Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cflgrower420

5X King's Kush Op Balkon

Recommended Posts

Beste growers,

 

Ik wil dit jaar voor de eerste keer echt gaan kweken. Vorig jaar had ik een Royal dwarf geplant veeeeeelste laat in het jaar en deze was daarom ook maar ca. 20 cm hoog geworden.

 

Daarom wil ik het dit jaar ook beter aan gaan pakken en er meer geld in investeren want ik ben heel enthausiast :dribble: . Ik heb daarom ook enorm veel research gedaan op het internet, maar ik heb natuurlijk ook mijn vragen bij deze kweek, vandaar dit topic :rtfm: .

 

Mijn plan is om 5 verschillende autoflower indica's neer te zetten op mijn balkon. Deze moeten niet te breed worden maar mogen wel aardig hoog worden. Mijn balkon maar vangt de helft van de dag goeie zon denk ik. En ik wil dan proberen om 2 oogsten te doen en wil in mei gaan beginnen. Mijn vragen zijn hierbij:

 

- Is het slim om autoflowers te nemen?

- Hebben jullie suggesties voor goeie soorten, met compacte toppen die niet te breed maar wel hoog worden en die een zo groot mogelijke opbrengst geven? (hoe duur maakt niet uit)

- Is het slim om 2 keer te oogsten in een jaar?

- is het nodig om de zaadjes te ontkiemen?

 

Verder wil ik kwa grond wil ik Canna Cocos gaan gebruiken omdat het autoflowers zijn in grote potten.

Kwa voeding wil Canna Cure gebruiken voor de groeifase en Canna PK 13-14 en Canna Boost voor de bloeifase van de planten.

 

Willen jullie masterminds van het kweken mij helpen bij deze kweek door te zeggen wat ik wel en niet goed doe, want dit zou mij heel erg helpen als beginnende kweker :innocent: .

 

greetz :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de zaadjes niet ontkiemt, kun je er heel lang mee doen..

PK is geen bloeivoeding..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de zaadjes niet ontkiemt, kun je er heel lang mee doen..

PK is geen bloeivoeding..

 

Dus zaadjes ontkiemen is handig en over die pk heb ik dan verkeerd gelezen.

Wat zou een goeie optie zijn als bloeivoeding voor de planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wilt, dat er een plant uitgroeit,

zal je ze toch echt moeten ontkiemen idd.

 

En waar kwam je op tijdens je

Ik heb daarom ook enorm veel research gedaan op het internet,

Op uit dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je onderzoek over voeding maar overdoen, want je huidige idee slaat als een tang op n varken..

Canna vega&flores voor coco ga je nodig hebben, een goeie ph+ec meter, ph- vloeistof en wat pk13/14.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wilt, dat er een plant uitgroeit,

zal je ze toch echt moeten ontkiemen idd.

 

En waar kwam je op tijdens je

Ik heb daarom ook enorm veel research gedaan op het internet,

Op uit dan?

 

Ik heb ook veel research gedaan alleen vorig jaar lukte het ontkiemen niet en had ik zaadje gewoon direct in de aarde gedaan ( wat ook gewoon lukte), vandaar dat ik die vraag stelde. Maar bedankt voor het aardige antwoord tho :thumbsdown: .

 

Ga je onderzoek over voeding maar overdoen, want je huidige idee slaat als een tang op n varken..

Canna vega&flores voor coco ga je nodig hebben, een goeie ph+ec meter, ph- vloeistof en wat pk13/14.

 

Voeding heb ik inderdaad nog niet zo veel tijd aan besteed, maar bedankt voor de tips :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

En iedereen is welkom om even langs te komen?

Gezellig hoor!

 

Of had je aant forum op zich ook nie zoveel tijd besteed. .?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met Canna Vega en Flores kom je al een heel eind. PK (fosfor en Kalium, elementen die de plant nodig heeft voor de vuchtzetting) kan je ook toevoegen maar deze vindt je ook terug in de Flores normaal.

 

Tweemaal oogsten is een goed idee met AF's. Best zorg je ervoor dat de eerste ronde kan afbloeien in de maanden juni-juli. De twee ronde zou ik beginnen zaaien rond het einde van juni, begin juli zodat je toch nog een groot deel aan zonuren hebt.

 

Heb je al een idee welke AF's je gaat kiezen. Weet dat Sweet Seeds een mooi assortiment aan AF's heeft.

 

Een ph en ec-meter is overbodig vindt ik wanneer je buiten kweekt.

Edited by Crimson Fart
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met Canna Vega en Flores kom je al een heel eind. PK (fosfor en Kalium, elementen die de plant nodig heeft voor de vuchtzetting) kan je ook toevoegen maar deze vindt je ook terug in de Flores normaal.

