grond zet, is het mogelijk om het te doen in z'n klein albert heijn moestijntjes bakje?

Als het goed is gaat de wortel daar namelijk doorheen waardoor ik hem niet hoef over te potten maar gewoon in de grond kan zetten ookal wordt de dame lekker groot.

Zie ik iets over het hoofd of zou dit theoretisch moeten werken?

 

Edit: Ik heb ff gegoogled...was ff zoeken maar ik heb gevonden dat het zou moeten lukken.

Ik kan zelfs karton gebruiken en vervolgens stuk scheuren.. wel oppassen.

 

Nu weer lekker naar buiten genieten van het weer! :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou gewoon kunnen in een moestuin potje van de ah is ook gewoon Coco grond,ben meer mensen tegen gekomen die het doen denk als je ze gewoon in stek aarde zet en dan gewoon overpot dat ze dan ook niet zoveel stress krijgen mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als je het goed doet... dat overpotten...

Ik begin er steeds handiger in te worden... maar alsjeblieft lach me niet uit als je ziet hoe ik het doe, moet namelijk nog steeds wennen aan het plant groei gebeuren.

Ik heb besloten om het gewoon in een bakje van karton te doen, blijkt dat iemand hier alle moestuin bakjes heft gestolen :(

Dan als ik moet overpotten(net voordat de wortels al te groot worden) scheur ik het gewoon kapot.

 

Je ziet maar... een noob zoals mij weet niet echt wat een plant kan. soms lees ik weer van wees voorzichtig! en dan lees ik weer wiet is onkruid het vindt zijn weg wel.

Maarja ik ben blij met mijn plantjes ff buiten "chillen"

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal!

 

Ik kon het gewoon niet laten om een paar GOEDE foto`s te maken met de Iphone 6 van me pa.

Dus even een updateje!

Ik ben nog een autoflower aan het ontkiemen de autoxtreme, dan heb ik totaal 5 planten.

De 2 auto`s die nu nog in de tuin staan...gaan een beetje langzaam maar ik heb nog vertrouwen!

Ik heb een papiere bakje gemaakt voor de auto, dan kan hij een weekje groeien voordat hij de grond in gaat.(en als het potje niet uiteenvalt.... het is krantpapier)

potje

 

De non auto`s gaan morgen in grotere potten, ze zijn nu 10-15cm en zitten in 2 liter potten.

Ze kunnen nog wel even in de 2 liter potten... maar het kan niet verkeerd om ze nog 1x over te potten voordat ze de volle grond in gaan.

28

29

30

31

32

33

34

 

Je kan wat "verbranding" zien dus ik heb de lamp hoger gezet...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind dat ze er netjes bijstaan buddy als 7 vingerig blad eraan komt dan gaan ze knallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...