Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mikeospeed

Dun Stengeltje

Recommended Posts

goedemiddag,

 

ik heb sinds 2 weken geleden mijn zaadjes (early skunk) gekiemd, staan nu op de vensterbank achter het raam omdat het buiten nog te koud is, en savonds nog een aaantal uur onder een tl lamp om de 18u licht te halen.

Mijn probleem is echter dat mijn plantjes een redelijk lang dun stengeltje hebben, weet iemand hoe ik dit verder kan voorkomen, en is het erg dat het al gebeurd is?? ik zou graag een paar fotos erbij zetten maar weet niet hoe dat moet.

alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks aan de hand, gwn wat dieper zetten tijdens overpotten. Daarnaast zou ik ze af en toe een beetje buiten zetten vast als het zonnetje tevoorschijn komt, ze zijn nu makkelijk te verplaatsen. Dan kunnen ze ook wat wind vangen, zodat de stengel sterker word. Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe lang is lang?

in principe is het niet erg zolang ze maar niet omvallen door hun eigen gewicht, en zelfs dan kun je ze nog overeind houden met een sate prikke of iets dergelijks.

zodra je ze overpot naar buiten kun je ze tot de kiemblaadjes ingraven en ben je je strek dus weer volledig kwijt.

hoeveel watt TL gebruik je?

ik heb mijn plantjes 18uur onder 36 watt TL staan en die strekken ook wel een beetje (lees: 5cm van aarde tot kiemblaadjes).

je kunt je TL balkjes ook dichter op je plant zetten, TL word niet heet dus verbranden je plantjes ook niet. heb mijn plantjes laatst 3 dagen alleen gelaten en er groeide er ook 1 tegen de TL aan.. geen beschadiging ontdekt.

heb bij die van mij ontdekt dat ze stoppen met strekken zodra ze op 2cm van de TL afzitten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tl moet er veel dichter op, daarmee voorkom je strek

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoww he jullie zijn snel :P tijdens het typen van mijn bericht een lading foto's en een antwoord :D

wat word ik toch bij van al die behulpzame mensen hier :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe lang is lang?

in principe is het niet erg zolang ze maar niet omvallen door hun eigen gewicht, en zelfs dan kun je ze nog overeind houden met een sate prikke of iets dergelijks.

zodra je ze overpot naar buiten kun je ze tot de kiemblaadjes ingraven en ben je je strek dus weer volledig kwijt.

hoeveel watt TL gebruik je?

ik heb mijn plantjes 18uur onder 36 watt TL staan en die strekken ook wel een beetje (lees: 5cm van aarde tot kiemblaadjes).

je kunt je TL balkjes ook dichter op je plant zetten, TL word niet heet dus verbranden je plantjes ook niet. heb mijn plantjes laatst 3 dagen alleen gelaten en er groeide er ook 1 tegen de TL aan.. geen beschadiging ontdekt.

heb bij die van mij ontdekt dat ze stoppen met strekken zodra ze op 2cm van de TL afzitten.

Mijn tl is maar 18w en staat eigenlijk alleen aan zodra het donker begint te worden buite! dus jij zegt eigenlijk gewoon heel de dag aan laten staan?

ik zal dadelijk de plantjes cm van de tl vandaan zetten!

de rest ook bedankt voor jullie reacties!

 

Niks aan de hand, gwn wat dieper zetten tijdens overpotten. Daarnaast zou ik ze af en toe een beetje buiten zetten vast als het zonnetje tevoorschijn komt, ze zijn nu makkelijk te verplaatsen. Dan kunnen ze ook wat wind vangen, zodat de stengel sterker word. Suc6

jaa zodra d zon schijnt en het niet te koud is zet ik ze ook buiten, heb dit zondag en maandag ook de heledag gedaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alufolie achter de plantjes, aan de kamerkant, reflecteert het zon- en tllicht richting plantjes en verhoogt zodoende ook de hoeveelheid licht die je plantes krijgen. Hoe meer licht hoe beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet ze ergens anders neer als je met folie etc aan de gang gaat.

 

Je maakt momenteel mooie reclame voor je cannabis groei met het zo voor het raam in de spotlights zetten van :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit zo! lekker laten staan voor een week en daarnaa naar buiten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit zo! lekker laten staan voor een week en daarnaa naar buiten!!

naar buiten?? en savonds onder de lamp denk ik, want buite nog maar 14 lichturen ofzo volgende week, lijkt me wat te weinig en echt warm is het ook nog niet

 

Zet ze ergens anders neer als je met folie etc aan de gang gaat.

 

Je maakt momenteel mooie reclame voor je cannabis groei met het zo voor het raam in de spotlights zetten van :icecream:

haha ja preies, maar mijn buren weten ervan dus is niet erg:P

 

ze smeken om HPS

wat is hps?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"outdoor beginners vragen"

ik denk buiten wyttie ;)

 

HPS is een lamp soort ;) erg populair bij de grote jongens in de kweekwereld ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hopelijk houden je buren ook van de wiet geur als ze in bloei komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hopelijk houden je buren ook van de wiet geur als ze in bloei komen

ja doe het al jaren, alleen nu voor eerste x met zaad! zet ze zelfs af en toe bij de buren neer als ze naar het huis komen kijken voor de verkoop van t huis

 

"outdoor beginners vragen"

ik denk buiten wyttie ;) oke thanks, maja kga geen dure lamp kopen voor die maand dat ze binne moeten staan

 

HPS is een lamp soort ;) erg populair bij de grote jongens in de kweekwereld ;)

 

oke maar kga geen dure lamp kopen voor die maand dat ze binne moeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ik ook absoluut niet doen ;) voor de indoor ist leuk maar voor het voorgoeien zoals wij doe heeft het weinig meerwaarde

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit zo! lekker laten staan voor een week en daarnaa naar buiten!!

naar buiten?? en savonds onder de lamp denk ik, want buite nog maar 14 lichturen ofzo volgende week, lijkt me wat te weinig en echt warm is het ook nog niet

 

Zet ze ergens anders neer als je met folie etc aan de gang gaat.

 

Je maakt momenteel mooie reclame voor je cannabis groei met het zo voor het raam in de spotlights zetten van :icecream:

haha ja preies, maar mijn buren weten ervan dus is niet erg:P

 

ze smeken om HPS

wat is hps?

 

High pressure sodium ofwel int nederlands hoge druk natrium :) is wel wat duurder en verbruikt tamelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgend jaar zet je ze best gewoon buiten in een serre. Geeft veel minder strekking dan op de vensterbank. De planten kunnen heus wel tegen wat koude.

Nu gewoon je plantjes ondersteunen en later dieper uitplanten zodat een deel van de stengel mee onder de grond zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...