 

Tweemaal oogsten is een goed idee met AF's. Best zorg je ervoor dat de eerste ronde kan afbloeien in de maanden juni-juli. De twee ronde zou ik beginnen zaaien rond het einde van juni, begin juli zodat je toch nog een groot deel aan zonuren hebt.

 

Heb je al een idee welke AF's je gaat kiezen. Weet dat Sweet Seeds een mooi assortiment aan AF's heeft.

 

Een ph en ec-meter is overbodig vindt ik wanneer je buiten kweekt.

 

Alleen bij bijna elke AF zaden die ik bekijk zie ik dat de bloeitijd meer dan 2 maanden duurt, hoe zorg ik dat ik ze rond juni afbloei?

En ik had gekeken bij Sweed Seeds en de blackjack leek mij wel geschikt is dit een goeie keus?

 

btw tnx voor de tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze eind juni af wil hebben moeten ze eind van deze maand beginnen met bloeien en dan heb je 8 weken bloei.(vaak is het langer)

AF begint met bloeien uit zichzelf, meestal als de plant volwassen is. Hoelang dat duurt, ligt aan de omstandigheden. Als het koud wordt/blijft zal er weinig groei zijn en duurt het paar weekjes langer. Dus eind juni lijkt me pittig, maar zou kunnen.

 

Edit:

Nog niet ontkiemd, dus zou toch niet echt kunnen

Edited by billmurray

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze eind juni af wil hebben moeten ze eind van deze maand beginnen met bloeien en dan heb je 8 weken bloei.(vaak is het langer)

AF begint met bloeien uit zichzelf, meestal als de plant volwassen is. Hoelang dat duurt, ligt aan de omstandigheden. Als het koud wordt/blijft zal er weinig groei zijn en duurt het paar weekjes langer. Dus eind juni lijkt me pittig, maar zou kunnen.

 

Edit:

Nog niet ontkiemd, dus zou toch niet echt kunnen

 

Dus het gaat nu al niet meer lukken om twee oogsten te krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

*Niet steeds quoten als je wil*

 

Ik zou voor de maanden juni-juli gaan om je AF's af te bloeien. Zo heb je de meeste zonuren, eind juli voor de eerste maal oogsten is ideaal.

Je kan best overlappen en dan vanaf juli opnieuw zaaien voor je tweede ronde te starten.

 

Dus het gaat nu al niet meer lukken om twee oogsten te krijgen?

Hoezo ? Hoe later je oogst hoe minder zonuren, koudere temps, wat nadelig is voor cannaplanten,... Je kan oogsten tot Kerstmis als je dat wil.

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had vorig jaar ook een royal dwarf dat klein bleef, Maar toch nog en goeie 5g harde topjes van gehaald .

De ww auto van de Heksenketel kan ik je wel aanraden.

Maat van me had ze staan en werd tog en mooie 1m , +- 30 droog en nog en redelijk goed rokertje :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeker niet alleen maar autoflowers nemen. De opbrengst met autoflowers is gewoon laag. Met een gewoon soortje haal je makkelijk 5 tot 10x (afhankelijk van de omstandigheden en kennis) er zoveel af per plant. Het is leuk om 1 of 2 autoflowers te zetten, heb je iets eerder in het seizoen iets te roken.

 

Potgrond gewoon plagron batmix gebruiken en evt een simpel groei voeding en niet te ingewikkeld maken.

 

Als je niet zoveel ervaring hebt en je niemand kent die je kan helpen dan is het misschien handig om een kweekverslag (veel foto's) hier bij te houden, dan krijg je veel hulp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,mooi dat je ook een buiten kweekje gaat doen,ik zou je nog even inlezen hier op het forum,is genoeg te vinden iedereen hier heeft het moeten leren,over het ontkiemen zaadje tussen op een bordje met 2 natte velletjes wc papier tot je worteltje ziet van 1 cm en dan de zaaien en stekaarde in. Over de voeding zou ik voor makelijke manier gaan om eerst maar eerst beetje alles onder de hand te krijgen met wateren enz de sannie way is makelijke voeding lijn,KOMT EIGELIJK GEWOON OP NEER OP ALEEN WATER GEVEN,zoek hier maar eens wat info over .verder wens ik je veel succes mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontkiemen, kan op zoveel manieren.

De 1 is wat beter dan de andere..

En iedereen heeft zijn eigen favoriet..

 

De mijne is 24 uur in een glas water. (donker houden)

'Vervolgens in voor gewaterde grond, 10% van de pot inhoud.

Met een potlood o.i.d. een gaatje prikken. 1/2 cm.

Zaadje er in, beetje zand er over en 48 uur later heb ik alles boven staan..

En ik doe voor de zekerheid, al na 24 uur het licht aan,

omdat het zaadje naar het licht wil groeien,

Doordat de lamp al aan is, kan ze dat gemakkelijk vinden. (en omdat er maar weinig aarde over ligt)

En het meest belangrijke is dat je op mijn manier strek voorkomt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...